اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

کُن... فَیَکون

بسم الله الرحمن الرحیم

این کفری که تو زندگی مسلمونی ما جریان داره چقدر وحشتناکه!

چقدر گاهی شک میکنیم...چقدر گاهی به غیر خدا امید میبندیم

همکارم برام تعریف میکرد یه خانوم جوون سر بچه اولش بهش میگن غربالگری nt یت مشگل داره ...میفرستنش آمینیو سنتز...

بازهم مشکل داره...بهشون مجوز سقط میدن

پدر بچه اجازه نمیده میگه من این بچه رو هرجور که خدا بهم بده بزرگ میکنم من نمیزارم بچه مو بکشن...

همه بهشون فشار میارن اما این زن و شوهر جوون بچه شونو نگه میدارن

بچه شون به دنیا میاد...بدون هیچ مشکلی

همه تعجب میکنند...آزمایش پشت آزمایش

بچه سالمه سالم سالم

اسمش میشه ابوالفضل و الان سه سالشه

وقتی همکارم برام تعریف میکرد مو به تنم سیخ شده بود

ان الله علی کل شیء قدیر...علم پزشکی با درصد خطای کمتر از یک درصدم در برابر اراده خدا هیچی نیست...انقدر هاهم نباید مطمعن بود به همه چی...به تنها چیزی که باید مطمعن بود خداست

امروز تو حرم وقتی حین صحبت با حضرت بودم و توجهی به اطراف نداشتم یهو یه آقا اومد و گفت صندلی نمیخواین گفتم نه ممنون و دوباره مشغول ادامه گفتگو شدم اون آقا صندلیشو خیلی نزدیک من گذاشت معذب شدم خواستم برم که گفت:شما مشکلاتی تو زندگیتون دارید؟گفتم بله همه مشکل دارن زندگی بدون مشکل که وجود نداره

باز گفتن:یکی شما رو طلسم کرده

گفتم شما از کجا میدونید ؟!

یه نگاهی به گنبد کردن و گفتن دیگه... هنوز میخواستن حرف بزنن

منم با سرعت هرچه تمام تر گریختم

اولش که خیلی ترسیدم ازشون قلبم مثل گنجشک میزد بعد با خودم گفتم برو عمو! معلومه ببینی یکی داره اشک میریزه و محو گنبده فکر میکنی لابد این یه مشکلی داره!جون میده برای مچل کردن و کلاه برداری....

بعدم بر فرض محال به احتمال یک میلیاردم درصد حرفاش درست باشه مگه من میترسم؟! من یه خدایی دارم که کافیه اراده کنه کن فیکون میشه عالم...

من یه امام رضایی دارم که دست قدرت خدا روی زمینه...

 طلسم و این صوبتا واقعیت داره انکار نمیکنم اما همین ها هم زیر اراده خداست

رفتم و مناجات شعبانیه عزیزم رو باز کردم به این فراز که رسیدم :وبیدک لا بید غیرک زیادتی و نقصی و نفعی و ضری...

تنها به دست توست نه به دست‏ غیر تو فزونى و کاستى‏ ام و سود و زیانم

قند تو دلم آب شد کلی قربون صدقه خدا رفتم و اشک هام جمع نمیشد و چقدر خوشحالم که خدا هست که هست و هست و تموم نمیشه که دست اراده اش بالای همه دست هاست

إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئًا أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ

۲۳:۱۸
آقای گوارا
۰۳ آبان ۹۸ , ۱۱:۰۳

ما جراهای شبیه به این رو منم شنیدم . یک نمونش این بود که اومدن به زن و شوهر گفتن بچه ی شما یه معلولیت اساسی داره . به جای دو تا ، 4 تا دست و 4 تا پا داره ... اینا هم سقطش کردن دیدن ، دو قلو بوده !!!!!!!

پاسخ :

وا؟؟!!!
مگه مشه همچین چیزی؟؟؟مگه داریم؟؟!!
علم پزشکی دیگه انقدام داغون نیست که دوقلو رو تشخیص بدن ۴ تا دست و پاداره!!
یعنی انقد شوت؟
این غربالگری  nt و آمینیوسنتز خیلی دقیقه...
اما بلاخره درصد خطا داره و هیچ چیزی قطعی نیست
با این نمونه ای که گفتم قدرت خدا و توکل اون زوج برام تداعی شد
یدالله فوق ایدیهم
امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ
۰۳ آبان ۹۸ , ۱۱:۳۶

سلام

آفرین به تو که انقدر عاقلی

خیلیا با همین روشای کلاهبرداری همه زندگی و آبرو و حیثیتشونو باختن

فقط خدا

پاسخ :

سلام به روی ماهت ام علی جان
ممنون که فکر میکنی من عاقلم :)
فقطططططط خدا و دیگر هییییچ
آقای مهربان
۰۳ آبان ۹۸ , ۱۲:۲۱

سلام

میدونید چی شد از طب نوین کوچ کردم طب سنتی؟ چون طب نوین نه فلسفه درست حسابی ای داره، نه قاطعیت داره، نه درمان داره و نه بویی از خدا برده!

 

البته طلسم و اینا هم جدای از اراده ی خدا نیست. جزو سنت های خداست. مثل جاذبه ی زمین که بخواید و نخواید هست.

فقط مهمه که آدم تو دامن شیاد ها نیافته و آدم اهل و عالم رو پیدا کنیم

پاسخ :

سلام علیکم
به نظر من طب نوین شاید در درمان خیلی قاطع نباشه و اینکه گاهی میخوان ابرو رو درست کنن میزنن چشو داغون میکنن اما در تشخیص طب نوین خیلی کارآمده با این تجهیزاتی که الان هست و واقعا خیلی خوبه ازین لحاظ

بله منم برای همین گفتم منکر طلسم و این صحبتا نیستم اما خیلی ضایع بود دروغ میگه ...
و اگر برای کسی اتفاق افتاد باید بره پیش اهلش نه یکی که قیافشم داد میزنه من میخوام مچلت کنم:)
و من میگم همین سنت خدا هم اگر خدا نخواد میتونه اتفاق نیفته
و بیدک لا بیدک...
آقای گوارا
۰۳ آبان ۹۸ , ۱۴:۰۴

شنیده بودم این ماجرا رو ...

اما بعید نمی دونم همچی چیزی اتفاق افتاده باشه . 

اگر علم پزشکی هم شوت نباشه ، توی جامعه ی پزشکی ممکنه آدمای شوتی پیدا شن ! ( هرچند به نظرم علم پزشکی هم یه جا هایی دیگه رد داده ! )

 

+ راستی زیارتا قبول باشه [لبخند]

پاسخ :

یعنی اگر این ماجرا واقعی باشه برخودم لازم میدونم در افق محو شم
بله هیچ علمی کامل نیست
علم پزشکی هم هر روز یه چیزی کشف میکنه و قطعیات قبیلیشو رد میکنه
میگن وقتی حضرت تشریف بیارن هنوز علم خیلی عقب افتاده اس و اونجاست که خیلی از باب های علم تازه گشوده میشن
کاش ماهم باشیم و ببینیم اون روز رو...

+خیلی مچکرم ان شاالله واقعا قبول باشه
دعاگو بودم 
آقای گوارا
۰۳ آبان ۹۸ , ۱۴:۲۶

لطف کردید خیلی ممنونم

پاسخ :

شما جبران میکنید ان شاالله 
لطفا هر وقت رفتید حرم به یاد دختر بی بی نامی هم باشید
مخصوصا خانوم روشنای عزیز خیلی دوست دارم برام دعا کنن
آقای مهربان
۰۳ آبان ۹۸ , ۱۷:۳۹

یاد یکی از مریضا افتادم

خانم 35 ساله که توی سونو بهش گفته بودن یکی از کلیه های جنینش کیستیک هست. و از اون خانم اصرار که سقطش کنه :-|

پاسخ :

خواستم بگم چطور میتونسته؟؟
بعد دیدم صلاحیت قضاوت ندارم و شاید اون مادر خیلی مستاصل بوده شاید شرایط داغانی داشته شاید اگر خودم جای اون بودم...
ان شاالله از همه امتحانا سربلند بیرون بیایم

+خوشا به حال شما ها که دکتری بلدید ...یکی از آرزوهای من بود شغلی که الان شما دارید...البته الان هم راضی ام شکر خدا
پزشکی میتونه یک شغلی باشه که آدمو به عرش برسونه ولی حیف از دکتر هایی که من این روزا میبینمو و هی حرص میخورم
آقای گوارا
۰۳ آبان ۹۸ , ۲۰:۱۹

ان شاالله [لبخند]

پاسخ :

چقدم من برای رضای خدا کارمیکنم!!
یعنی آدم انقد سود جو؟؟
ممنونم
آقای گوارا
۰۳ آبان ۹۸ , ۲۰:۳۳

این دنیا همش صحنه ی معامله ست . فقط بستگی داره چیو با چی معامله می کنیم . 

پاسخ :

و بهترین معامله ،معامله جان هست...
عجب تجارت پر سودی است شهادت
اللهم ارزقنا
آقای مهربان
۰۳ آبان ۹۸ , ۲۲:۳۳

+دکتر فقط اون که "طبیب دوار بطبه"

بقیه اداش رو هم حتی بلد نیستن در بیارن :)

پاسخ :

وَو این جمله چقدر بوی بابا رو میده...
فکر کنم تعبیر از حضرت امیرالمونین هست برای پیامبر اکرم
السلام علیک یا حبیبی یا طبیبی یا رسول الله

 ممنونم 
آب‌گینه موسوی
۰۴ آبان ۹۸ , ۲۰:۴۶

الحمدلله.

من هم خیلی این غربال‌ گری و سوتی‌هاشو شنیدم...

هعععی؛ اینقدر به من ازینا گفتن... :(

کاش هنوز مردانِ خدا بودن، هنوز نَفسِ‌های گرم پیدا می‌شدن و تکلیفمون روشن می‌شد...

تو این کتابا هر وقت خوندم مثلاً فلان ولیِّ  خدا، فلان عارف و واصل یه نبات داده به یارو رفته مشکلش حل شده یا گفته برو از فلانی رضایت بگیر، گرفتاریت حل میشه و یا... کلّی غصّه خوردم که تو دورۀ ما قحط الرّجاله...  

پاسخ :

واقعا؟؟
نباید دنبال یکی باشیم که بیاد و نجاتمون بده...
اگر خداوند عالم صلاح بدونه خودش یکی رو میفرسته
ما باید تلاش کنیم و عمل به وظیفه و توسل و توکل بقیه اش حله ان شاالله:)
آکادمی کسب وکار اینترنتی وبکیما
۰۶ آبان ۹۸ , ۱۱:۵۳

عالی بود

یا زهرا
۰۶ آبان ۹۸ , ۱۳:۳۹

آره ولی خب نمیشه همینجوری بزاریم بچه معلول به دنیا بیاد و یک عمر هم خودش سختی بکشه هم اطرافیان،اگر جنین کامل تشکیل نشده باشه و ماه های اول باشه به نظرم بهتره سقط کنن تا اینکه خود اون بچه همی زندگیش با درد و سختی بگذره...

+راسی زیارت قبول مشهدی:)

پاسخ :

من فعلا راجع به این موضوع نظری ندارم و بحث زیاده و تا حدودی موافق بعضی سقط ها در زمان شرعیش هستم اما هر پدرومادری حق دارند بچه شون رو هر جور که هست به دنیا بیارن و کسی حق نداره مجبور به سقطشون کنه
امتحان های الهی تمومی نداره و ما دائم درحال تصمیم گیری هستیم
من بحثم سر امتحان اون زن و شوهر بود که اونها اسماعیلو خواستند ذبح کنند کفتند ما همه سختی هاشو به جون میخریم و خدا سوپرایزشون کرد
+قربانت عزیزم
کم پیدایی؟؟
علی کشاورز
۰۶ آبان ۹۸ , ۱۷:۳۴

سلام

نمیدونم چی بگم....

یه مدتی هست که ازهمه چیز دور شدم

دعا کنید لطفا

پاسخ :

سلام علیکم
آدمیم دیگه هممون دچار این حالات میشیم
اما باید وسط این درجا زدن و دور شدن ها یه یا علی گفت و دست هارو به زانو گرفت و بلند شد
آب‌گینه موسوی
۰۶ آبان ۹۸ , ۲۰:۵۶

نه جانم! پروردگار با اسباب و وسایط نعمت و نقمت میده.

یکی از بدبختی‌های دورۀ آخرالزّمانی همین بی‌کس بودنِ ملّته... 

پاسخ :

خب آره...
من میگم به جای انتظار در حال نشستن  انتظار بکشیم در حال دویدن
به جای غصه خوردن امید ببندیم و توکل کتیم و توسل

+بی کسیم خیلی هم بی کسیم...
اما خدا مارو رها نکرده
یا زهرا
۰۸ آبان ۹۸ , ۱۲:۱۲

پدر و مادر حق دارند هرجوری دوست دارند بچه رو به دنیا بیارن ولی خود اون بچه چی؟به خاطر اون پدر و مادر یه عمر باید سختی بکشه،ما همیشه توی این موردا پدر و مادرو میبینیم و از سختی هایی که اون بچه میکشه غافلیم...

+دیگه درس و دانشگاس دیگههههههه:)

پاسخ :

اگر اون بچه بخواد زنده بمونه چی؟؟ اگر بخواد از نعمت حیات به هرشکلی استفاده کنه چی؟؟
الان ما که الحمدلله سالمیم به دنیا اومدنمون به اختیار ما نبوده و شاید بعضی ها بگن ما نمیخواستیم به دنیا بیایم چرا پدر مادرمون و خدا ما رو وارد این دنیا کردن!!
اما این یک جبری هست که دست ما نیست
+بابا دانشجو چقدر دانشو میجویی دخترم آفرین
موفقیات:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan