اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

آمدنم بهر چه بود؟

بسم الله الرحمن الرحیم

چرا خدا ما رو بدون اینکه خودمون بخوایم آفریدمون؟میتونیم بگیم چون دوست داشت قدرت داشت و اختیار دوست داشت انتخابمون کنه برای انسانیت

امااصلا هدف خدا از آفرینش انسان چیه؟خب که چی؟

الان مثلا من انسان شدم یکی جن یکی فرشته یکی حیوان دست خودمون که نبوده چرا من باید برتر باشم و مقام بالاتری داشته باشم؟سرنوشت حیوونا چی میشه؟

الان یه نفر تو یه خانواده کارتون خواب و معتاد به دنیا بیاد در نهایت میتونه تو اون دنیا هم طراز یک مجتهد باشه به لحاظ مقام؟میدونم هرکس باتوجه به موقعیتش امتحان میشه و خداوند به اندازه داشته هاش و تلاشش بهش جایگاه میده ولی اون طفلک خودشم بکشه برای خوب بودن علی رغم تربیت نادرست و محیط نامناسب و هزار تامشکل بازم میتونه اون دنیا کنار اولیای خدا و صدیقین و رفیقای خدا قرار بگیره ؟

مبدا رو میدونم مقصد رو هم اما چرایی این آمدن رو نه!!!

کفر آمیزه حرفام؟؟؟



۱۶:۰۷
رهیاب کارت
۳۰ تیر ۹۸ , ۱۶:۱۲
با سلام مطالب خوبی داریدبه ما لطفا سر بزنید و دنبال کنید و با درخواست دادن جز باشگاه 30 هزار نفری رهیاب شوید و با گرفتن 10 هزار تومن کارت هدیه رهیاب و توانایی گرفتن وام بدون سود 2 میلیون تومانی بهره مند شوید و با ما در ارتباط باشید تا تجربه خریدی آسان را با ما با راه کار های اسلامی تجربه کنید سود ما 0% و اسلامی است کاملا واقعی...

پاسخ :

و با سلام و علیکم
نباتِ خدا
۳۰ تیر ۹۸ , ۱۶:۱۴
نه کفرآمیز نیست... هر کدوممون با هرشرایطی، خدا حواسش بهمون هست و خودش اگاهه :) 

پاسخ :

حواسش که صد در صد قطعا آگاه هست خدای آسمان ها و زمین :)
مشتاقٌ الیه
۳۰ تیر ۹۸ , ۱۶:۲۱
سلام. 
ان الله لایظلم الناس شیئا ولکن الناس انفسهم یظلمون
سوره یونس آیه 44

مهم اینه که بدونیم اون خانواده معتاد خودشون خواستن معتاد باشن، خودشون خواستن از لحاظ اجتماعی پایین تر باشند و فرزند بیاورند و تربیتش را خراب کنند. خدا که دخیل نیست در این مساله. ما به خودمان ظلم میکنیم. به جای تلاش و تکاپو، مبارزه با فاصله طبقاتی و... به چیزهایی رو میاریم که دردی از ما دوا نمیکنه...
البته جسارت نکرده باشم...

پاسخ :

سلام علیکم
خانوادش خواستن معتاد باشن بچه چه گناهی کرده؟اونکه اختیاری نداشته که تو اون خانواده به دنیا بیاد؟
نه چه جسارتی؟!
روناک رخساری
۳۰ تیر ۹۸ , ۱۶:۲۴
اره دیگه اون دنیا میشه کنار اولیای خدا باشه
مثلا شهید بشه مقامش فکر کنم در حد نبوت میشه تو بهشت

پاسخ :

احتمالش کمه
فردی که داره از گشنگی میمیره خانوادش هزار مشکل دارن
پدر مادرش معتاده خیلی کم پیش میاد به شهادت و جهاد فکر کنه :(
میرزا مهدی
۳۰ تیر ۹۸ , ۱۶:۵۳
تو ملک بودی و فردوس برین جایت بود
 آدم آورد در این دیر خراب آبادت

بپر برو یقه ش رو بگیر

پاسخ :

یقه حضرت آدمو؟
مگه دستم میرسه به یقشون؟
مردی بنام شقایق ...
۳۰ تیر ۹۸ , ۱۷:۰۱
سلام

کارای خوب و بد ضریب دار اون دنیا

برای هر کسی هم ضریب محاسباتیش فرق میکنه
متناسب با محیط و وراثت و تربیت و چیزای دیگه ای که خود آدم توش دخیل نیست ضریب میخوره
تهش حق کسی ضایع نمیشه پیش خدا تا اونجا که خودش بهم گفت :)

پاسخ :

سلام علیکم
میدونم حق کسی ضایع نمیشه به خودمم گفته :))
ولی خداوکیلی کسی که تو خانواده متعادل به دنیا میاد که نیازهای روحی و جسمیش تامین میشه خانواده ای که تا ۷ سالگی غرق محبتش میکنند و بعدم روش های تربیتی درست با کسی که همشمحرومیت کشیده قابل مقایسه نیست
میدونم از مورد اول توقع بیشتری هست و به قول شما ضریب محاسباتش متفاوته اما در نهایت اونی که محرومه پیدا کردن راه درست و درست عمل کردن در همون حد خودش براش سخت تره و در نهایت احتمال بدبختیش بالاس
یعنی هم تو این دنیا بدبخت بوده هم اون دنیاش بدبخت میشه
مثلا تو خانواده دزد به دنیا اومده دزدی عادتش شده پول حروم خورده خیلی احتمال توبه کمه
سوته دلان
۳۰ تیر ۹۸ , ۱۸:۱۸
هرکس قراره ظرف خودش رو پر کنه، نه اندازه‌ی هم!
ظرفیت یکی یه استکان هست، ظرفیت یکی یه اقیانوس...!
و اینکه لایکلف الله نفسا الا وسعها...

پاسخ :

میدونم این هارو میدونم
ولی هرجور فکر میکنم اونی که شرایطش رو داره پر کردن دریا براش راحت تره
و اونیکه شرایط نابسامانی داره و از همه چی بریده حتی اون استکانم براش زیاده
کسی که تا کمر تو آشغال ها فرو میره برای پیدا کردن یه تیکه نون پسماند غذای بقیه
اصلا فکر و ذهنش سمت آمدنم بهر چه بود نمیره!
اینکه چیکار کنه که اشرفیتش انسانیتش نره زیر سوال
حاضره هر حقارتی رو به جونش بخره ولی شکمش سیر شه :(
آقای گوارا
۳۰ تیر ۹۸ , ۱۸:۲۶
سلام

به قول استاد صفایی ملاک سعی است . نه داشته ها مون و نه چیزی که درنهایت به دست میاریم ...
دیروز صبح رفیق به این نکته از صحبت های استاد پناهیان اشاره کرد که خوب بودن یعنی چی ؟ خوب بودن به معنی کار خوب کردن نیست ، بلکه به معنیِ تلاش و مبارزه ی مداوم برای کار خوب کردن است . (نقل به مضمون)

خلاصه این که آدما در هرچیزی با هم فرق داشته باشن در این موضوع همشون مثل همن که همه امکان مبارزه رو دارن ...

پاسخ :

سلام علیکم
بله درسته و موافقم
اما قانع نمیشم کسی که خلا داره از همه لحاظ کسی که جز بدبختی و محرومیت نکشیده جونی برای تلاش و مبارزه نداره
حوصله هیچی نداره چه برسه به مبارزه
یا زهرا
۳۰ تیر ۹۸ , ۱۹:۰۷
اون سواله اولتو خودمم دنباله جوابشم:(
کلا نمی فهمم...بضیام میگن هدف خلقت عبادته که خب اگه عبادت بود فرشته ها که بودن بیشتر از مام عبادت میکنن
+ کسی که تو خونواده معتاد به دنیا میاد خب اگه بخواد به هرجاایی میتونه برسه ربطی نداره مجتهد شدن به متولد شدن تو چه جایی...

پاسخ :

اوم آره یه خب که چی عجیبی تو مغزم میپیچه :(
+چطور ربط نداره؟چطور میتونه برسه؟
نه امکانات درس خوندن داره نه انگیزه 
سَ بو
۳۰ تیر ۹۸ , ۲۳:۲۲
ببین دختر بی بی  بی حساب کتاب نیست چیزا یعنی قاصر و مقصور بودن در نظر گرفته میشه و بر اساس اون  پاداش و جزا داده میشه یهوو همونی که تو خونه یه معتاد و هیچی از دطن نمیدون برابر میشه با پسر یه عالم 
نگاه میکنند ببینند آیا چاره داشتی توی این وضعیت یا نداشتی ندیدی توی قران میگه  یه عده میگن ما مستضعفین روی زمین بودیم بعد فرشته ها بهشون میگن مگه زمین خدا وسیع نبود مهاجرت میکردید 

پاسخ :

اوهوم آره 
اما من خودم تجربه استیصال رو داشتم و خیلی تلاش کردم برای مبارزه اما وقتی هزار بار شکست خوردم به کل ناامید شدم
و فکر میکنم کسی که این شرایط استیصال منو نداشته باشه این شرایط روحی منو نداشته باشه  زمینه رشدش بیشتر فراهمه حالا اونم یسری امتحان های خاص خودشو داره ولی من مثلا شرایط سختی اون رو بهتر میتونم تحمل کنم تا سختی خودمو
فکر میکنم هم دارم این دنیا اذیت میشم هم به دلیل عدم موفقیت اون دنیا
شنیدم یا دیدم کسایی رو که این دنیا واقعا بدبخت بودن آخرشم سرنوشت بدی داشتن و اون دنیاشونم نابود شده
مثلا شنیدم کسی که به زور شوهرش دادند اونم یه شوهر معتاد و بی پول بعد دوتا از بچه هاش که جوون بودند تو دوتا حادثه با فاصله زمانی کم میمیرن
شوهرش سلامتیشو از دست میده و خونه نشین میشه
مجبوره بره کار کنه...
افسردگی گرفته نه نماز میخونه نه هیچی واقعا بریده
یه جورایی حق داره 
عاشق خدا
۳۱ تیر ۹۸ , ۰۰:۱۱
سلام سیده بانو
خاموش میخونمت اما حالا یهو دلم خواست نظر بدم
ب نظر من چون انسان دارای اختیاره پس خودمون انتخاب کردیم انسان باشیم . تو۶
عاشق خدا
۳۱ تیر ۹۸ , ۰۰:۱۴
سلام سیده بانو
خاموش میخونمت اما حالا یهو دلم خواست نظر بدم
ب نظر من چون انسان دارای اختیاره پس خودمون انتخاب کردیم انسان باشیم . تو عالم ذر انتخاب کردیم(اما حالا فراموش کردیم)
 + در مورد اون معتاد قطعا خدا روز قیامت نگاه ب شرایطش میکنه مثلا نمره ۱۰ اون معتاد برابر با نمره ۲۰ اون مجتهد هست . در مورد این دنیا هم خب تنوع تو خلقت از نعمت های خداست ‌. خدا هیچ دو نفری را مثل هم و با شرایط یکسان خلق نکرده و انسان ها با توجه ب شرایطشون تکلیف میشن

++ عرض پوزش با گوشی هستم کامنت قبلی خراب شد

پاسخ :

و علیک السلام عاشق خدا
منت میذارید برسرم که وب این فرد سراپاتقصیر رو میخونید
انسان بودن رو فکر نکنم خودمون قبول کرده باشیم عالم ذر عالمی بوده که قبل اینکه کل انسان ها بیان این دنیا اونجا بودند و کل اتفاقات رو اونجا دیدند و قبول کردند
یعنی انسان بودن دست خودمون نبوده ولی اینکه انتخاب کردیم و قبول کردیم بیایم اینجاشاید
البته من اطلاعات دقیقی ندارم نمیدونم 
+بله این رو میدونم ولی اون معتاد اون ۱۰ هم براش سخته ولی مجتهد که روح سالمی داره برای ۲۰ میتونه تلاش کنه و سختیش رو به جون بخره
++اختیار دارید
سالار سپهری
۳۱ تیر ۹۸ , ۰۷:۴۴
سلام.
از کارای خدای آفرینشگر؛فقط وفقط خودش سر در می آره و لاغیر.
اگه به اندازه ای عمر همه انسان هایی که به دنیا آمدند و رفتند و قراره در آینده به دنیا بیاند و بروند؛سر این موضوعات بحث کنی به نتیجه نخواهی رسی.
یه فعلی رو صاحب قرآن در قرآن خیلی بکار برده؛اما کمتر مورد توجه قرار گرفته و اون فعلِ " شاء" است و مشتقاتش مثل تشاء و یشاء وغیره.یعنی خدای حکیم و علیم خیلی مواقع بر اساس دلش تصمیم می گیره...
خب،دخت بی بی!! دلش خواسته اینطوری یا اونطوری عمل کنه، حرفیه؟؟؟!!!(خنده+ چشمک)

پاسخ :

سلام علیکم
اتفاقا من اکثر وقت ها در برابر چرایی های ذهنم میگم اصلا دوست داشته خداست دوست داشته هر کاری خواسته کرده
در متن هم اشاره کردم
اما این همیشه جوابگو نیست و واقعا گاهی آدم میخواد بدونه چراااااااااا؟؟خب که چی؟؟؟؟؟؟؟

آقای گوارا
۳۱ تیر ۹۸ , ۱۰:۵۸
هرکسی به اندازه ی جونی که داره باید مبارزه کنه . هرچی جونش کمتر باشه مبارزش طبیعتا ضعیف تره . و این اصلا مهم نیست ...
چیزی که مهمه اینه که جون هیچ کس صفر نیست ...

پاسخ :

چرا من جونم در برابر رنج های وارده بهم صفر شده دیگه جونی ندارم
:((

آقای گوارا
۳۱ تیر ۹۸ , ۱۱:۱۰
شما آیا نماز نمی خونید ؟! آیا روزه نمی گیرید ؟ آیا اعمال صالحتون به صفر رسیده ؟! اگر نه یعنی شما هنوز جونتون صفر نشده .
اگر در مورد اون رنج ها صبر پیشه کردید و به جزع و فزع نیافتادید و به کفر نرسیدید این یعنی در مورد اون رنج ها هم هنوز صفر نشدین ...
شاید انتظاراتتون از خودتون بالاست یه کم ...

پاسخ :

یعنی انجام واجبات و قدرت مبارزه رابطه مستقیم دارند؟؟
شاید من واجباتم رو از سر ترس و زور و بیحوصلگی انجام بدم ولی ربطش به مبارزه چیه؟
شاید به کفر نرسیده باشم اما دیگه تحملم تموم شده شده باشه و صبرنتونم پیشه کنم
انتظاراتم که خیلی بالاست چون فکر میکنم چند ساله درحال در جازدنم بدون پیشرفت زیادی و ناراضی ام زیاد

شمدانم والا خدا آخر عاقبتمون روبه خیر کنه
امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ
۳۱ تیر ۹۸ , ۱۱:۲۳
ماها نمیدونیم اونور چه خبره. واسه همین مث اسفند رو آتیش جلزوولز میکنیم.
شاید اونور مث اینور ملاک اعمال اینجوری نباشه
شاید یه آدم صاف و ساده رفت همتراز یه مجتهد نشست! کسی چه میدونه؟

پاسخ :

آدم صاف و ساده آره خیلی افراد بیسواد دیدم که مثل آب زلال اند و مطمینم مقام خیییییلی بالاتری از بسیاری افراد دارند
اما اونها هم شرایط صاف و سادگی با توجه به محیط و خانواده و فرهنگ براشون ایجاد شده
اما اونهایی که هیچکدوم رو نداشتند دارم میبینم هم این دنیاشون به فنا رفته هم احتمالا اون دنیاشون :(
آقای گوارا
۳۱ تیر ۹۸ , ۱۲:۰۲
تمام حرفم این هست که هنوز خیلی چیز ها هست که شما باید به خاطرش خدا رو شکر کنید . هنوز شما تا صفر خیلی فاصله دارید .

البته ریشه ی بعضی از کم ظرفیتی ها مشخصه که چیه ... شاید قبل از این که مشکل وخیم تر بشه باید ساختار ها رو بشکنید و به داد خودتون برسید ...

پاسخ :

نه میدونم نعمت های داده شده به من اونقدر زیاده اونقدر زیاده که میخوام بمیرم از عدم توانایی شکرگزاریشون
اما میگم این رنج وارده به زندگیم نیرو محرکه مو انگیزمو شوق و ذوقمو برای عاشقی گرفته
البته الان که فکرمیکنم میبینم از خدا کسی بیشتر دوستم نداره و این رنج ها قطعا لازمه ی رشدمه قطعا برام خوبه

اما در مورد کسی که دچار فلج هست خانوادش رهاش کردن اونقدر مستاصل و ناامید شده که از خدا هم بریده
این چی؟ چه خاکی بر سرش بریزه؟

منظورتون از ساختار چیه؟ وضعیت موجود ؟ تغییر روش؟
ببخشیدا انقد به حرف میگیرمتون
آقای گوارا
۳۱ تیر ۹۸ , ۱۳:۰۹
من کاملا کلی گفتم . دقیقا نمی دونم مشکل چیه و خیلی نمی تونم با اطمینان حرف بزنم . 

منظورم از ساختار این هست که آدم ها طبق یک سری رسم و رسومات و یک سری خط قرمز هایی که بعضا من در آوردی هستن حاضر میشن به دینشون لطمه وارد بشه . حتّی گاهی اون خط قرمز ها درست هم هستن اما ارزش و اهمیتشون کمتر از حفظ دینمون هست . مثلا احترام به پدر و مادر و چشم گفتن بهشون ... اگه قراره برای دینمون خطر آفرین بشه شاید مجبور بشیم ساختارش رو بشکنیم ...

باز هم می گم چون من نمی دونم مشکل چیه نمی تونم با اطمینان حرفی بزنم . چه بسا تکلیف شما همین صبر و تحمل باشه ...

پاسخ :

کاش زمین دهن باز کنه من برم توش :)
ای خدا
آقای گوارا
۳۱ تیر ۹۸ , ۱۳:۱۰
خواهش می کنم ، ما سرمون درد می کنه بار این بحثا ...

پاسخ :

ممنان که وقت میگذارید.
بلاخره نباید زیاد مصدع اوقات شما شد
عاشق خدا
۳۱ تیر ۹۸ , ۱۴:۵۹
آفرینش خدا خیلی متنوعه
نمیشه برای همه یه نسخه پیچید
اون فرد معتاد شاید(تاکید میکنم شاید) نتیجه اعمال گذشتگانش باشه . مثل لقمه حرام که اثرش روی نسل مشخص میشه
برای همینه حضرت ابراهیم همیشه وقتی دعا میکردند فقط برای خودشون و زمان حالشان دعا نمیکردن بلکه همیشه ذریه و نسل و آینده خیر هم از خدا طلب میکردن
و خب اون مجتهد شرایط خوبی داره و سختی هاش را ب جون میخره و میشه نمره ۲۰ ولی خب تکلیفش هم بیشتره . اگه ی خطایی کنه هم سالها تلاش خودش هدر میره هم اعتبار اسلام( ب خاطر افرادی ک اسلام را با اون مجتهد میشناسن) . ی وقتایی برای انجام یک مکروه مورد بازخواست قرار میگیرن

پاسخ :

در مورد قسمت اول اینکه بدتر شد خب اعمال گذشتگانش چه ربطی به این داره؟چرا این بدبخت باید تاوان خطاهای اونا رو بده؟
درمورد قسمت دوم موافقم دارم کم کم قانع میشم:)
امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ
۳۱ تیر ۹۸ , ۱۶:۱۳
الا المستضعفین من الرجال و النساء و ولدان الذین لا یستطیعون حیلـهً ولا یهتدون سبیلا

یعنی کسی که مستضعف بوده و در حد خودش کوشش کرده و بیش از این در توانش نبوده که بهتر بشه، خدا میبخشه.

اونیکه در محیط نامناسب رشد کرده هم اگر در حد توان خودش کوشش کرده باشه از دید خدا پنهان نیست

مشکل این دیدگاه شما اینه که آدما رو مقهور محیطشون میدونید.درحالیکه انسان اختیار داره. فطرت خداجو داره. اگه کسی در محیط دزدا و قالتاقا هم رشد کرده باشه و در حد خودش کوشش کرده باشه که از گناه دور باشه خدا حساب میکنه. هرچند به مقام مجتهدین نرسیده باشه

پاسخ :

داشتم قانع میشدما اما باز قسمت آخر نظرت برام قانع کننده نبود :)
مثلا غیرت جزو فطرت مرده در وجود همه هست اما الان تو جامعه میبینیم که خیلی از مرد ها نه تنها غیرتی روی ناموسشون ندارند بلکه موافقم هستم به بی حجابی و تبرج بیشتر و حتی تشویقم میکنند 
خب چرا؟
چون فطرتشون باتوجه به محیط تغییر پیدا کرده قلبشون به تعبییر امام صادق وارونه شده 
الان اصلا اون پسربچه ای که تو همچون محیطی بوده و مادر و خواهرش همیشه بی حجاب بودند تو فامیل همه بیحجاب بودند پدرش هیچ حساسیتی نداشته اونم به احتمال زیاد همینجوری بار میاد و اصلا از غیرت تعریفی نداره برا خودش اصلا ذهنش خطور نمیکنه که باید زن باحجاب بگیره کوششی نمیکنه در این زمینه مگر در موارد نادر 
ریحانه
۳۱ تیر ۹۸ , ۲۰:۴۸
خوب حرفی ندارم بزنم جز اینکه دعا کنم و ارزو کنم مشکلتت حل بشن :**

ولی در ول زندگیه دیگه. باید ادامش داد. ایشالله خوشیهاش همیشه برامون بچربه و شاد باشیم.

پاسخ :

تو عزیز دلمی :)
ممنونم
ان شاالله               
سو جی
۳۱ تیر ۹۸ , ۲۳:۲۲
گوهر درونی هر کسی تا گداخته نشه ،بیرون نمیاد
وقتی قراره گوهر درونیمو بشناسم و اینکارو نمی کنم جهان با اتفاقاتی که ما ناگوار می خونیمشون برام اینکارو می کنه

و هر بار که نفهمیم چرایی ماجرارو و نگیریم اون چیزی رو که باید ،جهان به شکل بدتری این کارو با تکرار می کنه

در پس هر سختی آسانی است...
توکل به خدا

پاسخ :

بله منم معتقدم مشکلات و سختی ها و رنج ها در جهت رشده انسان هست و اگر نباشه واقعا انسان چطور میخواد بندگیشو ثابت کنه
اما چرایی هایی مثل خب که چی؟تفاوت رنج انسان ها برام پیش میاد گاهی

و پس از هر آسانی سختی
هیچ وقت در این دنیا سختی ها پایان ندارند

امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۱:۴۸
نه عزیزم. اشتباه میکنی
فطرت عوض نمیشه. شاید به قول شما قلب تغییر کنه. ولی همونم مطمئن باش اگه برگرده به خداپرستی میفهمه که غیرت چیه
شاید مفهوم غیرت و حجاب براش عوض شده باشه. ولی مفهوم خدا که عوض نشده. پس با رسیدن به خدا میتونه به غیرت برسه

کم ندیدیم آدمایی که تو محیطای ناسالم رشد کردن و خوب شدن و از خانواده شون خیلی بهتر شدن
و کم ندیدیم فرزندای آیت الله که محیط مذهبی خانواده نتونسته نجاتشون بده و پیرو شیطان شدن
اگه اینقدر آدم مقهور بود، مطمئنا خدا تکلیف رو ازش برمیداشت. چون خدا عادله

پاسخ :

اوم خدا عادله منم که معتقدم به این صفتش پس چرا مخ خودم و شما هارو بحورم سر سوالای بیخود
عاقا من اصلا تسلیم 
قانع شدم :))
و بسیار ممنان بابت مشارکت شما و قدم رنجه و قلم رنجه تون
پیروز و مهجور باشی ننه :)
امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ
۰۲ مرداد ۹۸ , ۱۳:۰۷
سوال رو باید پرسید ننه، همین که آدم از گوشه های ذهنش دلیل بیاره، باعث میشه تو دل آدم بشینه این اعتقاد
وگرنه هی ذهنت مشغول میشه، به جوابم نمیرسی
موفق باشی ننه جون، 

پاسخ :

وای ننه یکم دیگه نصحیتم کن
خیلی فر مایشاتت گهر باره :))
ولی خیلی کنکاش هم کارو خراب میکنه چون از درک انسان خارجه بعضی چیز ها و وقتی نفهمید میذاره به حساب درست نبودن
درحالی که ما فقط در حد همین دنیای مادی میفهمیم 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan