اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

خان دایی

بسم الله الرحمن الرحیم

یه دایی دارم که ته تغاری میباشد...تنها دایی که باهاش حرف برای گفتن هست

وچون خصوصیات شوخ طبعی و پر حرفی اش مشابه من است بیشتر باهم راجع به مسائل مختلف صحبت میکنیم...

مهربان،دلسوز و...

نزد من دوست داشتنی است ( البته خاله جان ها و مامان جونم براش پرپرمیزنن)

یه بچه تو راهی داره که ان شاءالله همین ماه به دنیا میاد...

جمعه هفته پیش مادر بزرگم در زینبیه نزدیک خانه شان مراسم دعای ندبه داشتندبعد از مراسم و تمییز کردن زینبیه رفتیم خونه مادر جون(مادر بزرگم) که تا ساعت ۱۰ که دوباره روضه است اونجا باشیم...

جمعمون جمع بود خاله ها دختر خاله ها و...دایی وارد شدند سر بحث باز شد(دوسه روز قبلش با مامانم داشتیم راجع به دایی ام صحبت میکردیم مامان و خاله هام به شدت نگران بودند میگفتند دایی جدیدا یه حرف های عجیب غریب میزنه ،یکی از دوستاش خیلی روش تاثیر گذاشته،فضای مجازی و...)

چون من مثلا مذهبی ترین فرد خانواده هستم از نظر دیگران همه سکوت مطلق فقط من و دایی صحبت میکردیم...نگرانی درچشم های مامانم و یکی از خاله هام موج میزد... 

دایی چند تا شبهه مطرح کرد من با اطلاعاتی که داشتم راحت اونارو توضیح دادم بعد دیدم اوضاع بی ریخت تر ازاین حرفاس یه چیزایی میگه که اصلا نباید بگه

بحثمون انقدر طول کشید که خاله ها رفتند روضه و برگشتند ولی ما همچنان صحبت میکردیم من از روضه گذشتم واز ارباب کمک خواستم تا دل دایی رو با حرفای من قانع کنه آخه خیلی دلم میسوزه دایی که سردم دار هیئت بود زنجیر زن امام حسین بود امسال که رفته بود پای منبر دیده بود سخنران حرف های بی ربط(از نظر دایی)میزنه کل دهه اول رو نرفت هیئت و به قول خودش تنهایی عزاداری کرد 

دایی که نماز هاشو میرفت مسجد جامع میخوند الان نمیره و میگه من اون امام جماعتو قبول ندارم برای همینم نماز هاش به تاخیر میفته(چون تا ازسرکار بره خونه دیر میشه)

دایی آخرای بحث گفت هیچکس براش امام علی(ع)نمیشه گفت نهج البلاغه رو که میخونه خیلی سنگین و پرمغزه...

خییییلی خوشحال شدم در دلم گفتم ان شاءالله بابا علی دستتو بگیره و ازین افکار نجاتت بده ان شاءالله امام حسینی که سالها براش زنجیر زدی چشمتو باز کنه...

میدونم رهایش نمیکنند...

دایی میگفت همیشه دعا میکنم امام عصر زودتر ظهور کنه تا حقایق روشن شه ...

گفتم دایی خوبم این بهترین دعاست همیشه این دعا رو بکن...

*میخوام مطالعه ام رو افزایش بدم و برای دایی بیشتر صحبت کنم دایی من باید به اصلش برگرده...شما هم دعا کنید


۱۳:۱۷
... به دنبال حقیقت ...
۰۹ آبان ۹۷ , ۱۳:۲۴
حقیقتی که خودمون بهش رسیدیم هرچند کم باشه خیلی با ارزش تره تا یک مذهبی 6 دونگ تقلیدی بودن.

انی ذاهب الی ربی سیهدین

+پیشنهادم اینه که نیت تون از مطالعه این باشه که به حقیقت برسید...بدون تعصب...نه این که بخونم تا توی اعتقاد فعلی م قوی بشم و دیگری رو قانع کنم.

پاسخ :

اوهوم...بله همین درسته
بنده خودم تقلیدی سعی میکنم نباشم ...
دایی هم همینو میگه...میگه دوست ندارم تقلید کنم دوست ندارم هرچی بقیه میگن درمورد دینم انجام بدم...
خداوند کمک کنن نیت خالص بشه و اعتقادات راسخ
ممنون ازشما
اقلیما ...
۰۹ آبان ۹۷ , ۱۳:۴۳
سلام
واقعا فضای مجازی اونقدر پر شده از دروغ ها و شبهه ها که بعضی ها واقعا حق و باطل رو قاطی کردند
منم همین مشکل رو با داداشم دارم،...خیلی چیزای عجیب غریبی تو کله ش رفته
ولی بنظرم بحث کردن بدتر اونارو سر لج میندازه
باید کتابهای خوب بهشون معرفی کرد و براشون دعا کرد
ان شاء الله هممون عاقبت بخیر شیم

پاسخ :

سلام علیکم...
بله واقعا تشخیص حق بسیار سخته،اما خان دایی خودش علاقه به صحبت داره خودش میاد و سوال میکنه و نظر میخواد...(شایدم میخواد نظر منو عوض کنه)
اللهم الجعل عواقب امورنا خیرا
❤️ علی خوش شانس ❤️ ۷۴📆
۰۹ آبان ۹۷ , ۱۴:۰۳
بیا من یه شبهه هایی مطرح کنم که از ریشه همه چیزو بندازه دور😀 امام جماعت که چیزی نیس، کلن منکر نظریه امکان وجود بشه😁 به پوچی برسه😂

پاسخ :

شبهشون امام جماعت نبود...شبهه هارو که نگفتم...میگفت نمیرم نماز چون حرفها و خودش رو قبول ندارم
اسماعیل حسن زاده
۰۹ آبان ۹۷ , ۱۴:۰۵
سلام خیلی وبلاگ خوب و جالبی دارین و قلمتون خوبه . 

اگه تمایل به تبادل لیک دارین به وبلاگ ما سر بزنید .

http://www.linkbaz.blog.ir

پاسخ :

سلام علیکم.باشه چشم
اسماعیل حسن زاده
۰۹ آبان ۹۷ , ۱۴:۱۱
مرسی

پاسخ :

خواهش میکنم
Omidreza Sh
۰۹ آبان ۹۷ , ۱۴:۲۲
در جواب به خانوم اقلیما و شاید کلیت متن...
بدی خیلی از آدم های مذهبی اینه که فکر میکنند به طور کامل حق با اون هاست و فکر کردن به هر چیزی غیر از دیدگاه خودشون رو خطرناک میدونند اما به نظر من چیزی اگر حق باشه خودش حقانیت خودش رو اثبات میکنه...مثل حسین که بعد از قرن ها زنده است و حقانیت خودش رو ثابت کرده اما اینکه چون کسی دیگری چیز دیگری در ذهن داره نباید گفت خدا عاقبتش رو به خیر کنه باید با استدلال بحث کرد و بعد به عقیده ی طرف مقابل احترام گذاشت نه اینکه از بالا نگاه کرد و گفت "چیزای عجیب و غریب تو کلشون"از اون سمت آدم هایی غیر مذهبی هم فکر میکنند این چیزای عجیب و غریب چیه که تو ذهن شماهاست؟
این دنیا و به خصوص نوع تجربه و تحصیل من بهم ثابت کرده که آدم در عین اینکه باید عقیده ی خودش رو داشته و برای رسیدن به حقیقت هم تا وقتی زنده است تلاش کنه همیشه باید یک درصدی هم برای احتمال خطای خودش بگذاره و تعصبی حرف نزنه...مذهبی ها معمولا جوری حرف میزنند که انگار دلشون برای اوضاع دیگران و وخامت حالشون میسوزه اما اون خلیفه ای که در قرآن ذکر شده و جانشینش در زمین محسوب میشه به انسان هایی که فارغ از دین و مذهب سعی میکنند انسان باشند گویا نزدیکتره...
پیروان مذاهب البته نه به طور کامل در طول تاریخ ثابت کرده اند از سایر انسان ها بیشتر مایل به زورگویی و ظلم و خشونت هستند شما کودک کشی صهیونیست ها به نام دین یهود رو ببینید....آدم کشی های مسیحیان در قرون وسطا که بدترین نوع شکنجه ها رو نسبت به یک انسان روا میداشتند که وقتی تاریخ ویل دو رانت یا سایر کتب تاریخ اروپا رو میخونی از این حجم از وحشیگری در وجود انسان هاج  واج میمونی و نزدیکترین نمونه هم که داعش و طالبان هستند که با برچسب اسلام دست به هر جنایت دینی زدند...
من میگم انسان هایی که دیندارند برای ارتباط با دیگران به جای اینکه اول به مذهبشون نگاه کنند باید به انسان بودنشون  فکر کنند این چیزی که در نامه ی علی به مالک اشتر در نهج البلاغه اومده که : "دلت را از رحمت و محبّت و نرمش با مردم لبریز کن. مباد که چونان درنده ای شکارشان را غنیمت شماری، زیرا آنان از دو دسته بیرون نیستند: یا در دین با تو برادرند و یا در آفرینش با تو برابر"
اینکه فکر کنیم ما و عقیده ی ما و دین ما از همه برتر و حقانیت محض همه چیز رو خراب میکنه...
اصل دین خوبه اما انسانیت مهم تره....
ببخشید که پر حرفی شد(گل)

پاسخ :

سلام علیکم
اینطوریام نیست حقیقتا...چون من به هیچ وجه تعصبی حرف نمیزنم ونمیگم بدون خطا هستم چون اطلاعاتم راجع به دیدنم کافی نیست و کارشناس دراین زمینه نیستم اما به اندازه اطلاعات و یافته های خودم سعی میکنم نظرم رو بگم در رابطه بایک شبهه راجع به پیامبر اکرم(ص)کاملا علمی و با استدلال با خان دایی صحبت کردم که قانع شدند...
من برای خودم درصد خطا قرار میدم اما برای دینم هرگز چون شکی ندارم که هیچ خطایی نداره...
اصل دین همون انسانیت هست نمیشه گفت انسانیت مهمتره چون دین راه وروش انسانیت هست همینطور که پیامبر میفرمایند من مبعوث شدم برای مکارم اخلاق
ازتون ممنونم به خاطر وقتی که گذاشتید
Omidreza Sh
۰۹ آبان ۹۷ , ۱۴:۴۹
ببخشید که سلام نکردم.
اینکه شما میگید دینتون صد درصد درسته رو باید برای خودتون نگه دارید...
یعنی نمیتونید بگید دین من برای دیگران هم صد در صد درسته و کسایی که سایر ادیان دیگر رو دارند یا احیانا راه رسیدنشون به انسانیت و خیر مطلق متفاوت یک پله از من مسلمون عقب تر هستند...
توی مورد آخرم دیدگاهم با شما متفاوت و معتقدم دین وسیله ی رسیدن به انسانیت...اصلا توی ساده ترین تعریف از دین هم میگن راه رسیدن یا  قانونی برای زندگی...دین وسیله است هدف نیست...اما انسان بودن هدفه...
البته من خودم که اینجوری دارم نطق میکنم دینم اسلام و معتقدم کاملا به این دین و فکر میکنم اصل دین اسلام برای شخص من بهترین راه رسیدن به انسانیت البته تکرار میکنم فقط برای شخض من.... چون سال ها تحقیق کردم  و 4 سال هم آکادمیک فلسفه و کلام خوندم اما اینکه میگم برای من بهترینه دلیل نمیشه برای دیگری هم بهترین باشه...
موفق باشید(گل)

پاسخ :

اینکه میفرمایید چون ازنظر خود من دینم کامل هست پس دیگرانی که دین من رو ندارند ازمن عقب ترند بله موافقم اینطور نیست چون اونها شاید ظاهرا مسلمان نباشن اما ازمن مسلمان درست تر عمل کنند و این دنیا و اون دنیاشونم ازمن بهترباشه اما اونا در حقیقت دارن به دین عمل میکنند مگر نه اینکه همه دین ها یکی است در حقیقت ولی کامل ترینش اسلامه...اگر من مسلمان به دینم کامل عمل کنم معلومه که ازون ها جلوترم چون برمبنای عقل هر پیامبری که مبعوث میشدند دین پیامبر قبل رو تایید میکردند واون رو کامل پس کامل ترین و بهترین روش مال پیامبر خاتم هست همونطور که خداوند میفرمایند همانا دین نزد من اسلام است ...
مثلا در دین من توصیه شده به نطافت به رعایت حقوق دیگران اما اگر یک یهودی یا اصلا بت پرست اینهارو انجام بده ثمره اش رو هم میبینه ...
از فرعون که مشرک تر نداریم میگفت انا ربکم الاعلی اما سه خصلت داشت که باعث عمر زیاد و سلامتی در طول عمرش شدیکی غیرتمند بود همسرش رو در معرض نامحرم قرار نمیداد،یکی به فقرا اطعام میداد،یکی زیردستاش راحت پیداش میکردند ...خداوند به واسطه این خصلت ها بهش پاداش داد
به نظر من هرراه درست وحقی دردین اسلام هست حالا اگر یه نفر مسلمان نباشه و به قسمتی ازاون عمل کنه نتیجه اش رو میبینه...من مسلمان هم اگر عمل نکنم ازیک غیر مسلمان میتونم عقب تر باشم
اما اگر بخواد به بالاترین مرتبه ها برسه به اوج بندگی و حقیقت برسه تنها از طریق اسلام میتونه برسه
راستش من نه فلسفه میدونم نه کلام اما این چیزی هست که بهش اعتقاد دارم
شما هم موفق بلشید.یاعلی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan