اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

ریشو ها کور نیستند+خاطره

بسم الله الرحمن الرحیم

من فکر میکردم برادرای مذهبی که چششون کف خیابونه واقعا نمیبینن چون اصلا نگاه نمیکنند و آدم خیالش راحته و نباید نگران اونا بود

مثلا رفیقم (همون خواهر بسیجی غلیظ هم اتاقی)که میرفت جلسه بسیج دانشگاه با کلی پسر   بهش گیر نمیدادم(چون من نقش مرشد داشتم) زیرا فکر میکردم اون برادرا نگاهشون درویشه و به رفیق ما نگاه هم نمیکنند

بماند که این رفیق ناقلای ما تو همون بسیج برا خودش شوهر جور کرد :))

اما واقعا فکر میکردم نگاه نمیکنند و نمیبینند

تا اینکه یه سخنرانی از مرحوم کافی گوش میکردم میگفت بابا درسته ما نگاه نمیکنیم ولی کورم نیستیم میریم تو خیابون گاهی چشمون میفته این چه مملکتیه چه وضعیه؟انگار ماهرچی بگیم با حجاب تر باشین بدتر میشن و ازین صوبتا

یه جا دیگه هم که با استاد راجع به پوشش بیرون از خونه خانوم ها صحبت میکردیم گفتند ملاک فقط پوشیده بودن نیست رنگ لباس هم نباید زننده و جیغ باشه

مثالی زدند از خانوم یکی از دوستانشون بااینکه چادری بوده روسری و مانتو به شدت رنگ جلب توجه کننده ای داشته

من با خودم گفتم عجب!یعنی چی؟چرا اصلا نگاه کرده که بفهمه چه رنگی بوده؟؟واقعا که..

استاد رو کور فرض میکردم :))


آدم میره شمال برا تفریح بیشتر اعصابش داغون میشه رفته بودیم سد خاکی آویدر یه عده کلا روسری هارو برداشته بودند حالا این خوبشه یه عده دامن کوتاه پوشیده بودن یکم پایین تر از زانو و پاها کاملا برهنه ...

هرکسم یه سگی دستش بود 

واقعا قشر مذهبی کجا برن تفریح که روح و روانشون سالم بمونه؟؟؟

همه شونم که پولدار نیستن برا خودشون ویلای شخصی کنار دریا بگیرن 


+ تو مسافرت من و بقیه دختر ها رفتیم تو اتاق خوابیدیم مامان ها تو هال کولرم روشن

نصف شب مامان خانومی بلند میشن میبینن در حال منجمد شدن هستن کلید خاموش کنترل کولر رو میزنند و بلافاصله بیهوش میشن خاله خانوم هم از سرما بیدار میشن دوباره کلید خاموش کلولر رو میزنند و میخوابند (توجه که دارید  کولر دفع اول خاموش و سپس توسط خاله روشن شده)

همشون دوباره از شدت سرما بیدار میشن میان تو اتاق

من یه سنگینی خاصی احساس میکنم بیدار میشم میبینم اصلا قدرت تکون خوردن ندارم کاملا تاریک هست میگم شاید دارم میمیرم که نمیتونم تکون بخورم یکم به زور جابه جا میشم صدای خاله ها و مامانم رو میشنوم که : هوووی چه خبتره چرا انقده وول میخوری؟

نگو همشون اومدن رو تخت من بدون نیم میلی متر فاصله!بعد طلبکارم هستن که چرا وول میخوری؟؟عجبا


۰۹:۲۵
سَ بو
۰۱ مرداد ۹۸ , ۰۹:۳۲
اینو گفتی یاد یه خاطره افتادم یه دوست شیرازی داشتیم خیلی بچه با حالی بود هیچ وقت کفشاش رو تمیز نمیکرد ولی همیشه مقنعش رو اتووو میکرد صاف باشه خیلی حساس بود رو مقنعه بعد هروقت بسیج دانشگاه با برادرا جلسه داشت با یک ظرافت خاصی کفشاش رو تمیز میکرد ولی دیگه مقنعه رو اتوو نمیزد بهش میگفتیم چرااااا میگفت آخه تو بسیج همه سرشون پایینه فقط کفشم رو نگاه میکنند کسی نگاه به مقنعم نمیکنه 

پاسخ :

هههههه :))))
عجب دوست باحال و با سیاستی 
دمش گرم خوب زرنگ بوده خوووووووب
سالار سپهری
۰۱ مرداد ۹۸ , ۰۹:۳۵
سلام بر سادات خانم.

چه راه حلی پیشنهاد می کنی؟




پاسخ :

سلام علیکم
من نمیدونم طفلکی ها چیکار کنن واقعا هر جا بری که قشنگم باشه محیطش نامناسبه 
مردی بنام شقایق ...
۰۱ مرداد ۹۸ , ۰۹:۳۹
سلام

ما که جوون بودیم همه چیو میدیدیم ناخودآگاه
ولی توجه نمیکردیم :)

پاسخ :

سلام علیکم
ینی الان که جوون نیستین خودآگاه نگاه میکنید و توجهم میکنید؟
وای وای وای
مهدی وفادار
۰۱ مرداد ۹۸ , ۰۹:۵۵
مطالبتون خیلی خوب و عای هستن لطفا به وبلاگ ماهم سر بزنید 


دنبال = دنبال 
ریحانه
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۰:۲۰
والا از اون طرف هم من شاکیم که هر وقت میخوایم کیف دنیا رو بکنیم و مویی بر باد بنهیم و تنی به باد دهیم نمیزارن.
خلاصه نارضایتی دو طرفه هست.

ایشالله کم کم به تعادل میرسیم :)) هم ما خوشحال میشیم هم شما :))

پاسخ :

خداوکلیلی شاکی چی؟
آویدر از هر10نفر یکی روسری داشت کلا بدون روسری بودن
کنار دریا هم بدون روسری بودن هم پاها و دست ها لخت 
هیچکسم بهشون هیچی نمیگه
باز اگه فقط لخت باشن یه چیزی کلی چیز میز آویزون میکنن که آدم خیره میشه ببینه چیه 
الان تعادل رفته به اون ور بوم واقعا بولوز شلوار بیان بیرون بهتره تا این لباسای ضایعی که میپوشن
دچارِ فیش‌نگار
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۰:۳۴
نمیری سبو با این دوست مسخره ت :)))))))

پاسخ :

@سبو
کجاش مسخره بوده؟؟؟سیاست داشته برادر من کار بلد بوده :))))
دچارِ فیش‌نگار
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۰:۴۲
توجیه نکن :|
تو چه مرشدی هستی؟

پاسخ :

مگه شما خبر ندارید من برای وصل کردن آمدم؟؟
و ازین کارا که منجر به وصل کردن میشه کاملا استقبال میکنم
البته در صورتی که با قوانین مرشدیم در تضاد نباشه
**هِلِناز **
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۱:۰۲
این چند وقت همه اش دارم ب این فکر میکنم ممالک پیشرفته به چی فک میکنن 
ماها هنوز گیر پیش پا افتاده ترین مسائل انسانی و اجتماعیمون موندیم که هیج ‌‌‌.....

پاسخ :

الان منظورت من بودم یا نه ؟؟:))
مردی بنام شقایق ...
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۲:۰۳
الان هم ناخوداگاه میبینیم
منتها سعی میکنیم توجه نکنیم


نکته: تو دوران جوونی و مجردی توجه نکردنه خیلی راحت تر بود با همه سختیاش

پاسخ :

واییی خدای من چقد من خندیدم

کلا برعکس بقیه ملتید گمون کنم
امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۲:۱۸
ما مذهبیا فقط باید بریم مشهد! گاهی هم قم :|
جای دیگه جامون نیست

پاسخ :

الهی فدای خودمون بشم که تفریحمونم کنار حضرات دلمونه :)))
ولی خداییش مدهبی هام نیازمند جنگل و دریا هستند اونام ادمن
ریحانه
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۲:۴۵
هااا کنار دریا رو نمیدونم. خیلی سال میشه نرفتم. ولی جاهایی که ما میریم همچین نی!! بعدم مثلا چند روز پیش داشتم تو خیابون راه میرفتم. حالا ببین من کلا شخصیتن اصلا تو فاز خشگلی و این حرفا نیستم. کلا فازم حالت راحتی داره. برامم نهم نی بقیه چی فکر میکنن یا الان تیپم از دیدشون دهاتیه یا نه. ارایشم اصلا نمیکنم چون به نظرم انسان همین طوری زیبا هست. ارایش مال پیرزن هاست. (واقعا اصلا ها. نه از اونا که مثلا رژ لب و خط چشم میکشن میگن اینا که چیزی نیست. نه واقعا هیچی. افتاب باشه کرم ضد افتاب فقط)
خلاصه داشتم رد میشد یه سری از این گشت ارشادیا وایساده بودن. دیدن هیچی ندارم که بهم گیر بدن.  یه دفعه گفتن خانوم شلوارت کوتاست. اره شلوارم ۳ سانت بالای مچ بود. ولی خدایی اخهرسن و تیپ و شخصیت رو ببین بعد گیر بده. قشنگ نعلومه هرکی چیکارست. خلاصه الکی بدن ما رو لرزوندن. همین باعث میشه ناخوداگاه یه حس بد تو ذهن ادم نسبت به چادری ها شکل بگیره متاسفانه. بعد نسل جوان که مثل من باادب نیستن😅😅😅 از رفتار گشت ارشاد بدنسون میلرزه عصبی میشن. میرن کنار دریا از اون ور بوم میافتن. اگر رفتارها از همه قشرها ملایم تر باشه خوب قطعا بالاخره سیستم به تعادل میرسه

پاسخ :

واقعا؟؟؟؟
مگه گشت ارشاد هنوز هست؟؟؟فکر میکردم به خاطره ها پیوسته
پس یدونه تو شمال نیست ۳ سانت جای شکرش باقیه قشنگ نصف آدما تا زانو لخت بودن بعضیام کمتر ولی کم پیدا میشد که کسی پاهاش دیده نشه
ینی احساس کردم حالشون خوب نیست اخه چه اصراریه یه تیکه گنده از جلو رون شلوارت بکنی که  دیده شه!!!!
واقعا هیچ تعادلی نیست اینا به شدت از اونور بوم افتاده بودن و برهنگی رو فرهنگ تلقی میکردند
اعتقادتتو در این زمینه دوست دارم مثل آرایش نکردن و....
اما جدای از مسلمونی هرچه انسان پوشیده تر باشه بافرهنگ تره این رو در جوامع غربی هم میشه دید که آدمای تحصیل کرده و صاحب تفکر پوشیده ان معمولا
حتی من یه مستند دیدم که طرف طراح لباس بود اونم چه لباسای لختی ولی خودش کت شلوار پوشیده بود بعد مجری گفت ازون لباسایی که خودتون طراحی میکنید نمیپوشید؟؟
گفت اصلا مگه یک مراسم خودمونی باشه 
آقای گوارا
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۳:۵۱
به قول استاد صفایی نباید گرد و خاک راه انداخت . نباید کاری کرد که چشم خدا بین آدما تار ببینه ، یا اصلا نبینه ... و حواسشون پرت جلوه های دنیا بشه . این ملاک کلّی حد و اندازه ی حجاب رو روشن می کنه .

پاسخ :

استاد برای مشخص کردن و توضیح حجاب اون حدیث معروف حضرت زهرا رو تفسیر میکردند
نمیگم عامل کامل به اون حدیث هستم ولی کامل تر از اون برای حجاب نشنیدم 
مردی بنام شقایق ...
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۳:۵۹
اتفاقا این قضیه که گفتم مبتلا به همه هست و یکی از موضوعاتی که تو سیر متاهلانه ها حتما دربارش مینویسم

تقریبا 90 درصد آقایون رو که من ازشون پرسیدم شخصا، بعد ازدواج کنترلشون سخت تر شده!
دلیلش هم مفصله ولی یکی از معضلات بعد ازدواج اصن همینه. یکی از کارهایی که شیطون میکنه که بین زن و شوهر هارو بهم بزنه همینه. خیلی هم خطرناک و مهمه

پاسخ :

پس یه دلیل دیگه برای ازدواج نکردن پیدا شد
کم دلیل داشتن آقایون اینم روش :)))
ولی جدای از شوخی جالب بود برام چون ملت مذهبی زود ازدواج میکنند گرفتار یسری مسائل نشن بعد ازین ور بدبخت تر میشن که :(((
آقای گوارا
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۴:۱۲
کدوم ؟

پاسخ :

 "برای زنان بهتر است که مردان نامحرم را نبینند و نامحرمان نیز آنان را نبینند." 
این حدیث دارای توضیح و تفسیر هست و به هیچ عنوان زن رو محدود نمیکنه و معنیش این نیست که زن حبس بشه و از فعالیت اجتماعی و تجربه و ...محروم بشه
استاد شاید یه روز کامل این حدیث رو توضیح میدادند
ریحانه
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۴:۲۰
من مدت نه چندان کمی اروپا و آمریکا بودم. نه جهت تفریح. جهت زندگی. حرفت رو قبول ندارم که آدمهای تحصیل کرده پوشیده ترن. چون همه جور سلیقه و نظر و روحیه ای در همه جا هست. کسی را داشتم که لب به مشروب نمیزده. کسی را داشتم که هر شب با یکی بوده. سبک لباس هم به همین ترتیب بسیار متنوع. همشون هم بسیار موفق.

ببین اون که یه تیکه از شلوار جلو رونش رو میکنه، یه لذتی را خودش میبره که تو دوست نداری. من نمیگم اونا خوبن یا بدن. من دوست دارم هر کسی خودش باشه. حتی اگر از تعادل هم خارج شده باشه، بازم دوست دارم. چون تا وقتی از تعادل خارج نشه و انرژی هاش رو مصرف نکنه و تجربه نکنه، به سمت تعادل برنمیگرده.

روحیه انسانها بسیار متفاوت هست. و این زیباست از دید من.

پاسخ :

منم حرفت رو قبول ندارم
موفقیت رو در چی تعریف میکنی؟؟
پولدار بودن ؟داشتن مقام و جایگاه؟
من متظورم این آدما نیست چون این ملاک نیست اصلا انسان های دارای تفکر و فرهنگ انسان هایی که فطرتشون هنوز سالم مونده بدون شک علاقه ای به برهنگی ندارند 
اینکه یه تیکه از جلو رونتو بکنی چه لذتی میتونه داشته باشه مثلا؟
در اسلام لباس شهرت حرامه
لباس شهرت چه لباسیه؟ لباسی است که پارچه یا رنگ یا دوخت و یا شیوه پوشیدن آن بر ای شخص، معمول و عادی نیست و بر خلاف شأن اوست و یا به دلیل داشتن خصوصیتی، در نظر عموم جلب توجه می کند و انگشت نما است.
خب چرا بنظرت؟؟
نمیشه به بهانه راحت بودن انسان هر کسی هرکاری دلش خواست بکنه
ما دریک جامعه انسانی زندگی میکنیم و نمیشه هر کس فقط به رای خودش زندگی کنه
اینطوری سنگ روی سنگ بند نمیشه
محمد برزین
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۴:۲۳
واقعا مردها کور نیستند! 
برای ما مردها هم واقعا جای تفریح کم گیر میاد 
جنگل ها که رها شده 
دریا هم همین طور 
ما تفریحمون هیات هست و حرم و مسجد همین 
با خانواده هم میریم اونا آرامش ندارن چون اوضاع خوبی نیست

پاسخ :

کور که نه نیستند
ولی من خداییش مردای مذهبی رو کور فرض میکردم:)
میگفتم نگا نمیکنن..درحالی که بدبختا کور که نیستند نگاهشون میفته بلاخره
به امام رضا میگم اقا جان تفریحمونم حتی درست میکنی دیگه کارب هست برامون نکرده باشی؟؟؟
**هِلِناز **
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۴:۴۳
تو،  من 
اساتید تو 
اساتید من 
هرکس به نوعی 
به نظرم یه جایی این بحث واقعا باید تموم شه 
+یه مصاحبه ای میدیدم راجع به وجود موجودات پیشرفته تر در کرات دیگه ؛ یه جمله ی جالبی گفت محققه ، گفت در صورت مواجهه با فرازمینی ها دو انتظار وجود داره ؛ یکی اینکه یک سری از اون ها به حدی تکامل پیدا کردن و پیشرفت کردن و مسائل اجتماعی بینشون حل شده اس که نیازی به جنگ با ما ندارن 
و برعکس 
که اون فرضیه ی اول قوی تر هست ! 
و قشنگ فکر کردم ما زمینی ها اگر یکی از این سیاره های فرازمینی ها رو پیدا کنیم از بس مسائل پیش پا افتاده امون با خودمون حل نشده قطعا میزنیم میپوکونیمشون و افتخارم میکنیم ... :))) 
مثل دعوای مذهبیون و حجابیون با غیر مذهبیون و بیحجابیون 
ول کنین بابا 
من الان واقعا تو خیابون راه میرم برام مهم نیست پسر جلومه ، عقبمه ، کنار دستمه ، موهاش بلنده کوتاهه ، چی پوشیده ! اصلا دقت نمیکنممم ! میرم خونه اصلا یادم نمیاد یه دونه از این پسرهایی که دیدم چه شکلی بودن ! چی پوشیده بودن ! 
خیلیییی از مردها هم همینن ! واقعا اصلا دقت نمیکننن، من خیلی جیگول پیگول و فشن مشن و غیر مذهبی میبینم تو خیابون خیلی بی تفاوت و راحت کنار من تو جامعه قدم میزنه ، میره میاد ! 
ولی اینقدررر این موضوع رو bold میکنن ، که خیلی ها براشون ناخودآگاه حساسیت ایجاد میشه ! این حساسیت تو مذهبی ها دقیقا به همین خاطر بیشتره ! اینقققدر مساله bold شده براشون ؛ که کوچکترین چیزی اونها رو متعجب میکنه ! از رد شدن از کنار یه مغازه لباس زنونه فروشی بگیر تا زن با حجاب و بی حجاب ... 
مطمئن هم باش این حجاب نیست که تو جامعه پیروز میشه در آینده ! 
مطمئن باش تعدیل میشه و در آینده اجبارش برداشته میشه قطعا ! 
با حجاب ها به ره خود 
بی حجاب ها به ره خود 
و قطعا چند سالی شاهد فاجعه ی بی حجابی به طرز فجیع خواهیم بود چون دخترها و زنهای ما بلد نیستن بی حجاب باشن :)) ریخت عجق وجق زیاد خواهیم دید ولی بعدش اونم تعدیل میشه یاد میگیرن چطور بگردن :) 
همین الان با حجاب های ما هم حتی حضور در اجتماع رو بلد نیستن !
بلد نیستن سایه و رژ گونه و چی و چی برای تو سینما که تاریکه هیچکس نمیبینتت نیست :))) 
بلد نیستن کفش پاشنه ۱۰ سانتی برای پیاده روی نیست :)))
بلد نیستن چی بپوشن ، کجا بپوشن ، چیکار بکنن ! 
تو ممالک پیشرفته تو همه شکلی میبینی ربطیم به هیچیشون نداره ولی یه چیزی که تو عمرا نمیبینی عدم تناسبه ! 
میدونن هرجا مناسب چه لباسیه 
لباس دیسکو و لب ساحلشون با لباس رستوران و سرکار و قرار رسمیشون فرق داره ، چیزهایی که هیچکدوم ما حتی بلد نیستیم :)))) 
اینجا تو استخر همون قدر طرف ارایش داره که فردا شبش تو مهمونی داره و پس فرداشم تو سینما :)))) 
خلاصه که حل میشه به مرور زمان همه ی اینها ... 

پاسخ :

من خودم نه اخبار این دعوا رو دنبال کردم نه دعوا دارم بااینکه موافق کامل حجابم و حرص خوردنم از باب دلسوزی هست نه چیز دیگه ای چون بی حجاب بودن ملت ضرر خاصی به من نمیزنه
معتقدم به اینکه حجاب منحصرا مربوط به دین نیست چون در تاریخ قبل از ادیان هم حجاب بوده و این یعنی فطرت انسان با حجاب مانوسه
اینکه شما میگی برات مهم نیست کی چی تیپ زده اول اینکه شما خانومی و فرق میکنی دوما شما برات مهم نباشه برا یکی دیگه تاثیر داره دلیل نمیشه شما برات مهم نیست برا بقیه هم نباشه
بعدم خلقت مرد طوری هست که هم تنوع طلبه هم با دیدن یسری هورمون ها درون بدنش جابه جامیشه و جوری هم نیست وقتی زیاد ببینه براش طبیعی بشه 
این کشش مرد به زیبایی ظاهری زن از حکمت های آفرینش هست که خیلی هم خوبه ولی در جای مناسب باید استفاده بشه
وقتی انسان در جامعه زندگی میکنه نمیتونه هرررر کاری دلش خواست بکنه باید طبق اخلاق عمل کنه
یه کلیپ دیدم تو خارج دختره یه لباس چسب پوشیده بود تو خیابون راه میرفت یه جورایی دوربین مخفی بود ینی هزار تا پسر بهش تیکه انداختن و دنبالش اومدن
خب اونجا که تقریبا همه بیحجابن چرا براشون عادی نشده؟
به ریحانه ام گفتم هر چه جامعه متمدن تر و انسان ها کامل تر و بافرهنگ تر باشن لباس هاشون پوشیده تره 
نمیدونم اعتقادات اسلامیت در چه حدی هست ولی اسلام عزیز خیلی به مسیله پوشش اهمیت میده و خیلی احکام و نکات در این زمینه هست این ینی مهمه و مسئله پیش پا افتاده ای نیست که بگیم کی تموم میشه
همیشه مبارزه حق و باطل تا قیامت وجود داره البته من نمیگم مدافعین حجاب همشون حقن منم میدونم اشتباهات فاحشی دارن عده ای از اونها که خودم بیزار میشم ازاینکه مثلا خودشون رو مسلمونم میدونند
در جوامع خارجی مصرف لوازم آرایشی خیلی کمتره نسبت به ایران و این به نوعی فرهنگ و شاید نوعی حجاب  محسوب بشه
به قول خودت برای هرجایی لباس خاصی دارند مثلا زنان دولتیشونو ببین چه لباسای پوشیده ای دارند اما متاسفانه تو ایران ما تحریک کننده ترین لباس هارو تو خیابون میپوشند
استادی داشتیم میگفت استادش از خارج اومده بوده ایران بردتش تو شهر یه گشتی بزنند بعد طرف گفته تو الان به من توهین کردی؟گفته چرا؟
گفته چون منو آوردی تو منطقه سکس ورکر ها 
گفته اینجا خیابون اصلی شهره
گفته پس چرا زن ها اینجوری لباس پوشیدند با این حجم از آرایش؟؟

اتفاقا به نظر من حجاب پیروز هست در نهایت  چون حجاب حق هست و حق همیشه در نهایت پیروز
راستی یا زهرا هم باهت حرف زده تو کامنتش :))

رزمنده ..
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۴:۴۸
سلام مومن. جزاکم الله خیرا

اگه کور بودند که در سوه نور، نمی فرمود:
"قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ۚ ذَٰلِکَ أَزْکَىٰ لَهُمْ ۗ إِنَّ اللَّـهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ ﴿٣٠﴾ "




عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی

پاسخ :

سلام علیکم
همین دیگه قرآن گفته کور باشید نبینید
منم گول خوردم فکر میکردم دیگه واقعا کورن جلوشون رژه هم بری نمیبیننت :)

یاعلی مددی
آقای گوارا
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۵:۰۹
ایشون با مباحث استاد صفایی هم آشنایی داشتن ؟

پاسخ :

شمدانم
شاید ...چون وقتی نبود از اینها حرف بزنیم
ولی احتمالش بالاست
دچارِ فیش‌نگار
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۵:۱۱
شقایق راست میگه یه نظرم 😉

پاسخ :

😂😂😂😂
یعنی یکی از فلسفه های ازدواجو قشنگ بردین زیر سوال
سر گشته
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۵:۲۹
مگه الان وضعیت تو کوچه و خیابون خوبه که میگید مثلا جنگل و تفرجگاه ها بده؟ بله اونجاها بدتر هست ولی فرقی نمی کنه همین وضع تو شهر هم آزار دهنده ست و از بابت نداشتن خلوت و آرامش به نوعی بدتر هم هست. بالاخره تو جنگل و کوه و ... آدم می تونه بره یک جایی که تنها باشه یا پشت به جمعیت بشینه یا ... ولی تو شهر چی کار کنه؟ مگه این که تو خونه بمونه دیگه. همون اطراف حرم هم حتی دیگه کسی رعایت نمی کنه. تو خود حرم هم اگر خدام حواسشون و تذکراتشون نباشه وضع همینه که خیلی اوقات طبعا این مسئله پیش میاد و متاسفانه خانم ها قسمت مردانه زنانه هم زیاد براشون مهم نیست. البته مهم هست ولی فقط قسمت زنانه که مردها حق ندارند بیان ولی خودشون حق دارن هر جا خواستن برن. کلا برای اغلب خانم ها دو قسمت بیشتر وجود نداره زنانه و خانوادگی:)

پاسخ :

ههههه آره راست میگید زن ها قسمت مردارو هم بیشتر وقتا تصاحب میکنند 
رفته بودیم راهیان نور زمان دبیرستان
دستشویی قسمت خانوما قلقله بود ینی دوساعت باید تو صف وایمیستادی به رفیقم گفتم نگا جای مردا هیشکی نیست بیا درو ببندیم سریع وضو بکیریم بیایم بیرون
رفتن ما همانا شونصد نفر دیگه ام بریزن تو دستشویی مردانه همانا
هیچی دیگه ده دقه بعدش چند تا آقا پشت در دستشویی هی در میزدنند که بیاین بیرون ما عجله داریم
انگار نه انگار 
بدبختا دلم به حالشون سوخت :))
این ۷اطره رو باید تویه پست با آب و تاب تعریف کنم یعنی مردیم از خنده
ناصر دوستعلی
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۸:۰۰
آخرش درست می‌شه
:|

پاسخ :

اومممم
آخرش که اره
ولی اگه اون روز نباشیم چجوری این بدبختی هارو تحمل کنیم؟
باید یه حرکتی زد
یا زهرا
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۹:۳۷
خب...
به نظرم به خاطر اینکه قشر مذهبی جامعه نرفتن اینجور مکان ها اینجوری شده،نمیشه خودمونو محدود کنیم به مسجد و حرم و هیچ جا نریم تفریح به خاطر فضاش:ا 
اینهمه مسلمون پس خارج از کشور چیکار میکنه؟هرکسی یه اعتقادی داره همه ی ما انسانیم فقط طرز تکرمونه که فرق داره
همونطور که چن تا از دوستان گفتن خیلی از خانومایی که با تیپای خاصی میان توی خیابون واقعا قصد جلب توجه ندارن یا به این معنی نیست که بی حیا هسن،آدم از هر قشری با هر تفکری که باشه به نظر من هرجا دوست داشت میتونه بره خب نگاه نکنه:ا والا میشه...!
اما درباره ی کامنت هلناز عزیز:)
واقعا اینجوری نیست که قشر مذهبی جامعه ما ندونن آرایش چی هست یا کفش پاشنه بلندو کلا نشناسن و خیلی چیزای دیگه،اتفاقا خوبشم بلدیم:)
البته کلا یه سری هستن که افراطین و برای خودشون حکم صادر میکنن اونارو کاری ندارم چون بالاخره توی هر قشری یه سری افراطی پیدا میشه
نمیشه کلا بگیم خارجیا میدونن چیکار کنن ما نمیدونیم یا اونا چقد خوبن ما بدیم،چه اینطرف چه اونطرف همه آدمی هس پس کلی نگین....
در کل دو گروه وجود دارن:یه سری حکم خدا و اینکه به عنوان آفریدگار و کسی که ما می پرستیمش براشون اهمیت داره و مهمه_یه سِریم نه،براشون حکم خدا اهمیتی نداره
دعوام نداریم :)

پاسخ :

خب اولت منو کشته :))
 به نظر منم برای ترویج و اینکه بگیم ماهم هستیم ما هم زیادیم باید رفت اما متاسفانه مساجد رو حتی خالی کردیم منکه هر مسجدی میرم  هم سن و سال خودم و جوون خیلی کمه
اما درمورد اعتقاد بله کاری به اعتقاد بقیه نداریم و کاری به انتخابش و زندگی شخصیش نداریم
اما وقتی با هر وضعیتی میان تو اجتماع این دیگه شخصی نیست 
هر محیطی که عمومی باشه برا خودش قانون و قاعده داره و آزادی مطلق نیست
این در همه موارد و همه جوامع هست و منظورم فقط حجاب و جامعه خودمون نیست
اومدیم یه نفر اعتقادی به دستشویی نداشت بیاد وسط خیابون کارشو بکنه؟؟
نمیشه که...

@هلناز
سَ بو
۰۱ مرداد ۹۸ , ۲۰:۵۰
نکته جناب شقایق خیلی  جالب بود 
بعدم جناب دچار دوست ما با همین ترفند تو دانشگاه ازدواج کرد 
آخرش یه نفر کفشش رو پسندید

پاسخ :

برا من بیشتر عجیب بود!!
@دچار
منم میگم خیلی کار خوبی کرده چه اشکالی داره :)))
یکیم که عقلش کار میکنه میگن مسخره
roga ..
۰۱ مرداد ۹۸ , ۲۰:۵۹
خیلی خوب گفتین منم توی پستام چندین بار ازراین موارد دیدم و هی حرص خوردم ولی هی بمن میگن سرت تو کار خودت باشه تو اونارو نگاه نکن اصن :/ خب نمیشه که 
آره بابا بیچاره ها میبینن ولی مث بعضی پسرا زل نمیزنن و گردن نمیکشن! واقعا هم سخته من خیلی تمرین میکنم خیلی وقتا موفق میشم ولی خیلی دقتا نه هم برای نگاه به اقایون هم برای نگاه به خانمای جلف :/ (نگاه نکنم که بلکه کمتر عصبی بشم) 
+خوشحال میشم سر بزنید
+دنبال شدید

پاسخ :

منکه تصمیم گرفتن علاوه براینکه به چهره نامحرم نگاه نکنم به قیافه بعضی خانوما هم نگاه نکنم 
اون همه بزک و تبرج قلبم رو قسی میکنه
+:))
Wolfgang Pauli
۰۱ مرداد ۹۸ , ۲۲:۴۳
چرا نمیتونیم به انتخاب های هم دیگه احترام بذاریم؟! :)

پاسخ :

انتخاب ها اگر شخصی و مربوط فقط به زندگی هر شخص باشه هر کس آزاده و نباید دخالتی بشه
اما وقتی عمومی میشه و جامعه رو تحت تاثیر قرار میده به بقیه هم مربوط میشه
MIS _REIHANE
۰۱ مرداد ۹۸ , ۲۳:۱۵
یا مهدی
خلاصه که من دارم فک میکنم الان این مسافرت خانووادگی ایی که داریم میریم چقد سستم کنه تو اعتقاد.دعا کن تورو خدا.خطرناکن :دی

پاسخ :

نه بابا تو میتونی سستی چیه؟؟؟
ما سپاه زهراییم :))
Parad ox
۰۱ مرداد ۹۸ , ۲۳:۳۳
هم داشتن حجاب سخته هم جلوی نگاه رو گرفتن ... اما باید رعایت شه ، چون نیازه برای اینکه جامعه سالم بمونه و سالم رشد کنه ...
و این موضوع زمانی که توی یه جمعیت با وضعیت نامناسب قرار میگیریم سخت تر هم میشه ... 
و چقدر خوبه یه مرد سعی کنه توی چنین جمعیت هایی ، درگیر اون رنگ و لعاب ها نشه و از طبیعت لذت ببره ...
و چقدر خوبه اگه یه زن سعی کنه توی چنین جمعیتی ، حجابش رو رعایت کنه و نشون بده آدمای باحجاب خونه نشین و منزوی نیستن و میتونن باحجاب به دریا ، جنگل و هرجایی که دوست دارن برن :)

پاسخ :

اوممم احسنت
:))
ممنان بابت حضور و قلم رنجتون
ریحانه
۰۲ مرداد ۹۸ , ۰۱:۳۰
تو گفتی تو خارج تحصیل کرده ها لباس باز نمیپوشن. من گفتم میپوشن. حالا تو با چی مخالفی؟ 😂😂 اتفاقا با فرهنگ هم هستن ها. اقا یه منبع بیار (منبع علمی. نه خاله زننکی) که هر جامعه ای بافرهنگ تر باشه پوشیده تره.
ادم که نباید کیلویی حرف بزنه.

خوب برو از اونا که یه تیکه پارچه جلو رونشون رو بریدن بپرس لذت داره؟ 
بعد اونم میگه نه خود ازاری دارم😂😂 خوب براش لذت داره دیگه. وگرنه نمیکرد.

حرفت درباره لباس شهرت درسته. ولی خوب فکر کنم تو اونجا لباس شهرت پوشیده بودی ها ؛) 

نمیشه هر کس به رای خودش زندگی کنه. ولی به طور واضحی رای اون جماعت اسلام نیست. خوب رفتی جایی که رایشون اسلام نیست. نمیشه که به خاطر تو رایشون را اسلام کنن. منظورم اینه الان درصد بالایی از مردم حجاب اجباری را قبول ندارن. خوب نمیشه که زورشون کرد. باید قانون رو درست کرد. مثل ترکیه و مالزی و قطر و عربستان و همه جای دنیا.
والا تو امریکاش مسلمونش مسلمونه. محجبه. حد و حدود. مسیخی هم همین طور. خلاصه هر کسی سر جای خودشه.

در تاریخ قبل از ادیان هم حجاب بوده هم بی حجابی. پس به نظرم اگر از این موضوع نتیجه میگیری حجاب در فطرت هست. پس بی حجابی هم در فطرت هست. نباید یه وزن خاصی به حجاب تو ذهنت بدی که چون از قبل از ادیان بوده پس در فطرته. 

چیزهایی هم که در مورد مرد فرمودین. در زنها هم صادقه. اوووو اونقدر دخترهایی دیدم که به هیکل مرد حساس بودن (حساس بودن یعنی تحریک شدن). ولی هیچ کس نمیگه اقا باسنت چرا معلومه و باید مانتو بپوشی. یا موهات خیلی دلبره. یا ریشت فلانه. یا رنگ پوستت و ابعاد بدنت تحریک کنندست. چون اقایون از اول همین طوری اومدن تو خیابون. زن هم همین طوره. 

اون کلیپی که از خارج دیدی من نمیدونم مال کدوم کشور یا کجا بوده. ولی اونجا اگر پسری بهت تیکه بندازه تو کاملا حق داری ازش به عنوان ازار جنسی شکایت کتی و اون بدبخت میشه. برا همین از این خبرا نیست. بابا دختره اونجا با سوتین و شرت میومد بیرون ولی کسی کاریش نداشت. مگر اینکه بری دیسکو. خوب اونجا اصلا برا همین کاراست. ولی قضیه حد و حدود و تیکه پرانی!!! در امریکا خیلی جدیه. در این حد که به تمام پسر ایرانی های جدیدالورود خود دانشجوهای ایرانی میگن مواظب رفتار و نگاهتون باشین. یه دختر اگر حس موذب بودن کنه راحت شکایت میکنه و در این صورت گرین کارت دیگه بهت نمیدن.


ببین تو حرفات همش به جوامع خارجی میپردازی و حرفهایی میزنی که اصلااااا سندیت نداره.
عزیزم یه دختر خارجی ببینی فکر میکنی ارایش نداره. ولی من که باهاشون زندگی کردم میدونم. بیشتر پولشون رو برای هایلایت طبیعی مو میدن. اوتقدرررر طبیعی کار میکنن که تو فکر میکنی موهاشون تناژ رنگی مختلف داره. صبح به صبح کرم و خط چشم و رژ لب دارن. ولی همه ملیح. چون الان براشون ملیح مد هست. بعدم اونا بدنشون رو نشون میدن. ایران طرف نمیتونه بدن رو بریزه بیرون، صورت را میپکونه.

در کل میدونم حجاب را دوست داری. و خوشحالم برات که تکلیفت با خودت معلومه. و افتخار میکنم بهت.
ولی لطفا به جیزی که خودت تجربه نکردی استناد نکن. من ۴ سال با انواع خارجی ها هم خونه بودم. الکی حرف نمیزنم. دانشگاهم هم رنگ کمتر از ده تو کل دنیا داره. یعنی جای الکی هم نبودم.

انشالله بزرگتر شی بری خودت دنیا رو تجربه کنی. :****

پاسخ :

به نظرم من ادامه این بحث بی فایدس
اما بنظر میاد منظور من رو کامل متوجه نشدی
فقط اینو بگم هر تحصیل کرده ای متمدن نیست
نمونه اش رو تو برخی سلبریتی های خودمونم میبینیم
بعضی از حرفاتم الان اشتباس مثلا اون قسمت فطرت و پوشش مرد و ...
حالا بماند بیخیال :))
اگه میدونستم سودی دارم حتما باهت بحث میکردم و برا دونه دونه حرفات دلیل و شایدم مدرک :)
دیگه چقد بزرگ شیم؟پیر شدیم خواهر:(((
اینو دوست داشتی  ببین:
آقای گوارا
۰۲ مرداد ۹۸ , ۱۱:۳۰
سلام
اگه حال داشتین تفسیر ایشون رو هم دوست دارم بدونم ...

پاسخ :

سلام علیکم
به حال نیست به توانایی هست
نمیتونم مثل استاد تفسیر کنم زبانم الکن هست 
محمد فرهمند
۰۲ مرداد ۹۸ , ۱۲:۰۲
ریش از صفات ثانویه ی جنسی در مرداست. هیچ ربطی به بیماری های روانی طرف هم نداره. اینو بهت بگم که مرد ریشو و بیریش هر دوتاشون از دیدن خانما  لذت میبرند. حالا بستگی به شخصیت طرف داره که جلوی چشماشو بگیره یا نه

پاسخ :

وای خدای من 
جسارتا اصلا متوجه موضوع نشدید :)
منظور از ریشو قشر مذهبی آقایون هست نه اینکه تفاوت در خلقت و غریزه و ...
محمد فرهمند
۰۲ مرداد ۹۸ , ۲۱:۵۴

چرا. متوجه شدم. میخواستم بگم ریش هیچ ربطی به باطن آدما نداره.

همه ی مردا از مشاهده ی اندام خانم لذت میبرند. بستگی به شخصیت طرف داره که جلوی چشاشو بگیره یا نه.

پاسخ :

خب قشر مذهبی که از قضا ریشو هم هستند انگیزه بیشتری برا نگاه نکردن دارند

محمد فرهمند
۰۲ مرداد ۹۸ , ۲۲:۰۳
اما زیرچشمی گاهی اوقات یه نگاهی میکنند. من خودم قبلاها ریشو بودم. از همون اول که ریشم دراومد نزدمش تا سه سال قبل که به قدر یک سکه ریشم ریخت و دیگه مجبور شدم بزنمش.

پاسخ :

نخیرم اون برادرای اصل ریشو(تقلبی ها نه)اصلا نگاه نمیکنند
مهم انجام ندادن حرام هست که اون زدن ریش با تیغ هست
بلندی ریش فک کنم مستحبه
**هِلِناز **
۰۳ مرداد ۹۸ , ۰۶:۵۷
خب بالام جان اولا خدمتتون عرض کنم در کشور ما قانون بازدارنده ی اجرایی برای مردها وجود نداره  ! اما در آمریکا و اروپا حتی نگاه یه مرد شما رو اذیت کنه میتونی پدرشم در بیاری ! اون کلیپ هایی ک شما میبینین معلوم نیست دقیقا مال کجاست چیه !
من تو دوده نوجوونیم ، کودکیم ، برهه هایی رو زندگی کردم آلمان و انگلیس ... 
دوما یه سوال ! 
شما به خانومی ک دامن پوشیده تا زیر زانو برچسب بی حجابی و بی حیایی میزنی ولی همون خانم تو اداره های ممالک پیشرفته دامن و کت بپوشه میشه با حجاب و پوشیده ؟
سوم اینکه در جوامع خارجی من نگفتم آرایش "نمیکنن" گفتم تناسب دارن ! 
به جز پانک ها هیچکس بر نمیداره شکل دیوونه ها خودش رو ارایش کنه ! همه خیلی مرتب و شیک یه ارایش ملایم ، متناسب با محیط دارن ! 
یه سریالی هست برای فرندز مال چند دهه ی گذشته آمریکاس ، یه جا نشون میده دختره دستش درد میکنه دوست پسرش ارایش میکنه براش ، وقتی تموم میشه کپی ارایش روزمره ما ایرانی هاس :))) بعد بر میگرده میگه من شبیه ترنس ها شدم با این آرایش !
در آخر شما هر کجای دنیا رفتی دیدی لب ساحل یه مرد زل زده به خانمها اونجا قطعا مطمئن باش ایرانیه ... یه مرد ایرانی :)) 
اونقدر به این جریان معروفن که بعضی بومی های اون کشورها حتی میگن این رو ...
خصوصا کشورهای اطراف مثل ترکیه که دیگه هیچی ! 
این نشون میده واقعا یه جای کار میلنگه وگرنه چرا باقی کشورها مردهاشون اینجوری شهرت ندارن !   
در آخر هم نمیشه همه رو باند پیچی کرد به خاطر اسلام 
نه میشه همه رو لخت کرد به خاطر باورهای غیر دینی 
:) 
بهتره هرکس همونی باشه که هست :) 
یا زهرا
۰۳ مرداد ۹۸ , ۱۱:۱۸
و همه ی این بدبختیا البته به نظر من از اونجایی  سرچشمه میگیره که حجاب اجبار بشه(البته حجاب که نه،پوشش اجباری) 
و یه چیزی به وجود بیاد به اسم گشت ارشاد با یه ون(که به شخصه بارها برخوردای فوق العاده بدشون رو از نزدیک دیدم)
والا با خود منم اگه همچین برخوردی کنن و به افکار و عقایدم بی احترامی بشه از روی لجبازیم شده کلا همه چیو میزارم کنار...
چون ما آدمیم چیز دیگه ای نیستیم که بخوان با زور و داد و بیداد و برو باباتو بیار یه چیزی رو بهمون تحمیل کنن.
همونطور که وقتی ما با حجاب میریم کشور دیگه ای مثلا به عنوان توریست کسی کاری به کارمون نداره نمیگه وقتی وارد کشورمون شدی باید روسریتو برداری!(البته میدونم بعضی دانشگاهها و موسسات خارج هستن که با حجاب راه نمیدن منظورم به عنوان گردشگر عادیه)
این برخوردای چکشی رو باید بزاریم کنـــــــــــــار تا همه چی رو به راه بشه


محمد فرهمند
۰۳ مرداد ۹۸ , ۱۴:۴۰

مهم دل پاکه. ریش و پشم هیچ ارزشی نداره در درگاه الهی

دل پاک و آینه وار ارزشمنده

قاسم صفایی نژاد
۰۳ مرداد ۹۸ , ۱۸:۰۷
اینکه توقع داشته باشیم اونا همینطوری به راه خدا بیان به نظرم توقع درستی نیست. نمیشه به بخشی از مردم گفت که این کار رو بکنید چون ما راحت باشیم. باید خودمون انقدر خوب باشیم و عمل کنیم که اونا هم با اختیار خودشون به راه اسلام بیان. 
به قول شهید بهشتی در زمانه‌ای هستیم که نیازمندیم بیشتر از دعوت با زبان، دعوت با عمل به اسلام بکنیم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan