اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

سفرنامه جان

بسم الله الرحمن الرحیم

۱)مولا جانم جان جانانم زبانم برای بیان احساساتم الکن است

 هیچ چیز خوب نمیشود تا نیایی 

جای همگی خالی:)

عیدتون خیییییلی مبارک


۲)نزدیک بود حادثه منا رخ دهد و جان به جان آفرین تسلیم کنم عجب شلوغه جمکران

۳)نخود هر آش که میگن منم رفتم تو تیم سلامت موکب ها 

روپوشم بهم دادن ولی هم ماله یه آقا بود و فوق العاده کثیف هم با چادر نمیشد بپوشم

خدا وکیلی بی نظمی میباره 

دلم میخواد منو مدیر این جور موکبی کنند بعد معنی نظم و ترتیب رو درک میکنند

انقد گرد وخاک و طوفانه که قلوه سنگ گذاشتیم رو میز

۴)تو صف شربت صلواتی بودم  خواستم دوتا بردارم یکی برای دختر خالم بعد حاجاقا که سنی هم ازشون گذشته بودگفتن قربون چسبات برم چند تا برمیداری؟

_چسبات؟؟؟؟؟؟

_به لهجه اصفهونی به چشمات میگن چسبات 

اقا من چقد خندیدم خیلی باحال بود لهجه شون و لهنشون 

۵)داشتم با خالم به صورت غلیظ مشدی صحبت میکردم یه آقاهه گفت شما اصفهانی هستید؟لهجه اصفهانی کجا مشهدی کجا؟

۵)نوکراو خادامای امام رضا (ع) در نظم  نظیر ندارن.موقع نماز همه جا مفروش تا آشغال از دست کسی میفته سریع جمع میکنند 

جمکران اذان تموم شده بود تازه داشتن فرش میکردند همه هم عجله داشتند به نماز برسن و میرفتن رو فرشایی که هنوز کنار هم قرار نگرفته بودهی خادما هم میگفتن نیاین رو فرشا تا پهن کنیم اصن یه وضعی

قمیا بیان دعوا:)

۶)من تو این سفر یه دوره فشرده آموزش بستن روسری مدل لبنانی گذاشتم برا خاله هام مفت و مجانی انقدر من غیر مادی ام

۷)  گفته بودم هر شهری میرم بایه بار شنیدن لهجه ی اون شهر میتونم عینهو خوشون صحبت کنم؟

الان فول اچ دی قمی صحبت میکنم

۸)اقا ما هرجا رفتیم به کسایی که کمکمون میکردند از محصولات ارگانیک باغمون میدادیم یعنی انقد ذوق میکردند انگار بهشون شمش طلا دادیم:)




۱۶:۲۳
رزمنده ..
۰۱ ارديبهشت ۹۸ , ۱۶:۳۸
سلام مومن. جزاکم الله خیرا


ولادت حضرت صاحب الزمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء بر شما مبارک

زیارت قبول...
ان شاء الله همیشه به این سفرها باشید...


عرض کنم که "چِسبات" یعنی "چسب هایت"(لبخند)
منظورش به این بوده که دستت چسب داره و لیوان بهش می چسبند که برداشته میشن(لبخند)

"چشم هایت" به اصفهانی میشه "چِشات"(لبخند)




عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی

پاسخ :

سلام علیکم 
قبول حق ان شاااله.ممنونم
نه برادر خودشون با اشاره به چشم هاشون گفتن به لهجه اصفهونی میشه چسباب:))
از گذاشتن اعراب معذورم
چشات رو که همه میگن:)
یاعلی
آقای بیدل
۰۱ ارديبهشت ۹۸ , ۱۷:۱۴
خدا قبول کنه :)

پاسخ :

ان شاالله
ناقابله ولی خداوند مهربون تر از این حرفاست
... !!
۰۱ ارديبهشت ۹۸ , ۱۷:۳۸
تا فردا سه و نیم عصر درگیرم :(
دگر بار ان‌شاءالله

پاسخ :

ان شاالله...
اقلیما ...
۰۱ ارديبهشت ۹۸ , ۱۸:۲۰
من به عنوان یه اصفهانی از این که میگی چشمات به اصفهانی میشه چسبات،شاااااخ در آوردم:)))
حتما اشتباه متوجه شدی دخترم:))

پاسخ :

فکر کنم آقاهه سوتی داده بعد چسبونده به اصفهانی ها:)))
نه چندتا شاهد دارم قشنگ گفت چسبات خخخخخ
احسان ..
۰۱ ارديبهشت ۹۸ , ۱۹:۵۵
خیلی ابتکار جالبی بود موکب ها

پاسخ :

اینکه رفتم تو موکب ها خودمو قاطی کردم؟
یا کلا موکب ابتکار جالبیه؟:)
احسان ..
۰۱ ارديبهشت ۹۸ , ۲۰:۰۲
اون که عالی بود
ولی من تا حالا ندیده بودم برای جمکران موکب های منظم بزنن...

پاسخ :

:)
من قبلا تو تی وی دیده بودم
مردم روز میلاد آقا از حرم حضرت معصومه تا مسجد جمکران پیاده میان و تو این مسیر موکب میزنن
لوسی می
۰۲ ارديبهشت ۹۸ , ۰۸:۳۰
شک نکن واسه چسبات سر کارت گذاشته :))
زیارتت قبول.
آموزش روسری فشرده و رایگان نیازمندیم :))

پاسخ :

خخخ آره فکر کنم ...دوتا اصفهانی بزرگوار اینجا شهادت دادند ما چسبات نداریم یعنی داریم ولی به چشمات نمیگیم چسبات:)))
ولی خدا حاج آقاهه رو خیر بده کلی خندیدم لهنش خیلی بامزه بود تو متن نمیتونم بامزگی شو انتقال بدم
ممنون عزیزم.
در خدمتیم به صورت صلواتی ولی آخرش خاله هام به این نتیجه رسیدن هم ساده ببندن بهتره:)
محمد برزین
۰۲ ارديبهشت ۹۸ , ۱۲:۰۳
سلام 
مثه همیشه جذاب و با حال 

سفرتون پربار
زیارتتون قبول 
خدمتتون مورد رضایت 

پاسخ :

سلام علیکم
نظر لطف شماست
خییییلی ممنونم ازتون
آلاء ..
۰۲ ارديبهشت ۹۸ , ۱۶:۱۷
تعداد خادمای امام رضا و جمکران رو هم در نظر بگیر:)

پاسخ :

چون عید بود خدایییش پر خادم بود همه جا خیلی زیاد بودند
حسین احمدی
۰۲ ارديبهشت ۹۸ , ۱۶:۵۳
سلام
قبول باشه.
خوش به سعادتتون .
عیدتون هم مبارک باشه.
التماس دعا.

پاسخ :

سلام علیکم
قبول حق ان شاالله
خیلی ممنونم برشما نیز
محتاجیم
فاطمه م_
۰۲ ارديبهشت ۹۸ , ۱۹:۰۳
چسبات عالی بود :)))
قبول باشه. عیدتونم مبارک

پاسخ :

:)))))
مرسیییی عزیزم ان شالله به برکت برای خودت
یا زهرا
۰۲ ارديبهشت ۹۸ , ۲۱:۳۶
پس از 18 سال زندگی در اصفهان تو عمرم به چشمات نگفتم چسبات!!!!!!
چشمات به اصفهانی میشه چشاد
حاجی سرکارت گذاشته خواهر خخخ منظورش همون چسب بوده بعد عوضش کرده(خنده شدید!)
خیلی خوب بود عیدتم مبارک

پاسخ :

اصفهانی ها همه اعتراض کردند :)))
آخه چسبات معنی نمیده :))))
خودم شک کردم 
عید تو هم مبارک گلم

نـــای دل
۰۲ ارديبهشت ۹۸ , ۲۳:۲۶
خدا قبول کنه ان شاالله...

پاسخ :

خیلی ممنانم
ان شاالله...
سعید بیگی
۰۲ ارديبهشت ۹۸ , ۲۳:۵۶
سلام آجی!
منم می گم منظوری اون جاچ آقا دستاتون بودس کا چسب داشته آ چسبیده به دو تا لیوان!!

فکر کنم می خواسته بگه هر نفر یک لیوان! بعد با خودش گفته جشن میلاد آقاست، عیبی نداره؛ حرفشو عوض کرده زائر آقا ناراحت نشه. موفق باشید.

پاسخ :

سلام علیکم
از کا و آ خوشم اومد 
همینکه بینش آ وارد میشه خیلی بامزه میشه
فکر میکنم لهجه اصفهونی صدای آدمو لطیف و نازک میکنه:)

شاید...
ممنونم

حسن مجیدیان
۰۳ ارديبهشت ۹۸ , ۱۱:۳۰
کلا خودتون رو روایت کردین!
بامزه بود...

پاسخ :

خیلی جاهارو سانسور کردم و خیلی چیزارو نقل نکردم
مچکرم
یا زهرا
۰۳ ارديبهشت ۹۸ , ۱۳:۰۱
آره منظورش این بوده که دستات چسب داره که دوتا رو برداشتی خخخخ البته چسبات نه،چسباد تلفظ میشه
آموزش لهچه اصفهانی خواستی درخدمتم در عوض بهم لبنانی بستنه روسریو یاد بده خواهر خخخ

پاسخ :

:)
قبوله فقط لبنانی بستن رو همه بلدن به جز مامان و خاله هام :)
لهجه اصفهانی هم من خیلی زود یادمیگیرم کافیه یه ساعت باهت حرف بزنم هیشکی نمیفهمه اصفانی نیستم:)
سرباز کوچولو ...
۰۳ ارديبهشت ۹۸ , ۱۳:۲۷
قربون چسبات خواههررررر
عیدت پساپس مبارک باشه 

پاسخ :

هههههه
مبارکا برتو نیز سرباز جان
مرتضا دِ
۰۳ ارديبهشت ۹۸ , ۱۷:۴۲
هیچ مشهدی نمیتونه از شر لهجش رهایی پیدا کنه الکی ادعا نکن :)

پاسخ :

نه باور کنید من وقتی معمولی حرف بزنم(بدون لهجه) کسی نمیفهمه خراسانی ام
و قابلیت این رو هم دارم به لهجه های مختلف صحبت کنم
البته یه نفر تو خانواده هست که نظر شما رو داره:)
مرتضا دِ
۰۳ ارديبهشت ۹۸ , ۱۸:۰۴
حرفش درسته

پاسخ :

نخیرم
شما که نشنیدید لهجه ام رو
مرتضا دِ
۰۳ ارديبهشت ۹۸ , ۱۸:۰۷
وویس بذار همه نظر بدن :)

پاسخ :

یه بار ویس گذاشتم دعای مقلب القلوب رو تو خصوصی بهم گفتن اینکار خوب نیست برداشتم
مرتضا دِ
۰۳ ارديبهشت ۹۸ , ۱۸:۱۶
خاطر خواهت بوده لابد :)

پاسخ :

خاطر خواه!؟!
گمون نکنم و فکر کنم خانوم بودن و ربطی نداره 

bahar :)
۰۳ ارديبهشت ۹۸ , ۲۳:۲۰
عیدت مبارک 
خدا رو شکر زنده موندی 
هر چند شهید میشدی عزیزم 😉

پاسخ :

مبارک برتو نیز عزیزم
:)
شهید که نمیشدم ولی پر کشیدن در شب ولادت صاحبمون در مسجد صاحبمون ترکیب قشنگیه برای ترک گفتن این دنیا
ریحانه
۰۴ ارديبهشت ۹۸ , ۰۱:۰۱
کام آن! بهت گفتن ویس گذاشتن کار خوبی نیست؟؟؟ و تو قبول کردی؟؟ ای بابا.

دو روز دیگه هم میگن ننویس!
والا! من از بعضی رفتارهای بانوان مذهبی واقعا سر در نمیارم.

پاسخ :

مقاومتی در برابر حرف درست ندارم همون ویس کوتاه داشت دردسر میشد برام و کلی نظر خصوصی برام میومد و یک بزدگوار توصیه کردند به برداشتنش و من تشخیص دادم بردارمش...
من مذهبی نیستم عزیزم ولی دوست دارم مذهبی باشم
لوسی می
۰۴ ارديبهشت ۹۸ , ۱۰:۰۱
کاش اونی که بهت گفت ویس رو بردار من می‌بودم :دی

پاسخ :

چرا خب؟؟
لوسی می
۰۴ ارديبهشت ۹۸ , ۱۰:۲۱
چون کار خوبی کرده :))
منم از نظر بعضی ها خدای گیر دادنم.  عجیبه که این از دستم در رفته :))))

پاسخ :

خیلی هم عالی:)))
پس واقعا کار بدی بوده ویس گذاشتن وقتی قرآن آنلاین بگه بده حتما بده
لوسی می
۰۴ ارديبهشت ۹۸ , ۱۰:۴۱
راستش از نظر من کار بدی نیست. و کسی رو متهم نمیکنم که چرا گذاشتی و نباید بذاری. ولی کار صحیحی هم نیست. بهتره ازش حذر کنیم.

پاسخ :

آهان:)
سمعا و طاعتا
ریحانه
۰۴ ارديبهشت ۹۸ , ۱۲:۵۰
اقا تو از دید من مذهبی هستی. حالا نمیخواد کلمه رو ببری تو عمقش و بگی نه :)) هستی دختر زیبا

پاسخ :

ای جانم
نظر لطفته ولی تو عمقم نبرم نیستم من خودم بهتر میدونم کیم
ناشناس
۰۴ ارديبهشت ۹۸ , ۱۹:۳۶
آخی 
سوتی بود بدجوری
ما که نمیگیم چسبات

پاسخ :

چه اصفهانی در وبلاگ من تردد میکنه:)
خوبه بیایم اصفهان کلی آشنا دارم:))

یا زهرا
۰۴ ارديبهشت ۹۸ , ۲۰:۵۶
در خدمتییییم....شوما بیا اصفان خونه خودمون قدمد رو چشام:))

پاسخ :

عسییییییییسم عسل خودمی
مرسیییییی از مهمون نوازیت عزیز دلم
😘😘😘
یا زهرا
۰۴ ارديبهشت ۹۸ , ۲۰:۵۷
در خدمتییییم....شوما بیا اصفان خونه خودمون قدمد رو چشام:))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan