اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

سردر گم نوشت

بسم الله الرحمن الرحیم

الان که چند ماهی از فارغ التحصیلی ام گذشته است و تقریبا همه هم قطارانم راهی طرح و مشغول خدمت شده اند...

من بلاتکلیف مانده ام که چه کنم؟بنا به دلایلی طرحم رو نرفتم

نمیتونم از فضای تحصیل و درس و دانشگاه دور باشم برام خیلی سخته

چند راه دارم یکی اینکه ارشد بخونم

یکی برم حوزه

یکی دوباره درس های دبیرستان رو بخونم و کنکور بدم واسه علاقه دیرینه ام پزشکی

*رشته های ارشد که میتونم برم فقط یکی رو یکمی دوست دارم

*حوزه رو دوست دارم اما استادم قبل از آخرین ارتباط به من توصیه کردند حوزه نرو اگر با آسیب هاش آشنا نباشی بدبخت میشی، نمیدونم چرا؟ 

*پزشکی میترسم یه سال بشینم بخونم اونوقت قبول نشم اونوقت دق میکنم بعدم پزشکی ۷سال طول میکشه کی ۸ تا بچه ام رو بزرگ کنم؟

نمیدونم چیکار کنم؟؟؟

ای خدااااااااا 

(در انتهای پست قبل یک لینک عالی اضافه شد)

۱۰:۲۹
... به دنبال حقیقت ...
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۰:۳۸
خیلی سخته دور شدن از این فضا...فضایی که آدم داخلش احساس مفید بودن می کنه

می تونم بدونم کارشناسی چی خوندین؟
و ارشد چه رشته ای رو علاقه دارین؟

پاسخ :

خیلی خیلی سخته...تاوقتی تو اون فضا هستی قدرشو نمیدونی بعد میفهمی چه دورانی بود هههععععییییی
یکی از رشته های پیرا پزشکی
ارشد تغذیه رو دوست دارم که زیاد مرتبط به رشته ام نیست 
... به دنبال حقیقت ...
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۰:۵۳
خیلی هم عالی...به نظرم برید دنبال علاقه تون
هر چیزی جز این بعدا پشیمونی داره

حوزه هم خوبه اما اگه تصور خیلی مقدسی ازش دارید شاید زده بشید

پاسخ :

من به درس همیشه علاقه داشتم و درسم خیلی خوب بود ولی آدم درس خونی نبودم یادمه موقع کنکور خداییش نخوندم همینکه دانشگاه دولتی یه رشته خوب قبول شدم از سرم زیادی بود
ولی الان خیلی حسرت میخورم که ای کاش میخوندم و الان سال 4یا 5 پزشکی بودم
میترسم برم دنبال علاقم و خیلی عقب بمونم از زندگیم 
فقط امسال دونوع کنکور هست هم نظام قبلی هم جدید از سال دیگه کلا نظام جدیده
فقط هم مشهد باید قبول بشم چون بسمه چهار سال دوری و رفت و آمد واسه مشهد هم رتبه ام باید عالی باشه نمیدونم میتونم؟میشه؟
حوزه تصویر مقدس و معنوی داشتم الان ندارم
از شما ممنونم برا راهنمایی 

سرباز کوچولو ...
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۰:۵۶
نه کنکور که واقعا اگه همتشو دارین من الان پشت کنکوریم جیگرم در اومده

پاسخ :

الهییییی
آره عزیزم همت میخواد چه همتی!
کنکور چه رشته ای ؟؟؟
سرباز کوچولو ...
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۱:۲۲
انسانی هستم 

پاسخ :

ان شاالله موفق باشی 
تمام تلاشتو بکن که بعد مثل من حسرت نخوری چرا خوب نخوندی
البته من رشته ای که خوندم رو خیلی دوست میدارم ولی هیچی برام پزشکی نمیشه
سوته دلان
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۱:۲۷
سلام

۸ تا بچه؟!
من فکر میکردم از خدا ۶ قلو می‌خوام خیلیه! :))
شما زدی رو دست من! 😂

ولادت امام حسن عسکری رو هم تبریک میگم.

پاسخ :

سلام علیک و رحمت الله
همیشه از خانواده های پر جمعیت خوشم می اومد 
بچه هم که خیلی دوست دارم 
تا ببینیم خدا چی میخواد
ممنونم خواهری میلاد اباالمهدی (ع)بر شما هم مبارکا باشه
Man Mobham
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۱:۳۰
🤔🤔🤔🤔
اگر انگیزه دارین شروع کنین
انشالله موفق باشین

پاسخ :

انگیزه که ان شاالله دارم
ولی میترسم

حسن مجیدیان
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۱:۳۱
سلام
من با اینکه طلبه نیستم اما طلبگی رو عزیزترین و شریف ترین راه میدونم. اگر در عالم کاری بهتر از معلمی و مربیگری بود، خدا حتما اون کار رو نصیب انبیا و اولیا و خوبانش میکرد.....
البته باید از درون شما بجوشه. یه کم روش فکر کنید.یاعلی

پاسخ :

سلام علیکم
طلبگی رو بیشتر برای علاقه ام به دروس مذهبی مد نظرم هست از بچگی علاقه زیادی داشتم قبل دانشگاه میخواستم برم حوزه ولی نشد
برای معلمی و مربیگری استعداد ندارم وقتی دوستانم یا بقیه ازم سوال درسی میپرسن من کاملا بلدم و مفهوم رو درک کردم اما نمیتونم جوری براشون توضیح بدم که شیر فهم بشن ...
ممنونم از شما.بله باید خیلی فکر کنم
یاعلی
سرباز کوچولو ...
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۱:۳۳
ان شاالله وهمچنین
من سال قبل نخونده رتبم سه هزار شد تو انتخاب رشته اشتباه کردم 
امسال ان شاالله دانشگاه فرهنگیان دوست دارم بیارم 
خیلی دعام کن آبجی 
ان شاالله اگه واقعا دوست داری بشین برا پزشکی بخون 

پاسخ :

ان شاالله ان شاالله
ممنونم خواهری...باید تکلیفم رو باخودم مشخص کنم
سرباز کوچولو ...
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۱:۴۴
ان شاالله خوب فکر کن که بعداً پشیمون نشی خواهری 😍

پاسخ :

چشووم
مرتضا دِ
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۲:۱۹
8 تا بچه داری؟
طرحت رو بری به نظر من بهترین راهه :)

پاسخ :

نهههههه بچه های آیندم...
اگر طرحم رو برم ممکنه برای همیشه از تحصیل باز بمانم
علی کشاورز
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۲:۲۱
شاید قبل از ظهور مولامون، کسی درک صحیحی از طلبگی نداشته باشه.
ولی بعد از ظهورِ مهدی فاطمه، فک کنم که دیگه اون استادتون برای خودش هم ارزشی قائل نباشه،
اون وقته که همه کسایی رو که به اصطلاح ادعای علمیت می‌کردند به طلبگی روی میارن و ارزش طلبگی رو بدونن
نه اینکه علم های دیگه بد باشه، بلکه طلبگی خودش رو نمایان میکنه
در دوران قبل از ظهور هم، شاید طلبگی ارزش بیشتری داشته باشه، چون حضرت رو ندیدی ولی سربازیش رو قبول کردی، و چه افتخاری بالاتر از سربازی حضرت.
و نکته دیگر اینکه، به طلبگی نباید به عنوان آخرین شغل در هنگام رسیدن به تنگنا نگاه کرد.
بلکه با عشق باید پذیرفت، نه اینکه چون از پس دانشگاه و رشته های ارشد بر نمیاین، اون وقت حوزه رو انتخاب کنید، چون اون جور به حوزه، به دید بی ارزش بودن نگاه شده و احساس میشه که حوزه نمیتونه از پس اهدافی که داشتی بر بیاد، نه حوزه بلکه هر کاری...
پس حوزه را به خاطر خودش بخواه نه به خاطر فرار از حس عدم موفقیت...
و اینکه رسم عاشقی را از عاشقان سوال کن و بیاموز، نه از عاقلان، عاقل چه داند که عشق چیست.. و همچنین در مورد حوزه، از حوزوی ها سوال کن نه از...
حرف های زیادتری دارم ، اما کیبورد هم توان گفتن این حرف ها را ندارد..
ببخشید از اینکه اینقدر صریح صحبت کردم.
طلبگی یعنی یه دنیا آرامش....
یا حق.

پاسخ :

استادی که عرض کردم خودشون حوزوی هستند وبرای اینکه حوزوی بشند از خیلی چیز ها گذشتند پول و کار خوب تحصیل در بهترین دانشگاه براشون فراهم بود اما حوزه رو انتخاب کردند و میگفتند اگر صدبار هم به عقب برگردم باز هم طلبه میشم...شهید زنده ای بودند برای خودشون
اصل طلبگی خیلی خوبه خیلی اما اگر به معنای واقعی کلمه طلبگی باشه و سربازی حضرت فکر میکنم این روزها فضای حوزه مسموم باشه و به جای معنویت فقط ادبیات عرب بهت یاد بدن...این کلام آخررو چند حوزوی گفتند
چه علمی بهتر از علم دین؟نمیدونم باید بیشتر تحقیق کنم بزرگواری هم تو پیام خصوصی ازمزایای حوزه گفتند و الان دیدم بهتر شده
من به هیچ عنوان برای فرار از تنگنا نگفتم حوزه چون واقعا ازبچگی بهش علاقه داشتم 
خیلی خیلی از شما ممنونم
خدا خیرتون بده
یاحق
علی کشاورز
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۲:۵۲
خب شاید ایتادتون با توجه به روحیاتتون، و شرایط شما گفتند نه
حرف زیاده اگه چیزی خواستی من در خدمتم...

پاسخ :

چشم ان شاالله مزاحمتون خواهم شد 
مچکرم
مردی بنام شقایق ...
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۳:۴۳
سلام

بنظرم علم دین و کلا محتوا و کانسپت دین رو بیرون از حوزه هم میشه بدست آورد حتی بهتر از داخل حوزه چون دیگه درگیر چهارچوب های مشکل دار حوزه هم آدم نمیشه

حوزه هم مثه دانشگاه هم محاسن داره هم معایب که متناسب با اهداف و شخصیت فرد میتونه محاسن و معایبش کم و زیاد بشه

ولی تجربه ای که من داشتم این بود که اونا که واردش میشن یه جورایی اخلاقا و ویژگی های بد رو سریع میگیرن بجای ویژگیهای خوب.

+
ارشد خوندن بنظر حقیر فقط وقتی خوبه که آدم بخواد بره برا دکترا
چون چیزی به آدم اضافه نمیشه و غالبا(نمیگم همیشه) وقت تلف کردنه و جوش هم مثه جو لیسانس نیس
شاید وارد سیستم کار شدن بهتر باشه ولی خیلی بستگی به اهداف و برنامه ها و شخصیت فرق داره و نمیشه یه نسخه واحد داد برا همه


++
8تا؟؟؟!!!!
حالا شما اولیشو که بزرگ کردین مجددا درباره این تصمیمتون تجدید نظر بفرمایید :)

هر چند تعداد بچه زیاد خیلی خوبه ولی پوس آدم کنده میشه :)))

کنده شده که میگما^_^

پاسخ :

سلام علیکم
بیرون از حوزه بدست آوردن علم دین تا اینکه واردش بشی خیلی فرق داره مثلا بعضی رشته های دانشگاهی روهم یه نفر بیرون از دانشگاه هم میتونه تا حدود زیادی به جز درس های عملیش بدستش بیاوره ولی زیر نظر استاد و کلاس رفتن کجا خودت بخوای فرا بگیری کجا؟
تجربه تون رو سر لوحه تصمیمم قرار میدهم که اگر هم وارد این فضا شدم دچار این آسیب نشم ولی خیلی میترسم که نتونم درست تشخیص بدم و به قول استادم از جایی ضربه بخورم که فکرشم نمیکنم
 

+اینی که گفتید خیلی برام مفید بود تشکر جات فراوان...چون اصلا دنبال فقط مدرک گرفتن نیستم نمیخوام وقتم تلف شه

++همه که یه دونه بچه دارن تا حرف منو میشنون میگن یکی بیاری دیگه توبه میکنی از بچه دار شدن چه برسه به 8 تا فعلا که یه دونه هم نداریم تا ببینیم پوستمان را میکند یانه
مـــــحـــــمدبـــــاقـــــر علیرضالو
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۳:۴۶
سلام.بنده هم حوزه مشغولم هم دانشگاه
بستگی به تفکرات،نگاه،و دغدغه و هدف و علاقه ونیاز جامعه و..و استعداد شما داره
شما در هر رشته  ومکانی که بخواهید تحصیل کنید اولا باید تمامی این ملاکها رو با اون رشته و مکان مدّ نظر بسنجید و نیاز خود وجامعه و علاقه و...
در ضمن اگر پزشک شوید و به مردم از روی اخلاص خدمت کنید قطعا وظیفه خود را انجام داده اید
اگر حوزوی شوید و به وظایف خود مشغول وبه مردم خدمت کنید قطعا وظیفه را انجام داده اید
انتظار نداشته باشید حوزه،دانشگاه و..برای شما و زندگی شما برنامه خاصی داشته باشد،اگر شما وظیفه شناسی کنید و متعهد و متخصص شوید در قلب اروپا هم درس بخوانید خدمت کرده اید.
یاعلی

پاسخ :

سلام علیکم
آخه نگاه و دغدغه هام یکی دوتا نیست
هم علاقه زیادی به پزشکی داشتم و دارم هم علاقع زیادی به دروس مذهبی
هم دغدغه خدمت از نوع پزشکی را دارم هم دغدغه شناخت دین
هم دغدغه حرکت و تهذیب نفس و بنده بودن هم دغدغه زن بودن
مشکلی که دارم نمیتونم رو یه چیزی تمرکز کنم مثلا در کارهای هنری دنبال یک کار نمیروم همه چیزو در حد زمان  دنبال میکنم چون نمیتونم حتی از یکیش بگذرم
الانم همه این هارو دوست دارم اما باید یکیشو انتخاب کنم (منظورم آینده تحصیلیم هست)
خیلی سخته انتخاب
مـــــحـــــمدبـــــاقـــــر علیرضالو
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۳:۴۹
البته این نکته رو هم بگم که برای یک بانو طبق روایات، هیچ چیزی بهتر از خانه داری و تربیت فرزند و محبت به همسر نیست
چرا که یک بانوی متعهد در منزل میتواند با تربیت فرزند خود و محبت به همسرش ، یک جامعه را تربیت کند
اثر یک بانوی موفق در منزل بسیار بسیار زیاد است و همچنین ثوابی که میبرد قابل تصور نیست.
هنر یک زن به بانو بودن اوست،
یاعلی
ادمین وبلاگ : تلنگرتفکر
(نظر شخصی بنده و تحمیل نیست)

پاسخ :

بنده با این مظالب کاملا موافقم ولی به نظرم منافاتی با تحصیل و کسب علم نداره
بله اگر سبب کوتاهی در امور تربیت فرزند و همسرداری بشه نباید فدای تحصیل بشن
اما یک مادر یا همسر توانمند و با علم خیلی بیشتر میتونه برای خانوادش مفید باشه ، تا جامعه
رهرو ...
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۴:۳۹
سلام

در کنار دانشگاه حوزه آزاد برید
یا دوره غیر حضوری جامعه الزهرا

مانعی وجود نداره
فقط همت می خواد.

رشته های پیراپزشکی تا جایی که میدونم همشون مفیدن و مناسب روحیات زنان.
بازگشت به عقب همیشه خوب نیست.

به ویژه پزشکی که واقعا رشته راحتی نیست.

پاسخ :

سلام علیک
غیر حضوری به نظرتون میتونه مفید باشه؟برای امتحانات جامعه الزهرا باید برم قم؟
بله رشته ی من اتفاقا خیلی لطیف و متناسب با روحیه ام هست
من از همین میترسم که چندین سال درگیر پزشکی که راحت هم نیست بشم و از بقیه برنامه های زندگیم عقب بمونم مخصوصا که ۴ سال عقب افتادم
ارشدرشته هایی که امکان خوندنشونو دارم زیاد دوست ندارم 
سپاسگزارم از شما به خاطر راهنمایی هاتون
نـــای دل
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۴:۵۵
با همین لیسانس اگه بشه کار کرد و درامدی داشته باشیم الحمدالله..
چه فایده که فوق لیسانس بگیریم و بعد بشنیم تو خونه..

ان شاالله خیره..

پاسخ :

بله برای آقایون اگر اول برن طرح و وظعیت شغلیشون مشخص بشه بهتره
اما من هدفم کارو درآمد نیست...
نمیخوام تو این فرصت عمر به آرزوهام نرسم 
سپاس
مـــــحـــــمدبـــــاقـــــر علیرضالو
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۵:۳۱
خوب ببینید این مواردی که شما فرمودید براحتی قابل جمع هست:
پزشکی بخوانید و در کنارش مطالعه نهج البلاغه،صحیفه،تاریخ اسلام ... داشته باشید حتما . و پزشک شوید و به بیماران خود دین صحیح را ارائه کنید نه دین عموم مردم را و با لباس پزشکی هم به روح و هم به جسم مردم خدمت کنید
و اینکه زن بودن و بانو بودن هیییچ منافاتی با تهذیب ندارد(تهذیب هم چیزی جز اطاعت از ثقلین نیست و غیر آن باطل)
و....
اگر شما کمی بیشتر توجه کنید،دقیقا پی خواهید برد که اینها اصلا باهم منافاتی ندارند و به راحتی قابل جمع هستند
بنده پزشکی رو سراغ دارم که بالای 80 سال سن دارد و در دروس تفسیر قران مشارکت داشته اند.
پس عزم کنید و توکل و از چیزی نترسید
یاعلی
امیدوارم بدردتون بخوره این حرفها
ادمین وبلاگ تلنگرتفکر

پاسخ :

خب آخه رو مطالعه خودم نمیتونم حساب باز کنم دوست دارم دروس حوزوی رو زیر نظر استاد بخونم بله اینکه یک پزشک اینقدر چند بعدی باشه که علاوه بر مهارت در پزشکی دین رو عمیقا بفهمه و گسترش بده خیلی عالی هست و این نهایت آرزوی قلبی منه ...
اینکه اینها با هم منافات ندارند رو میدونم من باتوجه به  توانایی خودم و اینکه ۴سال در کارشناسی عمرم رفته و معلوم نیست چقدر عمر کنم راهی روباید انتخاب کنم که سریع تر به نتیجه برسم...
اینهایی که شما ترسیم کردید از آرزوهای دیرینه منه که پزشک باشم مسلمان و شیعه ای واقعی باشم که اول جسم وروح خودم را درمان کنم سپس به جسم و روح مردم خدمت کنم...
پس عزم کنید و توکل وازچیزی نترسید انرژی بهم داد
سپاسگزارم ازوقتی که برای من حقیر صرف کردید
یاعلی
خـامـوش ...
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۹:۱۶
سلام
چی بگم هیعی ...
کلی حرف ولی نمیدونم چطور شروع کنم

پاسخ :

سلااااام علیک و رحمت الله
از همون وسط مسطا شرو کن از سرمم زیادیه...:)))))
رهرو ...
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۹:۳۸
امتحانات الان در تهران و مراکز استانها برگزار میشه
و دوستان من میرن همه راضی ان و سطح علمی بالایی هم دارن. حتی از لعضی حوزه های حصوری بیشتر

پاسخ :

واااای خیلی خیلی ممنونم
برم ببینم ماجرا از چه قراره 
raha banoo
۲۵ آذر ۹۷ , ۱۹:۵۰
حوزه بنظرم سخته...نمیگم نرو ولی اگه خواستی بری حســــــابی تحقیق کن.
با پزشکی مخالفم چون هم طول میکشه و هم احتمالش کمه.
با ارشد موافقم:)))
 البته فقط نظر دادم قصد دخالت نبود😂

پاسخ :

خو منم واسه همین نظراتتون پست گذاشتم که استفاده کنم
حوزه از چه نظر سخته؟دروسش سخته؟یا چیز دیگه ای مد نظرته؟
پزشکی فقط زمانش اذیتم میکنه وگرنه اگه جدی بخونم فکر میکنم بتونم قبول شم 
ممنونم ازت:*
محب اهل بیت
۲۵ آذر ۹۷ , ۲۳:۱۱
سلام می تونید برید دانشگاه و در کنارشم می تونید دروس حوزه رو بخونید یا مثلا بعضی سایت ها هم هستند که سیر مطالعاتی در زمینه های مختلف دینی معرفی می کنند از اون استفاده کنید

پاسخ :

سلام علیکم.یه متن بلند بالا نوشتم براتون دستم خورد همش پاک شد.ببینم چی یادم مونده...
آخه سخته هم پزشکی بخونم هم دروس حوزوی هم نقش های مهمی که دارم رو به درستی انجام بدم...
من میخوام درست ترین و مفید ترین راه رو با توجه به شرایط خودم انتخاب کنم که هم برای این دنیام مفید باشه هم سعادت اون دنیا
یک پزشک موفق
یک طلبه موفق
یک فوق لیسانس موفق
همشون خوبن باتوجه به شرایط فرد ولی برای من کدوم بهتره؟این انتخاب برام سخته
البته اگر حوزه نرم حتما مطالعات مذهبیم رو ادامه میدم ولی فکر میکنم این طور مطالعات به دلم نمیچسبه و احتیاج دارم به دوستانی حوزوی استادانی حوزوی که مغز پرازسوالم روح ناآرومم و عطشم آروم بگیره...از طرفی هم علاقه به تحصیل دانشگاه دارم...اما نمیتونم همه رو باهم داشته باشم.ببخشید خیلی پرحرفی کردم و سرتون رو به درد آوردم
خیلی ممنونم از شما.باید آخر نظرات دوستان رو جمع بندی کنم و باتوجه به شرایط و علایقم تصمیم بگیرم
ناصر دوستعلی
۲۶ آذر ۹۷ , ۰۱:۰۰
سلام

خب برخی از مطالعات می‌تونه رسمی نباشه
یعنی به گرفتن مدرک منجر نشه
خیلی‌ها این کار رو می‌کنن
در کنار درس و رشته‌ای که به هر دلیلی مدرکش رو می‌گیرن
علاقه‌شونو بدون چشم‌داشت به مدرک به جد دنبال می‌کنن

مثلا خیلی‌ها دروس حوزوی رو با جدیت دنبال می‌کنن
اما غیر رسمی و بدون اخذ مدرک
و...

ایشالا که بهترین انتخاب رو انجام خواهید داد

موفق باشید
یاعلی

پاسخ :

سلام علیکم
بله یه نفرو میشناسم که علاقه اش دروس حوزوی بوده و آقا هم بوده ولی چون دنبال مدرک نبوده و شرایط سنی وسوادیش به رفتن حوزه نمیخورده اما به خاطر علاقه زیادش ازین شهر به اون شهر میرفته واسه کسب علم دراین زمینه و هزینه خودش وخانوادش رو از خوندن نماز استیجاری درمی آورده الان شاید به اندازه یه آیت الله خونده باشه بدون هیچ مدرک و شهریه ای...
ان شاالله راهی رو انتخاب کنم که مورد رضایت حضرت حق باشه
ممنون ازینکه قلم رنجه نمودید
یاعلی
ناصر دوستعلی
۲۶ آذر ۹۷ , ۰۱:۰۲
یادم رفت بگم

من خودم نمی‌گم
اما فامیل هنوز خواهرزاده‌م رو بی‌بی صدا می‌زنن
هم کوچیکه رو هم بزرگتره رو

:)

پاسخ :

مارو که فقط همون معلممون بی بی صدا میزد:(((

کاکتوس :)
۲۶ آذر ۹۷ , ۰۶:۵۵
ببین دلت چی میگه 
اون ۸ تا بچه هم بزرگ میشین 
نگران نباش
۸ تا کم نیست ؟🤔🤔

پاسخ :

دلم که عقل رست حسابی نداره میگه همش
کمه؟؟؟تجدید نظر کنم؟؟؟باشه 10 تا دیگه بیشتر ظرفیت ندارم اصرار نکن
خـامـوش ...
۲۷ آذر ۹۷ , ۱۳:۱۴
خواهش میکنم عزیزم
ان شاا... که به دردتون خورده باشه.
موفق باشین
یا علی

پاسخ :

تشکر کردن نشانه محبت است 
محبت به کسی که برایت معرفت خرج کرد
ممنونم
یاعلی
raha banoo
۲۸ آذر ۹۷ , ۱۳:۴۰
دروسش که نه .نمیدونم سخته یا نه ...
شرایطش منظورمه.اون انتظاری که بقیه ازت دارن.

پاسخ :

آهان بله درسته...
مسعولیتت بیشتر میشه نسبت به دین و درست و غلطی که انجام میدی
ولی ماییم و نوای بی نوایی بسم الله اگر حریف مایی:))))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan