اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

پا گشا

یا مقلب القلوب والابصار

پاگشا شد زیارتم با زیارت سیدالکریم حضرت عبدالعظیم

چقدر چقدر دلم هوای کربلا گرفت خواب کربلا رو هم که دیده بودم زیارت حضرت کریم هم من رو بیشتر هوایی کرد

با دیدن سر در حرم که نوشته بود ادخلوها بسلام آمنین دیگه رسما غش کردم آخه کربلا هم سر در حرم ارباب هم همینو نوشته

موقع زیارتنامه هم اونجا که میگه یا من بزیارت ثواب زیارت سیدالشهدا یرتجی خودم رو در محضر حسین علیه السلام فرض کردم

وچقدر به وجد اومدم از زیارت برادر امام رضا جانم و چقدر این مملکت رو بچه های موسی ابن جعفر عطرآگین کردند

یک سمتش امام رضا یک سمتش فاطمه معصومه یک سمتش شاه چراغ و همه شهر ها یه امام زاده با نسب موسی ابن جعفر

اونجای زیارتنامه السلام علیک یا اخاالرضا الغریب یا حبیب ابن حبیب چقدر دلم امام رضایی شد چقدر قلبم به یاد امام رئوف دچار رقت شد 

بعداز زیارت سه امام زاده رفتم شبستان سر قبر شهید وحید زمانی...شهیدی که با حاج کربلایی قاسم به عروج رسید

و بعد هم شهید مدافع حرم

سر قبر طیب هم به یاد حضرت حر رفتم که در حال بنایی بود و بسته...

همه این هارا تنهایی رفتم چون طبق معمول همسفرا ناپایه :)

خیلیم راضیم و این تنهایی برام لذت بخش شده و تحمل شخص دومی رو هم ندارم که هی غر بزنه.زنده باد خودم :)

+یعنی همه جا من باید مامان باشم تنها وقتی من نقش مامان ندارم که مامانم و خاله هام حضور داشته باشند چون به اندازه کافی اونا تو نقش مامان فرو رفتند و من راحت میتونم لنگامو دراز کنم :)

+یه چیز با مزه بگم؟میرزا قاسمی دل پذیر :)

نه واقعا یه چیز با مزه بگم؟

هنوز دستام تازه رسید به مشبک های ضریح حضرت کریم و بوسیدم و اومدم کنار یه حاج خانوم مهربون در حالی که لبخند میزد اومد (شبیه یکی از بازیگرای پیر زن بود ولی نمدونم اسمش چیه) نه گذاشت نه برداشت گفت عروسم میشی؟؟

یعنی رو کردم به آقا گفتم بزار پام برسه بعد موجبات شادی و خنده ی مارو فراهم کن :))

حاج خانومای مشهدی خیلی تو حرم برا پسراشون دنبال دختر میگردن نمدونستم همه حرما این پتانسیلو داره :)

بهرحال اگر از بی شوهری رنج میبرید و فقط بودن یک شوهر براتون مهمه نه چیز دیگه ای تاکید میکنم فقط بودن شوهر. کجا؟حرم...چی؟حرم...چجور؟حرم...

+این لیندارو که دیدم داغ دلم تازه شد مردم لیندا دارن ماهم لیندا داریم.لیندای من صد سال عمرشه ولی هنوز مثل یه دختر ۱۴ سالس اصلا رشد نمیکنه

+علت عکسهای داغون عکاس نیست مشکل از گوشی قراضه اس

۲۳:۲۰
ریحانه
۲۳ بهمن ۹۸ , ۰۰:۲۳

سنگ پشت این مزارا همه مرمر هستا.  تقریبا متری ۷۰۰ هزار تومان قیمتشه.  بعد حساب کن برا یه حرم چقدر میشه. 

تاره حرم امام رضا که دیگه هیچی. مرمرش کیفیت ۱ ایرانه. الان تا متری ۵ میلیون هم هست. 

یه بار نشستم قیمت سنگا برا یه رواق رو حساب کردم، یادمه کپ کرده بودم :)))

پاسخ :

ریحانه خداوکیلی عجب بیکاری چه چیزا حساب میکنی؟:)

امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ
۲۳ بهمن ۹۸ , ۱۰:۳۸

چقدر دلم لک زده برا حرم گردی تنهایی، تنهایی ها!

 

زیارات قبول

پاسخ :

نه دیگه نشد دوران تنهایی حرم گردی شما به خاطره ها پیوسته
شما باید باحضرت آقا برید شبستان خیلی رمانتیک زیارتنامه دونفره بخونید علی هم از سروکولتون بره بالا :)

موتوشکرم عزیزم
زیارت سه نفره روزیتون ان شاالله
دچارِ فیش‌نگار
۲۳ بهمن ۹۸ , ۱۲:۱۱

قبول باشه

پاسخ :

خیلی ممنونم
روزی خودتون ان شاالله
اردیبهشت ..
۲۳ بهمن ۹۸ , ۱۴:۳۷

زیارت قبول عزیزم.

خوش بسعادتت 

پاسخ :

تشکرجات فراووون
قسمت خودت ان شاالله
آلاء ..
۲۳ بهمن ۹۸ , ۲۲:۳۴

زیارت قبول 

پاسخ :

:)
ممنونم عزیزم.
به زودی روزی خودتون ان شاالله
ریحانه
۲۳ بهمن ۹۸ , ۲۳:۰۵

خوب برام جذاب بود بدونم چقدر پول بیت المال و مملکت برا سنگ مرمر یک مکان رفته، در حالی که کلی گرسنه داریم ...

پاسخ :

هر کشوری تو دنیا برای ارزش هاش خرج میکنه 
البته در کشور ما به علت بودن مسائلی مثل وقف و نذر بیت المال سهم خیلی کمی دراین اماکن داره
مثلا امامی مثل امام رضا انقدر وقف به نامشون هست انقدر مردم باغ ها و زمین ها و کارخونه ها وقفشون کردند که میشه یه استان رو با این درآمد اداره کرد
این مکان ها بیشتر مردمی هست تا دولتی...درمورد حرم امام رضا که مطمعنم 


ریحانه
۲۴ بهمن ۹۸ , ۰۰:۰۴

خوب من اگه بودم از این وقفی ها بهتر استفاده میکردم. در حقیقت از خودم میپرسیدم ایا صاحب این مزار راَضی به این کار هست؟ یا اصلا رفتار من با هدف شهادت و زندگی اون شخص متفاوته و تازه هی از اون دنیا فحشم میده با کارام.

 

البته دیدگاهها مختلف و متفاوت هست و همه دیدگاهها قابل احترام. من فقط دلیل جذابیت محاسباتم برا خودم را گفتم :***

پاسخ :

از وقفیات و نذوراتی که میشه فقط صرف بازسازی مکان مقدس نمیشه
.خیلی زیاد به نیازمندان در زمینه های مختلف کمک میشه
و این خیلی جداب و قشتگه که مثلا از کانال امام رضا به مردم کمک کرد و من خودم ترجیح میدم وقفی بکنم که بار معنویش چند برابر بشه
و ساخت حرم با شکوه با وجود ساده زیستی امام تناقضی نداره چون اونجا که محل زندگی امام نیست محل تجمع و عبادت و زیارت مردمه
علاوه بر بار معنوی این کار اگه بخوایم با عقل معاش و جنبه اقتصادی بهش نگاه کنیم جذابیت در ساخت اماکن مقدس باعث گردشگری و رونق اقتصادی هم میشه و باز به مردم کمک میشه
مثلا من شنیدم قبر یکی از حواریون حضرت مسیح رو میلیارد ها خرجش کردند و الانم میلیارد ها درآمد داره یا خیلی از کلیسا ها و عبادت گاه های دیگه
حالا شما که محاسبات برام جدابه :)) حساب کن ببین با وجود این پاساژ سازی ها و اماکن خرید که مثل لوبیای سحر آمیز میرن بالا و اونقدر زیاد شدن در شهر معنوی مثل مشهد آیا هزینه ای که صرف کل حرم میشه به اندازه یه دونه ازون پاساژا هست؟

بله بله :***

امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ
۲۴ بهمن ۹۸ , ۱۳:۵۲

خیلی رمانتیکش کردی عزیزم

حقیقت اینه که میریم حرم، یکیمون یه رکعت نماز جماعت میخونه، اون یکی دنبال علی میدوه که مهرای جامهریا رو بیرون نریزه، یا سر کیف مردم نره! باز نماز بعدی پست رو عوض می‌کنیم! اول تا آخر هم گیر کالسکه ایم، آخری هم بخاطر سردی یا گرمی هوا زیارت نکرده برمیگردیم هتل!

پاسخ :

:)))
واییییییی چقدر تفاوت واقعیت و خیال زیاذه :))
الهییییی من دورش بگردم ماشاالله به این فعالیت
خانوم روشَنا
۲۵ بهمن ۹۸ , ۱۰:۳۴

سلام‌..خوبین؟

فک کنم دراین موردی ک شما حرف زدین،حرم عبدالعظیم حسنی حرف یک رو میزنه...

منی ک ازدواج کردمو بچه دارمو پارسال ک رفته بودم اونجا ی حاج خانومی برا پسرشون میخواستن... :)

التماس دعا

پاسخ :

سلام علیک و رحمت الله
خیلی ممنونم
حالا من حرم شاه عبدالعظیم زیاد نرفتم ولی حرم امام رضا و حضرت معصومه سابقه درخشانی دارند
همین دیروز موقع وداع از حضرت معصومه رفته بودم تو حس عجیب یک حال خفنی داشتم یه خانومه زد به شونه ام گفت تو رو برا پسرم میخوام!
از حس که دراومدم بماند ول کن ما نبود هرچی میگفتم دیرم شده ساعت 6.5 باید حرکت کنیم میگفت یا شماره میدی یا نمیذارم بری:))
+عزیزم به ازدواج و بچه نیست من الان مگه سنم کمه؟24 سالمههههههه

محتاجیم به دعااااا عزیزم
خانوم روشَنا
۲۶ بهمن ۹۸ , ۱۰:۱۲

محتاااااجیییم خواهررم.

راستی میخواستم بپرسم ک براصورتتون چ ماسک هایی استفاده میکنید؟

چون ی چندباری بین حرفاتون دیدم.

پاسخ :

:)
ماسک خاصی استفاده نمیکنم.الان خیلی وقته ماسک نذاشتم.خوب شد گفتید برم بزارم:)
فقط گاهی برای تنوع و اینکه حالم خوب بشه ماسک زردچوبه با عسل...عسل و آبلیمو...آب سیب زمینی و پیاز و گلاب و...
خانوم روشَنا
۲۶ بهمن ۹۸ , ۱۱:۳۴

:)

پاسخ :

همیشه بخندی دخترم :)
ریحانه
۲۶ بهمن ۹۸ , ۱۵:۵۳

عه! من تاحالا فکر میکردم میریم حرم برا زیارت، نه برا جذابیتش!!!  

ولم کن عامو. جذابیت حرم باعث رونق اقتصادی میشه؟؟ مثلا اگه حرم به جای سنگ مرمر متری ۵ میلیون، سنگ مرمریت متری ۵۰۰ هزار تومان بود یا حتی مثلا گرانیت متری ۲۰۰ ت (گرانیت استحکام بسیار بالاتری هم داره)  اونوقت زوار کمتر بودن؟؟؟؟  وسیعش کنن، رفاه داشته باشه. متطقیه ولی دیگه زرق و برق؟؟؟؟  

 

بعد پاساژ با پول مردمه. من و شریکام پول میزازیم پاساژ میسازیم. پاساژی که مردم بابت طاهرش میان (هدف عبادت نیست. هدف ظاهره)  باعث رونق اقتصادی هم میشیم. هزینه ای هم قدر یه رواق در میاد (زمین پاساژ را اندازه یه رواق در نظر بگیر. بعد یه رواق متری ۲ میلیون پول سنگش را بگیریم (که یعنی حالا رواق کیفیت متوسط باشه)   با همون پول میشه یه ساختمون ۷-۸ طبقه ساخت که دیواراش رو رنگ زدن یا گرانیت کار کردن)    

 

 

 

بعد این چه جوابیه که اینجا که مکان زندگی حضرت نیست، محل زیارت ماست 

بابا ولم کن. نمیخواو به من جواب بدی. برو بعد نماز یه مقدار توکل کل به خدا، بهد بگو خدا رواق متری ۲ میلیونی خوبه یا متری ۲۰۰ هزار تومان که بقیش رو بدیم مثلا کاسبی راه بندازن یا گرسنه سیر کنن

 

 

میدونم میکنن ها و فقط بخشی از درآمد میره برا ظاهر حرم، ولی بیشتر بکنن. والا ظاهر حرم مثل سالن عروسی شده. من غمم میگیره میرم توش.  جدا این سری رفتم حرم یک غم بزرکی به دلم نشست گفتم واقعا ما داریم چیکار میکنیم ...  یکی خودسوزی میکنه از نداشتن بعد اینجا اینطور .... 

ریحانه
۲۷ بهمن ۹۸ , ۱۰:۵۳

ولی در کل ما چاکر شما هستیم. اصش هرچی شما بگی درسته. و میبوسیمتون از راه دور و ارادت داریم.

 

همه ی این خرجها هم اگر بابت گردش اقتصادی بشه بسیار هم عالیه (مثلا سنگ را از سنگبریها بخرن. آینه کاری  را قرارداد با افراد عادی ببندند و .... )

بالاخره این پولها همینطوری وارد جامعه میشه و بسیار هم عالیه.

 

گفتم سودش را هم بگم که مدیون نباشم :))))))))))

پاسخ :

ریحانه جان عزیزم...
ببخشید حالم اصلا خوب نیست و ممنونم بابت محبت هات
شاید یه روزی که حالم بهتر شد جواب نظزقبلیتو دادم
الان اصلا تمرکز و توان حرف زدن ندارم

برام دعا کن خواهری
...
ریحانه
۲۷ بهمن ۹۸ , ۲۳:۰۷

 عزیز دلم. برای حال خوبت کوه نوردی و ورزش دسته جمعی را پیشنهاد میدم. من یه دوره ای که حالم داغون بود، ابن دو باعث شد بتونم ذهنم رو منظم کنم و خودم را در برابر مشکل بزرگم نبازم.

 

برات دعا میکنم. انشالله همیشه شاد و سلامت و تندرست باشی :****

پاسخ :

ممنونم...
خیلی ممنونم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan