اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

دوباره سفیدم کن سفیییید

بسم الله الدحمن الرحیم
هرچه به سال ۹۸ نزدیک میشوم قلبم بیشتر درد میگیرد
از فکر کردن به تمام شدن۹۷ فرار میکنم ...
میترسم ...
فکر کردن به یک سال که تمام شد همانند باد گذشت و من هنوز اندر خم یک کوچه ام
اگرچه سال ۹۷ اتفاقاتی افتاد و نصف سال را خون گریه میکردم ولی دلم نمی آید تمام شود
دلم میگیرد از تمام شدن...
کاش هنوز فرصت بود تا سال ۹۷ را با پرونده ای سفید تحویل دهم
چرا خودم را در درجه ای پایین تر از سال گذشته میبینم؟
مگر نباید سال به سال بهترشوم؟
چرا روحیه های مثبتم را از دست داده ام؟
چرا غمیگنم؟
چرا همه هستند اما انگار نیستند؟

چرا چرا وهزاران چرا...
علتش را شاید بدانم
اگر عبد بودم اگر سمعا و طاعتا بودم اگر ...
این بلاها بر سرم نمی آمد...
تو رحمانی رحیمی رئوفی غفوری توابی ستاری
اما...
اثر وضعی گناه رگ گردنم را گروگان گرفته گند زده به روح و روانم 
نمیگذارد با خیالت راحت بندگی کنم نمیگذارد ...
نمیگذارد یک آب خوش از گلویم پایین رود بی چاره ام کرده
نادم ام از همه گناهانی که با عقل ناقص ام توجیهشان میکردم
شک ندارم دریای بی کران رحمتت همه را بخشیده
اما هیچ کاغذی بعد از سیاه شدن مثل اول سفید نمیشود
بد کردم به خودم بد کردم ...ظلمت نفسی ظلمت نفسی
اینگونه به درگاهت رو می آورم:
مُعْتَذِراً نَادِماً مُنْکَسِراً مُسْتَقِیلاً مُسْتَغْفِراً مُنِیباً مُقِرّاً مُذْعِناً مُعْتَرِفاً لاَ أَجِدُ مَفَرّاً مِمَّا کَانَ مِنِّی وَ لاَ مَفْزَعاً أَتَوَجَّهُ إِلَیْهِ فِی أَمْرِی غَیْرَ قَبُولِکَ عُذْرِی وَ إِدْخَالِکَ إِیَّایَ فِی سَعَةِ (سَعَةٍ مِنْ) رَحْمَتِکَ 
دلم را به ذکر یا کریم الصفح دخیل میبندم تا شاید شفا یابد
(کریم الصفح یعنی: یک کسی تورو میبخشه و یک طوری فراموش میکنه که انگار نه انگار خطایی مرتکب شدی)
چقدر عبد برازنده است برای من از عبد واژه ای بهتر نیافتم برای اظهار بی چیزی ام
پ.ن۱:انگار رجب توانست دلایل تعطیلی موقت را ازبین ببرد.و ما ادارک الرجب؟
الکی اعلام تعطیلی کردم:).ولی واقعا اونجا قصدم نیامدن برای مدتی چند ماهه بود
گفته بودم پرچونه ام:)
فصلی که شروعش با رجب المرجب است بهانه ی خوبی است برای خانه تکانی دل
پ.ن۲:عجب سالی شود ۹۸!سالی که آغازش با میلاد پدر است!
دلم عجیب پدری شده...
باز نشر:پست پدری ام 
 یا ابانا استغفر لنا ذنوبنا انا کنا خاطئین  
پ.ن۳:با تغییر نیت و سیاست برگشتم 
پ.ن۴:مبارزات و تغییرات رگباری را شروع کرده ام برایم دعا کنید لطفا:)

۱۰:۲۰
جناب قدح
۱۷ اسفند ۹۷ , ۱۰:۳۱
سلام :)
یا کریم الصفح ...

ان شاءالله همه مون رو ببخشه .

پاسخ :

سلام علیکم.
اللَّهُمَّ لاَ أَجِدُ لِذُنُوبِی غَافِراً وَ لاَ لِقَبَائِحِی سَاتِراً وَ لاَ لِشَیْ ءٍ مِنْ عَمَلِیَ الْقَبِیحِ بِالْحَسَنِ مُبَدِّلاً غَیْرَکَ
ناصر دوستعلی
۱۷ اسفند ۹۷ , ۱۱:۰۰
اثر وضعی گناه...

:(

پاسخ :

 اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَهْتِکُ الْعِصَمَ اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُنْزِلُ النِّقَمَ اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُغَیِّرُ النِّعَمَ اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَحْبِسُ الدُّعَاءَ اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُنْزِلُ الْبَلاَءَ
دختر روشنا :)
۱۷ اسفند ۹۷ , ۱۳:۱۴
راستش سال ۹۷ برای من خیلی سال خوبی نبود از قبولی نشدم و پشت کنکوری و ....اما با تمام بدی هاش دارم توی ایام مونده با یه سری از عادت های بدم مبارزه میکنم تا سر سفره هفت سین که نشستم بگم بله من تغییر کردم 
امید و ارم سال ۹۸ بهتر از ۹۷

پاسخ :

ان شاالله سال ۹۸ بهترین ها برات رقم بخوره
ان شاالله عاقبت بخیر:)
ریحانه
۱۷ اسفند ۹۷ , ۱۶:۵۷
وقتی خودت، خودت را نمی بخشی، انتظار داری خدا ببخشه؟
ببخش خودت را. ببخش.

نباید با غم گذشته زندگی کرد. باید عبرت گرفت و با شادی در زمان حال زندگی کرد. عبرت گرفت و آینده رو ساخت. نه که با غم گناه گذشته گند بزنیم به اخلاق و زندگیمون.

ببخش خودت را.

پاسخ :

مسئله بخشیدن نیست
در بخشیدن خدا شک ندارم و خودمم خودم رو بخشیدم
اما اثرات وضعی گناه رو به خوبی دارم حس میکنم
اثرات دور شدنم رو...

اردیبهشت ..
۱۷ اسفند ۹۷ , ۱۹:۱۴
خوش اومدی عزیزم.خوشحالمون کردی 
سلام

پاسخ :

سلام عزیزم
نرفته برگشتم:)))
خوووووش باشی رفیق
اردیبهشت ..
۱۷ اسفند ۹۷ , ۱۹:۳۱
امروز تو فکرت بودم 

پاسخ :

عه واقعا؟
یعنی من تو فکر کسی هم میرم؟؟؟
لطف میکنی به من فکر میکنی:)))
اردیبهشت ..
۱۷ اسفند ۹۷ , ۱۹:۴۰
معلومه که میری.خواهری دوست داشتنی خودمی.

پاسخ :

😘😘😘😘
خواهریت مستدام
😍😍😍😍
سالار
۲۰ اسفند ۹۷ , ۱۴:۲۹
آیا برنامه ای مدون برای "خودسازی" داری؟(منظور برنامه زمانبندی شده باشرح فعالیت و گام های مشخص)

پاسخ :

خیلی دقیق هنوز نه ولی قصد دارم یه برنامه با جزئیات بنویسم
الان توجه بیشتر به واجبات و محرمات و یسری مستحبات رو دارم اجرا میکنم و همچنین مطالعه برای آگاهی بیشتر و تلاش برای خلاص شدن از بعضی صفات رذیله و ایجاد صفات حسنه
سالار
۲۱ اسفند ۹۷ , ۰۹:۵۵
همین توجه بیشتر به واجبات و محرمات و اجرای یسری مستحبات  و همچنین مطالعه برای آگاهی بیشتر و تلاش برای خلاص شدن از بعضی صفات رذیله و ایجاد صفات حسنه؛نیاز به برنامه منتظم، منسجم و مدون دارد.


پاسخ :

بله درسته
اما بلد نیستم:(
قصدبرنامه ریزی دارم ولی هنوز...
سالار
۲۲ اسفند ۹۷ , ۰۸:۱۳

سخت که نبود؟

پاسخ :

نه فقط اینظوری اول کاری آدم زده نمیشه؟
جای قرآن هم به جز چهارقل خالی بود
سالار
۲۲ اسفند ۹۷ , ۱۰:۵۸
این برنامه برای مبتدی ها نیست!! برای نیمه پیشرفته هاست که گمان ما این بود که شما از مبتدیان نیستید.

+ چهار قل ؛ختم سوره یس؛ نماز استغاثه که شامل سوره فتح و نصر است ( یکی از اعمال روز جمعه ختم چند سوره است؛جمعه،ص،صافات،فاطرو...)

++ مهمترین نکته؛ عمل(گفتار + کردار)صالح است ،جدول طراحی شده کارنامه شماست و نمرات شما را نشان می دهد.

پاسخ :

نیمه پیشرفته؟نه من همون مبتدی ام
به قول استاد فاظمی نیا عمل به .ظیفه و دانسته ها بهترین برنامه اس
اما من تو تشخیص وظیفه ام سردرگمم:(((
سالار
۲۲ اسفند ۹۷ , ۱۱:۲۲

اتفاقا دین اسلام تنها دینی است که به وضوح وظایف یه مسلمان را مشخص و معین کرده. وظایفی که

یه مسلم را به جایگاه مومن، ویک مومن را به جایگاه محسن و در نهایت یک محسن را به جایگاه موقن

ارتقاء رتبه و منزلت میده.

لطفا یه نگاهی به تفسیر دو آیه ی زیر بیافکنید:

آیه 108 سوره یوسف

آیه 2 سوره ملک

پاسخ :

فرض کنیدکه مثلا یه نفر طلبه اس و عاشق این درسو مسیر هست بعد پدرش دچار مشکل مالی میشه آیا وظیفه اش کمک به پدر و رها کردن درسش هست یا ادامه دادن به درسش چون میدونه این مسیر براش مفیده ؟
تشخیص اولویت ها گاهی سخت میشه منظورم اینه
البته اگر اسلام شناس قابلی باشیم قظعا میتونیم همیشه اولویت و وطیفه  تشخیص بدیم
اگر اسلام شناس باشیم...
سالار
۲۲ اسفند ۹۷ , ۱۱:۳۲

 یه پرسش دارم؛اگه دوست داشتی این پرسش را ازسایرین(پدر،مادر،برادر،خواهر،اقوام، دوستان،همکاران، اساتیدوغیره) نیز بپرسید:

اگر جناب جبرئیل امین ،فرصت داشت فقط وفقط یه کلمه از کل کلمات قرآن مجید را به رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله ) ابلاغ نماید؛ به نظر شما،ایشان کدام کلمه را به پیامبر ابلاغ می کرد؟

پاسخ :

چه سوالای سختی میپرسین.مظمعنم از هرکی بپرسم هیچی به دهنش نمیرسه:)))
سالار
۲۲ اسفند ۹۷ , ۱۱:۴۱

وظایف در اسلام مشخص است؛اما این که فرد مسلمان میان امیال و یا مصالحش و وظایفش کدام را انتخاب و به آن عمل کند؛موضوع دیگری است.

همین مثالی که زدید برای شخص رهبریت نظام،آیة اله خامنه ای در دورانی که در قم مشغول تحصیل بودند،اتفاق افتاد.
پدر ایشان مریض احوال بودند و نیاز به مراقبت داشتند،ایشان درس و فحص را رها کردند و به مشهد برگشتند تا پدر را پرستاری کنند.این در حالی بود که پدر ایشان پسران دیگری هم داشتند که در همان زمان در مشهد ساکن بودند!!!

پاسخ :

نه دیگه موضوع همینه اسلام کلیات رو در عمل به وظایف گفته مثلا اخلاق مداری نیکی به والدین و...اما تشخیص وظیفه انسان در هر موضوع با تئجه به شرایطش متفاوته اگر وظیفه مشخص باشه که به همون عمل میکنه؟(کسی که براش مهمه)
خب الان اگر من جای رهبری بودم نمیتونستم تشخیص بدم چون وقتی بقیه بچه ها هستند و درس من انقدر نقش حیاتی در زندگی من داره باید چیکار کنم؟
سالار
۲۲ اسفند ۹۷ , ۱۲:۰۵

خب ؛ ببینید،آیه 108 سوره یوسف اولین و مهمترین وظیفه را کسب بصیرت دانسته؛ چون سایر اعمال ( گفتار و کردار) با عیار اون سنجیده می شود. امام علی علیه السلام هرروز صبح بعد از نماز دعایی را می خواندند که فرازی از آن دعا به دین قرار بود: واجعل النور فی بصری * والبصیرة فی دینی * و الیقین فی قلبی * والاخلاص فی عملی....  تصمیم درست و عمل خالص ریشه در شناخت دارد.باز همان امام همام در جایی می فرماید: ریشه درخت عقل،فکر و غذایش علم و ثمره اش سلامتی از لغزش ها است.خب،ما بعنوان یه فرد شیعه در شبانه روز چقدر مصمم در رشد و پرورش عقل خود هستیم؟ چقدر فکر می کنیم؟ وچه اندازه علم گرا و علم مدار هستیم؟ تا بتوانیم به تشخیص درست نایل آییم و عمل صالح را انجام دهیم؟؟

پاسخ :

وااای چه دعای زیبایی...
کاملا موافقم...
به نظرم کم گذاشتم کم گذاشتم به عنوان یه شیعه
سالار
۲۲ اسفند ۹۷ , ۱۲:۰۹

میشه یه درخواست بکنم؟؟

درخواست: یه قلم و کاغذ بردارید و در آن سوره مبارکه حمد را با اعراب کامل تحریرنمایید.بعد با قرآن مجید تطبیق دهید و میزان درستی و نادرستی را ارزیابی کنید.

پاسخ :

درست نوشتم همه رو به جز اعراب آخر آیه ها که من هیچی نزاشتم
خب؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan