اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

اصلا میخوام عنوان ننویسم

بسم الله الرحمن الرحیم

رفتم تو خط حساب کتاب و اینکه چجوری خمس در بیارم...

 پولداری و هزار دردسر(درد سر که نه فرصتی برای منم آره منم چشم هرچی تو بگی:)

جوری که قبلا شنیدم برا خمس باید یه روز تعیین کنی و هر وقت به اون تاریخ برسی پول یا چیزی داشتی که استفاده نکرده باشی(مثلا یک لباس) یا باقی مونده(مثلا حبوبات و برنج)باید خمسش رو بدی

حتی اگه مثلا یه پول قلمبه قبل از روز تعیین شده گیرت بیاد!!!!

خدا وکیلی برا اولین بار که شنیدم اصلا تو کتم نرفت(هنوزم نرفته)

ولی تو رادیو شنیدم جناب شبیری فرمودند هرچیزی که یکسال از تاریخی که به دست شما رسیده بگذره باقی بمونه یا استفاده نشه خمس میگیره و باید زمان یکساله ازش بگذره

عجب خوشم اومده ازشون:))...

یه بار توصحن آزادی دیدم یه پیرمرد شبیه آیت الله بهجت خمیده و سربه پایین دارن عبور میکنن در فاصله نیم متری من بودند  در ذهنم گفتم عجب آشنا هستند و عجب نورانی ... که یادم اومد بله تو تی وی دیدمشون و آقای شبیری ان

به قول بچه ها به خاطر سفید پوست بودن شاید فکر کردم نورانی ان ولی واقعا نورانی اومدن به نظرم

تو فکر تغییر مرجعم

مدیونید اگه فکر کنید برای پول میخوام عوض کنم مرجعمو:))


+دوسال پیش یه عدد آدم بی عدب عکس منو به یه آقای خیییییییییلی مذهبی ازون ها که دچار افراطند و ازون ور بوم افتادن نشون داده بعد اون آقا که فکر کنم قصد ازدواج داشته گفته قیافه این دختره نمیخوره مذهبی باشه ها خیلی شَر میزنه!!!

فکر میکنید من چطور اون یک عدد بی ادب رو آدم کردم تا دوباره ازین خبطا نکنه؟؟؟منهدمش کردم و ترکوندمش

+زنگ زدم به یه جایی سوال بپرسم

میگم :سلام...اوممم...بعدمن الان درست گرفتم

طرف خنده اش میگیره میگه بعد چی؟کجارو درست گرفتی؟باکی کار داری؟

#سوتی دهندگانیم

پ.ن:نصف شبی پاک قاطی کردم و زده به سرم نه؟


۰۱:۴۹
فاطمه م_
۲۴ خرداد ۹۸ , ۰۲:۰۰
منم با اینکه اگه یه روز قبل اون تاریخ چیزی گیرت اومده باشه باید خمس بدی مشکل دارم :))

پاسخ :

خیلی زور داره اما اولش سخته بعدش مثل آب خوردن میشه و از خداته یه پولی بدی و دستور خدا رو اجرا کنی:))
ان شاالله درآمد دار که شدی درک میکنی
نباتِ خدا
۲۴ خرداد ۹۸ , ۰۲:۰۲
منم با آقای بشیری موافقم شدید :)

پاسخ :

فرزندم شبیری نه بشیری اسم مرجع آیندمو درست بگو عه:))
آقای گوارا
۲۴ خرداد ۹۸ , ۰۵:۱۷
این نظر آقای شبیری جذابه ولی عمل کردن بهش هم سخته ها ...
شما فرض کن باید تاریخ هرچی به دستت می رسه بدونی و حواست باشه که یک سال ازش گذشت یا نه !

+ خواهرم گفت شنیدم که آقای قرائتی می گفت چه خوبه سال خمسی رو توی شب های قدر قرار بدیم که با پرداخت خمس هزاران برابر اجر ببریم :)

پاسخ :

من حاضرم سختی هاشو به جون بخرما چون سختی خاصی نیست تو یه دفترچه تاریخ میزنی:)
+وای دست شما و خواهرتون درد نکنه چه چیز خوبی یادم دادید ممنونم
لوسی می
۲۴ خرداد ۹۸ , ۰۹:۲۳
قطعا باید به فتوای مرجع خودت مراجعه کنی که روز قبل هم پول قلمبه به دستت برسه خمس داره جانم. آقای شبیری رو ولش کن. :)) 
اتفاقا این یکی خیلی منطقی‌تره چون مهم اینه که از خرج یک سال شما چی اضافه اومده نه اینکه چه جیزی رو یکسال تو خونه‌ت نگه داشتی! مهم اینه که یکسال گذشته چی دستت مونده.
حالا د. هر حال خواستم اینم بگم که تعیین روزش هم همینطور دلبخواهی نیست. همون روز اولی که حقوق بگیری روز سال خمسی شماست. و برای تغییرش مثلا به شب قدر که آقای گوارا فرمود پروسه‌ای لازمه.

و اون آقاهه رو بگو! مگه مذهبیها دل ندارن؟ والا! :/
خود آقاهه رو هم می‌ترکوندی دیگه :))

پاسخ :

من هنوز نه به رساله مراجعه کردم نه از کسی پرسیدم:)اینی که گفتم قبلا شنیدم.
براچی شبیری جونمو ول کنم تازه خوشم اومده ازشون میخوام راجبشون تحقیقات کنم:)
نه کجاش منطقیه؟مثلا فک کن روز خمسی من ۲۴ خرداده روز ۲۳ خرداد یه پولی دستم میرسه بر طبق اطلاعات سابقم باید خمسشو بدم!!
حالا شاید واقعا اینطوری نباشه باید قشنگ بپرسم
اینکه گفتی تعیین روزش دلبخواهی نیست و باید پروسه طی بشه نمیدونستم و تازه شنیدم

ینی دلم میخواست دوستمو خفه کنم که بدون اجازه ام عکسمو نشون کسی داده 
همینو بگو حیف دسترسی نداشتم بهشون وگرنه...بماند بقیه اش:))
صهــ ـبـا
۲۴ خرداد ۹۸ , ۱۰:۵۰
سلام
عوض کردن مرجع امکان پذیره. ولی شرایط داره. من خودم با پیگیری زیاد راهی پیدا کردم و مرجعمو عوض کردم. تو یه شرایطی ، بعضیا میتونن و بعضیا نمیتونن. به یه روحانی خبره مراجعه کنین تا براتون تبیین کنه.

ولی سعی کنین براحتی خمستونو بدین. من و همسرم هر سال که خمس دادیم به وضوح دیدیم که وضع اقتصادی خونواده مون بهتر شد [لبخند]

پاسخ :

سلام عزیزم
اون که آره باید دلیل موجهی باشه بیشتر الان جنبه شوخی داشت ولی از وقتی حناب شبیری رو از نزدیک دیدم یه دل نه صد دل ....
اون که آره حتما خواهم داد ولی قوانینش رو بلد نیستم هنوز و خیلی هم برام راحت نیست اما راحتش میکنم:)
رزمنده ..
۲۴ خرداد ۹۸ , ۱۱:۴۶
سلام مومن. جزاکم الله خیرا


امام جواد سلام الله علیه و آله فرمودند: "خمس مالتون را بدید، من تضمین می کنم که پولتون کم نشه"
و بنده به شخصه، این تضمین را بارها تجربه کرده م...


عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی

پاسخ :

سلام جناب رزمنده
من تجربه نکردم ولی منم تضمین میکنم:))
یاعلی
یا زهرا
۲۴ خرداد ۹۸ , ۱۳:۴۳
من که کلااااا شرایط خمس و اینارو نمی فهمم!ینی قاطی میکنم!
حالا وقتی درآمد داشتم بهت میگم کودومش درسته خواهر :)
+اون اگه اینقد مذهبی و افراطی بوده چیجوری عکستو نگا کرده؟استغفراللـــــــــــــه خخخ!

پاسخ :

منم هنوز نفهمیدم دقیق:))
اونوقت که درآمددارشی من صدبار خمس دادم خواهر من:)
+عکس با حجاب و چادر دیده قصدشم ازدواج بوده خب و از قضا بعد از اون جمله کذایی ول کن ما نبود 

MIS _REIHANE
۲۴ خرداد ۹۸ , ۱۴:۰۴
میرفتی میزدی تو دهن یارو.با دمپایی ابری!چشو چالشو در میوردی.میگفتی خوبه تو از اونور بوم افتادی و سرت تا خشتکت پایینه.چطوری دختر شر رو از مذهبی تشخیص میدی.
خلاصه که.منم میخوام خمس بدم ولی میترسم پولم نرسه.تو چه کردی اخر؟؟

پاسخ :

دیگه انقد خشونت ازم برنمیاد خواهر...
حالا من مذهبی آنچنانی نیستم ولی اینکه از رو عکس اونجور حرفی زده جالب بود برام...
والا من هنوز حقوقی بهم ندادن ۴،۵روز کلا رفتم سرکار:))
الان شما درآمد داری؟باید بری احکام خمسو بخونی شاید بهت تعلق نگیره
نباتِ خدا
۲۴ خرداد ۹۸ , ۱۴:۱۷
عه ببخشید :))

پاسخ :

اشکالی نداره میبخشمت؛)
لوسی می
۲۴ خرداد ۹۸ , ۱۴:۳۸
ها برو سرچ کن ^_^

پاسخ :

باجه ^_^
نباتِ خدا
۲۴ خرداد ۹۸ , ۱۶:۱۲
:))))))))

پاسخ :

^_^
MIS _REIHANE
۲۴ خرداد ۹۸ , ۱۶:۴۱
ها افرین.خشونت اصلا خوب نیست :دی هاهاها
نه بابا درمارد چی.جزوه های کنکورو بفروشم یه پولی دستم میاد احتمالن :دی اره باید بخونمش حتمن.ربطی به مرجع تقلید داره دیگه نه؟

پاسخ :

شما که درآمد نداری فعلا برو چیزای دیگه رو یادبگیر آباریکلا دخترم:)
بله باید نظر دقیق مرجع تقلید رو درآورد
که البته کلیت نظر همه مراجع یکیه در جزئیات متفاوتند
آقای گوارا
۲۴ خرداد ۹۸ , ۲۰:۰۰
+ خب براشما که فایده نداره ، چون می خواین برید سراغ آقای شبیری :)

پاسخ :

چی جالب الان وب شما بودم لایک کردم اما نظرم نیومد با اینکه نظر داشتم بعد اومدم دیدم کامنت گذاشتین
+جناب شبیری جان فعلا در حد احتمالن هنوز تا ببینیم چی میشه:)
آقای گوارا
۲۴ خرداد ۹۸ , ۲۰:۳۱
تا این حد احساس صمیمیت دارید با آقای شبیری ؟ :)
عجیب نیست چون فامیلتونه :)

پاسخ :

کلا خوشم اومده ازشون مثل آیت الله بهجت به نظرم میان خیلی نورانی از نزدیک که دیدمشون خیلی گوگولی بودن وای خدا منو ببخشه بخاطر این حرفام استغفرالله
اگه به جهت سیادت میگید مرجع الانمم فامیلمونه:)
آقای گوارا
۲۴ خرداد ۹۸ , ۲۰:۳۴
+ کامنتی از شما به دستم نرسیده

پاسخ :

نه کامنت نذاشتم نظر داشتم اما نظرم نیومد نمیتونستم نظرمو بیان کنم تایپ کنم و ...
آقای گوارا
۲۴ خرداد ۹۸ , ۲۱:۱۱
خب هر وقت نظرتون اومد میشنوم :)

پاسخ :

در پست های بعدی ان شاالله...
یا زهرا
۲۵ خرداد ۹۸ , ۱۰:۳۶
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ!!!
گوگولیو کجا دلم بزارم؟؟؟وای روحم شاد شد...

پاسخ :

خو خیلی گوگولی بودن دلم میخواست برم لپشونو بکشم(استغفرالله و ربی واتوب الیه)
روحت همیشه شاددددد:)))
محمد برزین
۲۶ خرداد ۹۸ , ۰۸:۲۲
خمس مثه هرس کردن درخت می مونه 
هرس کردن درخت موجب رشد می شه و خمس ... 

پاسخ :

همیشه از تعبیرها ومثال هاتون به وجد میام...
سبو ....
۲۶ خرداد ۹۸ , ۱۶:۲۵
از من میشنوی نرو سراغ آقای شبیری اونم به خاطر یه پول قلمبه ای که هیچ وقت یه روز قبل از سال خمسیت که چه عرض کنم یه سااال قبلشم دستت نمیرسه،:))))

خخخخ چیکار سر بدبخت اوردی خب قصد خیر داشته 

پاسخ :

خوبه گفتم مدیونید فکر کنید برا پول میخوام برم سراغ شبیری جونم:)
آقا اصلا من خوشم اومده ازشون عی بابا ...
بزار برم ببینم اعلم تر هستند از مرجع فعلیم یانه؟
قصد خیرش بیشتر برا طرف بوده نه من( خدای خودشیفتگی هم خودتی)
راستی زیارتا قبول 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan