اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

عنوان نمینویسم که عصبانی نشین

بسم الله الرحمن الرحیم

من باز سوال دارم (آیکون شرمندگی و خجالت و اینا)

آخه جز شما کسی رو ندارم که سوالای اینچنینی رو بپرسم 

از بابت سوال های عوامانمم عذر میخوام

چرا در بیشتر دعاها و توصیه ها و...مخاطب آقایونن؟

چرا همیشه کلی نیست؟که شامل هردو جنس بشه؟

مثلا در ذکر سجده آخر توصیه شده:

  «یا خیر المسوولین و یا خیر المعطین، الرزقنی و ارزق عیالی من فضلک فاِّنک ذوالفضل العظیم»

بعد از ویرگول میفرماید از فضلت من و عیالم را روزی کن!

خب ما که خانومیم چی؟

باید بگیم ارزقنی وارزق زوجی من فضلک؟؟

خب چرا ما تغییر بدیم؟بعد این تغییر اشکالی نداره؟

یا در دعای ماه رجب بعد از نمازها قسمت آخر میفرماید حرم شیبتی علی النار(محاسنم را برآتش حرام نما)

وگفته شده موقع گفتن این فراز آخر محاسن رو بگیرین...

خب این وسط تکلیف ما چیه؟اصلا چرا اینجوری گفته شده و مارو درنظر نگرفتن؟؟

یا در یکی دیگر از اعمال ماه رجب نمازی است دو رکعتی که هرشب باید بخونیم که در آخر ماه میشه شصت رکعت.آخه ما میتونیم شصت رکعت بخونیم؟؟؟

یا در چله ها یک خانوم مثلا میتونه چله نماز شب یا ختم قرآن یا ...بگیره؟؟؟

خیلی جاهای دیگم به این موضوع برخودم ولی الان همینا یادم بود




۱۹:۳۱
محمد فرهمند
۲۴ اسفند ۹۷ , ۲۰:۱۴
واسه منم همینا سؤاله. اما هنوز واسش جوابی پیدا نکردم

پاسخ :

من اولین باره مطرح میکنم
ان ساالله جواب رو در کامنت های دوستان بیابید
فاطمه م_
۲۴ اسفند ۹۷ , ۲۲:۰۵
اون «حرم شیبتی علی النار» سوال منم بوده همیشه :(

پاسخ :

:))
ان شاالله جوابو بگیری اینجا:)
رهرو ...
۲۴ اسفند ۹۷ , ۲۲:۱۰
سلام

چرا عصبانی بشیم؟

مخاطب آقایونن چون یه آقا سوال پرسیده و مخاطب بوده.
جاهایی که خانم پرسیده مخاطب خانومه. ربطی به بیشتر و کمتر بودن نداره. معصوم نسئولیت داره پاسخ بده و آموزش، ربطی به جنسیت نداره

در اون دعای خاصی که شما گفتی، گوینده یه اقاست و داره برای خانوادش دعا میکنه.
متل این می مونه که من به عنوان خانم برای خانوادم دعا کنم. و چون گوینده آقاست گفته عیالی. شما بگو اُمی و أبی، یا زوجی، یا اولادی. فرق نمیکنه

تو این دوتا لینک یه کم در موردش توضیح داده

https://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa33531
http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa7223

در زبان عرب شیب به ریش سپید گفته میشه، همه آقایون هم ریش سپید نیستن،
چرا این جوری گفتن؟ چون از جانب خودشون دعا کردن، نه از جانب هر گوینده ای و کسی که اینو برای ما نقل کرده، عینش رو از زبان خود حضرت نقل کرده.
 این لینک توضیح داده http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa46485  و در مورد این دعا هم خوندم که در فراز ابتدایی رسول خدا صلوات الله علیه و آله دست بر محاسن میگذاشتن و انگشت اشاره رو حرکت میدادن نه فراز پایانی.

در تکالیف اصل واجباته که تکلیف ما مشخص شده.
چهله ها هم مستحبن نه واجب و یه خانم باردار می تونه هرچه قدر می خواد چهله نماز و قران بگیره.
و چهله گرفتن هم محصور در انجام اموری که در ایام خاص ممنوعند نیست. مثل چهله صلوات، دعا و...

این ها فضیلتند و فضیلت ها در دین جایگزین دارن و نمیشه گفت با محرچمیت تز یک فضیلت دیگه راه دیگه ای برای رسیدن به اون فضیلت در همون مرتبه وجود نداره.
و ما معمولا ترجیحمون بر انجام کار سخت هست.
مثلا خوندن سه سوره توحید یک ختم قرآنه. به نظر ما چون کم و کوتاهه انگار هیچی نیست. اما ما گاهی ماه رمضان هم ختم قران نداریم. اما با سوره توحید میشه به همون رشد و مرتبه ای رسید که با ختم آیه آیه قرآن نصیب ما میشه. فقط کافیه باور کنیم.
یا جبران روزه ماه رجب ذکری هست که در مفاتیح آمده






پاسخ :

سلام علیکم
چون احساس کردم اینقدر اینجا سوال میپرسم نسبت به عنوان سوال دار آلرژی پیدا کردید:)
در توضیحات قسمت اول که کاملا توجیح شدم ممنون
اما در مفاتیح از قسمت یاذالجلال والاکرام یا ذالمن والطول حرم شیبتی علی النار گفته دست رو به محاسن بگیرید و انگشت اشاره رو تکون بدین
مسئله من مستحب بودن چله ها نیست و یا فضلیت و یا اینکه جایگزین دارند
مسئله من اینه که چرا مثلا در یک چله خاص که توصیه شده از طرف معصوم فقط مرد در نظر گرفته شده مگر سخنان و احادیث معصومین چراغ راه نیستند چه برای زن چه برای مرد یا اگر یک مرد پرسیده چرا برای زن یک راهکار ندادند الان مثلا در دعای شریف کمیل حضرت پدر چگونه سخن گفتن با خدا رو به ما یاد میدن وما یاد میگیریم ازشون سوال اینجاست که چرا در بعضی توصیه ها که عمومی است و مربوط به جنس خاصی نیست یک جنس در نظر گرفته شده
در مورد قسمت آخر هم من خیلی به این موضوع اعتقاد دارم و کیفیت برام مهتره تا کمیت
الهی پیر ننه دست گلت درد نکنه خیلی خوب بود:)))
ناصر دوستعلی
۲۵ اسفند ۹۷ , ۰۰:۰۷
همینایی که جناب رهرو فرمودن

:)

پاسخ :

خانوم رهرو هستن

یک دختر شیعه
۲۵ اسفند ۹۷ , ۰۰:۴۷
این چه حرفیه:)
یک نکته ای که باید بگم اینه که در کلام عرب وقتی خطاب به مرد و زن میخوان یک حرفی بزنند از صیغه ی مذکر استفاده میکنند.
دوم این که برای چله و اینا بله چرا نشه:)
من دیدم کسایی از خانوما که با همین چله ها حاجاتشون براورده شده

پاسخ :

سوالم نمیتونیم بپرسیم:)
من به صیغه مذکر کار ندارم و میدونم اینطوریه
اونجا که میگه عیالم یا محاسنم صیغه مذکر نیست کلا مخاطب مرده...
الان شما میتونی چهل روز چله نماز حضرت زهرا بگیری؟
بحث برآورده شدن نیست عزیز
آلاء ..
۲۵ اسفند ۹۷ , ۰۰:۴۹
چرا حدیت کسارو نمیگی که کلا انگار محور حضرت زهراست:)

محاسن که فقط ریش نمیشه :) زبان عربی هم خیلی معانی داره
ماهم ریش داریم خو صورت ماهم مو داره منتها به لطف خدا موهامون لطیف تره 
سیبیلم دازیم تازه😂😂😂😂

بعدشم ناراحتی که قرار نیست تو جهنم بسوزیم؟؟؟

قضیه چله و شصت رکعت و اینام مگه ناراحتی داره؟؟؟؟؟خدا گفته هرکس اندازه توانش خدا از ما توقع نداره...
باهامون بیشتر حال میکنه و بهمون استراحت داده بیا و خوبی کن
:)

پاسخ :

عزیزم چه ربطی داره من با مقام و جایگاه و بزرگی زن کاری ندارم و کاملا توجیهم هیچ دینی مثل اسلام به زن اهمیت نمیده و دلیل آفرینش اصلا حضرت زهراس
من سوال پرسیدم چرا در بعضی جاها مخاطب آقایونن

وای از دست تو آلا خخخخ فکر کن ما اون یه ذره مو رو که اصلا به دست نمیاد بگیریم بگیم خدایا اینارو بر آتش جهنم حرام کن:))
قرار نیست بسوزیم؟حدیث داریم بیشتر جهنم رو زنان تشکیل میدن:(

ناراحتی که نه فقط سوال داشتم:)
یک دختر شیعه
۲۵ اسفند ۹۷ , ۰۹:۵۰
چرا میتونی بپرسی :)
برای این چیز هایی که گفتی به خانوما مثلا توصیه شده سر موهاشونو بگیرند. و در ضمنش روایات هایی اومده.
برای عیالم و اینا که گفتی مطمعنا خود خدا هم منظور قلب و دعای ما رو میفهمه ان الله علیم باِلذات صدور، که ما منطورمون از همسر مرد هستش حتی اگه لفظش خطابش به اقایون باشه، دوم این که خدا با الفاظ کاری نداره بیشتر با دل کار  داره.متوجه ای چی میگم؟
سوم این که تصور کن مثلا  زمان جاهیلت عرب که عرب ها انقدرررر سفت و سخت جلوی پیامر و یکتا پرستی وایستاده بودند و در حالی که پر از عقااید متعصبانه و مرد سالارانه بودند بعد یک هویی ایات خطاب به مونث نازل می‌شد چه اتفاقی میفتاد؟کسی دینو میپذریفت به نظرت.
و برای تغییر دادن که گفتی قعطا خدا برای هرکاری اسانیشو در نظر گرفته مثلا اگه قرار بود برای هردعایی و هر سوره ای هر دو جنسو در نظر بگیره میدونی‌چه قدر طولانی میشد و سخت
این که گفتی سوالات عامیانست به نظر من نیست برای این که برای هرکسی‌تو سن شما این سوالا پیش میومد.

پاسخ :

:))))
واقعا سر مو بگیریم؟چه جالب:)
خدا منظورمون رو میفهمه اما ماکه باسوادیم زشته بگیم عیالی و باید یه چیز دیگه بگیم:)
نه عزیزم در قرآن معمولا کنار لفظ زن لفظ مرد هم اومده مومنون و مومنات و...وجایی که کلیت در کار باشه صیغه مذکره و این جز ادبیات عربه و ربطی به عقاید مرد سالارانه نداره

یعنی فکر کردی من چند سالمه که میگی تو سن من خخخخ یعنی من از شما کوچیکترم؟؟؟
آلاء ..
۲۵ اسفند ۹۷ , ۱۰:۰۰
عزیزم چرا گارد میگیری بالحن ملیح و طنز بخون 
میتونی سیبیلاتو بگیری تازه من بعضی پیرزنارو دیدم ریشاشون تو دست میاد تازه ریششون سفیدم هست:)

پاسخ :

عزیزم معلوم نبود با لحن ملیح خوندم؟؟
خخخخخ
واسه پیر زنا پس صدق میکنه:))))
یک دختر شیعه
۲۵ اسفند ۹۷ , ۱۰:۰۰
برای نماز که گفتی مطمعن باش خداوند همون قدر که در حد توانته و ازت برمیادو قبول میکنه(ان‌الله لا یکلف نفس الا وسعها)دقیقا مصداقش یعنی همین...
یعنی همین که تو اگه بینش به خاطر یک سری مسائل وقفه افتاد ولی همون لحظه سر سجادت نشستی، و دلت اتفاقا شکسته تر بود که نتونستی بخونیش قطعا از اون کسی که هر روز این نماز خونده یا بیشتر یا عین همون ثوابشو بردی.
ان الاعمال بالنیات.یعنی چی،؟ یعنی نصف قضیه نیت ، خدا که نعوذبالله مث ما نیستش که مو رو از ماست بکشه همین که تو نیت کنی و قصدشو داشتا باشی انجام بدی خدا برات همون نیتتو مینویسه حتی اگه به خاطر یک عذری نتونی و بینش یک وقفه ی کوجیک بیفته:)

پاسخ :

آخه این اعمال و توصیه هایی که گفنه شده رموزی درش هست و خاصیتش به همون مقداری هست که گفته شده حالا یا کمتر یا بیشتر بازم انسان بهره میبره اما اصل بهره گیری در همون مقدار گفته شده هست مثلا در تسبیحات حضرت زهرا اگر به جای 34 تا الله اکبر 40تا بگی اشکالی نداره ثوابم داره ولی خاصیتش در همون34 تاس...
فعلا که ما تا الان نیت کردیم ان شاالله خدا همون بهره کاملو برامون قرار بده:)))
ناصر دوستعلی
۲۵ اسفند ۹۷ , ۱۰:۰۴
داشتم نظرم رو ثبت می‌کردم
با خودم گفتم داری می‌نویسی جناب نکنه صاحب اسم خانم باشه
بعد فکر کردم خب ما به کنیز حضرت زهرا سلام‌الله علیها هم می‌گیم:
جناب فضه سلام‌الله علیها
پس اشکالی نداره

حالا یا غلط مصطلحه
یا درسته دیگه

راستش حسش نبود تحقیقش کنم
:)

به هرحال مبسوط و خوب گفته بودن

پاسخ :

نشنیده بودم جناب فضه!!!!
ایشون استادی هستند برای خودشون
ناصر دوستعلی
۲۵ اسفند ۹۷ , ۱۰:۱۷
خب من از بزرگانی شنیدم این تعبیر رو
تا نظر اساتید دیگه چی باشه

:)

پاسخ :

:))
اگر بزرگان گفتن که پس حله
ناصر دوستعلی
۲۵ اسفند ۹۷ , ۱۰:۲۲
خب نه

راستش الان واقعا تو مودش نیستم

ولی حتما یه نگاهی می‌ندازم
حسش که اومد

اگر یادم بود
نتیجه‌شو به شمام خبر می‌دم

اگر اساتیدی که این نظرات رو می‌بینین
قبل بنده اقدام کردن
و نظر کارشناسی دادن که دیگه چه بهتر

از قدیم و ندیم گفتن:
خدا برای تنبل می‌سازه

:)

پاسخ :

خب حالا زیاد مسئله بغرنجی نیست
نگاهم ننداختید زیاد مهم نیست
حالا بگیم جناب یانه چه فرقی میکنه
ناصر دوستعلی
۲۵ اسفند ۹۷ , ۱۰:۳۳
برای من که فرقی نمی‌کرد
شما گفتین: ایشون خانومن

به قول اون بنده‌ی خدا
من چیکار بیدم؟
:)

دیگه یه آتیشی روشن شده دیگه
باید خاموشش کرد

:)

اهمیت چندانی نداره

پاسخ :

نه آخه من نمیدونستم به خانومم ممکنه بگن جناب!!
فقظ خواستم بدونین خانومن
:))
یک دختر شیعه
۲۵ اسفند ۹۷ , ۱۰:۴۱
بزار ی چیزی بگم:)
هدف از همه ی این همه عبادات و چله نشینی هاو...
چیه؟
هدف رسیدن به کمال دیگه درسته :)
حالا مثلا اگه یک خانومی مادر بشه و نتونه خوب مثلا دعا و نماز و...انجام بده یعنی به کمال نمیرسه؟
قطعا که میرسه چون که اون داره همون عبادتو انجام میده فقط از شکلی به شکل دیگه کارش تغییر نمیکنه:)
حالا ادمی هم که نتوته چارتا چله نشینی انجام بده نمیتونه برسه؟:)
نمیتونه اون رموزو کشف کنه؟قطع میتونه.
نه لزوما همیشه این طور نیست فقط چند تا ایه قران این طوری اومده باقی خطاب های قران از لفظ مذکر استفاده شد که منظورش هر دو هستند
مثل مثلا همین ایه ان اکرمکم عند الله اتقاکم.کم صیغه ی مذکر جمع مرد هستش:)و نیومده ان اکرمکّن...
پس نه اصلا این طور نیست:)

پاسخ :

بله کاملا درسته عبادت از جنس زن که فقط اختصاصی زن هست خیلی ویژس و میتونه با همون عروج کنه و به کمالی برسه که هیچ مردی نتونه به اون برسه به قول استاد پناهیان تو اون دنیا یسری مردا به زنای خانه دار غبطه میخورن...
بعضی عباداتم واسه مرداس تلاش برای کسب روزی حلال برای خانواده یا جهاد و...
ممنونم بابت یادآوری دوباره این موضوع چون گاهی آدم یه چیزی رو میدونه ولی یادآوریش برای آدم گاهی لازمه
اما سوال من در رابطه با ادعیه و اعمالی هست که کلی هست و برای همه که تا حدودی با کامنت رهرو جان و شما به جوابم رسیدم:)

خب منم همینو میگم دیگه در قران یا هردوجنس گفنه شده یا صیغه مذکره که منظور هر دو هستند و  یا گاهی منظور یه جنس هست که اونم مشخصه این خاصیت ادبیات عرب هست نه مرد سالاری و جاهلیت عرب
ناصر دوستعلی
۲۵ اسفند ۹۷ , ۱۱:۱۰
:)

پاسخ :

:)
ریحانه
۲۵ اسفند ۹۷ , ۱۵:۱۵
خوندم. سوالها و جوابها رو. برا من هیچ وقت قانع کننده نبود. بیشتر حس میکنم جوجه را جای قناری دارن رنگ میکنن و میفردشن با توضیحات و تفسیرها.

به نظرم اسلام خیلی دین مردونه ای هست. شاید اشتباه میکنم. ولی خوب چه کنم که برداشتم اینه.
یعنی اگه روش میشد میگفت زن رو چه به فوضولی در دین. ۴ تا قانون داریم برو رعایت کن و بزا.

پاسخ :

چرا؟؟؟؟
نه اصلا اینطور نیست هیچ دینی مثل اسلام به انسان نگاه نمیکنه و حقیقتا به زن بهای زیادی داده شده یکم مطالعه دراین زمینه خیلی به آدم کمک میکنه...
درمورد زاییدن هم باید بریم از بابت این نعمت شکر گزاری کنیم
خدا فقط به یک زن این امکان رو میده موجودی که خلیفه الله هست رو درون خودش پرورش بده و بهش مقام بلند مادری رو بده که افکر میکنم قابل مقایسه با مقام پدری نیست و اینقدر این زایمان ارزشمند هست که در روایات داریم یک زن بعد از زایمان از همه گناهانش پاک میشه انگار دوباره متولد شده
اگر اسلام میگفت زن رو چه به فضولی در دین ادامه دهنده نسل پیامبر رو که همه ی ائمه اطهار از نسل ایشونن رو یک زن قرار نمیداد خداوند علت آفرینش رو حضرت زهرا معرفی نمیکرد پیامبر به حضرت فاطمه ام ابیها نمیگفت
حضرت زینب روشنگر کربلا نبود و...
مرتضا دِ
۲۵ اسفند ۹۷ , ۱۷:۰۴
فقط کامنت دومی :))))))))))))))))))))

پاسخ :

:)
نه خوب واقعا موقع خوندن دعا چه حرکتی بزنیم؟
مرتضا دِ
۲۵ اسفند ۹۷ , ۱۸:۵۸
بذار جلو خنده ام رو بگیرم بعد راه کار میدم

پاسخ :

باشه منتظر میمونم:)
ریحانه
۲۵ اسفند ۹۷ , ۱۹:۰۵
من مشکلی با پدیده مادر شدن ندارما. ولی اینکه یک زن فقط با برطرف کردن نیاز همسر و زاییدن شناخته بشه این مشکله.

پاسخ :

کی اینطوری زن رو میشناسه؟اسلام؟یا بازمانده های زمان جاهیلیت؟
فرشته ی روی زمین
۲۵ اسفند ۹۷ , ۲۰:۵۱
سلام.
نه بابا چرا عصبانی بشیم😂سوال پرسیدن خیلی خوبه...
اول خواستم بنویسم ، بعددیدم خیلی زیاد میشه و حداقل دولیوان آب جوش باید برام آماده کنی😁از یه کتابی براتون عکس گرفتم ..فکرکنم سوالتو جواب بده...
اینم لینکشون(چندصفحست ولی اندازه ی صفحه هاش بزرگ نیست)
http://s9.picofile.com/file/8355231884/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B6_%DB%B2%DB%B0%DB%B3%DB%B6%DB%B0%DB%B4.jpg

http://s8.picofile.com/file/8355231976/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B6_%DB%B2%DB%B0%DB%B3%DB%B6%DB%B4%DB%B1.jpg

http://s9.picofile.com/file/8355232000/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B6_%DB%B2%DB%B0%DB%B3%DB%B7%DB%B0%DB%B8.jpg

http://s9.picofile.com/file/8355232176/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B6_%DB%B2%DB%B0%DB%B4%DB%B3%DB%B3%DB%B9.jpg

درمورد چله هم...میگن خانوما اون چندروزی که نمیتونن رو باید بدن یه نفر دیگه براشون اعمال رو انجام بده..این کار هیچ اشکالی هم نداره..
جایی مبهم بود بازم بپرس
موفق باشید🌻

پاسخ :

سلام عزیز دل
خو پس ازین به بعد سوالی به ذهنم خطور کرد دریغ نمیکنم:))
وای جقد زحمت کشیدی ممنونم
اما اینهایی که تو عکس بود رو میدونم درمورد قرآن.سوال من در مواردی بود که مثلا مثل همین چله که شرایط جسمانی خانوم در نظر گرفته نشده یا دعاهایی که ذکر شد...
چه جالب که در چله میشه این کارو کرد...حالا کیو پیداکنیم؟مسئله اینست:)

فرشته ی روی زمین
۲۵ اسفند ۹۷ , ۲۰:۵۳
الان که نظرم ارسال شد ، دیدم همه ی لینک تو یه خط اومده
اگه با گوشی هستید ، با چپ و راست بردن نوشته ها ، 
همش مشخص میشه...

پاسخ :

دیدم عزیرم ممنونم
رهرو ...
۲۵ اسفند ۹۷ , ۲۱:۱۱
خیلی ها فکر می کنن من آقا هستم
مانعی نداره

استاد هم من نیستم. بقیه ان

در مورد این که امام چراغ راه هست هیچ شک و تردیدی نیست.
بعضی توصیه ها عمومی هست، بعضی خصوصی به شخص خاص.
مثلا به ام داوود آموزش دادن اون دعا خونده بشه و این نی تونه برای همه ما هم مابرد،داشته باشه، یا دعای کمیل.

و کلا وقتی ضمایر مذکر و مؤنث در عربی به کار میره که ما داریم برای،دیمران دعا میکنیم، مگرنه ضمایر اکثر دعاهای عمومی ضمیر صیغه سیزده و چهارده هست. یعنی ضمیرهای منفصل "ی" و "نا"
و خیلی معدودن دعاهایی که درشون جنسیت خاص لحاظ شده باشه به عنوان مخاطب یعنی عمومیت نداره.

پاسخ :

اختیار دارین واسه ما که استادین:)
بله کاملا درسته معدود هستند چنین دعاهایی که به قول شما راوی عین عبارت رو نقل کرده
خیلی لطف کردید
خداحفطتون کنه
ریحانه
۲۶ اسفند ۹۷ , ۱۱:۴۳
ببین درسته که اسلام یه جاهایی میاد زن رو تکریم میکنه. ولی از اون طرف مثلا ایه هایی برای زدن زن داریم! (میدونم کلی تفسیر پشتشه. ولی چرا همون ها برای مرد نیست و کلی تفسیر پشتش باشه؟)
بحث ارث و دیه و شهادت دادن و ...
تفسیرهای همش را هم زیاد خوندم و بحث شنیدم و ... ولی هیچ کدومش به نظرم عاقلانه نبود و حداقل من قاتع نشدم. شاید من اشتباه میکنم ها. ولی فعلا من باهاش خوشحال نیستم.
خلاصه وزن جاهایی که زن رو ابزار کرده یا کوچیک کرده از دید من بیشتر از جاهایی هست که تکریم کرده.

پاسخ :

اطلاعات محدود من جواب سولای خودمم نمیده
میترسم یه چی بگم بدترشه
اما اینطور نیست که میگی برو از کارشناسش بپرس قشنگ قانع شو مسلمونی رو با جون ودل قبول کن با یقین نه با شک و...
به قول یه هم وبلاگی من با یقین کافر جهان با شک مسلمان
نویسنده یافاطمه
۲۶ اسفند ۹۷ , ۱۲:۲۹
سوالتو نمیدونم اما چرا عصبانی؟؟؟؟
خب وبلاگته هرچی دوسداشته باشی توش میتونی بزاری هرکیم عصبانی شد خب نخونه!!!
من که عصبانی نیسم خیالت تخت خواااااب :))))

پاسخ :

عزیزم😘😘
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan