بسم الله الرحمن الرحیم
این پست که در راستای پست تناقض است(اون پست رو حذف کردم) به سه قسمت تقسیم میشود تا وقت خوانندگان بزرگواری چون شما گرفته نشود
قسمت اول:پرحرفی های اینجانب که توصیه میشود وقت گرانبهایتان را صرف نکنید
قسمت دوم:این قسمت برای آن همیشه خستگانی است که حوصله خواندن متن طولانی ندارنداما چون ناقص است و قسمتی از مطلب بیان شده زیاد بدرد بخور نیست ولی بازم ازهیچی بهتره
قسمت سوم:لینک کامل توضیحات برای آن جویندگان باحال که خیلی باحالن فقط کسانی که این هارو خوندن اعلام کنن جزو خواننده های توپ براشون حاضری بزنم😁
قسمت اول:
اللهم ارزقنا عقلا کاملا(دعای عالیه المضامین)
هیچ فرقی نمیکند مرد باشی یازن عقل نعمتی است که به هر انسانی داده شده و باید برای کامل شدنش تلاش کرد و از خداوند طلب کرد عقل کامل را...
برای سربازی برای بندگی برای عاشقی جنسیت هیچ تفاوتی ندارد
اسلام عزیز در آن عصر جاهلیت آنقدر به مقام زن ارزش میدهد که حتی فکر میکنی تساوی به نفع زنان ازبین رفته...
گاهی با خواندن نگاه لطیف آمیز حضرات معصومین به زن اشک در چشمانم حلقه میزند و میخواهم همه هستی ام را فدایشان کنم
بابا علی(ع)میفرمایند:زن مانند گل لطیف و زیباست وخشن و سخت نیست نباید به او کارهای سخت واگذار کرد
یا در جایی دیگر میفرمایند:زنان در نزد شما امانت های خدا هستند آزارشان نرسانید و برآنها سخت نگیرید
و خیلی احادیث دیگر ...
حال کسانی پیدا میشوند و آن احادیث که در پست قبلی گفتم را مرجع رفتار و توجیهی برای کارهایشان قرار میدهند بدون آنکه ذره ای علم به حقیقت آن داشته باشند و آن را پتکی میکنند و بر سر زنان میکوبند
من نه اسلام شناس خوبی هستم و نه شیعه درست و درمونی اما روی حضرت پدر بسیار حساسم که عده ای بیایند در عصر به اصطلاح روشن فکری توجیه غلط هایشان را به پدر نسبت دهند...
فدای اول مظلوم عالم بشوم که همچنان مظلوم است و نهج البلاغه اش همچنان مهجوراما مظلومیت بابایمان مقتدرانه است
قسمت دوم:
ما معتقدیم که قرآن اساس و مبنای کار ماست و سنت و احادیث تفصیل مجملات قرآن است.در قرآن کریم خداوند سرشت و نفس انسانی را واحد وزن و مرد را دارای سرشت و نفسی یگانه می داند(سوره نساءآیه۱)
و نمونه های زیاد دیگری که فقط به آدرس آنها بسنده میشود:(نساء۱۲۴)(احزاب۳۵)(احقاف۱۵)(بقره ۲۲۸)
حتی در ماجرای ملکه سبا یا همسر فرعون قرآن اشاره میکند که گاهی عقل و درایت زن بیشتر از مرد است
حال اگر بعضی از احادیث ظاهرا با قرآن و سایر احادیث مطابقت نداشته باشد باید عمیق شدو به گونه ای آنان را مطالعه کرد که با مفاهیم قرآنی در آن موضوع منافات نداشته باشد...باید به شرایط بیان حدیث و تاریخ آن و درستی سند آن دقت کرد
اکثر احادیثی که در پست تناقض خدمتتان عرض شد در ضمن جنگ جمل بوده است
و عایشه که لقب ام المومنین را یدک میکشیده رهبری این جنگ را به عهده داشته است
که با ترفند های گوناگون خود را میراث خور حرمت همسری پیامبر میداند و مردم او را اسوه ناب زن مسلمان میدانند و حاضرند فضله شتر اورا سرمه چشمان خود کنند تا دردهای بی درمانشان شفا یابد
چنین شرایطی اگر امام مظلوم ولی مقتدر ما بخواهد این باور غلط مردمی را بکشد و مهر باطل بر آن بزند چه باید انجام دهد. آیا عایشه با زبان ملایم و منطق گویای علی(ع) رام می شود؟! آیا عفو او در مشارکت خونهای به ناحق ریخته، او را وادار به خانه نشستن می کند؟ آیا چاره کار در قصاص او است و مردن او درمان درد روزگار علی(ع) خواهد بود؟ آنچه لازمه احسان و نگه داشت حرمت حرم پیامبر بود، امام انجام داد، اما او متنبه نشد و کشتن، جز ایجاد زمینه فتنه دیگری برای جمعی از بدخواهان فایده ای نداشت. تنها راه، مذمت و سرزنش و آگاه ساختن آنهایی است که عایشه را چون بتی می پرستند و هنوز به اعتبار همسری پیامبر، شأن و موقعیتی برای او قائلند. امام برای رسوایی او این راه را انتخاب کرد. با بیان نارسایی های ظاهری زنان به حقارت عایشه پرداخت تا شاید آن انسانهای ساده لوح هوس باز دریابند که به بی راهه رفته اند اما باز در کلام خود اسمی از عایشه نبرد زیرا نمی خواست نام همسر پیامبر را به سبکی برده باشد هر چند صاحب نام خود را رسوای زمانه کرده باشد. اینک با این فهم از تاریخ متن کلام امام، بهتر می توانیم به هدف اصلی امام از این جملات نیش دار پی ببریم.اما این قسمتی از حکمت سخنان امام است دلایل زیادی وجود دارد که اثبات میکندحضرت به هیچ عنوان مقام زن را مذمت و تحقیر نمیکنند
قسمت سوم:
این لینک خیلی کامل است
لینک بزرگواری که لطف کردند و سه مطلب در این رابطه نوشته اند
بعدا نوشت:دررابطه با این متن از بزرگواری پرسیدم و ایشون لطف کردند و پستی دراین رابطه نوشتند برای جبران زحمتشان هم که شده عنایت بفرمایید مطالعه کنید