اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

یکی از رازهای عاشقی

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از رازهای خیلی مهم عاشقی به اعتقاد من ادب هست.

ادب و ما ادراک ادب!!!

وقتی ادب در زندگی ات جریان داشته باشد جایگاهت را میشناسی ...دیگر هرکاری دلت خواست نمیکنی...متواضع میشوی...گوش به فرمان میشوی

 

وقتی آب روی آب ریخت از سر ادب بود

عباسِ حیدر کرار را ادب باب الحوائج کرد

 

شروع کنیم به تمرین ادب ...

مثلا سر نماز خمیازه نکشیم ...

جایی را نخارانیم...

چشم هایمان این سو و آن سو نرود...فکرمان نیز هم

موقع سلام به اهل بیت کمترین حد ادب که دوزانو نشستن است را رعایت کنیم...

نماز اول وقت هم ادب است

آیت الله قاضی میفرمایند:اگر کسی نماز واجبش را اول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسد مرا لعن کند!(ویا فرمود به صورت من تف بیاندازد!)

کم کم وسعت بدهیم این ادب را بعد اگر تحولی در خود ندیدید بیایید یقه مرا بگیرید :)‌

+جمله آخر به تقلید از آیت الله قاضی البته با اعتماد به نفس کمتر

۰۹:۴۳
آقای گوارا
۲۰ شهریور ۹۸ , ۰۹:۵۷

ممنون از یاداوری تون . نماز که ستون دینمونه باید بیشتر از هر چیز براش طرح و برنامه داشته باشیم

پاسخ :

البته منظور بنده نماز نبود
کلا بحث ادب بود
اما رعایت و تمرین  این ادب چه جایی بهتر از نماز؟؟
که هم ستون دین است و هم هر روز تکرار میشود

+خواهش میکنم
یا زهرا
۲۰ شهریور ۹۸ , ۱۱:۵۸

خیلی مفید بود...چقد بی ادبیم ماها:/

پاسخ :

خیلی لطف داری..
خودم وخودت را توصیه میکنم به ادب الهی
امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ
۲۰ شهریور ۹۸ , ۱۲:۴۵

 

از خدا جوییم توفیق ادب

بی ادب محروم ماند از لطف رب

پاسخ :

نیاز عاقلان به ادب همانند نیاز کشتزار به باران است
امیرالمونین علیه السلام

ادب و ماادراک ادب!!!

خوذت بهتر میدونی این چیزا رو و ما درس پس میدیم
اما روی ادب علی کوچولو خیلی کار کن
ریحانه
۲۰ شهریور ۹۸ , ۱۳:۰۱

خوب از این پستت خوشم اومد. این شد یه پست عالی. قشنگ یه برنامه و هدف برای بهتر شدن. آهان. حالا شد.

 

و اما یه نکته، یکی از راههای ادب نوع کلام هست. حواسمون باشه زیادی هم کلاممون مودب آمیز نشه که مخاطب هنگ کنه. هول کنه. اصلا ندونه الان چی باید جوابمون رو بده :)))

پاسخ :

:)

مگه ادب حرف های قلمبه سلمبه اس ؟
که طرف هنگ کنه؟
نه خواهر من از ادب کسی هنگ نمیکنه خیالت راحت
MIS _REIHANE
۲۱ شهریور ۹۸ , ۰۴:۴۵

من که خیلی بی ادبم.یه ماه میشه نماز نخوندم.و دیروز که داشتم با دوستم حرف میزدم میگفت ریحانه همه اون دوران میگفتن خوش به حال ریحانه.کسی که نمیدونست نماز میخونم،صرفا میدونستن خیلی عالی این مسیر زندگی رو پیدا کرده بودم.اونم نه که گفته باشم،دیده بودن.

خب، با ادب بودن فرق داره با راحت بودن و انجام یه سری کارها که بقیه نمیکنن.خیلی فرق داره.مگه نه؟

پاسخ :

چی گفتی دخترم؟
نماز؟؟چرا آخه؟؟

با ادب بودن یعنی حد خودت رو بدونی مقام خودت رو بدونی
بدونی همیشه در محضر خدا هستی
انسان اشرف مخلوقاته دور از ادبه یسری کارها وحرفها بزنه که با مقامش تناقض داره
انسان میتونه مسلمان نباشه ولی با ادب باشه
MIS _REIHANE
۲۲ شهریور ۹۸ , ۰۱:۰۳

از فردا میخوام نماز بخونم.دلم تنگ شده.

میدونی.من واسه اینکه عمل واجب هر مسمونیه ماز نمیخوندم.میخوندم چون دوسش داشتم.و این مدت ک بینمون شکر اب بود و هنوز هم هست، نمیخوندم.و بر اشتباه خود واقفم.ولی باز هم نمیخوندم.

دلم چقد براش تنگ شده.

پاسخ :

باید به هردوجنبه اش توجه کنی دخترم:)
هم بخاطر اطاعت از مولا که عبدش هستیم
هم بخاطر دلمون و دوست داشتن

شکرآب مکرآبم که باشه بنده ی خودشیم باید روزی پنج بار بریم در خونش بگیم آی خدا من همچنان عاشقتم
ماشاالله کتاب خونم هستی که...
کلی کتاب هست در زمینه نماز
اینقدر این نماز با منطق و عقل جوره که نمیشه نخوندش
کتاب های شهید مطهری در این زمینه فکر میکنم خوبه
نـــای دل
۲۲ شهریور ۹۸ , ۰۲:۰۷

ان شاالله پیرو واقعی اهل بیت باشیم..

و مایه ی زینت ان بزرگواران باشیم..

پاسخ :

ان شاالله...
با کمک خودشون فقط امکان پذیره
آقای ‌‌میم
۲۳ مهر ۹۸ , ۱۳:۱۳

منم اخیرا به همین نتیجه رسیدم
مثلا یه مدت به خدا گیر میدادم چرا اینجوری شد چرا اونجوری شد چرا اینکار رو میکنی چرا اونکار رو میکنی بعدا که بهش فکر کردم دیدم از بی ادبیه

کسی که ادب داره به خدا به چشم بزرگترش نگاه میکنه و میگه چشم

پاسخ :

اووو شما دوره افتادین پستای عهد بوق منو میخونید؟

شما به زندگی هر عالم و عارفی که نگاه کنید متوجه میشید چقدر ادب در زندگیش موح میزنه
اینکه حر،حر شد به واسطه ی ادبش بود
آقای ‌‌میم
۲۳ مهر ۹۸ , ۱۸:۲۳

انقدرم عهد بوق نیست حس کردم بین مخاطب هام یه مقدار در خوندن شما کم لطفی کردم به همین دلیل دارم میخونمتون:)

پاسخ :

خوندنی نیست وبلاگم
نخوندین هم نخوندین
آقای ‌‌میم
۲۳ مهر ۹۸ , ۱۸:۲۴

حر خیلی مثال خوبی بود احسنت

آقای ‌‌میم
۲۳ مهر ۹۸ , ۱۸:۲۷

والا من که خوشم اومد

حداقل اگه پستا خوب نباشه هم تو کامنتا دارم یه چیزایی یاد میگیرم

پاسخ :

همیشه انقدر بی تعارف حرف میزنید؟؟
باشه پستای ما بد
آقای ‌‌میم
۲۳ مهر ۹۸ , ۱۸:۳۲

منظورم این نبود پستاتون خوب نیست از واژه حداقل استفاده کردم ولی دیگه خداییش این جواب هاتون برام جالب بود

یکی این مثال حر یکی هم واژه مظلوم مقتدر که این دومی رو حس میکنم یه جای دیگه هم شنیده بودم

پاسخ :

میدونم...
مظلوم مقتدر ابداع بنده نیست همه میدونن همه
آقای ‌‌میم
۲۳ مهر ۹۸ , ۱۸:۳۶

یه سری کلمات خوب تو ذهنم میمونه مثلا یه مدت بر اثر خوشبینی زیاد خیلی اذیت میشدم و داشتم میرفتم سمت بدبینی که یه بنده خدایی بهم گفت اسلام نمیگه به ما بدبین باشید میگه خوشبین دیرباور باشید

پاسخ :

در هر چیزی باید تعادل داشت
اسلام دین میانه اس
نه افراط نه تفریط
آقای ‌‌میم
۲۳ مهر ۹۸ , ۱۸:۳۹

بله درسته

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan