اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

تا کی دوری و مدعی دوستی؟

بسم الله الرحمن الرحیم

قرآنی را که استاد به من هدیه داده بود برمیدارم نه به قصد تلاوت و نه به قصد ثواب بلکه به قصد مطالعه...

انگار دفعه اول است که قرآن میخوانم انگار این آیات را تا به حال نه دیده ام ونه شنیده ام ...

مغزم پر سوال میشود که چرا اینجا خداوند فرموده جز خاشعان؟چرا خاشعان؟چرا صادقان نه؟بعد که می اندیشم حکمتش را میفهمم

گاهی تفسیر آیه را در گوشی ام میخوانم...

هنگامی که انذار میدهد خودم را جمع میکنم و حواسم رامتمرکز و هنگامی که از رحمانیتش سخن میگوید چشمانم را میبندم و با لبخندی  غرق میشوم در دنیای تخیلاتم میبینم که در آسمانم و هاله ای از نور مرا فرا گرفته و من نشسته ام و سرم را برروی تکه ای ازنور قرار داده ام لبخندم عمیق تر میشود چون خود را در آغوش خدا می یابم چشمانم را که باز میکنم گونه های خیسم را پاک میکنم و باز میخوانم و میخوانم و ...سیر نمیشوم 

قرآن کتابی است که مهجور است در نزد من زیاد به سراغش نرفته ام و زیاد از آن نمیدانم.این چه مسلمانی است؟این چه شیعه بودنی است؟تو از معجزه پیامبرت غافلی آنوقت دنبال کدام معجزه میگردی؟تا کی دوری و مدعی دوستی؟ازخودم بسیار ناراضی ام کاش بتوانم جبران کنم

وااای بر من ، وااای برمن ،  وااای برمن

نمیدانم چطور جواب دهم؟؟؟

۱۹:۵۵
ناصر دوستعلی
۰۹ دی ۹۷ , ۲۰:۰۸
اخوک مثلک
:(

پاسخ :

وا اسفا ، وا حسرتا...:((
ناشناس
۰۹ دی ۹۷ , ۲۲:۲۲
هدیه اونم قرآن 
اونم از استاد چه کیفی میده

پاسخ :

بلی خیلی برام ارزشمنده و هدیه های دیگشون که کتاب بود و...
البته برای همیشه نمیبینمشون و این هدیه ها هم تلخند هم شیرین
.. مَروه ..
۰۹ دی ۹۷ , ۲۲:۵۰
قرآن عشقه...

فاقرءوا ما تیسر من القرآن....

بگو قرآن عزیزم، دیر اومدم، ولی حالا که اومدم
منو در آغوش رحمت و برکت و بصیرتت قرار بده، که ما هو شفاء و رحمة... که هدی و بشری للمومنینه قرآن

پاسخ :

شنیدن صدای خدا مهارتی آموختنی است...
به قرآن پناه میبرم برای آموختن و شنیدن صدای خدا...
قرآن مرا ببخش در کوتاهی هایم مرا روشن کن به نور ایزدی ات و یاری ام کن پیروی راستین باشم برای قرآن ناطق مولایم بابایم حضرت ابوتراب
raha banoo
۰۹ دی ۹۷ , ۲۳:۲۳
همینکه وقتی تفسیر میخونی دگرگون میشی یه دنیا حرفه:))
نمیدونم چون از روی وظیفه خوندم حسی بهم دست نداد در قبال تفسیر یا اینقدر سنگم که ...:(((

پاسخ :

نباید دل خوش بود به دگرگون شدن لحظه ای
چون گاهی استداراجی است و باعث عجب میشود
عمل به وظیفه خییییلی مهمه و این اون چیزیه که باید باشه حتی اکر حس نگیریم
آلاء ..
۰۹ دی ۹۷ , ۲۳:۳۸
:'(

پاسخ :

اسیر گریه بی اختیار خویشتنم
فغان که در کف من اختیار باید و نیست
آقای بیدل
۱۰ دی ۹۷ , ۰۶:۵۶
ماها معمولا دنبال کتابای نویسنده های قوی یا انتشاراتیای قوی هستیم .

قرآن ...
نویسنده : خدا
انتشارات : رسول الله ...
با این حال بازم مهجوره ...

نتیجه ؟!

استاد: دست نویــس ...
۱۰ دی ۹۷ , ۱۵:۵۰
سلام

من دو نکته بگم از زبان قرآن ، که این دو نکته جواب سوالهای زیادی میتونن باشن ، إن شاءالله:

1) فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ سوره المزمل «آیه 20»
هر مقداری که توانایی دارید قرآن بخوانید.

یعنی : روزانه یا هفته یا هر وقت توانستی قرآن بخوان و نگو من که تاحالا نخواندم و این چند آیه به کجا میرسونه، بخون بقیه اش با خدا ...

2) وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِیلًا سوره المزمل «آیه 4»
قرآن را شمرده و آرام بخوان.

یعنی : کیفیت خواندن هم مهم است، باید شمرده شمرده باشد نه فقط شهوت خواندن و ختم کردن داشته باشیم که به اصطلاح طوطی واری یا روزنامه ای بخوانیم بلکه باید : آهسته و با تأمل بخوانیم .

چرا خدا نگفت : و إقراء القرآن قرائتاً (قرآن را قرائت کن ، قرائت کردنی) ؟!
چون:
در قرائت فقط میخوانی و بدون توجه و تامل در آیات
اما
در ترتیل بامعنی کلنجار میروی تا بهتر بفهمی و درک کنی، یعنی : خواندن + پرداختن به محتوای آیات.

امیدوارم بدرد دوستان بخوره اولا خودم.


سپاس که با پست زیباتون فضا را برای این مطلب باز کردید.


تشکر./

پاسخ :

سلام علیکم
مچکررررریم استاد...
خداوند حفظتون کنه.
serek Khatoon
۱۰ دی ۹۷ , ۱۸:۱۳
سلام 
اصولا هر کسی دنبالم می‌کنه یه سری به وبلاگش می‌زنم نمی‌دونم چرا متوجه اینجا نشده بودم؟🤔
انس با قرآن نعمت بزرگیه...نوش جونت این حال خوب😊

پاسخ :

و علیک السلام...
اومم پس ممنون که قدم رنجه نمودید به وبلاگ من حقیر...
هنوز که حالم خوب نشده عذاب وجدان خفنی دارم در کوتاهی هایی که نسبت به قرآن روا داشتم:((
مدافع حرم
۱۰ دی ۹۷ , ۲۲:۳۳
اگه میخوای با خدا حرف بزنی
نماز بخون.
اگه میخوای خدا باهات حرف 
بزنه قرآن بخون.
طرف عاشق باشه
برای خوندن نامه دوست 
لحظه شماری میکنه.
عیب از من است
شاید.. ....نیستم .

پاسخ :

تو نامت عشق
کلامت عشق
تمام خلق و خویت عشق
منم مخلوق
منم بی تاب لذت ها
منم جامانده از این عشق

سپیده
۱۱ دی ۹۷ , ۱۴:۴۷
سلام
خیلی ممنون چقدر خوبه این تلنگرها
دوست دارم

پاسخ :

سلام و درود
سپاس از شما
منم می تو...
نـــای دل
۱۱ دی ۹۷ , ۱۵:۱۱
مهجور مانده و فقط برای عروسی ها و عزا گرفتن ها از اون استفاده میکنیم..

پاسخ :

و ماه رمضان که خودمونو خفه میکنیم یک دور کامل بکنیم بدون ذره ای تامل...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan