اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

چند سوال

بسم الله الرحمن الرحیم

۱) برای یادگیری زبان عربی و انگلیسی به طوریکه کاملا مسلط بشم چه پیشنهاداتی دارید؟

۲)چرا کتاب های آقای ابطحی جزء کتاب های ممنوعه است؟

۳)چرا عید غدیر سادات عیدی میدن؟جونمونم میدیم بحثی نیست.ولی چه ربطی داره!همه باید بدن

۴)الان حوری ها و غلمان های بهشتی هر چی هم همه چی تموم باشن آدم حاضره باهشون زندگی کنه؟الکی که نیست ابدیته یه زندگی ناتمام! با یه کسی که مثل رباته و خوبی هاش از روی اجبار و غیر ارادی...

۵)برای شادی و تفریح چه برنامه هایی دارید؟

۶)این سوال با تاخیر به ذهنم رسید.برای اینکه مطالبی که مطالعه میکنید بره تو ذهنتون و تثبیت بشه چیکار میکنید؟

سوال زیاده اما فعلا به همین ها اکتفا میکنم:)

پیشاپیش سپاس🙏

۰۷:۳۵
آبی آسمانی
۱۸ اسفند ۹۷ , ۰۷:۴۲
۱) برای زبان انگلیسی باید هدف گذاری کنی. این که میخوای مدارک معتبر مثل تافل بگیری یا فقط صحبت کنی. من آمار همشونو دارم، از خودم بپرس.
۲) توی این دنیا هیچ چیزی ممنوعه نیست...
۳) این یه عرفه، بعضی غیر سادات ها هم می دن. خیلی شاکی هستید، شما عیدی ندید.
۴) افعال و تعاریف آخرت نا محدوده، توی ذهن ما نمی گنجه.
۵) هیچ.

پاسخ :

1)دنبال مدرکش نیستم.خودم میخوام کاملا مسلط بشم.از کجا شروع کنم؟حفظ لغت؟یاچی؟
۲)کتاب هاشون همه مذهبی و خوب هست اینکه چرا درایران ممنوعه باعث تعجبم شده
۳)شاکی؟من؟نه همونطور که گفتم جونمونم واسه روز ولایت میدیم.سوال بود فقط
۴)اوهوم
۵):(
ممنونم از بابت قلم رنجه
دختر روشنا :)
۱۸ اسفند ۹۷ , ۰۸:۲۵
سلام
۱) برای یا گرفتن زبان اول باید انگیزه داشت دوم کلاس بروید و سوم تمرین زیاد و مداوم من اصلا پارسال زبان دوست نداشتم حتی در حد مدرسه ولی امسال واقعا دارم روز ۳۰ دقیقه روش وقت میزارم و خیلی دوست دارم . 
۲) نمی دونم 
۳) ببین اولا این یه آداب و رسوم که  روز عید مردم به خونه ما سید ها می آیند و از ما ها عیدی میگیرند . راستش به قول بابام چه هزاری تومانی چه ۵۰ هزار تومن  هردو یکی و در واقع تبرکی  یعنی مردم میایند که ازما تَبَرُکی بگیرند ‌. اخه میگن پول سادات برکت میاره ( پارسال من و داداشم بسته های شکلات و آجیل و  سکه درست کردیم دادایم در کنار پول بابا به مهمونا  همون سال یکی به سید ها خیلی معتقد بود اون بسته به پسر مریض اش داد خوب شد ( اینو مامانم گفته ) نمیگم الان ما خدایی نکرده شفای مریض میدیم و حاجت مردم ولی خوب بعضی چیزا تبرک منم یه پول دعا خونده کنار پول هام گذاشتم پول ها زیاد شده )
۴) حالا لذت ببریم بهشت بعد تصمیم میگیریم
۵) خوب هر کسی با کس دیگه متفاوت بنده آهنگ گوش میدم ، وب نویسی میکنم ، داستان می نویسم،  فیلم میزنم، شرایط مساعد باشه با دیگران میریم بیرون ، اگر اوضاع خوب بود مسافرت هم می رم 

پاسخ :

سلام به روی ماهت
۱)بدون کلاس میخوام خودم یاد بگیرم.انگیزه هم دارم.نمیدونم از کجا شروع کنم؟میخوام یه روش درست و اصولی رو برم جلو که وقتم تلف نشه و مفید باشه
۲):)
۳)فکر میکنم اینکه سادات در روز عید عیدی میدن یه چیز من درآوردیه و سندیت نداره.البته کار بسیار پسندیده ای هست
۴) خخخ خو من از الان میخوام تکلیفم رو مشخص کنم.یه جوری حرف میزنم انگار غلمان ها صف بستن برام
۵)اوهوم
مرسی عزیز
ریحانه
۱۸ اسفند ۹۷ , ۰۸:۴۷
آقا من شرمندم. هی اظهار نظر میکنم. بیشتر میخوام روحیه و دیدگاهت رو بفهمم.
شاید من بد موقع با وبلاگت آشنا شدم. ولی اونطور که من آشنا شدم زندگی تو را میشه توی ۳ دسته بندی خلاصه کرد:

۱) روزهای عادی  (که گناهی نکردی و دچار عوارض گناه هم نیستی): ته دلت از خودت راضی نیستی چون میتونی بهتر از اینی باشی که الان هستی.
۲) روزی که دچار گناهی بشی:  از خودت راضی نیستی چون گناه کردی
۳) روزی که از گناهت توبه کردی: از خودت راضی نیستی چون دچار عوارض گناه هستی.


 فقط تو دلت با خودت رو راست باش و ببین این طور هست یا نه. جوابت نباید این باشه که چون بنده ی خوبی نیستی یا راه رو ک کری یا ....  اسلام برای همه ی آدمها در هر سطح و لحظه ای هست. پس حتی در این سطح و لحظه و توی این گمراهی هم دیدگاه اسلام باید باعث شادیت باشه. نه که همش نارضایتی.

پاسخ :

آقا دمت گرم...
مرسی که قدم رنجه میکنی به وبلاگ منِ حقیر
الان این کامنت واسه پست قبلیه دیگه؟
کلی خندیدم به دسته بندی کردم زندگیم خخخخ
۱)آخه مگه روزی هم هست که نه گناه کنیم نه دچار اثر وضعی باشیم آره روزی پیش میاد که گناه نکنیم ولی اثرات وضعی خیلی بحث پیچیده ای است و خودم کلی سوال دارم راجع بهش و فکر میکنم نمیشه ازش فرار کرد مگر باز یه کارایی کنیم
ولی کلا آدم کمال گرایی هستم میگم باید بهتر ازاینی باشم که هستم
۲)اوه اوه خیلی حالم گرفته میشه اصن یه وضعی حال روحیم داغوووون میشه ولی برام درس نمیشه و بعضی کارهارو تکرار میکنم متاسفانه
۳)بعضی وقتا که خوشحالم که خداوند جلو اوامه گناه رو گرفت و توفیق توبه رو داد اما گاهی قشنگ یه حالی دارم که میفهمم در اثر اون گناهه چون دلیلی برای این حال جز گناه پیدا نمیکنم
اتفاقا اسلام باعث شادی منه اگر اسلام نبود قطعا دق میکردم چون اسلام دین رحمانیت دین مهربانی دین شادی هست و اگر مثلا همچین دینی نبود من از افسردگی اینکه آخرش که چی میمردم

دختر روشنا :)
۱۸ اسفند ۹۷ , ۰۸:۵۲
 تبرک است تبرک ! باید معتقد بود تا نتیجه اش ببینی عزیز جان .
وگر نه  نه هزاری نه پنجاه به درد کی می خوره واقعا ؟ ! 
درضمن حکمت اینکه هر سال سال روز تولد شخصی ما به اون شخص کادو میدیم چیه ؟ ما هم به بندگان خدا عیدی می دهیم !

پاسخ :

نه بحث عیدی نیست
عیدی دادن رو که خیلی موافقم به نظرم رسوماتمون تو عید نوروز رو باید تو عید غدیر پیاده کنیم(صله رحم.عیدی دادن.لباس نو.خونه تکونی و...)
بزرگترین عیدمون عید ولایت باباجانمون هست
من میگم بابای همه شیعیان هستند همه عیدی بدن
ریحانه
۱۸ اسفند ۹۷ , ۰۸:۵۲
جواب سوالهات:
۱) فیلم و کارتون. هم کیف میکنی. هم یاد میگیری. من خودم اونقدری یه فیلمی رو میبینم که تک تک جملات رو حفظ شم (حالا یه ذره بزرگ نمایی هم کردم :))  ). اینکه یک بار ببینی و بزاری کنار کمکی به زبان نمیکنه.
۵) یه سری بازی هایی مثل راز جنگل و اینا رو برا وقتی نمیشه بریم بیرون دور هم بازی میکنیم بخندیم. فوتبال دستی. پانتومیم. تفریح تکی: پیاده روی. فیلم و وبلاگ خوندن. من مسافرت کوتاه هم دوست دارم ولی مدتیه که نشده بریم.

پاسخ :

۱)یعنی میگی با فیلم و کارتون شروع کنم بدون مقدمه؟
۲)عه راز جنگل فکر کنم تو بچگی با دختر خاله هام بازی میکردیم:)))
پانتومیم رو موافقم اما برو بچ در دسترس نیستن
پیاده روی تنهایی دلم میگیره:(
مسافرت کلا خوبه چه کوتاه چه طولانی:)
دختر روشنا :)
۱۸ اسفند ۹۷ , ۰۹:۰۶
صحیح .
راستش عید که زیاد هست و چه خوب تو همه عید ها مون این  آداب داشته باشیم . این جوری یک رنگ و دوستی و صمیمیت و صداقت بیشتر هم میشود 

پاسخ :

ولی باید در عید غدیر نمود بیشتری داشته باشه
اهل تسنن در عید قربان مثل عید نوروز عمل میکنند
اما ما عید غدیر رو اونطور که باید و شاید تجلیل نمیکنیم:(
لوسی می
۱۸ اسفند ۹۷ , ۱۰:۲۸
۱. تسلط در چه حد؟ فهم متون یا اسپیکینگ؟
برای اسپیکینگ فیلم و انیمیشن و برای فهم متون مطالعه ریدینگ!
۲. کدوم ابطحی؟ :/
۳.چون سادات خوشحالتر باید باشن :)) ولی همه باید عیدی بدن. منم نظرم اینه :)
۴. توصیفش جوری بوده که بفهمند وگرنه اینکه دقیقا ماجرا چیه معلوم نیست. حالا شما برو بهشت هرچی بخوای مهیاست نخواستی مجبورت نمیکنن که! :))
۵.نمیتونم بنویسم الان
۶. تکرار و تکرار!

پاسخ :

۱)هردو:) درحدی که بتونم مثل بلبل صحبت کنم و حرفاشون رو بفهمم و هم متون رو درک کنم.الان با فیلم شروع کنم خوبه؟یا اول برم سراغ حفظ لغات؟
۲)سید حسن
۳):)))).خوشحالی من در حد خون گریه کردنه یعنی انقدر اشک شوق میرزیم که شاید جون بدم:)))
۴)عه واقعا؟؟؟یعنی مجبورم نمیکنن خخخ
۵)بعدا بگو خب؟دوست دارم بدونم
۶)روش راحتتر میخوام اینطوری پوستم کنده میشه:(
فرشته ی روی زمین
۱۸ اسفند ۹۷ , ۱۱:۳۱
سلام.
۱_ برای مسلط شدن و راحت صحبت کردن ، فیلم و اخبار و کارتون زبان اصلی خیلییی تاثیرداره ؛ روزنامه انگلیسی پیدا کن بخون ...
۲_دقیق نمیدونم ولی درکنار خوبیاش، انحرافاتی داشتن که از اساس اشتباه بودن و بیشتر برا بازار گرمی بودن..مثلا درمورد دروغگویی...
۳_این همینطوری تو ایران سنت شده ریشه ای هم نداره : ) ...دلیلش اینه که به تبرک سادات اعتقاد وجود داره....رجوع شود به این دوتا لینک 
(مخصوصا اولیش😂)
http://rutin.blogsky.com/1390/08/23/post-125/
https://www.welayatnet.com/fa/news/4143
۴_آخه مگه ما غلمان و حوری دیدیم؟؟ : ) شاید "تصورش" برای ما مثل ربات و خسته کننده باشه اما شاید دیدیمشونو یه دل نه صد دل عاشقشون شدیم😍😂
مسئله دیگه اینکه خودِ خداوند فرموده که تو بهشت آدم خسته نمیشه و همه چیز براش تازه ست... 
ما صرفاً یه تصور درحد خودمون از بهشت و جهنم داریم ... و نامحدود و اینها در ذهنمون نمیگنجه...
بعدشم حالا ما بریم بهشت...اینا پیش کش😶 فوقش میگیم غلمان و اینا نمیخوایم : ) 
۵_برنامه که زیاد هست : ) اما چیزایی که الان به ذهنم میرسن:  کتاب خوندن، آشپزی و مشتقاتش، دورخوردن با خانواده و دوستان،زیارت(جنس شاد کردنش متفاوت اما عالیههه) ، شعر خوندن، یه کار موثر انجام دادن و...
۶_بستگی داره چه مطلبی باشه...اگه درس باشه که ده بار هم مرور کنی آخرش ثبت نمیشه😂😂 اما بازم تنها راهش مرور و دَرکه😶...
اگه مطلب متفرقه باشه اغلب راحت یادم میمونن...فوقش یدوردیگه میخونمش...مطالبی که برام مهمن یا دوستشون دارم رو تو یادداشت گوشیم یا تو دفترم مینویسم...
موفق باشی🌻
دیگه سوالی نبود؟؟!
نفر بعدی لدفا😁

پاسخ :

سلام به روی ماهت
1)باجه حتما این کارارو میکنم.برای اول کاری برم فیلم ببینم هیچی هم نفهمم خوبه؟
2)عاقا کتاباش خیلی خوبه :((
3)ممنان:)
تو لینک اول به این کلی خندیدم:قرار بود تو این روز سادات تکریم شوند نه اینکه ورشکست بشوند!
من همون ورشکستی رو ترجیح میدم تا تکریم...کاری که نکردیم حداقل ورشکسته شیم:)
4)اصن دیده باشمم نمیخوام عاقا من یه چیزی مثل آدم میخوام نه فرشته بحث خستگی نیست بحث یه عمر ابدیت در کنار یه موجوده:) البته اینو قبول دارم که اونها به زبان مادی غیر قابل وصفند و منم هویجوری یه چیزی میگم.حالا اون دنیا منو ببین که صف بستم واسه یه دونه غلمان:)
5)اوهوم.دم شما گرم
6)فکر کنم نوشتن و خلاصه برداری خوب باشه.اما هم سخته هم زمان بر
ممنون
تا سوال های بعدی فعلا راحت باشین استاد:)
سرباز کوچولو ...
۱۸ اسفند ۹۷ , ۱۱:۴۵
برای زبان انگلیسی من می‌خوام برم کلاس فشرده بعد کنکور 
نمی‌دونم حالت عادی چجوری یاد میگیری 

به نظر من عید ولایت عید همه مسلمانان هست باید همه عیدی بدن بهم 
 
با حوری و غلمان ها که اجباری نیست 
من بیرون میرم و کارایی که دوست دارم انجام میدم مثل فیلم دیدن و...

من اول که با خودکار رنگی و ماژیک هایلایت و ... رنگیش میکنم که جذاب بشه 
فقط با تکرار می‌ره تو ذهن و موندگار میشه 

پاسخ :

:))))
مممنووووونم سرباز کوچولو جونم
عاقا هروقت کامنت میذاری قیافت میاد جلو ذهنم.کلی شاد میشم خیلی بامزه بودی
سید جواد
۱۸ اسفند ۹۷ , ۱۳:۴۱
امام صادق در حدیثی میفرمایند تا ننویسید حفظ نمیشید
یادداشت برداری تنها راهِ تثبیت مطالبه
یا تکرارِ خیلی زیاد

بهشت چون از جنس مادّی نیست باید بریم و ببینیمش
غلمان هم کارگره بنده خدا کاریش نداشته باشید

حوری یک لفظ عامیه که هم برای زن ها مرد هست و هم برای مردها
شایدم دیدیم اصلا جنسیت برداشته شد

پاسخ :

تو یادداشت برداری خودمو هلاک میکنم هم باید خیلی مرتب باشه هم حیفم میاد خیلی جمله ها رو ننویسم و حجم یادداشت هام بالا میره براهمین زود خسته میشم:(

من فکر میکردم حوری جنس مونث هست و غلمان جنس مذکر کلی با غلمان بهشتیم تخیل ساخته بودم اما بعد به این نتیجه رسیدم غلمان نمیخوام
یه کسی رو واسه اون دنیام میخوام تو مایه های جناب ابوذر و سلمان و مالک و بلال و... که اگر خودم اجازه نداشته باشم برم در جوار اهل بیت علیهم السلام ایشون  که میرنه بوی خوششون رو برام بیاره
فکر نکنم بشه آخه نمیشه که من تو یه طبقه بهشت باشم ایشون تو یه طبقه دیگه
رد دادم:(
مرتضا دِ
۱۸ اسفند ۹۷ , ۱۶:۴۱
6

روش مفید مطالعه

http://fiish.blog.ir/post/423

دانش‌جویان خواجه نصیر چگونه درس می‌خوانند؟

https://fiish.blog.ir/post/3


سلام

پاسخ :

خداوند خیر به شما عطا فرماید
مچکرم
سلام علیکم
ریحانه
۱۸ اسفند ۹۷ , ۱۹:۳۵
آقا اصلا یه پست بزلر هر کسی سوالای عجیب غریبش رو بیاد بنویسه. در هر زمینه ای هم میتونه باشه

پاسخ :

عه ینی سوالای من عجیب غریبه؟؟؟
خو اونوقت کی جواب بده؟
جواب همین پنج تا سوال منو به زور میدن خواهر.بیشتر خاموش میخونن
سرباز کوچولو ...
۱۸ اسفند ۹۷ , ۱۹:۳۷
هههههه فداتبشم آبجی ساداتم 

عاقا بکار نکن عکس الانمو واست بفرسم امیدوار بشی بهما 😂😂😂😂😂
آخر نگفتی اون عکسا برا کیا بود خودت کدوم بودی 

پاسخ :

خدا نکنه بالام جان
آرههه بفرست:)))
من خیلی با عکس بچگیت حال میکنم
مگه نخوندی؟
همونجا تو یه کامنت گفتم کی کیه خودمم ۴ بودم دیگه:)
سرباز کوچولو ...
۱۸ اسفند ۹۷ , ۲۰:۱۷
عهههههه نه نخوندم باید برم دوباره ببینم 
جدی بفرستم ؟

پاسخ :

خسته نباشی:)
پَ نَ پَ
آقای سر به هوا :)
۱۸ اسفند ۹۷ , ۲۱:۳۰
اموزش هر زبان و درس حفظی از روش جعبه جی 5 یا همون جعبه لایتنر استفاده کن!
تنها روش واقعی غیر کلاه برداری!
جعبه اش رو خودت میتونی درست کنی
در موردش یه سرچ تو نت بزن:)

پاسخ :

آره جعبه لایتنر تو دوران راهنمایی داشتم
فقط واسه لغات کاربرد داره دیگه؟
ممنونم ازتون
سرباز کوچولو ...
۱۸ اسفند ۹۷ , ۲۲:۱۲
هههههههه 
چشم 

پاسخ :

:))
😍😍😍
بی بلا باشه ان شاالله
ناصر دوستعلی
۱۹ اسفند ۹۷ , ۰۰:۱۰
متنتون رو خوندم
اما نظرات رو نه
پس نمی‌دونم اینی که می‌گم تکراریه یا نه

در ادبیات عرب
یک بار بخونید nهزاربار تمرین کنید

یک کتاب جامع اما ساده و روان در صرف
و یک کتاب با همین خصوصیات در نحو

اگر ادیب نشدید 
من اسم وبلاگم رو بازم می‌ذارم کیمیا

:)

پاسخ :

کتاب ساده و روان نمیشناسین معرفی کنید؟
تمرین مکالمه منظورتون هست؟
ادیب؟!نه دیگه در اون حد همینکه مثل بلبل حرف بزنم کفایت میکنه

ممنونم

پیـــچـ ـک
۱۹ اسفند ۹۷ , ۰۰:۱۴
سلام
فقط سوال چهار رو جواب میدم بقیه رو دوستامون گفتن.
تو آخرت و بهشت حوری ها و غلمان بهشتی از نور وجود خود فرد بهشتی هستن. یعنی طرف در واقع داره با خودش و خوبی های خودش مواجه میشه. به خاطر همین خسته نمیشه. مگه کسی هست که از خودش، مخصوصا خوبی های خودش خسته بشه؟
برای همین هرچی درجه فرد بهشتی بالاتر بره حوری و غلمان ها زیباتر میشن. اصلا همه حظ های بهشت از نور وجود خود فرد بهشتیه. برای همینه که هیچ کس از نعمات بهشتی خسته نمیشه. هرچند بیشترین حظ و لذت رضایت خداست. 

پاسخ :

سلام علیک
چه جالب.چیزهایی جدیدی بود برام
البته میدونستم اعمال انسان دراون دنیا نمود پیدا میکنن اما حوری و غلمان رو نمیدونستم از همین جنس باشند 
بله بالاترین مقام ،مقام رضایت است
:)
ممنونم
ناصر دوستعلی
۱۹ اسفند ۹۷ , ۰۲:۱۰
نه 

اگر می‌خوایید مکالمه کار کنید
من بلد نیستم

اما ادبیات عرب
عربی فصیح به اصطلاح منظورمه‌وا

راهش همینه که عرض شد

خوندن قاعده یک‌بار
تمرین قاعده nهزار بار

:)

پاسخ :

آهان...
خیلی ممنونم
:)
مـــــحـــــمدبـــــاقـــــر علیرضالو
۱۹ اسفند ۹۷ , ۱۱:۴۶
سلام.برا زبان(هرزبانی) همت وعزم جدی،برا انگلیسی دوره اموزشی تاپ ناچ عالی هست، برا عربی دوره اموزشی صدی الحیاة و..
کتب مرحوم ابطحی رو نخوندم و نمیدونم ولی اینو خوب میدونم هر حاکمی و هر دولتی(جدای از سیاست و...) چیزی رو که نپسند ه و یا به ضررش باشه سانسور میکنه.
عید غدیر همه باید بدن، ولی تو اونروز سیادت و امامت  آقایمان امیرالمومنین که سید الاوصیاء بودند اعلام شد و حجت اتمام. لذا از سیدها شیرینی #خواهم گرفت(نکنه سید هستید و نمیخواید شیرینی به کسی بدید؟؟(نظرشخصی
سوال 4: طبق آیات و روایات زندگانی انسان در بهشت تکراری نیست و خسته کننده نمیباشد بخاطر همین کسالت آور نیست و در ضمن اینکه خوبی اونها از روی اجبار هست و مثل ربات هستند رو نمیشه ثابت کرد ، اونها خدمت و خوبی میکنند و این خدمت رو عزت میدانند،همانطور که همین الان در همین دنیا عده ای خدمت گزاری به شیعه را افتخار میدانند ،خصوصا در اربعین قابل لمسه.
برای شادی و تفریح سعی کنید با خانواده برید کوه،دشت و دریا و... کتاب مورد علاقه مطالعه کنید، خودتون خوش رو باشید و جوری رفتار کنید تا این خوشرویی به دیگران هم انتقال پیدا بکنه و...(البته نه مسخره بازی و سبک بازی بلکه خوش رویی)
برا تثبیت اونچه که مطالعه میشه یا بعد از هر بخش و... که مطالعه میکنید خلاصه اش رو در ذهن خود تحلیل کرده و یاد داشت بردارید ویا اینکه به شخصی مطلب مطالعه شده رو ارائه بدید.
یاعلی
ادمین وبلاگ: تلنگرتفکر

پاسخ :

سلام علیکم.
این دوره های آموزشی که گفتین خودتون گذروندین؟مطمئنه؟چجوریاس؟اینترنتی یا حضوری؟امکانش هست یه خورده توضیح بدین راجع بهشون؟
در مورد آقای ابطحی پس ما چطور ادعای آزادی داریم ؟؟؟؟
سیادت بابا علی در اون روز اعلام شده؟؟؟!!!در تعریف سید به کسانی میگن که از بنی هاشم باشند یعنی قبل از به دنیا اومدن باباعلی سید بوده...
بلی سید هستیم و از عیدی دادن هم در نمیریم عیدی که چیزی نیست جونمونم برای روز ولایت میزاریم:)))

خییییلی ممنونم بابت وقتی که گذاشتید
دلابانو
۱۹ اسفند ۹۷ , ۱۲:۴۵
1- برای زبان بهترین راه کلاسه! خیلیییی معدود آدمایی هستن که بدون کلاس واقعا زبان یاد بگیرن مگر اینکه خیلی دیگه بااراده و با پشتکار باشن. چون به شدت استمرار لازم داره. زبانو باید هرروز براش وقت گذاشت. کلاس انگیزه آدمو بالا نگه میداره.
بهترین منبع هم برای اینکه بیس کار قرار بگیره به نظرم همون کتابهای آموزشیه که تو کلاسا کار میکنن. به هرحال چارتا متخصص آموزش زبان اونارو نوشتن:) منابع دیگه فیلم و آهنگ و کتاب و نامه نگاری و.... هم کنار اونا بازدهی رو می بره بالاتر. هرچی بیشتر جو دوروبر خودت رو از اون زبان پر کنی زودتر پیشرفت میکنی.
کلا برای زبان خودتو معطل خودم میخونم نکن، برو کلاس:) آدمهای زیادی سالها معطل خودشون تو خونه زبان خوندن می مونن آخرشم جواب نمیده.

 برای زبان عربی یکی از دوستام توی دانشگاه عربی خونده بود. ولی می گفت هرچی یاد گرفتم از کانون زبان یاد گرفتم. اگه دنبال مکالمه عربی هستی، اونم راهش همین کلاسه.
ولی اگه عربی حوزوی و قرآن و حدیث فهمیدن میخوای، شاید همون منابع حوزه خوب باشن که از صرف و نحو باید شروع کنی. تو اینترنتم به اندازه کافی پیدا میشه. میتونی کتاب صرف ساده و هدایه رو بگیری، صوتاشم دانلود کنی و کار کنی. فقط خیلی باید تمرین حل کنی براش. یکیم باید پیدا کنی سوالاتو بتونی ازش بپرسی.
خانم مروه توی بیان رشته دانشگاهیش عربیه.

6- اگه این سوالت مربوط به مطالعه آزاده، نه مثلا امتحان و اینا، خب لازم نیست آدم همه مطالب کتاب رو به ذهن بسپره. وقتی مطالب رو بفهمی طبیعتا تاثیر خودش رو توی فکر و تحلیلت میزاره. یه جایی مطلبی از استادی درباره سیر مطالعاتی کتاب های شهید مطهری میخوندم، اصرار داشت که کتاب های شهید مطهری رو یک دور سریع بخونید. لازم نیست برای به ذهن سپردن همه ش وقت بزارید. وقتی یه دور همه کتاب هارو خونید، می بینید که روی تفکرتون و تحلیلتون تاثیر گذاشته. شاید حتی یه جمله هم از اون کتابا یادتون نمونه، ولی به ذهنتون شکل میده.

مباحثه هم که جای خود داره. یکی از استادای دانشگاهمون میگفت حوزوی ها چون عادت به مباحثه دارند، معمولا توی بحث ومناظرات از ما دانشگاهی ها قوی ترن. (ایشون تخصصش طوری بود که با حوزوی ها زیاد حشرونشر داشت.)
من خودم اغلب وقتی کتابی مقاله ای خیلی برام جالب یا مفید باشه برای همسرم میگم و راجع بهش بحث میکنیم. اگه مطالب رو به بیان خودت برای کسی توضیح بدی، خلاصه کنی، با کسی مباحثه کنی و... جای خودش رو بین بقیه آموخته های قبلیت پیدا میکنه و توی ذهنت تثبیت میشه. مثلا میتونی توی همین وبلاگت، یا شبکه های اجتماعی خلاصه ای یا نکته جالبی ازش به اشتراک بزاری.
من اگر کتاب خاصی خیلی دیگه برام مهم باشه، یه دور سریع میخونمش. بعدم یکی دودور دیگه میخونم و سعی میکنم شاکله بحثش رو بکشم بیرون و یه خلاصه نموداری ازش بکشم. اینجوری هم حسابی تو ذهنم میمونه، هم برای رجوع بعدی دیگه همون خلاصه ها کافیه.

چقدر حرف زدم من://

پاسخ :

۱)میدونم کلاس بهتره اما شرایط مکانی فعلیم این اجازه رو بهم نمیده.گفتم خودم یه حرکتی بزنم:)
مروه از وقتی مزدوج شده شدیدا کم پیدایه:)
۶)منظورم این نیست که دقیقا حفظ کنم.مثلا یه کتاب میخونم بعد چند ماه یه مسئله پیش میاد که یادم میاد من جوابش رو میدونم اما یه چیز کلی تو ذهنمه و مجبورم دوباره رجوع کنم یا اگه بعد از چند وقت از مطالعه کتاب بخوام برا یه نفر توضیح بدم همون کلیات یادمه دوست دارم دقیق یه مطلب به تو ذهنم یا احادیث رو کاملا حفظ بشم.چون معمولا وقتی حدیثی نقل میکنم به صورت نقل به مضمونه دقیق یادم نمیمونه
آره مباحثه و ارائه توضیح دادن تاثیر زیادی در تثبیت داره
مممننننوووووونم عزیزم توضیحاتت خیلی خوب بود
خدا حفظت کنه
آلاء ..
۱۹ اسفند ۹۷ , ۱۵:۳۶
1با یه دست دوتا هندونه برندار پیشنهادم اینه یا اول زبان انگلیسی و مسلط شو یا عربی
2ابطحی اگه اون ابطحی که روحانیه و سیده منظورته از سران فتنه88بود و افکارش هم همچین یه نموره ذالست

3بخاطر تبرک بودنه برکت و این صحبت ها
4لقای پناهیان یه سخنرانی داره که ادم تو بهشت حوصلش سر نمیره؟حتما گوش کن اینجور نیست با غلمان باشیم صبح تا شب به دیدار پیغمبرا میریم به دیدن امام حسین میریم به دیدن حضرت زهرا میریم ادم حوصلش سر میره؟؟؟؟؟
5زنگ میزنم به دوستم و میرم پیشش و میخندیم
اگر بخوام خیلی شاد بشم زنگ میزنم با برادرزادم حرف میزنم 4سالشه 
موزیک گوش میدم و رنگ امیزی میکنم به دیدن مامانم میرم بیشتر با صلهارحام حالم خوب میشه
یه مطلب و دوبار با دقت بخونم و بهش فکر کنم تو ذهنم میمونه

پاسخ :

۱)کمال طلبی منو کشته.آخرم هیچکدومو یاد نمیگیرم:(
۲)واقعا تو فتنه۸۸ دست داشته؟کتاب هاشون بار معنوی زیادی دارند من یه نگاهی انداختم وخیلی آدم پخته و با تجربه ای بودند پدرشون هم از علما بودند
۳):)
۴)واااای اگه اجازه دیدار داشته باشبم که دیگه بهشت معنی نداره هیچی به چشممون نمیاد جز دیدن یار:)))))))
۵):)
ممنونم عزیزم
مـــــحـــــمدبـــــاقـــــر علیرضالو
۱۹ اسفند ۹۷ , ۲۳:۱۹
بله بنده از تاپ ناچ و صدی الحیاة استفاده کردم.
خیلی خوب هستند برخی سایتها هم عالی هستند
در ضمن درسته که سید به فرزندان بنی هاشم میگن ولی اونچه که عرف قائل به اون هست اینه که به فرزندان امیرالمومنین علیه السلام سید میگویند
والا بنی العباس هم‌ سیدند و حال انکه کسی الان اینو نمیگه جز در محافل علمی
در مورد آزادی بیان هم‌که .....
یاعلی

پاسخ :

ببخشید باز سوال میکنم دورش به صورت لوح فشرده است؟

آزادی بیان:(((((

یاعلی
مـــــحـــــمدبـــــاقـــــر علیرضالو
۲۰ اسفند ۹۷ , ۰۰:۳۳
تاپ ناچ یه دوره کامل‌زبان‌انگلیسی هست که کنار کتاب یک لوح هم هست جهت اموزش تلفظ و...
یاعلی

پاسخ :

تشکرجات فراوان
خدا خیرتان دهد
یاعلی
دلابانو
۲۰ اسفند ۹۷ , ۰۹:۵۲
اگه شرایط کلاس نداری بایدحسابی جدیش بگیری و یه برنامه هرروزه براش بچینی. من پیشنهادم اینه یکی از این کتابای آموزشی مثل همین که آقای علیرضالو گفته، بگیری، یوتیوبم درو کنی و کمک آموزشی های خوب برای اون کتاب پیدا کنی، مثل کلاس هرهفته یک یا دودرس با همه تمریناتش کار کنی. در کنارش هم هرچی برات جذاب بود مثل فیلم و نامه نگاری و داستان و... تو برنامه ت بزاری.
من آلمانی یه مدت کلاس رفتم و یه مدت هم خودآموز کار کردم این روش از همه چی بیشتر جواب میداد. پراکنده لغت و گرامر و فیلم و.. کار کردن اونقدر برام جواب نمیداد که دنبال کردن یه متود آموزشی از روی همون کتاب کلاس. البته اون متودی که تو کلاس کار میکردیم قابلیت خودآموزیش خیلی کم بود نسبت به کتابای آموزشی دیگه! از اون کتابایی بود که همه چی رو باید استاد سرکلاس بگه و صریح تو کتاب توضیح نمیده. من یه سری صوت آموزشی خوب براش پیدا کردم و کار میکردم تو خونه.
موفق باشی خانوم:)

پاسخ :

عزیییییزم
یه دنیا ممنونم از لطفت:)))
سالار
۲۰ اسفند ۹۷ , ۱۳:۵۱
سلام.

ج1- به پدیده "زنوگلاسی" متوسل می شوم...

ج2- چون به طور غیرمستقیم و نامحسوس ،تشکیل حکومت اسلامی را بجز امام زمان (عج) از گردن سایرین سلب می کنه...

ج3- چون شما ها بچه های خونی آن حضرت محسوب می شوید و سایرین فرزندان معنوی. لذا فرزندان خونی در اولویت هستند. یقین بدان اگر یه مسلمان شیعه درسایر ممالک غیر شیعه(اعم از سنی و غیر سنی) زندگی کنه و ساداتی در اون ممالک ساکن نباشه و عید غدیر فرا برسه؛حتما ازسایرین میزبانی میکنه و عیدی هم خواهد داد...

ج4-حوری ها و غلمان های بهشتی ربات نیستند!!

ج5-شرکت در نشست های فرهنگی،شنا،اسب سواری،یوگا،تپه نوردی،کوهنوردی،رودخانه روی،پیاده روی وغیره.چنان که موارد فوق گروهی هم انجام بشود،مفرح تر خواهند بود...

ج6- استفاده از تکنیک مدلینگ؛ یعنی مباحث را باید مدلسازی کنید تا در ذهنتون ثبت و ضبط گردد....



پاسخ :

سلام علیکم
۱)میشه زیر دیپلم توضیح دهید
۲)عجب!خب سلب کنه.ممنوعه بودنش رو نمیفهمم
۳)در میزبانی و عیدی دادن که صد در صد اما اولویت رو نمبپذیرم کسی که شیعه اس باید اون عید براش مهم باشه و از هیچی دریغ نکنه حالا چه بچه سید باشه چه غیر سید
۴)من نگفتم رباتند گفتم مثل ربات یه سری خوبی های تعریف شده دارند
۵)چه خوب
۶)باز هم نیاز به توضیح زیر دیپلم دارم
ممنونم ازتون
سالار
۲۰ اسفند ۹۷ , ۱۴:۰۶
در ضمن پیشنهاد می کنم ایام نوروز خانوادگی بروید طبس. طبس جاهای دیدنی بسیار داره. به خصوص یه چشمه ای هست به نام مرتضی علی که محشر و بی نظیره.حتم دارم که خیلی بهتون خوش خواهد گذشت.طبس به تنهایی 7-10 روز وقت برای گشتن می خواهد.
اگه اونجا آشنایی ندارید؛باید جلوتر در صدد رزرو کردن جا باشید.خانه معلم داره و اقامتگاه بوم گردی و اتاق های مجهز امامزاده.

پاسخ :

سال گذشته عید که میرفتیم یزد یه شب طبس موندیم و فقط جاهای دیدنی خود شهر رو رفتیم
خانواده چند وقت پیشا ازمیقان یه روستا تو طبس رفتن که من نبودم:)
ممنونم بابت پیشنهادتون
شما طبسی هستین؟
سالار
۲۰ اسفند ۹۷ , ۱۴:۱۷
- مورد 1 را سرچ کن،بی زحمت و لطفا.
-مورد 2 را باید از زاویه سیاسی ببینی و تحلیل کنی!!
-مورد 3؛ عید غدیر توسط ائمه تکریم می شد تا اهمیتش نمایان شود و سادات علوی هم به تبعیت از امامان آن را ادامه دادند و لذا بین سادات مرسوم ومشهور شد.ولی،حرف شما هم قابل تامل است.
مورد4،مثل ربات نیستند!!!  وقتی مثل ربات نیستند،یعنی برنامه های از پیش تعیین شده را اجرا نمی کنند.بلکه وظیفه دارند با اختیار تام در خدمت فرد بهشت رفته باشند...
-مورد 6 را در وسع وبلاگ نمی شود توضیح داد.ولی پیشنهاد می کنم به کارگاه های تقویت حافظه و تند خوانی بروی و 4-5 ماه روی این مساله تمرکز کنی.

پاسخ :

۱)مثل یکی از استادامون تا میخواستیم سوال بپرسیم میگفت به نظرتون چرا تو دانشگاه وای فای گذاشتن؟خب سرچ کنین.ممنونم بابت معرفی روش
۲)میدونم ولی دوست دارم یه نفر روشنم کنه تناقض ها بیچارم کرده
۳)بلی
۴)اوهوم
۶)ممنان
سالار
۲۰ اسفند ۹۷ , ۱۴:۲۲
ازمیغان روستایی است در 5 کیلومتری دره جنکالی و بسیار دیدنی و با برنج های مرغوب.

- خیر،طبسی نیستم. اما به شدت اهل سفر و گشت و گذر هستم.طوریکه بعضی مواقع وام میگیرم و به سفرهای داخلی و خارجی می روم.
تقریبا بیشتر جاهای ایران را رفته ام؛معدود جاهایی مانده است که نرفته ام.اگر عمری باقی باشد در آینده نیز با یک برنامه ریزی آنها را هم خواهم رفت(انشااله)

پاسخ :

چه خوب:)
بسیار سفر باید تا پخته شود خامی
سالار
۲۱ اسفند ۹۷ , ۰۹:۵۳
نمیدونم،تونستم موضوع را روشن کنم یا نه؟!!

پاسخ :

بله متوجهم.
اما برام ابهام ایجاد شده که چرا؟پس آزادی بیان کجاست؟
سالار
۲۲ اسفند ۹۷ , ۰۸:۱۸
فقط و فقط ، دولت معصومین علیهم السلام (اعم از انبیا و اولیا) دارای ظاهروباطنی یکسان هستند و قول و فعل شان یکی است.

نامه اما علی علیه السلام را به مالک اشتر رضوان الله تعالی علیه(نامه 53) را یه بار دقت بخوانید ؛ان گاه درخواهید یافت فرق سایر حکومت های اسلامی قبل و بعد از امام علی علیه السلام با نوع حکومت امام در چیست؟!!

پاسخ :

فقط و فقط ، دولت معصومین علیهم السلام (اعم از انبیا و اولیا) دارای ظاهروباطنی یکسان هستند و قول و فعل شان یکی است.
بله این درسته اما برای اجرای احکام اسلامی در زمانی که معصوم غایب است نیاز به حکومتی اسلامی داریم
نمیشه که تا زمانی که معوم غایب باشه جامعه هر کاری دلش میخواد بکنه و در جهل خودش فرو بره
سالار
۲۲ اسفند ۹۷ , ۱۰:۵۱
ما که حرفی نداریم؛ شما گلایه دارید که پس آزادی بیان کجاست؟؟!!

پاسخ :

من با اصل تشکیل حکومت اسلامی که موافقم
با بعضی مسایل مخالفم که البته مخالفت نیست شبهه و سوال هست برای روشن شدنم

سالار
۲۲ اسفند ۹۷ , ۱۱:۱۵

شما مختصات حکومت اسلامی را از نامه 53 استخراج کن و با مختصات حکومت فعلی تطیق بده!!

هدف شما از تاسیس یا تشکیل حکومت اسلامی چیست؟

پاسخ :

اول نامه53 رو بخونم بعد جواب بدم؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan