اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

این مکان البزاز؟!

بسم الله الرحمن الرحیم
مشرف شده بودیم عتبات...
خواستیم بریم واسه فک وفامیل سوغاتی بگیریم،گفتم بزارید من آدرس پارچه فروشی هاشونو میپرسم...کودک عرب درونم اومدو گفت این همه تو دوران مدرسه عربی خوندی یه جا ازش استفاده کن...
رفتیم کنار یه آقا گفتم این مکان البَزّاز؟
یه نیگا به من کرد با قیافه تعجب هیچی نگفت رفت
گفتم عژب آدمیه خب بگو نمیدونم
نفر دوم این مکان البزاز؟
اینم سرشو یه تکونی داد و رفت
نفر سوم هم به همین طریق 
با خودم گفتم اینا خنگن یا خودشونو زدن به خنگی(که بعد زبونمو گاز گرفتم گفتم بی ادب نباش اولا که خودت خنگی که نمیتونی عربی حرف بزنی دوما شاید یه چیزی هست که تو نمیدونی)
گفتم بزارین برم از مغازه دار ها بپرسم اونا ساکن اینجان میدونن لابد
من:این مکان البزاز؟
فروشنده:ها؟
من:بزاز اخوی بزاز
فروشنده:ها؟
دیدم نه مثل اینکه نمیفهمه چادرم رو به دستم گرفتم و با چشم اشاره کردم و گفتم ایییی بابا پارچه فروشی هاتون کجان؟کچل شدیم یه آدرس خواستیما
فروشنده:آها قماش
بعدم آدرسو با کروکی دقیق داد
یعنی یه بار خواستیم از اندک معلوماتمون استفاده کنیم که اینطوری خورد تو برجکمون
نمیدونم چرا بزاز تو دایره لغاتشون نبود ازهمون اول باید مثل بچه آدم فارسی میگفتم
بعدا نوشت:راستی من هی فرت و فرت قالب عوض میکنم براتون سوال پیش نیومده چمه؟از خدا که پنهون نیست از شما چه پنهون بنده کلا تنوع رو دوست دارم خونه رو هم یسره دکوراسیونش رو تا جایی زورم برسه تغییر میدم این وبلاگ که دیگه سهله...


۲۲:۴۲
بانوی عاشق
۰۸ آذر ۹۷ , ۲۳:۱۱
اخوی
این المدرسه الراهنمایی؟
ماذا هی معلممه العربیه؟
خخخخخ
من ی دمت مسافر عرب زیاد داشتیم ی چیزایی یاد گرفتم و البته ترکی
ک خب الان از یادم رفته

پاسخ :

باید بیام پیشت عربی یاد بگیرم
کی خدمت برسیم استاد؟
😁😁😁

سوته دلان
۰۸ آذر ۹۷ , ۲۳:۵۸
سلام

جالب بود :))
من به این نتیجه رسیدم آدم هرچقدرم زبان دوم بلد باشه ولی ازش استفاده نکنه، تو بزنگاه یادش میره و عملا سوتی میده!

پاسخ :

سلام و رحمت خدا برشما
ولی من تقریبا هیچی بلد نیستم تو اون لحظه مارا جوی خفن گرفت خخخ
خیلی دوست دارم عربی یاد بگیرم درحد دوست داشتنه هنوز تلاشی نکردم
بانوی عاشق
۰۹ آذر ۹۷ , ۰۰:۱۷
دیگه چوبکاری نکن
گفتم که یادم رفته خخخخخ
مثلا یادمه تو اصطلااتشون ب بچه ی چاق میگفتن دُب دُب

پاسخ :

شکسته نفسی نفرمایید...شما استادین
دب دب! یاد دب اکبر افتادم 
فکر کنم دب یعنی خرس
نه خوشم اومد یه چیزایی بلدم خخخخ
بانوی عاشق
۰۹ آذر ۹۷ , ۰۰:۱۹
راستی دفه اولی ک چشمم ب عنوان پستت خورد میدونی چی خوندم؟
این مکان البرز خخخخخ
فک کردم رفتی البرز و داری از اونجا گزارش میکنی

پاسخ :

خخخخخخ 😂😂😂
خیر هم اکنون  از رخت خواب گزارش میدهم من در خانه مان هستم چراغ ها خاموش است و صورت من روشن از نور گوشی
شب خوشی را برای شما و خانواده آرزومندیم
مرتضا دِ
۰۹ آذر ۹۷ , ۰۱:۳۸
:))) مطمئنی کمی طنز بود این؟


آره اتفاقا از خودم پرسیدم بار قبلی عکس پروفایل سمت چپ نبود؟! :|

پاسخ :

به بانمکی خودتون و بی نمکی و بی مزگی ما ببخشایید
کلا قالبو هی عوض میکنم به پروفایل کار ندارم
مرتضا دِ
۰۹ آذر ۹۷ , ۱۰:۴۱
خانوم! منظورم اینه که بیشتر از یه کمی قشنگ بود

پاسخ :

عه وا راست میگین؟
تشکر جات فراوان
باز منو جو میگیره میام همش خاطرات طنز مینویسما
یخوده بی جنبه ام
شمیم ..
۰۹ آذر ۹۷ , ۱۲:۰۱
افرین افرین😂😁

پاسخ :

ممنونم ممنونم😁😁😁
سِـــــــد جَــــــواد
۰۹ آذر ۹۷ , ۱۷:۳۵
پس در شوهر دقت کافی به خرج بدید
که نمیشه دکوراسیونی که ننه اش 20 سال براش چیده عوض کنید

پاسخ :

راستش ربط ننه رو نفهمیدم 
چون ننه جون خونه خودشو چیده 
چیکار به خونه ما داره بنده خدا...
خودش بیچاره هی باید سر مبل بگیره تی وی جابه جا کنه و..‌.
مجموعـه فرهنگـی {الصادقــِـین} علیهم السلام
۰۹ آذر ۹۷ , ۱۸:۵۷
واقعا .....

منم تو یکی از سفرهام به عتبات نزدیک بود چوب این نصف عربی حرف زدن رو بدجوری نوش جان کنم ..... با هزار تا توسل و صلوات خطر بزررررررررررررررررررررررررگی از بیخ گوشم گذشت... :(


اما
شکر خدا راه افتادم.


مشکل 2تاست:

1- زبان های عربی و انگلیسی مدارس که یاد میدن : اصلا کاربردی نیست و نتیجه خاصی ندارد و صرف نمره است.
2- لهجه ها باهم متفاوته و مدرسه معمولاو اصولا عربستانی یاد میدن که با لهجه عراقی بسیار متفاوته و ..... .


تشکر از شما و مطلب جالبتون

پاسخ :

خداوکیلی من یه جمله درست میگفتم ولی فکر کنم همونطور که بعضی لغات اصیل فارسی الان برای خیلی از ماها نا آشناس بزاز هم برای عراقی ها نا آشنا بوده...
به سیستم آموزشی زبان که دیگه هیچی نمیشه گفت فقط وقت تلف کردنه آدم بیاد ۷سال یه زبانی رو بخونه آخرشم هیچی به هیچی...
در پناه خدا
سِـــــــد جَــــــواد
۰۹ آذر ۹۷ , ۱۹:۱۴
دکوراسیون ننه اش
یعنی اخلاق و فهمی که طی 20 سال پیدا کرده
و نمیشه یک روزه تغییرش داد 
در کامنت قبلی دکوراسیون خونه به اخلاق فردی تشبیه شده بود
که قابل تغییر نیست
:|

پاسخ :

خو از اول زیر دیپلم بگید تا بیایم تو باغ...
تنوعی که من میگم تو چیدمان ظاهر هست اخلاقشو که اول پسندیدم نمیخوام تغییر کنه
raha banoo
۱۰ آذر ۹۷ , ۰۰:۰۸
:)))))))
خیلی جالب بود
درس های مدرسه را باید بعد امتحانات با کتاب ها ریخت دور چون به درد نمیخورن

پاسخ :

مچکرم 😊
حیف عمری که تو این مدرسه ها تلف شد
هیییییی خدا...
باز خوبه تو مدرسه دور هم بودیم یکم خاطره ساختیم وگرنه دق میکردیم
لوسی می
۱۰ آذر ۹۷ , ۰۸:۴۱
آقا من تو کنکور عربی رو صد زدم و تو عتبات هذا و ذلک رو یادم نمیومد که بگم! 
و نمیگفتم و فارسی را پاس میداشتمی!
تازه تشکر کردن هم نمی دانستم که دوستم مرا آموخت که ممنون غلط است و شکراً صحیح است! :/
یه همچین نظام آموزشی کاربردی ای داریم :))

پاسخ :

100؟؟؟؟
خداوکیلی عربی100؟
من تو کنکور انقد دهنم درگیر سوالات درسای اختصاصی بود که عربی رو افتضاح زدم
تو امتحان و سر کلاس خوب بود عربیم ولی تو کنکور...
اتفاقا شکرا رو تو عراق میگفتم ومیفهمیدند خخخخخ
نظام آموزشی که دیگه از کاربردی هم گذشته
سیدحمید مشتاقی نیا
۱۰ آذر ۹۷ , ۱۱:۰۵
سلام
یکی از دوستان رفته عراق سر شیر می خواست
رفت مغازه پرسید: هل عندک موجود رأس الاسد!!

پاسخ :

سلام علیکم
وووواییییی خدااااااا
وااااااایییی دلم
خیلی باحال بود خیلی
نـــای دل
۱۰ آذر ۹۷ , ۱۵:۴۵
بزاز کلمه فارسیه و اصلا در عربی ندیدم..

قالب خوبیه..

پاسخ :

خو منم بعدش با خودم گفتم شاید فارسیه که این بنده های خدا متوجه نمیشن
اما تو کتاب عربی دخترخاله دیدم بزاز رو...
سپاس...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan