اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

ناشناس و وجدان درد بیشتر

بسم الله الرحمن الرحیم

اونشب که حرم بودم دررابطه با پستم جناب ناشناسی توصیه هایی کردند 

و خداخیرشون بده...

نه اینکه بیان بگن شما این کارو میکنین اشتباهه نکته هایی رو ذکر کردند که خوب بود و چون نکته بود و جوری بود که مثلا من خیلی خوبم(الکی) و ازین باب وارد شدند:)) باعث شد من که کمی انتقاد ناپذیرم استقبال کنم و پست اونشب رو رمز دار کنم

اما کلا یه موضوعی چند وقت ذهنم رو درگیر کرده و اون نوع صحبتم در این فضا هست

مشکلی که دارم جدی صحبت کردنه یعنی نمیتونم جدی باشم متاسفانه

یادمه استادی داشتیم خفن،سخت گیر،با تحصیلات خارجی،پزشک و جدی ولی سر کلاس ما انقد میخندید و نرم شده بود که بقیه دانشجوها باورشون نمیشد

تنها کلاسی که یکسره درحال تیغ زدن استادها بود مابودیم یعنی همش درحال خوردن بودیم:)))

کلا کلاس طنزی داشتیم و همه مون گوله نمک 

اما این گوله های نمک چند تا سردسته داشتن که یکیش من بودم!

عاقا یعنی من میخواستم حرف جدی بزنم اینا میخندیدن :(

وچون سوتی هم زیاد میدادم مزید بر علت بود.

البته ما کلاسمون فقط دوتا آقا داشت که اونا دانشجوهای منضبطی نبودندو معمولا غیبت داشتن و درساشون حذف میشد

اما بلاخره استاد آقا که داشتیم

اینجا هم چندین بار سعی کردم نوع حرف زدنم با نامحرم و حریم هارو بیشتر حفظ کنم اما فکر کنم زیاد موفق نبودم و گاهی شوخی های بی مزه و بی موردی کردم نه؟

:((

اینکه اینجا کمتر حرف بزنم و کمتر پست بذارم برخلاف میلمه چون اصولا ارتباط با آدم ها یک نیاز برام محسوب میشه

 تغییر بیان و لحن هم برام سخته وجدان دردم دارم:((

چیکار کنم به نظرتون؟؟

۰۵:۱۷
سبو ....
۰۱ خرداد ۹۸ , ۰۵:۲۵
ترک کردن و فرار کردن پاک کردن صورت مسئلست تمرین گنید توی راحت نشدن با نامحرم و رسمی صحبت کردن توی دنیای واقهی و توی کلاس مزه پروندن یا حرف زدن وقتی بحث جمعیه خیلی مهم نیست اما کقتی صحبت دو نفره میشه تو فضای مجازی واقعا عذاب وجدان داره عادت کنید به رسمی بود
تقواای توی انزوا فایده نداره تقوا اجتماعیش خوبه

پاسخ :

بله خوبی گوله نمک تو دانشگاه این بود که بحث کلی بود و همه باهم میخندیدیم
الان اینجا هم معمولا بحث دونفره نیست و شوخی ها به صورت عمومی هست 
اما اون عذاب وجدانه داره اذیت میکنه
تازه من خیلی خودمو کنترل میکنم و...اما بازم یه خوشمزگی های واقعا بی مزه ای هست متاسفانه:((

اقلیما ...
۰۱ خرداد ۹۸ , ۰۵:۴۰
اگه یادت باشه این موضوع دغدغه ی من هم بود و واسش یه پست رمزدار خانومانه گذاشته بودم....
میدونی این فضای مجازی بیشتر مذهبی ها رو نشونه گرفته
ما شاید توی واقعیت خیلی رسمی با آقایون حرف بزنیم ولی اینجا خیلی وقتها شوخی می کنیم و هیچ عذاب وجدانی نداریم
در حالی که خدای فضای مجازی وخدای فضای واقعی یکیه...
بنظرم باید خداروشکر کنی که عذاب وجدان میگیری
و باید بترسیم از روزی که همه چی عادی بشه...

یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک

پاسخ :

 اووم آره یادمه...
نامحرم نامحرمه چه اینحا چه هرجا
و نکته مهم همین عادی شدنه یه مدت که انسان سرپوش بزاره رو عذاب وجدانش براش عادی میشه و نه تنها عذاب وجدانی نیست تبدل به یه عادت تغییر ناپذیر میشه
الهیییییی آمین 
آبی آسمانی
۰۱ خرداد ۹۸ , ۰۷:۴۴
دارید الکی سخت می گیرید.
انظباط رو هم رعایت کنید....

پاسخ :

فکر نکنم الکی باشه موضوع مهمیه
انظباط؟؟!!
لوسی می
۰۱ خرداد ۹۸ , ۰۹:۰۲
من تقریبا هردوجا یه مدلم. اما ایراد اینه که اینجا همه آقایون راحت‌ترند مثلا تا حالا کسی در عالم واقع منو به اسم کوچک یا به فامیل بدون رسمیت صدا نکرده. ولی اینجا فرت و فرت میگن لوسی می! :/
خودمم همینطورم. هرگز در عالم واقع کسی رو به اسم کوچک خطاب نمیکنم حتی با آقا گذاشتن اولش! اما اینجا وقتی اسمش فقط یک محمده و لاغیر خب چی بگی؟ باید بگی محمد اقا؟ آقای محمد(این رسمیت بیشتری داره) یا هرچی. که همه‌ش معادلات بیرون رو به هم میزنه.
در نتیجه شخصا نمیتونم بگم اینجا با عالم واقع دقیقاً یکیه، چون خیلی از تعاملات متفاوتند... ولی خب در کل موضوع مهمیه و باید تمرین کرد. من خودم خطاهای فاحشی داشته‌م.

پاسخ :

اره اینم هست
الان حرف غیر ضروری زدن درابن مکان اشکال داره؟؟؟
چون هم قرآن انلاینی هم رساله آنلاین پرسیدم:)))
میم میم
۰۱ خرداد ۹۸ , ۰۹:۱۶
خودت باش

پاسخ :

خودم بودم و هستم 
ولی این خود باید تغییر کنه
یا زهرا
۰۱ خرداد ۹۸ , ۱۳:۰۲
بهترین راهش اینه که فرض کنی همون نامحرمی که الان داری باهاش حرف میزنی و جوابشو میدی اگه توی واقعیت بود چطور باهاش حرف میزدی...:)
همونظوری صحبت کن:)

پاسخ :

نه مسئله این نیست و نامحرم رو همینجا هم نامحرم فرض میکنم و بیرون با نامحرم خاصی به جز فامیل مواجهه ندارم
اما پرحرفی و حرف های غیر ضروری که میزنم ...

ریحانه
۰۱ خرداد ۹۸ , ۱۳:۳۲
خوووب. دست از سر رابطتت با خدا برداشتی حالا گیر دادی به خودت. امروزم گیرت سر نوع حرف زدن هست.
خل!! ایشالله زود بری سر کار دست از خود ازاری برداری.
هیچیت نیست. ما که داریم میشنویم و میخونیم میگیم کاملا نرمالی. این فکرای چرت و پرت و مزخرف رو بریز دور. و حتما یه روانشناسی چیزی برو. وسواس فکری داری.‌

برو سر زندگیت. 

پاسخ :

میگم ریحانه خوبه تو هستی بیای یه گیری به من بدی:)))
به نظرمن تو رابطه عبد و مولایی ازخودراضی بودن و رضایتمندی از خود نعنی نداره هرچی باشیم بازم مطلبوب نیست هرکارکنیم وظیفه است و باید انقدر تلاش کنیم که بمیریم :)ولی هرچی هم تلاش کنیم بازم دربرابر لطف و عظمت خدا هیچی نیست
اما خدای مهربون وقتی تلاش بندشو ببینه بهش لبخند میزنه و کسی که خدا بهش لبخند بزنه جاوادنه خوشبخت میشه
آقای بیدل
۰۱ خرداد ۹۸ , ۱۴:۱۳
مطلوب یک چیزی هست و وظیفه ی ما یک چیز . گاهی نمیشه یا تمی تونیم یا انتخابمون بین بد و بدتر هست ...
+ رمزش به کیا داده میشه ؟ :)

پاسخ :

اوهوم
اما کار نشد نداره
+نه مثل بقیه پست هام بود و چیز خاصی نداشت یه عکس از جورابام و کفشام(که قسمتی از موضوع بود)رو گذاشته بودم
۵۰ تا بازدید داشت بعد رمزیش کردم
آبی آسمانی
۰۱ خرداد ۹۸ , ۱۵:۵۶
نوشتین دانشجوهای منظبطی...
منضبط درسته دیگه.
درست می فرمایید.
مسئله مهمیه...

پاسخ :

آهان غلط املایی
لیسانس مملکتم خیر سرم:))
آبی آسمانی
۰۱ خرداد ۹۸ , ۱۶:۰۱
ببخشید
من پرسیدم.
اگه توی فضای مجازی و گپ و گفت ها، مفسده ای نباشه، صحبت کردن با نامحرم اشکالی نداره. صحبت کردن یعنی همین کامنت دادن و غیره...

پاسخ :

ولی من قبلا شنیده بودم فقط درحد ضرودت باید با نامحرم صحبت کرد
باید نظر مرجع خودمو نگاه کنم
هنوز نگاه نکردم
آقای بیدل
۰۱ خرداد ۹۸ , ۱۷:۳۶
اگه به ظرفیتمون نگاه نکنیم و بیگدار به آب بزنیم به قول معروف از جای دیگه میزنه بیرون

+ آهان ، اونو دیده بودم

پاسخ :

ینی چی؟
ینی اگر خیلی سخت بگیریم به خودمون؟؟
اینکه پرحرفی نکنم یا مدل صحبت کردنم رو تغییر بدم یکی از سخت ترین کاراس برام
آقای بیدل
۰۱ خرداد ۹۸ , ۱۸:۰۰
مثلا یه خانم که خیلی احتیاج داره به هم صحبت اگه همصحبت مناسب نداشته باشه ممکنه تو خانوادش بد خلقی کنه . شمام به نظرم اصل این که دوست دارید حرف بزنید یا این مدلی حرف بزنید عیب نیست . اما خب فکر کنم میشه در مورد آقایون مدیریتش کرد . اما اگر هم گاهی از دست در میره قابل چشم پوشیه

پاسخ :

یاد دوستام افتادم الان اینجایی که هستم هیچ دوستی ندارم
ینی انقد حرف میزدم قبل امتحان ها کلی چاخانم میکردن و بهم قاقالی لی میدادن که حرف نزنم (خواستم عمق فاجعه رو بدونید که چقدر علاقه دارم به حرف زدن)
ان شاالله شرمنده نشم شرمنده مولایی که عبدشم
لوسی می
۰۱ خرداد ۹۸ , ۱۸:۰۵
:))  اسم گذاشتی روم؟  :))
والا من فکر میکنم فضای اینجا و واقعیت خیلی متفاوته.  مثلا اینجا اگر یه آقایی پستی بذاره من کامنت میذارم از خوب بود تا بد بود. از مخالفت تا بیان حرفی برای تکمیلِ بحث. اما تو عالم واقع اگر یه آقایی همین حرفها رو بزنه هیچی نمیگم بهش! در عالم واقع ضرورتی برای حرف زدن بر سرِ خوب بود و بد بود نمی‌بینم. اینجا هم "ضرورتی" نمی‌بینم اما فضا متفاوته. و "خوب بود"گفتنِ من اصلا و ابدا مثل عالم واقع نیست و اون طوری هم تعبیر نمیشه.
حکم کلی اینه که در هرجایی و هر فضایی چه مجازی و چه واقعی و چه اسمسی و تلفنی اگر خوف افتادن به گناه و مفسده هست اون ارتباط حرامه.
به طور کلی ارتباط با نامحرم که مستلزم مفسده بوده و یا خوف وقوع در حرام در میان باشد، جایز نیست.
صرف حرفهاى معمول؛ چنانچه همراه با لذت بردن نباشد و موجب خوف وقوع در حرام هم نباشد مانعى ندارد

 خب طبیعتا "مدلِ" این گناه و مفسده و خوف در عالم واقع با عالم متفاوته دیگه. ولی اصل موضوع همونه.باید مراقب مراتب مفسده بود. گاهی می‌بینی یه حرفی میزنی هیچ قصدی هم پشتش نیست اما اگر فضای واقعی رو تجسم کنی حرفت خیلی بد میشه! خب باید مراقب بود فقط که میگن و لاتقربوا... نزدیک نشید...


حالا منضبط رو هم درست کن که فرشته روی زمین باشی. :)

پاسخ :

مگه غیر اینه:))) آره بااین حرف که در واقعیت هیچ وقت با نامحرم اینجوری حرفی نیست موافقم
 اما گاهی اینجا ممکنه یه اشتباهاتی صورت بگیره که خیلی هم متوجه ش نباشیم
و شیطان کم کم و با توجیه برخی مسائل رسوخ کنه و دیگه کاریش نشه کرد
به نظرت پست های من که چنان محتوای ارزشمندی هم نداره رمزدار باشه بهتر نیست؟؟

چشمممممم:)))  
اقلیما ...
۰۱ خرداد ۹۸ , ۱۸:۵۵
هووو چقدر این پست جنجالی شد:))

اصن بیاین بیان رو زنونه ،مردونه ش کنیم که خیالمون راحت شه:))))

پاسخ :

:)))
ههههه آره دیگه راااااحت
هرجی دلمون بخواد حرف میزنیم و آتیش میسوزونیم 
آشنای بی نشان
۰۲ خرداد ۹۸ , ۰۱:۳۶
کلا فضا رو رفتار آدما خیلی اثر گذاره
فضای مجازی به دلیل سهولتی که داره انسان رو به سمت راحتی سوق میده حتی راحت بودن در ارتباط با نامحرم

پاسخ :

قابل تامل بود حرفتون و درست
راه حل چیه؟
ترک این مکان؟
ساکت بودن در اینجا؟
بستن نظرات؟
رمزی کردن پست ها؟
آشنای بی نشان
۰۲ خرداد ۹۸ , ۰۱:۴۲
نظر خودتون چیه؟

پاسخ :

فعلا نظرم رو رمز دار کردنه
اما محروم میشم از بعضی نظرات و همفکری و راه حل های خوب برادران
آشنای بی نشان
۰۲ خرداد ۹۸ , ۰۱:۴۶
اعتقاداتی که باعث محروم کردنتون بشه به چه دردی می خوره؟

پاسخ :

انتخاب بین بد و بدتر
و تشخیص بد و بدتر؟؟؟معضل الانه:((
آشنای بی نشان
۰۲ خرداد ۹۸ , ۰۱:۵۳
با توجه فضای امروزی جامعه ترک فضای مجازی امکان پذیر نیست و همینطور ترک ارتباط با نامحرم پس باید از راه درست و اصولیش با نامحرم ارتباط برقرار کرد

پاسخ :

اوهوم
ریحانه
۰۲ خرداد ۹۸ , ۱۱:۲۲
یعنی رمزی کنی و زنونه مردونه کنی من یکی که دیگه نمیام. خدایی این مسخره بازیا چیه. اولا لحنت خوبه. بعدم هر کی گفت واای لحنت یه کم خوب نیست تو باید زرت به خودت شک کنی؟ ثالثا حالا یخده وقتی با نامحرم حرف میزنی این لب و لوچه رو جمع تر کن و گشاد گشاد نخند (از دید من که خوبی. حالا چون خودت اصرار داری گفتم.) که نخوای اینجا بحث چه کنم چه کنم راه بندازی! والا :)))

خوووب اینم حل شد. حالا فردا میخوای به چیه خودت گیر بدی بانو؟ :)))

پاسخ :

یعنی عملا باید پاشم بیام اصفهان عملیات خشم سید رو روت اجرا کنم
زود یه عکس از خودت بفرست ببینم کیو میخوام دراز کنم
زوووووووود
ریحانه
۰۲ خرداد ۹۸ , ۱۴:۵۴
هاها. اونوقت خشم سیدت گیر خشم انسانی من می افته :))

پاسخ :

باشه ببینیم زور کی میچربه
من کمربند مشکی هم دارم(الکی)
یا زهرا
۰۲ خرداد ۹۸ , ۲۳:۳۴
اینی که میگی توی رابطه ی عبد و مولا رضایتمندی از خود معنی نداره رو اصلا قبول ندارم،اتفاقا این هفته توی جلسمون استادمون موضوع بحثشون همین بود و میگفتند انسان فوق العاده با ارزشه،مثه یه سکه ی طلا میمونه که بندازیش توی گِل،با اینکه آلوده شده ولی باز هم همون قیمت و ارزش رو داره

پاسخ :

خب شما اشتباهی یه بحث دیگه رو قاطی کردی
ارزش انسان و خلیفه اللهیش یه بحثه 
هیچ بودنش در برابر خدا یه بحث دیگه
ارزش انسان باعث میشه خودش رو عزیز بدونه دست به هرکار حیوانی نزنه و کمال رو برای خودش بخواد نور خدا رو بخواد بهترین لذت لقاالله رو بخواد
اما باز هیچ بودنش در برابر خدا باعث میشه عجب اون رو نگیره و هرکاری میکنه در جهت رضایت خدا اون رو وظیفه بدونه نه لطف ...

یا زهرا
۰۲ خرداد ۹۸ , ۲۳:۳۵
میگفتن هرکار مثبتی که میکنید به خودتون بگیر آفرین باریکلا دمت گرم!!! و هی خودتون رو سرزنش نکنید،البته به خاطر گناهان استغفار و توبه بکنیم ولی نه اینکه همش احساس بدبختی و حقارت داشته باشیم:ا

پاسخ :

کوچک دونستن خود در برابر عظمت خدا بدبختی و حقارت نیست یه بزرگ منشی خاصی هست یه آزادی خاصی هست
کتاب عبدو مولا استاد پناهیان رو پیشنهاد میکنم:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan