اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

هَوو!

بسم الله الرحمن الرحیم

نمدونم چرا در موقعیت های حساس بیشتر پستم میاد یعنی دوست دارم پست بذارم :)

بین انبوهی از جمعیت برای گرفتن فشار خون هستم الان که سرم خلوت شده دارم پست میذارم و یاد یه خاطره افتادم 

یه استاد داشتیم معلومات واقعا بالایی داشت اما اصلا تدریس نمیکرد میومد مطالبو بین ما تقسیم میکرد هر بار یه نفر ارائه میداد

یه بار یکی از بچه ها مطالبشو آماده نکرده بود قرار گذاشتیم هی ازش سوال بپرسیم تا رفیقمون رو بد بخت نکنه و وقت کلاس بره

موفقم شدیم ولی بحثمون رفت سمت غیر درسی

استادمون میگفت یک مرد باید چند تا زن بگیره شما به زنان ایران نگاه نکنین انقد حساسن رو این موضوع 

تو کشور های عربی خود زن اول میره برا شوهرش زن پیدا میکنه و حجله رو هم خودش میبنده

میگفت خودم برا شوهرم رفتم یه زن پیدا کردم هم از من جوونتره هم خوشگل تر

که شوهرم از دستم ناراحت شد و گفت دیگه ازین کارا نکنی و دوروز خونه نیومد بس که ناراحت شده بود

ولی شماها این کارو بکنید شاید شوهرای شما ناراحت نشن

میگفت وقتی میتونیم چند نفره خوشبخت باشیم چرا دونفره خوشبخت باشیم!!!

ما همه چشامون اندازه در قابلمه شده بود و دهان ها نیز باز 

آخه نونت کمه آبت کمه زندگیتو بکن

که حالا شوهرت خوب از کار دراومده تو میخوای به زووووور هَوو برا خودت درست کنی...


+امروزم یه مار و جوجه تیغی وسط جاده بود چرا همه حیوونا یورش میارن سمت ماشین من

۱۱:۲۸
یا زهرا
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۱:۴۱
واااااااا....حالا میشه چن تا زن گرفت ولی زوری که نمیشه:ا
حالا ایشون چه علاقه ای به هوو داشته؟!!!
+مار و جوجه تیغی؟مطمئنی اونجا باغ وحش نیس؟:)))

پاسخ :

همینو بگو به زور میخواست برا شوهرش زن بگیره !!!!
یک شوهر خوبی ام داشت چیزایی که ازش تعریف میکرد واقعا مرد زندگی بود:)
+خخخخ چمدونم والا نکنه توهم زدم؟؟
ولی نه قشنگ دیدمشون:(
ناشناس
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۱:۴۱
استادتون راست گفته خیلی از فرهنگ ها چنین مسئله ای طبیعی هست و اتفاقا در شرایط درست به نفع زن هست بیشتر تا مرد. از چراش فعلا بگذریم میخوام چیز دیگه ای بگم
این همه حساسیت زنان جامعه ما به خاطر عرفی هست که در جامعه جا افتاده که متاسفانه روزبه روز داره به غیرت زنانه همونی که در روایات تقبیح شده دامن می زنه و نتیجه ش شده زنان مطلقه یا دختران مجردی که در کوچه و خیابون تبرج می کنند و به بیراهه کشیده میشن ولی ما حاضر نیستیم عرف خودمون رو برای راه درست کنار بگذاریم.

پاسخ :

الان ناشناسین خوبه جوابتونو ندم ؟ :)
پریسا نامجو
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۱:۴۹
دنبال شدید

پاسخ :

:)
ناشناس
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۱:۵۲
از مار و جوجه تیغی یاد یک خاطره ای افتادم
یک بار پارسال تو بهار بود نصف شب داشتم از کنار یک خیابون رد می شدم جای خیلی سرسبز و پرآب و علفی بود. خلاصه رد می شدم که صدای زیر و تیز جیرجیری شنیدم که مداوم ادامه داشت. نگاهم رو بردم سمت صدا که اون طرف خیابون تو تاریکی یک مار خیلی چاق ولی کم طولی دیدم که همین طور که صداش میومد با سرعت داشت به موازات من از اون طرف خیابون تو پیاده رو می رفت. یک لحظه جاخوردم و ترسیدم گفتم خدایا این چیه دیگه. گذاشتم یک کم رفت جلوتر من اومدم تا وسط خیابون پشتش تا دقیق تر ببینم چیه که دیدم بعله این مار نبوده چند تا جوجه تیغی بودن که به دم هم چسبیده بودن و بدو بدو و مارپیچ تو پیاده رو جیرجیر کنان می رفتن. با چنان نظمی هم می رفتن که به زحمت میشد تو اون تاریکی اینا رو چند تکه و جدا دید.
حالا شما هم زیاد مطمئن نباشید شاید اون ماره هم جوجه تیغی بوده:)

پاسخ :

اما این ماری که من دیدم هم باریک بود هم دراز  فک کنم واقعا مار بود
موقعی که میرم محل کار این ور اون ور خیابون باغ و زمین کشاورزیه برا همین حیوانات زیاده...

امیررضا خانلاری (وکیل الشعرا)
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۱:۵۸
حقیقتش وقتی 51 درصد جامعه ی ایران و اکثر جوامع زن هستش و 49 درصد مرد و این تعداد بیشتر هم بخشی اش به دلیل عمر بیشتر خانم هاست و بخشی اش فقط تعداد بیشتر خانم ها از آقایون بنابراین این مسئله که باید چند همسری رو رواج بدیم اشتباهه 
جامعه ای مثل جوامع گذشته که بخشی از مردان در جنگ ها کشته می شدن و یا برده و کارگر بودن زنان بیشتری برای ازدواج داشت که طبیعتا راه حل جلوگیری از فساد چندهمسری بود اما در دوره ی کنونی نیاز چندانی به این مسئله نیست و خب در جاهایی از کشور هم این پدیده دیده میشه 
به نظرم مسئله ی مهم تر طلاق هستش که به شدت مثل نقل و نبات زیاد شده هر جند قیمت نقل و نبات هم جدیدا زیاد شده /:

پاسخ :

اونطوری که از اسلام یاد گرفتم تاکیدی بر تعدد زوجات و چند همسری نداره
حتی تشویق هم نمیکنه
اما به عنوان یک راهکار برای موارد خاص هست 
درحالی که طلاق مغبوض ترین حلال خداست و متاسفانه در یک جامعه مسلمان رو به افزایش
صهــ ـبـا
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۲:۱۳
سلام
منم از این فرصت استفاده میکنم و از همین تریبون همه رو دعوت میکنم که توی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون شرکت بفرمایند!

پاسخ :

سلام علیک :)
من هم از این تریبون از شما بدلیل وظیفه شناسی تشکر مینمایم
ما دیگه تقریبا آمار مرکزمون رو به صد رسوندیم :)))
رهرو ...
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۲:۲۰
سلام

بر اساس آمار رسمی یک میلیون دختر دهه شصتی در مضیقه ازدواج هستن و به دلیل اختلاف آمار و الگوی ازدواج در ایران، شوهری براشون نیست.
یکی از راهکارها برای این دختران تعدد زوجات هست.

پاسخ :

سلام علیک
تا جایی که من میشناسم دختر های اینچنینی اطرافم اصلا حاضر به چنین ازدواجی نیستند!
یک دختر شیعه
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۳:۱۵
خدا شفاش بده ایشالا:/

پاسخ :

آقا این :/ ینی چی ؟؟
یک دختر شیعه
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۳:۴۳
چیزی که مطمعنم اینه که  هر دختری حاضره تا اخر عمرش مجرد بمونه و راحت زندگیشو بکنه  بدون دغدغه ی بچه  و زندگی ولی  هیج وقت  هوو نداشته باشه یا زن مرد زن دار نشه...ازدواج خیلی مسئله ی مهمیه ولی نه اون قدر که به خاطرش آدم زندگی یک زن دیگرو خراب کنه حتی اگه اون زن مشکل نداشته باشه...
این تعدد زوجین هم برای موارد استثناست...مثل جنگ و غیره...یا مورادی که دیگه خانوم خیلی مستاصل شده باشه و هیچ راهی جز ازدواج نداشته باشه...
مطعمن باش اون خانومم داشته فقط شعار میداده پای پاش که میرسید میدید شوهرش عقد کرده در جا جا میزد ..



پاسخ :

اخه نمیدونی که چیکار کرده
اومده دختررو دعوت کرده خونشون کلی تحویلش گرفته به دختره هم هیچی نگفته بعد به بدون اینکه به شوهرشم قضیه رو بگه زنگ زده بیا خونه 
وقتی اومده اینا رو رودر رو کرده و از دختره خاستگاری کرده
دختره سرخ و سفید شده شوهره هم زده بیرون تا دوروز نیومده!!!
یه حرفای دیگه ای هم میگفت تازه که اینجا نمیشه گف
بله اسلام توصیه ای به چند همسری نکرده
MIS _REIHANE
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۳:۵۶
من الان تصمیم گرفتم دیگه این پستارو نخونم و در جا وقتی فهمیدم چنین مضمونی داره صفحه رو ببندم.چون نمیدونم چی بگم.و ناراحت میشم.نمیتونم تحمل کنم.از مردا متنفر میشم.بدم میاد ازشون.چه احساس کورکورانه ایی.دست خود ادم هست؟حرص ادم میشه در نیاد؟
+ مرسی واسه توضیح "پست ناهار".پیام تو و سوته دلان رو ک خوندم دیگه مطمن شدم ناهار رو کم کم بزارم کنار.فقط ی چیزی ما وقتی میریم مهمونی همیشه ناهاره.تو جنوب مخصوصا ناهار خیلی وعده اصلی اییه.همه ناهار میان خونه همدیگه.اینش یکم مشکله.

پاسخ :

+پس ببخشیدا خاطرتو مکدر کردیم عفو کن
+خواهش میکنم 
جالبه جنوب هوا به اون گرمی خب شب بیرین دور هم باشین حالشو ببرین 
حالا مهمونی رو نهار بخور ولی ولی وقتی خودتی سعی کن نخوری :)
مدیون زهرا سلام الله علیها
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۸:۰۷
عجب ادمی بوده.
خدا هم تو قران میگه اگه میتونید بین همسرانتان اعتدال برقرار کنید چند تا زن بگیرید نشون به نشون آیه 129سوره نساء
شما هرگز نتوانید میان زنان به عدالت رفتار کنید هر چند راغب و حریص (بر عدل و درستی) باشید، پس به تمام میل خود یکی را بهره‌مند و آن دیگر را محروم نکنید تا او را معلّق و بلا تکلیف گذارید. و اگر سازش کنید و پرهیزکار باشید همانا خدا بخشنده و مهربان است.

پاسخ :

هرگز نتوانید...
پس خیلی سخت شد چند همسری خیلی مسئولیت داره
وباید مرد میدان بود
bahar :)
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۸:۳۱
۲ سال پیش که عراق رفته بودم آقای راننده یه پسر ۲۳ بود 
می گفت من بزرگ شدم ۲ تا زن دارم
مردای ایرانی از زنهاشون می ترسن :|

پاسخ :

آره منم از یه فروشنده جوون تو نجف میخواستیم پارچه بخریم بعد شاگردش گف صاب کارم هرشب تو مغازه میخوابه دوتا زناش راش نمیدن خونه خخخخخ
Parad ox
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۸:۵۹
میگفت وقتی میتونیم چند نفره خوشبخت باشیم چرا دونفره خوشبخت باشیم!!! : چی‌بگم دیگه ! 

پاسخ :

یه چیزی بگین!
الان دو پهلو بود نفهمیدم باهش موافقید یا مخالف
رهرو ...
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۹:۰۶
همشون نه

اما خیلی هاشون هستند. من مفصل با گروهای مختلف در این باره بحث کردم.

پاسخ :

آخه چند همسری هم شرایط خاصی داره
درسته یه راهکار میتونه باشه برای این موضوع 
اما نیازمند یه شرایطی هست که معمولا فراهم نیست
رهرو ...
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۹:۱۸
در این که شرایط خاصی داره شکی نیست.

اما این که عرف برای افرادی که شرایطش رو دارن مانع ایجاد کنه صحیح نیست.


پاسخ :

حق با شماست
در موارد و شرایط خاص میتونه راهکار و راهگشا باشه
اما من خودم شاید تحمل چنین شرایطی رو نداشته باشم :((
ظرفیت هام پایینه متاسفانه
ریحانه
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۹:۳۲
اتفاقا منم موافقم. نه که یه مرد بره دوتا زن بگیره ها. یه زن بره دوتا مرد بگیره.

میدونبن چقدررر جوون پسر هست که بدلیل شرایط اقتصادی نمیتونن ازدواج کنن؟؟ یا مشکلات سربازی یا دلایل بسیار زیاد دیگه. ایا خوب نیست که یک زن که شوهری دارد و زندگیش به سامان است، یک پسر دیگر را هم خوشحال کند؟؟؟

پاسخ :

و اینک مدال افتخار جوک سال به میس ریحانه خواننده عزیز وبلاگ عاشقی به سبک بی بی تقدیم میشود 
 :)))))
یک دختر شیعه
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۹:۴۱
در حواب کامنت بالایی بحث عرف نیست بحث سر اینه که ی سری چیزا رو با عقل هم میشه بهش رسید مثل این که چند همسری لزوما فقط برای افرادی هستش که شرایط خاص دارند

بحث سر اینه که اسلام نگفته ازدواج واجب عینیه گفته واجب کفایی و لازم نیست همه ی افراد جامعه ازدواج کنند .
ی چیز دیگه لزوما توی بحث ازدواج که استادتون گفتند  عرب ها این طوریند باید بگم الگوی ما عرب ها نیستند عرب ها خیلی کارها میکنند و ما نمیکنیم و دلیل نمیشه هر کاری که اونا انجام میدند درست باشه . الان اونا خیلی موفق هستند؟ خیلی خانم هاشون احساس خوش بختی میکنند؟ خیلی مرد هاشون بلدن عدالتو رعایت کنند؟
 اهل بیت هم که چند همسر داشتند خیلی شرایطشون فرق داشته با بقیه ی آقایون، مثلا یکی از دلایلش این بوده که باید دینو بیشتر گسترش میدادند و تعداد افرادی که با اهل بیت بودند باید بیشتر میبوده....مرد ها هرگز نمیتونند مثل اهل بیت باشند...اهل بیت خیلی کارهای دیگه می‌کردند که بقیه نمیتونند مثل نون جو خوردنشون زدن از غدای خودشون برای مستمند و هزار تا چیزه دیگه، یکی دیگش هم عدالته... که هرگز نمیتونند آقایون مثل اهل بیت باشند... 

پاسخ :

میدونی عزیزم
آخه عرف حتی چند همسری رو برای شرایط خاص هم جنایت میدونند
مثلا فکر کن یه مرد زنی داره که خیلی فاحشه اس و اجازه هم نمیده بجه دار شن 
خب این مرد نمیخواد طلاقشم بده چون میدونه طرف بدبخت میشه
اینجا بره یه زن دیگه بگیره و توانایی برقراری عدالتم داشته باشه تنکن مالی هم داشته باشه اشکالی نداره
ولی همین عرف میزنن لهش میکنن
من خودم اگه همسرم بره یه زن دیگه بگیره رسما دق میکنم مگر چه شرایط خاص خاصی باشه که عقل قبول کنه در صورتی که میدونم احساسم قبول نمیکنه
و اینو هم میدونم اهل بیت علیهم السلام هیچ وقت این کارشون از روی هوی هوس نبوده 
حتی حضرت خدیجه علیها السلام از پیامبر بزرگتر بودند و قبل پیامبرم ازدواج کرده بودند ولی پیامبر در سن جوانی با همچین بزرگواری ازدواج میکنند و  چقدددددددر بی بی رو دوست داشتند و تا زمانی که بی بی زنده بودند ازدواج نکردند
قاسم صفایی نژاد
۰۶ تیر ۹۸ , ۱۹:۴۳
پیشنهاد می‌کنم کتاب نظام حقوق زن در اسلام رو بخونید. اینجا معرفی‌اش کردم. 
تقریبا شبهات رو خوب و کامل جواب داده و مسئله تعدد زوجات هم توضیح دادند به چه دلیلی و در چه شرایط خاصی هست.

پاسخ :

یعنی دفه هزارم میشه با اینبار که میخوام برم این کتابو بخونم
ان شاالله این دفه قسمت شه
ممنونم ازتون
یا زهرا
۰۶ تیر ۹۸ , ۲۰:۲۶
آخه مردای ایرانیم بلد نیسن عدالتو برقرار کنن:ا وقتی میرن سراغ دومی دیگه اولیو کاریش ندارن...حداقل چن تا زن میگیری عدالتو برقرار کن،بعدشم باید رضایت زن اولی باشه تا دومی بیاد:ا

پاسخ :

کلا چند همسری خیلی مسئولیت داره و سخته
و کسی گه مرد باشه یا اینکارو نمیکنه چون نیازی نمیبینه یا میدونه نمیتونه و نمیکنه یا اینکارو در صورت شرایط خیلی خاص میکنه و ازعهدش برمیاد و دل زن اولی رو هم بدست میاره
مردی بنام شقایق ...
۰۶ تیر ۹۸ , ۲۰:۳۷
سلام

بنظرم میخواسته کارای خونه رو بندازه گردن زن دومیه

وگرنه توجیه دیگه ای نداره

پاسخ :

سلام علیک

خالا که فکرشو میکنم ممکنه چون به شدت تنبل بود که حتی یه جلسه هم تدریس نکرد :)
مردی بنام شقایق ...
۰۶ تیر ۹۸ , ۲۰:۵۹
اصن اگه از من بپرسین همون یه زن هم میگم نگیرن جوونا

چه برسه چند همسری

والااا

پاسخ :

ماهم باور کردیم :|
اونوخ سه تا بچه رو از کارخانه تحویل میگرفتید؟؟؟
آقای گوارا
۰۷ تیر ۹۸ , ۰۶:۱۵
آخه وضع اقتصادی هم یاری نمی کنه ! به تعداد هر زن باید خونه بگیری ، خرجی بدی ، لباس و خوراک و ... اوووفففف !

مدلِ عربا خوبه . آقاهه با چند تا زن تو یه خونه !!! :|

پاسخ :

آب نیستا وگرنه همه شناگرای ماهری ان :|
:)
علی کشاورز
۰۷ تیر ۹۸ , ۰۹:۵۰
سلام
حرفای استادت مورد تایید هست
حوصله توضیح دادن هم ندارم

پاسخ :

سلام علیک.
اللهم ارزقه حوصله...
یک دختر شیعه
۰۷ تیر ۹۸ , ۱۰:۴۶
بله این شرایطی که شما مثال زدی جزوش نمیشه   میشه جزو همون موارد وشرایط خاص  که گفتم:)

پاسخ :

:)
من خواستم بگم حتی در شرایط خاص و ویژه بازهم عرف این کار رو جنایت و نادرست میدونه دوستم تعریف میکرد یه بنده خدا که واقعا از دست زنش عاصی شده بوده و هرچه خیانت بوده زنه در حقش کرده دلشم نمیومده طلاقش بده بعد رفته زن گرفته برادرای زنه رفتن درحد کشتن زدنش

میدونم چی میگی عزیزم و حرفتم قبول دارم 

ریحانه
۰۷ تیر ۹۸ , ۱۶:۴۷
البته من جوک نگفتم. جدی گفتم!! قبلا ها میگفتن یه زن اگه دوتا شوهر داشته باشه، بعد معلوم نمیشه این بچه پدر واقعیش کیه. خوب حالا علم این مشکل را حل کرده.

درنتیجه تمااااام دلایلی که میگن مرد باید چندتا زن داشته باشه، حالا برا زن هم صادقه و یه زن باید با توجه به همون دلایل چندتا مرد داشته باشه.

پاسخ :

اصلا با فطرت سازگاری نداره
مگه غیرت یه مرد میذاره زنش زن یکی دیگم باشه؟؟؟
بعدم زنه از پا در میاد دوسه تا خونه داشته باشه با لطافتش سازگار نیست
اصلا خود زن هم نمیتونه تحمل کنه
ریحانه
۰۸ تیر ۹۸ , ۰۴:۰۶
اونوقت غیرت زن اجازه میده مرد چندتا زن داسته باشه؟
تموم حرف هایی که زدی دوجانبه هست.

پاسخ :

جنس غیرت زن با مرد فرق داره
و نوعی از غیرت زن بسیار نهی  شده و نکوهیدس

Parad ox
۰۸ تیر ۹۸ , ۲۳:۰۹
مخالفم با حرفشون . 

پاسخ :

:)
ناشناس
۱۳ تیر ۹۸ , ۰۰:۲۱
شبهه عدالت بین زوجین که از آیات برداشت میشه خیلی قدیمی هست و در زمان امام صادق علیه السلام پاسخ داده شده. در تفاسیر هم موضوع توضیح داده شده که منظور از عدالت چیه

پاسخ :

یعنی الان تحقیق رو به عهده ی خودمون گذاشتین؟؟
منظور از عدالت رو ذکر نمیکنید؟
ناشناس
۱۳ تیر ۹۸ , ۱۲:۵۷
نه قصد جسارت نبود فکر کردم برای شما هم تفاسیر در دسترس هست
تفسیر نمونه آیه ۱۲۹ سوره نساء

پاسخ :

جسارت که نه اختیار دارید
گفتم ینی بقیه هم ببینند
ممنونم ازتون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan