اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

ازپدر به دخترانش(لطفاخانوم ها بخونن)

بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت امیر مولای متقیان بهتر است بگویم بابا جانمان میفرمایند:

                            "لا تصلی المراة عطلا"
                         زن بدون زینت نماز نخواند

الان ماباید چجوری فدای این پدر بشیم که حقش ادا بشه؟
در جهانی همه شور و همه شر*ها علی بشر کیف بشر
چگونه بشری...چگونه بشری...چگونه بشری
حالا بعضی ها بیان بگن اسلام زن رو محدود میکنه...بفرما !پدر میفرمایند برای صحبت با خدا که میروی زینت کن
چه حس خوبی ایجاد میشه برای زنی که برای خالقش برای هم صحبتی اش با معبودش زینت کند
دیگر چه نیازی است که برای غیر زینت کند؟
همه عقده هاش باز میشه خخخخخ
موافقین داخل سجاده به جز مهر و تسبیح و عطر، رژ لب و خط چشم و... رو هم اضافه کنیم؟؟؟
بعله اینجوریاس ما بچه مذهبی های باحال فقط برای خدا تیپ میزنیم تاکور شود آنکه نتواند دید
البته اول مطمعن بشید نامحرمی موجود نیست بعد برین سراغ آرای بیرای
بیایید زیبا به عاشقی بپردازیم

۲۱:۱۲
سیدحمید مشتاقی نیا
۰۶ آذر ۹۷ , ۱۸:۵۱
سلام
این مطلب در راستای متن قبلی شما در خصوص انس با خداست 
شهد شیرین ارتباط با خدا با هیچ نمونه ای از عشق های زمینی قابل قیاس نیست
به امید آن روز که برسیم بجایی که بجز خدا نبینیم
موفق باشید

پاسخ :

سلام علیکم
به نظرم نتیجه گیری خوبی کردید
خوشا آنان که دائم یاد یارند
هم میهن
۰۶ آذر ۹۷ , ۱۹:۱۸

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

رئوف ..
۰۶ آذر ۹۷ , ۲۱:۳۹
عالی!

شهید مطهری هم در کتاب «نظام حقوقی زن در اسلام» این حدیث شریف را مورد استناد قرار داده و البته به آثار و الزامات آن هم اشارات زیبایی داشته است.

پاسخ :

این کتاب رو قسمت نشده بخونم خیلی وقته که میخوام بخونم ولی امان از...
وقتی این حدیث رو دیدم خیلی به فکر فرو رفتم
نمیدانم چرا سخنان حضرت امیر اینقدر درعمق جان نفوذ میکند
ممنون از شما
سوته دلان
۰۶ آذر ۹۷ , ۲۲:۰۰
سلام

"یا بنی آدم خذوا زینتکم عند کلّ مسجد وکلوا واشربوا و لا تسرفوا انه لا یحب المسرفین" ای فرزندان آدم! زینت خود را به هنگام رفتن به مسجد با خود بردارید، و بخورید و بیاشامید و اسراف نکنید که خداوند اسراف کنندگان را دوست ندارد. (سوره اعراف/۳۱).

این زینت، آراستگی جسمی و روحی رو با هم شامل میشه...

پاسخ :

سلاااام علیکم
وایییییی ممنونم چقدر این آیه به دلم نشست
خداحفظتون کنه
فاطمه م_
۰۶ آذر ۹۷ , ۲۲:۱۵
خیلی نکته‌ی خوبی بود. میگم، فقط کاش می‌شد لاک هم بزنیم برا خدا :)) (منظورم اینه که وضو با لاک قبول بود)

پاسخ :

خخخخخخخ
آره به خدا چقده خوب میشد این یکی از فانتزی های منه که بشه با لاک وضو گرفت
دیگه این همه لاک هم نمیخشکید
هییییییی آخه خدای مهربون چی میشد اگه میشد؟

میم . الف
۰۷ آذر ۹۷ , ۱۰:۳۸
:)))

پاسخ :

:)))))
سلااام
میم . الف
۰۷ آذر ۹۷ , ۱۰:۴۶
سلااااام ^___^😅

پاسخ :

اهلا وسهلا به روی ماهت
نـــای دل
۰۷ آذر ۹۷ , ۱۴:۳۲
نمیدونم چرا الانه برعکس شده که زینت رو فقط برای بیرون از خونه انجام میدن..

پاسخ :

آره والا خدا از دهنتون بشنوه...
ولی همش هم تقصیر خودشون نیست
قسمتی مقصر مردان هستند قسمتی خودشون قسمتی فرهنگ و جامعه
ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذهدیتنا
مجموعـه فرهنگـی {الصادقــِـین} علیهم السلام
۰۷ آذر ۹۷ , ۱۵:۴۸
سلام

2تشکر لازم میدونم از شما بجا بیارم:
1) توصیف بسیار زیبا شما نسبت به أمیرالمؤمنین علیه السلام ، و پدر خواندن ایشان چرا که خود حضرت رسول فرمود: أنا و علی أبوا هذه الأمه (من و علی پدران این امت هستیم) و روایات بسیار دیگر.

2) اینکه بدنبال استحباب در نماز هستید وهرچه بیشتر کسب ثواب ، و بیان اینکه اسلام به زن هویت بخشید نه اینکه دست و پای او را بست.

اما نکته ای که لازم است توجه شود تا صفات خوبی که در بالا اشاره کردم، تحت تاثیر این بی دقتی قرار نگیره ، این است:

منظور از "زینت" چیست؟
آیه قرآن می فرماید : الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا (کهف/46)
یعنی : مال و فرزندان شما زینت هستند!

بعد در جای دیگر که یکی از دوستان هم اشاره کرد :
یَا بَنِی آدَمَ خُذُوا زِینَتَکُمْ عِندَ کُلِّ مَسْجِدٍ (اعراف/31)

پس میتوان نتیجه گرفت: منظور قرآن از زینت : مال و فرزند هستند


حالا روایت حضرت أمیر علیه السلام:
مرحوم مجلسی در بحار الانوار (ط دارالاحیاء التراث) جلد 80 صفحه 177 روایت بالا را ذکر میکنند و در ادامه تفسیر میکنند:

"هی التی خلا جیدها من القلائد"

یعنی منظور حضرت این بوده که : زنانی که گردبند استفاده نمیکنند، بهتر است که با گردنبند زینت کنند برای نماز.

اما اینکه آرایش کنیم برای خدا و ... خیلی دور است از تفسیر این بزرگوار و بعید هم میرسد که چنین بخواهیم معنا کنیم و دلیل های دیگر هم هست.


و خواستم این نکته را تذکر بدم که :

در انجام کارهای دینی باید به گفته بزرگان عمل کرد تا خدایی نکرده بخاطر غرض خوبی که داریم ندانسته مرتکب خلاف نظر خدا نشیم!.

ممنون که باز مطالعه میکنید.

پاسخ :

سلام علیکم
واقعا ممنونم خیلی استفاده میکنم از نکته هاتون
اما اینکه گفتم آرایش طنز بود و بیشتر جنبه شوخی ولی فکر نمیکنم دور از تفسیر باشه چون وقتی منظور بابا علی ع گردنبند بوده یعنی زیبا تر شدن خب آرایش هم همین کار رومیکنه اینکه در روایات دازیم برای نماز عطر بزنید بهترین و پاکیزه ترین لباس را بپوشید نشان دهنده آراستگی در نماز است فکر نمیکنم با آرایش مرتکب خلاف نطر خدا بشیم
وخیلی سپاس گزارم که مشخص کردید منطور زینت در آیه مال و فرزند هستند
اجرتان با حضرت الله
بانوی عاشق
۰۷ آذر ۹۷ , ۱۸:۴۴
سلام بی بی جونم
چرا پیام من نیست پس
چی همه چیز میز نوشته بودم
میگما لاک زدن مشلی نداره؟
آخه من یجا خوندم که زن باید زینتش رو بپوشونه

پاسخ :

سلااام ورحمت
عه پیام نیومده خواهری:(
لاک که چرا مانع هست برای وضو برا نامحرمم باید بپوشونیم
اما موقع نماز اگر نامحرم نباشه میشه زینت کرد آرایش کرد لاک زد کلا عروسک شد و رفت برای عاشقی

بانوی عاشق
۰۷ آذر ۹۷ , ۱۸:۴۷
طبق نظر دوست عزیزمون
فک کنم بهتر باشه تو خونه ها نماز جماعت برگزار کنیم
پدر و مادر و فرزندان
ی زمانی نماز جماعت دونفره داشتیم ولی مدتیه ترک شده این جماعت عاشقانه

پاسخ :

نماز جماعت که عااالیه تو خونه رو فرزندان هم اثر تربیتی زیادی داره
ولی اگر امکان رفتن به مسجد باشه فکر میکنم مسجد بهتر باشه برای نماز
چه زیباست نمازی که دونفره تقدیم الله شود...
🌷سیده بانو🌷
۰۷ آذر ۹۷ , ۱۹:۴۶
سلام آبجی حال شوما خوبه :-)))
چقد فضای بیان جالب شده قبلنا اینجوری نبودا شیطونه میگه بیا اینجا :-[ 

پاسخ :

سلااااااام عزیز دل خواهرممنونم خوبم شما خوبی؟
آره اینجا بهتره 
بیا دیگه دوست دارم بیای
نمیدونم چرا انقده احساس دوست داشتن بهت دارم
مجموعـه فرهنگـی {الصادقــِـین} علیهم السلام
۰۷ آذر ۹۷ , ۲۲:۲۹
یکی از دوستان تفسیر آیه از زینت به فرزندان رو به زیبایی ترسیم کردند بگمانم (بانوی عشق) بودن که : نماز جماعت خانوادگی ، این رو میخواستم بنویسم اما گفتم شاید دوستان خرده بگیرند ممنون از دوستان که همفکری میکنند.

احتمال طنز بودن مطلبتون رو میدادم اما گفتم شاید شخصی چنین برداشت جدی داشته باشه، بیان کردم نکات بالا رو.

و آرایش در نماز و مقدار پوشش که یکی از دوستان صحبت کرده بودند قدری درباره این مطلبی در نظری دیگر میگذارم و ادامه مطلب را در وبلاگمون که دوستا سر بزنند و با نظراتشون مارو هم بهره مند کنند.

پاسخ :

اوهوم باشه...
ومن الله التوفیق
یاعلی
🌷سیده بانو🌷
۰۸ آذر ۹۷ , ۲۰:۴۸
چشوم ان شاءالله بزودی میام، سر فرصت وب میزنم میاما :-)) 

پاسخ :

چشومت بی بلا
خب پس هروقت اومدی اول بیا همینجا
منتظرما
لوسی می
۱۰ آذر ۹۷ , ۰۸:۴۵
آرایش برای نماز حس خوبی به من نمیده. راستش اصلا شک هم دارم نماز غرق در رنگ و لعاب آرایشی درست باشه هرچند که دوستانم قبلا بهم گفته اند که درسته اما خودم نپرسیدم.

پاسخ :

اما برای من خعلی باحاله ...
قبل ازاینکه حدیث رو بخونم  درنماز سعی میکردم زیبا باشم  اما بعد از دیدن حدیث گل از گلم شکفت
شاید چون به آرایش علاقه دارم اینطوری باشه
اما منظور اصلی من آرایش نیست کلا زینت هست
آرایش بیشتر جنبه شوخی داشت
.. مَروه ..
۲۲ آذر ۹۷ , ۰۱:۱۶
سلام
ما بسی با وبتون کیف کردیم
قالب هم که سبزه و ...
ما هم عاشق سبز.
تازه اخیرا هم در به در دنبال یه قالب خوشرنگ دلچسب میگردم که ریسپانسیو نباشه.

پاسخ :

سلام علیکم و رحمت الله و برکاته
وبمون قابل دار نیست...
نگاه زیبای شماست که این وبو وب کرده وگرنه همچین مالی هم نیست
من هفته ای چند بار قالب عوض میکنم معلوم نیس فازم چیه

.. مَروه ..
۲۲ آذر ۹۷ , ۱۰:۵۹
چه سلام گرمی:)
قربپن دستت اینو عوض کردی بده به من...
اصلا کلا چی داری دم دست بدی در راه خدا؟ :)

پاسخ :

این قالبا رو از عرفان برداشتم یه سری بزن...
:)))))
محمد برزین
۰۲ دی ۹۷ , ۰۸:۲۷
سلام مجدد
دومین مطلبی از شماست که میخوانم 
و حقیقت رو به بیانی که جا داشت بیان کردید . 

پاسخ :

سلام علیکم مجدد
من کلام پدر رو بیان کردم و یه مقدار با توجه به نظر خوذم راجع بهش صحبت کردم
کلام پدر حق و زیباست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan