اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

دخترِبد

بسم الله الرحمن الرحیم

رفته بودم ازون مانتو اداری ها بخرم 

هوا گرم بود و گرما به شدت اذیتم میکرد نگاهم که به اطراف می افتاد میدیدم دخترای هم سن و سال من یه مانتو نخی روشن پوشیدن و چقدر راحتن

کلی حسودیم شد...

ازین حسودی حالم بهم خورد حالم بهم خورد از بی لیاقتیم

در فکرم مرور میکنم:

آیا من نمیتونم مثل اونا لباس بپوشم؟

آیا نمیتونم به زیبا ترین شکل ممکن در جامعه حضور پیدا کنم؟

آیانمیتونم  شلوار قرمزمو با رژ لب و حاشیه شالم ست کنم؟

آیانمیتونم صندل بپوشم ؟

جواب همه اینا مثبته اما...اما خودم نخواستم

 با وجود اینکه خیلی ها بهم گفتن چادری نباش چادرو انتخاب کردم و گاها تمسخرهایی که دراین زمینه میشدم رو به جون خریدم

اما انگار همش نقش بوده انگار بی لیاقت تر ازاین حرفام انگار این چادری که گاهی به زور به خودم تحمیل کردم برام اونقدر ارزشمند نیست که به نداشتنش حسودیم شد!!

وای برمن که نتونستم ارزش نماد یک زن مسلمان ، چادر رو پیش خودم حفظ کنم

در زمستان بخاطر پالتوی زیر چادر غر زدم در تابستان به خاطر گرمی در مهمانی به خاطر دست و پاگیری ...

گاهی غر زدم گاهی خسته شدم گاهی کنار گذاشتمش...

اوفقط یک تکه پارچه نیست او یادگار مادراست  

که منِ بی لیاقت لیاقتش رو نداشتم و...

دخترِبد‌ ، مادرِخوب عاقبت چه میشود؟؟

مادر که همیشه خوب میماند آیا دختر هم روزی خوب خواهد شد؟


+امروز یه آقاهه رو دیدم تیشرتشون تا روی زانو میومد روز به روز مردا باحجاب تر و زن ها بی حجاب تر!!

۲۳:۲۱
MIS _REIHANE
۲۷ خرداد ۹۸ , ۲۳:۵۷
اصلا موافق این خودخوری نیستم.اگر بتونم تورو جای خودم بزارم احتمالا بعد از چند ساعت این مشکل یادت میره.و منتشر کردنش یه جورایی برات احساس خجالت میاره.چون حلش کردی.یا بدون حل محوش کردی.
اینا فقط چیزایی بود که من انجام میدم در حضور این مشکل.و اصلا قرار نیست برای کسی باشه مگر اینکه خلافش ثابت بشه .
دخترم.ما ادمیزادیم بلاخره."گاها شما چیزی را دوست دارید که برایتان بد است" و این رو خدا گفته یعنی ما جای اشتباه کردن و دیدن خودمون توی اینه ی قضاوت هامون داریم.
دوستم.الان توی محل کارتم درگیری.این مشکلم اضافه شده بهش.زود حلش کن و با خودت خلوت کن.بهت فشار میاد.

پاسخ :

میشه جواب نظر بهار دخت رو هم بخونی؟
درگیری محل کارم کاملا با این موضوع فرق داره درگیری محل کارم از طرف من نیست از محیط هست که بهم تحمیل میشه
اینی هم که الان گفتم تقربا حل شده اس و کاملا خوشنودم از پوششم اما گاهی سختی ها و فشار اطرافیان باعث یسری ناشکری ها میشه که سست عنصر بودن و هیج بودنم رو بهم یادآوری میکنه
بهار دخت
۲۸ خرداد ۹۸ , ۰۰:۵۶
خوشحالم که اینقدر ریز بین هستی اما خدا ستار العیوبه و دوست نداره عیب ما اشکار بشه پس به خاطر خدا عیبتو اشکار نکن هر چی که هست باید بین خودت وخدای تو باشه

پاسخ :

ممنونم عزیزم
اونکه میگن گناهت رو فقط برای خدا اقرار کن با این فرق داره...
چون اولا اینی که گفتم گناه نیست انتقال حسم به مخاطبینم هست
و چند دلیل داشتم اول اینکه منو یک قدیسه تصور نکنند(چون من اینجا فقط از حس های خوبم مینویسم مورد داشتیم فکر کردن من عجب آدم خوبی ام)
دوما اینکه کسایی که چادر رو انتخاب کردند قدر چادر رو بدونند و ارزشش براشون یادآوری بشه:))
سوما کسی اینجا هویت واقعی من رو نمیشناسه و فکر نکنم هم بشناسه
آقای گوارا
۲۸ خرداد ۹۸ , ۰۵:۰۱
انشاالله یه روز به زیباترین شکل ممکن در کنار همسرتون حضور پیدا می کنید ...

+صندل برا خانما چه اشکالی داره ؟

پاسخ :

از کجا معلوم الان در کنارشون نیستم:))

+معمولا با صندل جوراب پوشیده نمیشه
سوته دلان
۲۸ خرداد ۹۸ , ۰۷:۰۳
دختر خوب؛ به اونایی که بهشون حسودیت میشه بگو: «قُلْ نَارُ جَهَنَّمَ أَشَدُّ حَرًّا...»

پاسخ :

آخه من حسودیم شده
چرا به اونا بگم؟!
محمد برزین
۲۸ خرداد ۹۸ , ۰۸:۱۵
سلام 
میگن دور وبری های شهید چمران انقدر دوسش داشتن حتی موهاشون رو از ته می زدند که بیشتر شبیهش مصطفی بشن. 
الناس عبید الاحسان 
ما اینجوری هستیم از هر کی محبت بی اندازه ببینیم عاشقش می شیم و خودمون رو شبیهش می کنیم. 
کار به فواید چادر ندارم کار به بهترین نوع پوشش بودنش هم ندارم 
می گم وقتی بهترین بانوی عالم که محبتش رو لحظه ای از ما دریغ نکرده داریم باید خودمون رو شبیهش کنیم. این در خانم ها در ظاهر هم خودش رو نشون می ده و در آقایون به شکل دیگر 
دختر باید شبیه مادرش باشه 

پاسخ :

سلام
گریم گرفت...
همین رابطه مادر دختری منو چادری کرد
اما ...
امان از ناشکری امان از بی وفایی
این پیامتون تو ذهنم میمونه
سوته دلان
۲۸ خرداد ۹۸ , ۰۸:۲۰
از جهت امر به معروف! :)

پاسخ :

:)
خداییش امر به معروف یه سیاست خاصی میخواد وگرنه تو این دور و زمونه طرف میزنه منهدمت میکنه
مـارﮮ :)
۲۸ خرداد ۹۸ , ۰۸:۴۰
من خودم شخصا اعتقادی به حجاب ندارم،برام پذیرفته نیست و نمیتونم درکش کنم
اما نظرم اینه ادم باید پای چیزی که بهش اعتقاد داره وایسه
خیلی خوبه پای چیزی که بهش اعتقاد داری وایسادی و با قلبت انتخابش کردی
من عمیقا ارزو میکنم روزی برسه که تو کشورمون چه ماهایی که اعتقاد به حجاب نداریم و چه کسایی که اعتقاد دارن با ارامش و دوستی کنار هم زندگی کنیم

پاسخ :

من دوستای زیادی داشتم(تقریبا اکثردوستام)که اعتقادی به حجاب نداشتند حتی تو فامیلامونم زیادن با این تفکر..خیلی هم دوستیم و..خیلی هم همو دوست داریم:))

اما اینکه میگی هرکسی باید پای اعتقاداتش وایسته،اگه اعتقاداتش اشتباه بودن چی؟بازم باید پاش وایسته؟
میم میم
۲۸ خرداد ۹۸ , ۰۸:۴۷
سلام
درسته که مسخره کردن خوب نیست ولی شمای با حجاب باید قبل از اینکه توسط اونایی که چادری ها رو مسخره میکنن، مورد تمسخر قرار بگیرین،  پاتک بزنین. بلدین. یه کاری کنین که به خودشون بیان. که اگر نمیخوان حجاب کنن، لااقل بیشعور نباشن و تمسخر هم نکنن چادری که حرمتِ به حضرت زهراست

پاسخ :

سلام علیک
بیشعور یا بیشور؟:)
متاسفانه اینایی که بهم تیکه میندازن از فامیلا و دوستان هستند...
MIS _REIHANE
۲۸ خرداد ۹۸ , ۰۸:۵۹
میدونی بی بی.به نظرم فشار فشاره.من خودمم ین این دوراهی زشت بودم و چقدر نمیدونستم که چیکار کنم!واسه همین بت میگم فشار میاد.همین!(:
بهار دختم خوندم.قطعا حتی در دنیای واقعی هم ما نمیتونیم خیلیارو بشناسیم.و اینجا هم خیلی زیاد باشه یه بعد تا دو بعد ادمارو در میابیم.و حرفت رو قبول دارم.و اینکه بر اساس تجربه شخصی میگم.یه جاهایی ما حرمت یه چیزایی رو میشکونیم و بعدش ازشون روبرمیگردونیم.ولی وقتی دوباره میریم سمتشون چنانی دوسشون خواهیم داشت که کمتر به فکر ترکشون میفتیم
ددمورد محیط هم باید بگم که در دو صورت کارو جایی که رفتی مانتو بخری محیط روی تو تاثیر گذاشته بود.اگر تو نمیرفتی بیرون تاثیر نمیزاشت.و چه بهتر که رفتی بیرون.بعضی جاها باید به خودمون تلنگر بزنیم و باز یادمون بیاد که داریم چیکار میکنیم.بعضی جاها باید با ترس حسودی کردن و سست عنصر بودن(البته به قول خودت) مواجه بشیم تابفهمیم پای اعتقاداتمون چند مرده حلاجیم

پاسخ :

چند مرده حلاجیمو خوب اومدی
گاهی فک میکنم من آب نمیبینم وگرنه شناگر خوبی میتونم باشم
مثلا خودم رو جای بقیه که معروفن و گند کارشون دراومده میزارم و میگم اگه من واقعا جای اونا بودم چیکار میکردم؟
این همه دم از اللهم ارزقنا شهادت فی سبیلک میزنم واقعا اگر موقعیتش پیش بیاد حاضرم از جونم بگذرم؟؟
مواجهه خوبه باعث میشه بشناسیم خودمون و نفسمون رو ودیگه گول لاف هاشو نخوریم و دچار عجب نشیم
پیـــچـ ـک
۲۸ خرداد ۹۸ , ۱۱:۴۱
سلام
من اگه جای اون مادر بودم بهت میگفتم: من دختر بد ندارم. کار بد داریم و کار خوب. همه دخترای من خوبن.
فکر میکنی توی سطحی باشی که به خاطر میل به راحتی بیشتر و زیبایی ظاهری خودتو تخطئه کنی؟

پاسخ :

سلام علیک
مادر مادر...یعنی بی بی جان منو هم خوب میدونن؟؟؟
فدای مادرترین مادربشم 
این جمله آخرو متوجه نشدم یعنی این سطح بالایی هست و من هنوز دراون سطح نیستم؟؟!!
یا زهرا
۲۸ خرداد ۹۸ , ۱۱:۵۱
سلام بی بی:)
میتونم بگم توی تابستون مخصوصا من این حس خیلی بهم دست میده،اما تا توی ذهنم پر میشه از این مقایسه کردن ها به خودم یادآوری میکنم که هدفم چیه،آرمان و انگیزم چیه و بعدش دیگه با افتخار این گرما رو تحمل میکنم:)
به خاطر این حست خودتو اینقدر شدید سرزنش نکن خدا مهربون تر از این حرفاست:)

پاسخ :

سلام علیک عزیزم:)
مهربونی خدا و دامن مادر نباید باعث بشه من نماد دینم رو یادگارمادرم رو اون جور که باید وشاید دوست نداشته باشم...
البته دوست دارم اما ...
سبو ....
۲۸ خرداد ۹۸ , ۱۱:۵۸
سلام حرص نخور به گرما هم فک نکن از گرمای چادر لذت ببر میدونی اونا هم گرماشون آخه مثلا توی یزد اینقدر هوار گرمه که خیلی توفیری نمیکنه با مانتو نخی بدون چادر بری بیرون یا با چادر دیدی که آب به صد درجه که رسید هرچی زیرش رو زیاد کنی درجش بالا نمیره اینجا هم همینه اینقد گرمه که واقعا قرار نیست اونا خیلی خنک تر از ما باشند حداقل ما میدونیم برا چی داریم این گرما رو تحمل میکنیم 

پاسخ :

سلام
عه وا شوما یزیدی هستی؟؟خو چرا زودتر نگفتی؟؟؟
اومده بودیم یزد دربدو وردمون که آدرس پرسیدیم و طرف یزدی آدرس داد من کلا یزدی صوبت میکردم لج همه دراومده بود که بابا اصن مثل اونا صوبت نمیکنی ولی اعتماد به نفسم به من میگف مثل بچه های ناف یزد صحبت میکنم
لهجه تون دلمو خش میکنه:))
بهار دخت
۲۸ خرداد ۹۸ , ۱۴:۰۱
درسته
بالاخره هر کی برای  کارش دلیل داره
:))
خوشحالم برات که زود حل و فصلش میکنی

پاسخ :

:))
قربانت:*
آقای گوارا
۲۸ خرداد ۹۸ , ۱۴:۲۴
ینی چی الان ؟! :)

+ و چقدر هم بده واقعا ...

پاسخ :

نمیگم که...
+اینکه نمیشه بدون جوراب بود؟یا صندل؟
پیـــچـ ـک
۲۸ خرداد ۹۸ , ۱۶:۵۵
من که نمیدونم سطح شما چیه. میگم خیلیا در این سطح نیستن. حتی خیلی مذهبی ها.
ما که چشم برزخی نداریم که باطن گناه یا باطن عمل خیر رو ببینیم. نگاه ما ظاهر بینه. عادیه که گاهی یا حتی همیشه نفسمون ما رو به سمت خطا و گناه بکشه. یه کسی مثل حضرت یوسف علیه السلام هم با وجود مقام عصمت میگه ان النفس لامارة بالسوء الا ما رحم ربی. ما که تکلیفمون روشنه. اصلا به همین کشمکشا و پا گذاشتن روی میلمون بهمون اجر میدن. اگه میلی نباشه پس دیگه چه اجری؟

پاسخ :

او مای گاد سطح من پس خییلی بالاس:))))
یعنی واقعا مرسی میدونم این چیزارو ولی فراموش میکنم و یادآوریش توسط بنده ی خوبی مثل شما خیلی حالمو خوب میکنه و دلم رو آروم
خداخیرتون بده:)
سبو ....
۲۸ خرداد ۹۸ , ۱۶:۵۸
دلُمون خش مُکنه

اگه اقه دوس مِداری خب من همش یزی برِت نظر بدم

پاسخ :

دوس که مِدارم
ولی به نظرت میفهمم به صورت نوشتاری چی موگویی؟؟؟
من خنگ ترازاین حرفام
گاهی وقتی به لهجه خودمون یه متنو میخونم نمیفهمم(گفتاری اوکیم نوشتاری نه)
آقای گوارا
۲۸ خرداد ۹۸ , ۱۷:۱۴
من میدونم شما شوخی ندارید پس مبارکه انشاالله :) از شما بعید بود در مورد همچین اتفاق مبارکی مطلب نذارید !

+ نه . پوشیدن صندل بدون جوراب ! خدا الکی حروم نکرده . واقعا ذهن آقایون رو به هم میریزه . اگه وبلاگ قبلیم هنوز وجود داشت ارجاعتون میدادم به یکی از مطالبش . 

پاسخ :

من هر احتمالی رو تکذیب میکنم گفتم از کجا معلوم؟هرچیزی ممکن داره و من زیر بار هیچ پیش بینی نمیرم:)
+واقعا در این حد مهم بوده!!!
حیف وبلاگ قبیلتون:(
ریحانه
۲۹ خرداد ۹۸ , ۰۲:۰۵
جا این نق زدن سر یه تیکه پارچه که فوقش ۲ ماه سال تو گرنا اذیتت میکنه، برو خدا رو شکر کن اسلام تو قطب شمال نازل نشده. وگرنه که باید تو این گرما پالتو پوست میپوشیدی! والا! دیگه لباس رسمی قطب شمال و احتمالا پیامبری که اونجا زندگی میکرد همین بود دیگه

پاسخ :

خدارو شکر میکنم:))
آبان ...
۳۰ خرداد ۹۸ , ۱۹:۵۳
من همیشه چادر سر کردم برای دل خودم ولی این روزها برای ادامه دادنش دچار تردیدم 
حسی که موقع خرید مانتو اداری را داشتی دقیقا تجربه کردم 
راستش مانتو اداری شیک قیمتش خیلی بالاتر از مانتو های جلو باز صورتی و ابی است که اتفاقا ادم را دلبرتر و رنگی تر نشان میدهد ولی خب مانتو و شلوار اداری برای من ضروری است و راستش فکر می کنم با چادر استایل قشنگی ندارد ...البته فکر می کنما هنوز خودمم هم قطعی نظری ندارم 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan