اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

بی جنبه زمانه منم

بسم الله الرحمن الرحیم

 ماه رمضون سال ۹۷ بود

تی وی عید فطر رو اعلام کرد ...

ماهم خوشحال و شاد و خندان رفتیم نماز عید فطرو شیرینی و شربت و ...خوردیم

آمدیم خانه یکهو به ذهنم آمد بروم و یه سری به سایت مرجع تقلید بزنم 

رفتن همانا عید نبودن از نظر مرجع همانا

به هرکسم که میگفتم میگفتن برو بابا مگه میشه همچین جیزی ماکه میخوریم قضاشم نمیگیریم

من به استادگفتم که قضیه اینجوریاس...

استاد خیلی تعجب کردند و گفتند یعنی شما اول نرفتی نظر مرجعتو ببینی و روزتو شکستی؟؟؟؟؟!!!!!

گفتم خوب آره وقتی تی وی اعلام کنه عیده دیگه...

 مگه میشه ماه رو رویت کنند و برا یه عده عید باشه برا یه عده نه؟ مگه داریم؟مگه میشه؟

گفتند به هرحال شما تابع مرجعت هستی اگر به اعلم بودن ایشون ایمان داری باید عمل کنی

شماره استفتائات مرجعم رو دادند و گفتند به صورت پیامکی جواب میدن

بنده خدا استفتائات دلم براش میسوزه آخه استاد که نمیدونستن من انقدر بی جنبه ام یعنی کچل کردم استفتائات رو بخوام آب بخورم اول از استفتائات میپرسم خخخ

معلوم نیست چقدر باعث و بانی کسی که شماررو به من داده دعا میکنه:))

منم شماررو گذاشتم تا قشنگ به فیض برسن

نمونه ای از سوالات رو ببینید:  


۰۰:۱۴
لوسی می
۰۸ اسفند ۹۷ , ۰۱:۵۹
چقدر جالب مرجع من احتیاط رو در شستن موها میدونه.
و اینکه در مورد عید فطر، عده‌ای اعلام عید رو نوعی حکم حکومتی تلقی میکنند.

شما که شماره استفتائات رو گذاشتی اسم مرجعت رو هم می گفتی که معلوم بشه استفتائات کدوم بزرگواره. یه وقت همه به این شماره استفتاء نکنند!

پاسخ :

حکم حکومتی؟
چه جالب!
آخه گفتم همینکه بگم ما یه روز عیدمون دیر تر بوده مشخص میشه
مرجعم حضرت آیت الله سیستانی هستند
داستان ها داریم 
آخه گاهی نظرشون با چیزی که تو جامعه عرف شده متفاوت هست:))
آلاء ..
۰۸ اسفند ۹۷ , ۰۳:۳۹
اقای سیستانی با یک روز تاخیر امسال عید و اعلام کردن از شب قبلش همه جا پرشد
منم یه زمان اینطور بودم تا اینکه خودم رساله خریدم و نشستم خوندمش:)

پاسخ :

منکه اولین نفر بودم کشف کردم
به هر کسی هم میگفتم مسخره ام میکردند
میگن تو ازون ور بوم افتادی
آخه وقتی عید نبوده ازون ور بوم افتادن داره؟؟؟


آقای بیدل
۰۸ اسفند ۹۷ , ۰۶:۳۰
یه روز با رفیقم حرم بودم . نزدیک سحرِ عید فطر . نشسته بودیم توی صف آماده برای نماز . یه هو یکی پیام داد طبق نظر مرجعت فردا عید نیست . بنده خدا به چه هول و ولایی افتاد ! دوید بیرون بره از نون رضوی یه چیزی بخره بخوره ! بعد ها فهمیدم به موقع نرسیده ، درجا مرجعشو عوض کرده :|

پاسخ :

عجبا!
یعنی برا یه عید فطر مرجعشونو عوض کردن؟؟؟
میدونین آیت الله سیستانی کلا توی برخی مسائل سخت گیر ترند منم یه بار دیدم یه مرجع چقدر راحته گفتم برم عوض کنم
بعد دیدم عذاب وجدان منو میکشه به خاطر راحتی عوض کنم
کلا حاج آقا سید ما خیلی مارو میپیچونن:))) 
لوسی می
۰۸ اسفند ۹۷ , ۰۸:۱۵
من اینطور شنیدم ولی با قطعیت نمیدونم.
ولی یه نکته جالب این وسط هست اونم اینکه آیا مراجع به هم اعتماد دارن یا ندارن؟
وقتی یه مرجعی میگه من ماه رو رویت کردم اون یکی چطوری میگه من باور نمیکنم؟ 
خیلی عجیب نیست؟ :/

پاسخ :

از خیلی عجیبم یکمی اونور تر
آخه نمیشه که؟
خیلی مسئله حساسی هم هست چون اگر اونروز عید باشه و روزه بگیری حرامه و عید نباشه و روزه نگیری حرامه...
خیلی ها که با من هم مرجع بودند و دیدند من اینطوری میگم میگفتند آیت الله سیستانی برای عراق اینطور حکمی دادند در صورتی که عراق معمولا یک روز زودتر عید هست
فعلا که ما سمعا و طاعتا هستیم 
تا خودمون بتونیم فتوا بدیم:)))
لوسی می
۰۸ اسفند ۹۷ , ۰۸:۳۷
ببین آقای سیستانی روز عید رو منوط به رویت هلال در جایی میدونه که مکلف حضور داره. نه اینکه شما استرالیا باشی و صبر کنی هروقت مرجعت در عراق عید اعلام کرد افطار کنی! باید ببینی اونجایی که هستی کی هلال رویت میشه.
و حکم حکومتی هم نیست از نظر ایشون.

 این وظیفه‌ی مکلف است که تشخیص دهد. مراجع نیز پذیرفته‌اند که این مسئله (رؤیت هلال ماه) از جمله امور موضوعی است که مکلف خودش باید پیگیر باشد.

_مقلد معظم له هستیم آیا باید برای رؤیت هلال و عمل به تکالیف وابسته به این موضوع مثل روزه و عید فطر باید طبق نظر ایشان عمل کنیم؟ و نیز چطور می توانیم مثلاً راجع به هلال ماه شوال نظر ایشان را بفهمیم؟
پاسخ: ملاک در وجوب افطار تحصیل وثوق به بودن ماه در افق شهری که مقیم هستید به نحوی که قابل رؤیت باشد با چشم غیر مسلح.

_در یک شهری هستم و شناخت نسبت به دیدن ماه و کیفیت آن ندارم، آیا می توانم به گفته علماء یا اعلان آن از سایتهای عمومی اعتماد کنم و روزه بگیرم یا افطار کنم؟
پاسخ: میتوانید خودتان استهلال کنید و از ماه مشخص کنید در وقت غروب روز ۲۹ از ماه واگر ماه را ندیدید ماه را سی روز کامل کنید مگر اینکه مطمئن شوید که افراد دیگر با چشم خود ماه را دیدند.

_ آیا برای تعیین عید فطر باید از حاکم شرع تبعیت کرد؟
پاسخ: اول ماه به حکم حاکم شرع ثابت نمی‏ شود ، مگر این که از حکم او ، یا ثابت شدن ماه نزد او ، اطمینان به دیده شدن ماه حاصل شود .

پاسخ :

اینکه ااگر مکلف خودش رویت کنه با چشم غیر مسلح فکر کنم همه مراجع نظرشون همینه
و ایشون برای عراق جداگانه اعلام میکنند
و چون نماینده زیاد درایران دارند نماینده شون ماه رو رویت میکنه 
آخه این سایتی که میگم سایت اصلی و معتبری هست و چون من خودم ماه رو ندیدم و مرجعم و نمایندگانشون در ایران گفتن عید نیست و چون ایشون رو اعلم میدونم و اعتماد دارم نمیتونم روزه نگیرم
حتی اگه تی وی برای همه عید اعلام کنه

لوسی می
۰۸ اسفند ۹۷ , ۰۸:۵۳
آها! برای ایران غیر عید اعلام کردن. یعنی کشورها رو جدا اعلام میکنن؟ آفرین چه جالب.
آخه دوست خود من استرالیاست و مقلد آقای سیستانی. برای اعلام عید منتظر اعلام  توسط ایشون بود. یه دوست دیگه‌م هم تو انگلستان مقلد رهبری بود و با اعلام ایشون عید میکرد!
اما الآن نگاه کردم هر دو بزرگوار استهلال رو منوط به محل زندگیِ مکلف میدونن و اینکه از استرالیا تابع استهلال عراق باشی یا از انگلستان تابع استهلال ایران، یا از ایران تابع استهلال عراق، اینا درست نیست. برای همین گفتم. پس فهمیدم که تو کشورها نماینده دارن. 

اون بخش حکومتی ای که گفتم هم فقط برای برگزاری نماز رسمیِ عید فطر بوده. که همه با هم بخونن و تفرقه ایجاد نشه که یه گروه امروز، یه گروه فردا.

پاسخ :

بقبه کشورارو نمیدونم اما فکر نکنم برا هر کشوری اعلام کنند اونهمه نماینده از کجا بیارن:)))
فکر کنم چون ایران و عراق مقلد زیاد دارند اینطوری باشه
 ایران با عراق معمولا یک روز تفاوت دارند در عید و نمایندگانشون در ایران رویت میکنند 
عاقا شما چقد باکلاسین دوست تو استرالیا و انگلستان دارین
نمیشه منم با شما دوست باشم بگم دوست دوستم تو استرالیاست؟؟
بخش حکومتی ش جالب بود ...
لوسی می
۰۸ اسفند ۹۷ , ۰۹:۱۰
گیرم دوستِ من بود خارجکی! 
از خارجکی بودن دوست، من را چه حاصل! :))) (بر وزنِ: گیرم پدر تو بود فاضل!)

آقا من همه رفقام رفتن خارج. الان فقط دو سه تاشون موندن. که اونا درجه دومن. دوستای درجه یک همگی پریدن از اینجا. ما هم که بسته‌پاییم.. آه :دی

پاسخ :

نههههه
باور کن خیلی کلاس داره
همونم خوبه غنیمته ناشکری نکن خخخ
همینکه کلاسشو واسه شما گذاشتن جای بسی خوشحالیه از دوستای ما که خیری بهمون نرسیده
از همشونم دور افتادم:(((
سالار
۰۸ اسفند ۹۷ , ۰۹:۲۵

تقلید زمانی لازم است که نسبت به موضوع هیچگونه علم و دانشی وجود نداشته باشد. بر این اساس، تبعیت از یک مرجع نیز بر همین مدار است. یعنی انسانِ مسلمانِ شیعه ی دوازده امامیِ ساکن ایران ، در مواردی که علم و دانش و آگاهی ندارد،لازم است از مرجع تقلید خود به طور کامل تبعیت نماید.

به نظر در خصوص موضوع مورد بحث،لازم نیست مقلدین الزاما از مرجع خود تبعیت نمایند!! می دانید چرا؟ برای این که TV بر اساس" رصد چند تیم تخصصیِ مجهز "که از سوی دفتر رهبری در نقاط مختلف کشور مستقر هستند، اعلام رؤیت یا عدم رؤیت می کنند.خب، اینجا بحثِ" چشم مسلح" است و قطع به یقین، بُرد و توان و قابلیت دیدن چشم مسلح از چشم غیر مسلح به مراتب قوی تر و دقیق تر و درست تر است. لذا  اینجا لازم است از اعلام رؤیت TV تبعیت شود نه مرجع.

اجازه بده یک مثال دیگر بزنم: فرض کن، شما به جای تحصیلات پزشکی، تحصیلات عالیه نجوم و ستاره شناسی داشتی و پیشرفته ترین تلسکوپ ها نیز در اختیارت بود. ماه رمضان هم در فصل زمستان است و آخرین شبش طبق تقویم مقارن شده با 15 بهمن ماه؛ شبی است ابری و آن چنان برفِِ و کولاک است که چشم طبیعی یک متر جلوتر و عقب ترش را نمی بیند. شما از اتاقت و با تلسکوپت موفق به رؤیت ماه می شوی ، اما مرجع تقلیدت موفق به رؤیت ماه نمی شود و فردا را عید فطر اعلام نمی کند؛ شما چه می کنید؟؟!! آیا روز را افطار می کنید؟ یا به تبعیت از مرجع خود، روزه نگه می دارید؟ با علم به این که گرفتن روزه در روز عید فطر حرام است.

پاسخ :

خیر اینطور نیست
اگر من خودم ماه رو ببینم بله طبق نظر خود مرجع حجت بر من تمامه و عید هست
چه با تلسکوب چه با چشم
اما وقتی من خودم ندیدم و مرجعم ستاد استهلال داره و من ایشون رو اعلم میدونم حرف ایشون برای من ملاک هست نه تی وی ونظر بقیه مراجع
بله اگر ایشون بدون هیچ امکاناتی عید رو اعلام نکنند و یه عده ستاره شناس بگن ما با تجهیزات ماه رو دیدیم اولا که در اعلم لودن ایشون شبهه ایجاد میشه دوما نظر اون ستاره شناس ها رو باید ملاک قرار داد
قبلا مفصل تر نوشته بودم ولی الان اینا یادم بود

آلاء ..
۰۸ اسفند ۹۷ , ۰۹:۳۵
منم به یکی گفتم واقعا کم مونده بود من و بزنه که یه نعره کشیدم سرش گفتم به من چهاصلا اون گفته عید نیست
بعدشم به توچه مرجع خودمه دوس داره بگه عید نیست مرجع تو نیست که
درصورتی که من مسافرت بودم اصلا فرقی برام نداشت کی عید باشه=)

پاسخ :

نعره؟!
فرزندم کظم غیض داشته باش:))

ریحانه
۰۸ اسفند ۹۷ , ۱۲:۱۹
واقعا این یکی از موضوعاتیه که من هیچ وقت جوابش رو پیدا نکردم!!
اصلا اومدیم چند شب متوالی هوا برفی و اینا بود و ماه اصلا نمیشد رویت بشه. باید همین طور روزه گرفت؟
خوب بابا علم پیشرفت کرده. شروع ماه قمری رو ریاضیات بهمون میده. خوب دیگه این کارا چیه؟؟؟

بعد مثلا یه آیت الهی ماه رو رصد کردن و دیدن. بقیه مراجع ایشون رو قبول ندارن؟ خوب این یه جور هرج و مرج هست که!

کل خانواده ما مقلد آقای سیستانی هستن و هر سال این بساط رو داریم! هیچ وقت هم نفهمیدم یعنی چی!
به نظرم باید یه جلسه بزاریم، کل علما رو جمع کنیم. بگیم آقا به این دلایل نمیفهمیمتون! لطفا هماهنگ باشین!

پاسخ :

برای منم عجیبه که چطور ستاد استهلال یک مرجع میبینه ستاد اون مرجع دیگه نه!!!
رفتم نمایندگی مرجعم میپرسم که آخه چرا؟؟؟
بلاخره یک نفر درست میگه اونوقت مقلدهای اون مرجع دیگه مرتکب یک حرام شدند و کلا میفته گردن مرجع...

آلاء ..
۰۸ اسفند ۹۷ , ۱۵:۱۶
یه اقا بود برام گارد ،رفته بود چاره نداشتم اصلا هم اعصاب ندارم

پاسخ :

بی اعصاب خودمی😘😘😘
سالار
۰۹ اسفند ۹۷ , ۱۳:۱۴

بی بی خانم!!! پس چرا پاسخ کامنت مرا ندادی؟؟؟

پاسخ :

کدوم کامنت؟؟؟!!
سالار
۰۹ اسفند ۹۷ , ۱۳:۳۳

کامنت همین پست که درجش کردی؛اما پاسخی بهش ندادی!!!!

پاسخ :

باور میکنید جوابتون رو نوشتم اما فکر کنم نت پریده ذخیره نشده
حالا یادم نیست چی نوشته بودم
یه عالمه چیز نوشته بودم
سالار
۰۹ اسفند ۹۷ , ۱۳:۴۴

باور می کنم،اما چون جواب برایم مهمه، باید یه زحمت قشنگ به ذهن زیبایت بدهی تا آون چیزایی را که نوشتی،یادآوری کنه!! وگرنه زحمت ذهن زیبایت چند برابر میشه و باید در صدد تدارک پاسخ جدیدتر و کاملتر و جامع تر شوی!!!!!!(خدا قوت بی بی )

پاسخ :

باشه
الان تو یه جمعی هستم که نمیشه تمرکز کنم
میام مینویسم اگر دیر نمیشه؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan