اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

رَکَب از خودی

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا تشخیص حق برای شما مثل روز روشن است یا مثل مورچه ای که درتاریکی روی سنگی سیاه راه میرود سخت است؟

تا یک جایی میتوانی دفاع کنی حرف بزنی اما از یک جایی به بعد کم می آوری...

سوال هایی برایت ایجاد میشود فقط در حد سوال میروری و از به اصلاح روشنفکر حزب اللهی که طلبه هم هست میپرسی قبلا هم سوال هایی ازین دست پرسیده بودی که به طور غیر منطقی میپیچاندت...

واقعا جوابی نمیتواند بدهد او که صدای حق طلبی اش در وبلاگش گوش مرا کر کرده بود...

نمیدانم طلبه هایی ازین دست رسالتشان فقط فریاد زدن و حرف های قشنگ است؟

پس چه کسی باید پاسخگوی سوالاتم باشد؟؟؟اگر نمیتوانید پاسخگو باشید حداقل خود را طلبه معرفی نکنید

اگر فقط اسم طلبه را یدک میکشید و طلبه نیستید لااقل آزاده باشید بگویید نمیدانم و ارجاع دهید به کس دیگری

من از اعتقاداتم به این راحتی دست نمیکشم ولی همین هایند که باعث شده اند یک شبهه در ذهن حزب اللهی بماند و فازش کلا برعکس شود.

سوالم را بی پاسخ میگذارد و قطع دنبال میکند...

که قطع دنبال قطعا مهم نیست و ناراحتی ام حتی از بی پاسخ گذاشتن سوال من نیست از اینگونه رفتارهای انقلابیون است؟

گاهی برخلاف روحیه و میلت بی ادب میشوی و دوست داری کلمه ای را بکار ببری که هیچ کلمه ای جز آن حق مطلب را ادا نمیکند دوست داری بگویی خب به دَرک.‌‌..

باورم نمیشد وقتی سوالم را مطرح کنم با این گونه رفتار مواجه شوم خوشحال بودم کسی هست که منطقی است و برای خدا کار میکند اما رکب خوردم

جرا این رکب ها برایم درس نمیشود؟؟

یادم می آید موقع انتخابات هم به ستاد های یکسری افراد که میرفتم در برابر سوالاتم یک جواب های خنده دار میدادند و خود را متصل به عالم غیب و بهره مند از امدادهای غیبی میدانستند و خود را یاران امام زمان عج...

فعلا که در منجلاب تردید ها دست و پا میزنم و از هرکس که او را انقلابی میدانم سوال میپرسم اما یا مثل این طلبه رفتار میکنند یا همان حرف های تکراری و شعاری را میدهند یا سکوت و لبخند تحویلم میدهند...

روحیه ام تحمل این حالت را ندارد باید تکلیف مشخص شود...

کاش استاد بود کاش میتوانستم تمام سوالاتم را بپرسم و با منطق و آرامشش پاسخم دهد و این روح زخم خوده ام آرام گیرد...

اگر آزاده ای حضور داشت و فکر کرد که میتواند به سوالاتم پاسخ دهد ممنونش میشوم

پی نوشت:خیلی به ندرت تند میشوم ولی گاهی رگ سیدی بالا میزند و ..‌‌.



۰۷:۱۰
احسان ..
۱۰ فروردين ۹۸ , ۰۹:۴۰
سلام
در این دوره زمونه لطفا سوالهای سخت نپرسید!...فقط من باب یادآوری:


 دین خدا با شخصیتها شناخته نمی شود ، بلکه با خودِ حق و نشانه های حق و حقیقت شناخته می شود. ابتدا بکوشید تا (( حق )) را بشناسید ، در این صورت می توانید مردان حق را نیز بشناسید.-علی (ع)


هرکس تحت تأثیر اشخاصی ( که دارای افکار صحیح و عملکردهای درست بوده اند ) ، دیندار شود ، با دیدن اشخاصی دیگر ( با افکار و عقاید نادرست و عملکردهای فاسد ) ، بی دین می شود. ولی هرکس از راه فهم قرآن و احادیث ، دیندار شود ( و از روی مطالعه و فهم به دین معتقد گردد ) ، اگر کوهها از جای کنده شوند ، او از جای کنده نمی شود ( و دینداری را ترک نمی کند ). امام صادق(ع)

پاسخ :

سلام علیک
بله من هیچ وقت دینم رو با عملکرد افراد انتخاب نکردم
و همیشه فریاد برچسب نزدن سر داده ام و گفته ام اشتباهات اشخاص را به دین نسبت ندهید
اما برایم جالب بود سوالی که راجع به نظریه خودشان را پرسیده ام بی پاسخ گذاشتند!
این پست یک گله مندی بود و خالی شدن احساسِ یک رکب خورده:)
سالار
۱۰ فروردين ۹۸ , ۱۰:۵۵
سلام بر سادات خانم.
سال نو بر شما و خانواده ارجمندتان مبارک باشد.
انشااله امسال از محقق شدن یک به یک آرزوهایتان،شگفت زده بشوید.

سادات خانم ذکر چند نکته:
- تمامی پرسش هایتان را بر روی کاغذ بنویسید.
- بعد از یه بررسی اولیه،آنها را دسته بندی و اولویت بندی کنید.
- جستجو کنید ببینید که در خصوص این پرسش ها چه کسانی صاحب نظر هستند و آیا راجع به این موضوعات کتاب و یا مقالاتی نوشته اند.
- محل سکونت و یا تدریس صاحب نظران را پیدا کنید و در صورت امکان زمان ملاقات در خواست کنید.
- مشخصات کتب و یا مقالات چاپ شده را جستجو کنید و در صورت امکان آنها را تهیه و مطالعه نمایید.انشااله که به پاسخ پرسش هایتان به این طریق برسید.

( حال اگه برایتان مقدوره،پرسش هایتان را مطرح نمایید شاید تونستم استاد و یا کتاب و مقاله ای را معرفی نمایم)
+( از آدما اونهم آدمای مجازی خیلی انتظار نداشته باشید که مسایل را خیلی جدی پی گیری نمایند)

پاسخ :

سلام علیکم
خیلی ممنون ان شاالله شماهم سال خوبی داشته باشید
من باتوجه به مطالب وبلاگشون و اینکه طلبه هستند و یه مطلب رو چندین بار گفتن سوالاتم رو از ایشون پرسیدم
مجازی و واقعی نداره وقتی ایشون یک وبلاگ تاسیس میکنند و میگن طلبه اند و پست های انقلابی و فلسفی و سیاسی مینویسند و میگویند برای خدا باید کار کنیم
نباید پاسخگو باشند
سالار
۱۰ فروردين ۹۸ , ۱۱:۱۴
گله مندی تون بجاست،اما نکته بنده این است که انتظار نداشته باشید.....
+حال اگه برایتان مقدوره،پرسش هایتان را مطرح نمایید شاید تونستم استاد و یا کتاب و مقاله ای را خدمت تون معرفی نمایم


پاسخ :

انتظارم بیجا بود؟
مثلا منکه در علوم پزشکی ام یک نفر وسط خیابان سکته کند بی تفاوت از کنارش عبور کنم؟
اگر انتظار کمک از من داشته باشند انتظار بی جاییست؟
چشم برایتان میفرستم
سالار
۱۰ فروردين ۹۸ , ۱۱:۴۵
منظورم اینه که بعضی ها آنطورکه ادعا می کنندویا آنطورکه خود را نشان می دهند و یا آنطور که خود را می نمایانند؛نیستند!! مثلا ممکن است خیلی ها ادعا کنند که انقلابی اند،اما رد یا تایید این موضوع در هنگامه عمل قابل اثبات است،لذا به صرف ادعا زدن نمی شود یکی را انقلابی دانست.درثانی درفضای مجازی،این نکته زیاد خود را نشان می دهد؛زیرا جایی است که نمی شود به راحتی ادعاها را آزمون کرد. منظورم اینه که شاید بنده خدا اصلا طلبه نبوده و سایر موارددیگه که ادعا کرده....

+چشم تان بی بلا

پاسخ :

راستش قضاوتی راجع به انقلابی بودنشان ندارم
وبه نظر انسان خوبی هستند
اما اینگونه رفتارهای متناقض مطالبق با فرمایشات خودشان و شان یک طلبه نیست
آلاء ..
۱۰ فروردين ۹۸ , ۱۲:۱۶
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
خواهرانه یه چی بگم؟؟؟؟
ده سالی میشه وبلاگ دارم دقیقا سال۸۸شروع کردم 
ولی یه چی برام تجربه شد هیچکس شبیه حرف هاش نیست:)
و تو نمیتونی بفهمی پشت این نوشته های قشنگ چه کسی نشسته پس اصلا و ابدا روی ادم ها حساب نکن
ت* *** *** ***** * *********** *** **** ****** **** ** **** *** ***** **** ** **** ***** **** **** ** ***
۰۹۶۴۰۰زنگ بزن اینجاو هرسوالی داشتی بپرس
* **** ****** ** **** *** ***** ** *** ** ***** ** **** ****** 
**** ***** ********* ********** **** 
** ***** ***** ***** **** * **** ** ***** **** ***** *** ********** * ***** 
****** **** **** ****** **** **** ****** ** ***** ****:)

پاسخ :

خواهر جان!به اعصاب خود مثلث و مربع باش:)))
تو ازمنم ناراحت تری:))))
قضاوت نمیکنم در رابطه با تفاوت نوشته های قشنگشون و باطنشون
من راجع به رفتارشون نسبت به من نوعی به عنوان سوال کننده اعتراض دارم
ممنونم بابت معرفی اما اینگونه سوالات رو نمیشه از سامانه پاسخگویی پرسید
پست هاشون خیلی عقلانی هست ولی..‌
آلاء ..
۱۰ فروردين ۹۸ , ۱۲:۵۵
شاید کپی پیست باشه
عصبی نبچدم اصلا😂😂😂😂
درکل خیلی حساب باز نمیکنم روی وبلاگ نویسا:)

پاسخ :

😂😂😂
من رو بعضی ها حساب خفنی داشتم که الان ندارم
ریحانه
۱۰ فروردين ۹۸ , ۱۷:۳۶
دخترم از من بپرس. من راز هستی را برایت بگشایم. بپرس دخترم. بپرس

پاسخ :

باشه مادرم:)
خانوم جلسه ای کی بودی تو؟؟
محمد فرهمند
۱۰ فروردين ۹۸ , ۲۱:۰۹
دل آدم پاسخ همه ی سؤالاتو داره . به دلت مراجعه کن

پاسخ :

انقدر دلی عمل کردم که به اینجا رسیدم:(
محمد طاها
۱۱ فروردين ۹۸ , ۰۲:۴۵
سلام علیکم
میتونم بپرسن سوال شما چیست که دوستان جوابکو تبوده اند؟؟؟

پاسخ :

سلام علیکم و رحمت الله
براتون خصوصی میفرستم 
ممنون از توجهتون
محمد فرهمند
۱۱ فروردين ۹۸ , ۰۵:۵۲
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

**** ** **** ** **** ** *** ***** ***** *** هیچوقت رفتار یک آدم رو به همه بسط نده

 

پاسخ :

با بخش دوم حرفتون کاملا موافقم و منم همینو میگم دیگه
اتفاقا چند طلبه به صورت خصوصی و غیر خصوصی اومدند وبم و احساس مسئولیت کردند خدا خیرشون بده
علی رضا عظیمی راد
۱۱ فروردين ۹۸ , ۱۲:۲۸
** سامانه تبلیغات آنلاین دنیس **
با سایت دنیس می توانید تبلیغات خود را به صورت کاملا رایگان در معرض دید هزاران کاربر قرار داده و با انتشار لینک هوشمند دنیس، درآمد مستقیم و حرفه ای کسب نمایید.
(( https://dnis.ir/smart/mohajabe ))
آبی آسمانی
۱۱ فروردين ۹۸ , ۱۳:۲۳
حرف دل خیلی ها رو زدی...
این روزا همه چی در هم برهمه.

با رگ سیدی که آدم را عصبانی می کند مخالفم.
پیامبر ما رحمه للعالمین بوده.
الکی الکی هم عصبانی نمی شده...
:))

پاسخ :

در رحمت للعالمین بودن شکی نیست
در مهربانی بی نظیرشون شکی نیست
ولی من طی تحقیقاتی به این نتیجه رسیدم احساسات در سادات بیشتره چه احساس مهربانی و لطافت چه احساس خشم و غیرت...
ولی نکته مهم اینه که توانایی کنترلش رو داشته باشیم 
کظم غیظ داشته باشیم مثل جد بزرگوارم امام موسی کاظم 
آبی آسمانی
۱۱ فروردين ۹۸ , ۱۴:۳۲
اوهوم.
سیدها گرم مزاج هستند.
امشب هم شب شهادت جد بزرگوارتون و پدر امام رضا هست...

پاسخ :

دل "موسای کَـلیم" از غم این موسی سوخت،
 که به زندان بلا طور تجلایش بود…
بابا جانم باب الحوائج اند التماس دعا
ریحانه
۱۱ فروردين ۹۸ , ۱۵:۵۷
رابطه ای بین گرم مزاجی و میزان احساسات هست؟
قضیه رگ سیدی چیه؟
خوندم که انگار گرم مزاج تر هستید. نسبت به کی؟ متوسط اقوام؟ متوسط شهر؟ کشور؟ جهان؟

نفهمیدم کلا این رگ سیدی رو!

پاسخ :

سوال اول رو نمیدونم ولی فکر کنم هست چون در ویژگی مزاج ها که گفته اند مثلا میگن دموی ها هیجاناتشون بالاست رهبر هستند و ....
سوال دوم قضیه خاصی نیست:)نمیدونم با سادات برخورد داشتی یا نه ولی ساداتی که من میشناسم به شدت احساساتی اند حالا این رگ سیدی که شوخی بود ولی احساس خشم هم درشون زود روشن میشه نه همه ولی معمولا کظم غیظ دارند.
من خودم خیلی کم عصبانی میشم ولی بعضی وقتا که حرصم در میومد و یه چیزی میگفتم دوستام به شوخی میگفتن اوه اوه برین پناه بگیرین سید رگ سیدیش زد بالا:)
البته اینها در مورد همه صادق نیست و ژن ها در طول سالیان دچار تغییرات و ترکیبات شده

ریحانه
۱۲ فروردين ۹۸ , ۰۱:۰۶
عجیب بود برام. والا من چون چنین چیزی رو نشنیده بودم و البته سید هم دور و بر و تو فامیل داریم، در نتیجه ۹۰ درصد مطمینم بیشتر یه جور شوخی هست. چون اگه واقعیت داشت من باید متوجه میشدم به عنوان کسی که نشنیده (پس پیش قضاوت نداره) و دور و برش هم ادم سید و هم غیر سید هست.
دیدین مثلا میگن من شنبه ها روز شانسمه. یا مثلا یکشنبه ها روز بدشانسیمه. بعد شنبه ها کلا از اتفاقات جوری برداشت میکنن که ربطش بدن به خوش شاتسی و در یکشنبه ها از اتفاقات جوری برداشت میکنن که ربطش بدن به بدشانسی.
در صورتی که هیچ کدوم واقعیت نداره. 

پاسخ :

اصلا بیا بیخیال این قضیه شیم موافقی؟؟؟
ریحانه
۱۲ فروردين ۹۸ , ۰۱:۱۲
بعد دارم فکر میکنم اگر چنین چیزی واقعیت داشت، ما چقدر خوشانس بودیم که سید از نوع آفریقایی نداریم :))))) نمیدونم با افریقایی ها دوست بودین یا باهاشون برخورد داشتین یا نه.
فووووق العاده احساسات قوی تر نسبت به ما دارن از هرررر جنبه ای. مثلا یه جوک میکی، همه میخندن، افریقاییه جوری میخنده خونه میلرزه. اشک میریزه از خنده. تا سه روز تعریفش میکنه. اصلا یه وضعی. 

بعد فکر کن اگه قضیه رگ سیدی واقعیت داشت، اینا از هممون سیدتر بودن :))) یا مثلا تو این وضعیت تازه سید هم میشد. بیا و کنترلشون کن.

هندی ها هم تقریبا همینن ولی کمتر. یه چیزی بین ایرانیا و افریقایی ها هستن. 

پاسخ :

بابا  ربطی نداره تو هر نژادی ممکنه این ویژگی باشه
آفریقایی رو از کجات آوردی؟؟؟
سید آفریقایی هم احتمالا داریم چون کشورهای مسلمان تو آفریقا زیادند و احتمالا مهاجرت شده به اون قاره
نـــای دل
۱۲ فروردين ۹۸ , ۱۹:۱۱
این مذهبی نماهای که ادعاشون لایه ازون رو سوراخ کرده..
همین ها هستن که چهره اسلام رو در دید مردم خراب کردن..

خیلی چیزها از بعضی هاشون دیدیم و شنیدیم که ادم زده شد از همه چی..

پاسخ :

آدم با یه غیر مذهبی بچرخه بهتره از مذهبی نمایه چون اون تکلیفش با خودش مشخصه و هر کار بکنه تو ذوق آدم نمیخوره و انتظاری ازش نیست و میدونی چطور برخورد کنی ولی امان از انسان های صد رنگ...
نویسنده یافاطمه
۱۲ فروردين ۹۸ , ۲۱:۲۷
کاملا میفهممت!...منم سوال هایی که دارمو هروقت از یه روحانی پرسیدم البته تا حالا یا یه جوری غیر منطقی می پیچونن و قانع نمیشی یا با لبخند ملیح میبرنت توی رودرواسی با خدا!!! و یا این توی ذهنشون میاد که چرا تو که ظاهرت مثلا چادر سر کردی همچین سوالی برات پیش اومده و انگار حق نداشتی سوال برات پیش بیاد:(

پاسخ :

هییییی
خوب ها زیادند اما نمیدونم چرا همش برخورد من با اون شیشه خورده دار هاست
فقط یه نفر مخلص پیدا کردم که اونم ....نگم بهتره
جناب منزوی
۱۲ فروردين ۹۸ , ۲۱:۵۲
سلام بر سیده خانم
در دین اسلام باید پرسید که به حقیقت رسید، گاهی وقت ها جواب ها سخت میشن و چقدر زیباست شخص در هر مقامی که باشد به صراحت بگوید جواب را نمی دانم تا بخواهد در لفافه سخن بگوید.
سال نو بر شما مبارک

پاسخ :

سلام علیکم  جناب منزوی
میدونین دقیقا دغدغه من همینه دوست ندارم هر چی بگن چشم و گوش بسته بپذیرم دوست دارم با یقین مسلمان باشم نه با تردید و کج دار مریض ولی چه کنم که شخص مناسبی برای سوال هام پیدا نمیکنم
سال جدید برشما نیز مبارک باشد
پیـــچـ ـک
۱۳ فروردين ۹۸ , ۰۲:۱۵
سلام
مگه طلبه کیه عزیز من؟ طلبه یا سطح دوئه که میشه یه چیزی در حد همون کارشناسی ما یا سطح سه که میشه در حد کارشناسی ارشد. بالاتر دیگه طلبه نمیگن که...مگه این که قصدشون تواضع کردن باشه که اونا وقت وبلاگ نویسی ندارن معمولا.
تازه علوم حوزوی الان دیگه تخصصی شده. یکی اخلاق کار میکنه، یکی علوم قرآن، یکی فقه، یکی شبهات شیعه و سنی...
هر کدوم یه چیزی رو تسلط دارن. اما بعضی اوقات خودشونم خیلی نمیدونن که نمیدونن...
خیلیییی قدرت روحی میخواد که طرف قبول کنه نمیدونه. عصبانی نشو. دکتر رفتی؟ اشتباه میکنن اما قبول این که اشتباه دارن خیلی براشون سخته. کم دکتری گیر میاد که بگه این در توان من نیست. 

جاهایی هستن که اساتید واقعی جوابگو هستن. توی وبلاگ که نمیشه آدم مطمئن گیر آورد. 

پاسخ :

سلام علیک
نه من به سطح تحصیلاتشون و سوادشون کار ندارم با اینکه جوری که خودشون در پست هاشون عرض میکنند خییییلی اهل مطالعه و کتاب خونند
من به وظیفه ای که طلبگی براشون ایجاد میکنه کار دارم.
به حرف هایی که مدام از حوزوی ها میگن و نقد میکنن کار دارم
به مسائلی که در پست هاشون مطرح میکنند و در باره همون سوال میکنم و حواب نمیدن کار دارم
هییییی خواهر جان من چقد ساده ام چقدر زیادی حسن ظن دارم و خوش بینم 
منکه در به در دنبال استادی هستم که سولل هام رو بپرسم و بدون قضاوت و باآرامش جوابمو بده
ریحانه
۱۳ فروردين ۹۸ , ۲۲:۴۸
اقا من دوتا کامنت نوشتم که تایید نکردی. فکر کنم رنجیدی ازش. ببخشید. قصد اصلا حتی خم به ابرو اوردن شما هم نبود. سوالات و دیدگاهم بود. خواستم عذرخواعی کرده باشم اگر ناخواسته ناراحتتون کردم.

پاسخ :

نه عزیز اختیار داری...
تایید کردم ندیدی ولی با تاخیر زیاد تایید شد شما ببخشید
لوسی می
۱۴ فروردين ۹۸ , ۲۱:۴۴
خب سوالاتتم می‌پرسیدی ببینیم چیاست.

پاسخ :

خصوصی بهتره :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan