اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

باهوشا

بسم الله الرحمن الرحیم

دستورات دینی بسیار ژرف و پیچیده هستند لذا افراد سطحی نگر وعقل های اندک و کوچک دستورات دین رانمیفهمند وممکن است آن را غیر عاقلانه تلقی کرده وحتی آن را مضر به حال بشریت تشخیص دهند!کما اینکه بعضی ها روزه رامضر میدانستند!

دین مقوله بسیار هوشمندانه ای است لذا آدم های باهوش دین داری میکنند.

یک روزی خواهد رسید که درجامعه بشری هرکسی دینداری کند میگوید عجب آدم باهوشی است و هرکسی بی دین باشد میگویند عجب آدم نادانی است 

این کلام قرآن است چه کسی از دین دور میشود جز آدم نادان!

الا من سفه نفسه ( سوره بقره آیه ۱۳۰)

دین چون حرف های عمیق میزند گاهی تنها میماند مثل آدم های عاقل که وقتی در میان جمعی از سفها قرار بگیرد معمولا تنها می ماند و حرفش را نمیفهمند و حتی اورا مسخره میکنند

#علیرضا پناهیان

بیربط نوشت:فکر کنم واقعا آخرالزمان باشه یه پسررو امروز دیدم فکر کردم دختره داشت چشام چارتا میشد که چگونه یک دختر بی حجاب اومده بیرون که کاشف به عمل اومد پسره!!!

۲۲:۳۵
جناب قدح
۲۶ ارديبهشت ۹۸ , ۲۲:۳۹
سلام :)
طاعات قبول

پاسخ :

سلام علیک و رحمت
همچنین... التماس دعا
ریحانه
۲۶ ارديبهشت ۹۸ , ۲۳:۴۴
خوب من این سبک حرف زدن را اصلا نمیپسندم. این یعنی تو حق داری فکر کنی. ولی تهش اگه فهمیدی دین درسته اونوقت عاقلی. ولی اگه فهمیدی دین اشتباهه، تو نادونی.

خوب یک کلمه بگو فکر نکن دیگه!!!

پاسخ :

این سبک حرف زدن مال من نیست که میدونی مال آقای پناهیانه و باید از خودشون بپرسی:)
ولی حالا منم سعیمو میکنم اگر گند نزنم...
فکر واختیار از آدم سلب نمیشه
به وسیله فکر اختیار جهت داده میشه
اگر شما این اختیارو اشتباه استفاده کنی مقصری دیگه ،حقیقت که تغییر نمیکنه راه درست همیشه همونه ...
اگر بخوایم بگیم هرکس به هرنتیجه ای رسید درسته که هزار راه و روش بود برای زندگی و دین این وسط چی میگفت؟
این واژه نادان رو هم قرآن به کار برده
حتما دلیلی هست و شاید پروردگار توانایی تشخیص برحق بودن دین را در همه قرار داده که اینجوری میفرماید یعنی تهش همه باید به این برسن دین تنها روش درست زندگی هست و اگه بهش نرسن نادونن
+وی بدترین نوع بیان در رساندن منظور رادارد آخرش هم نتوانست آنچیزی که مد نظرش میباشد بنگارد به بزرگی خودتان ببخشایید:)))


ریحانه
۲۷ ارديبهشت ۹۸ , ۰۱:۰۲
من فقط میدونم اگر تو این حرف ها رو قبول داشته باشی، حتی وقتی هم فکر بکنی بازم ذهنت جوابهایی رو بهت میده که به جواب دین برسی. چون نمیخوای نادون باشی. 
این فکر کردن نیست. این روش زندگی نیست.

پاسخ :

البته این حرف رو آقای پناهیان در جمع مومنین و کسایی که دیندار هستند زدند
و هدفی داشتند قطعا

عرفان ...
۲۷ ارديبهشت ۹۸ , ۰۲:۴۸
گر نادان ها نبودند، دانا ها معنا پیدا نمیکردند...

پاسخ :

عجب🤔
آشنای بی نشان
۲۷ ارديبهشت ۹۸ , ۱۴:۰۴
در خصوص خط آخر میشه گفت دیگه داره طبیعی میشه

پاسخ :

بله طبیعی شده
اما این یکی نوبر بود اصلا روم نمیشه خصوصیاتش رو توضیح بدم خیلی ضایع خیلی
لوسی می
۲۷ ارديبهشت ۹۸ , ۱۴:۲۱
البته اسمشو نباید گذاشت باهوش! باید گذاشت عاقل! خیلی متفاوتند در معنا. :)

#رونوشت_به_جناب_پناهیان :)

پاسخ :

بله مفهوم عاقل برداشت میشه چون در مقابل نادان عاقل هست نه هوش ذهنی و فکر میکنم منظور استاد هم همین باشه:)
میرسانم به دستشان:)
ریحانه
۲۷ ارديبهشت ۹۸ , ۲۰:۴۴
مومنین و دیندارها هم که پیامبر نیستند!! هست مسایلی که هنوز توش شبهه دارن یا نمیدونن یا نمیفهمن. 

پاسخ :

خب آره ولی چه ربطی داره
آقای پناهیان میگه کسی که دین رو انتخاب کنه عاقله و این رو در جمع مومنین و دیندارها میگه حالا کسی چیزی از دین براش مجهول باشه نمیشه گفت به دین اعتقاد و اعتماد و ایمان کامل نداره من خودم مطمئنم دین تنها روش هست اما هنوز سوالاتی دارم 
عرفان ...
۲۷ ارديبهشت ۹۸ , ۲۲:۲۴
بله، همین طور است...

پاسخ :

بله...وچقدر کتابی سخن میگویید:)
سید مازیار ابوالحسنی
۲۸ ارديبهشت ۹۸ , ۰۲:۵۷
سلام
بله
دینداری در عین سادگی و عمومی و مناسب عوام بودن، پیجیده، تخصصی و حرفه ای هستش.
یکی از مطالب وبلاگمون رو براتون کپی کردم. شاید مفید باشه:

یکی از مواردی که در تعجیل ظهور امام زمان علیه السلام تاثیر دارد، نهضت صلوات است. این کار یعنی به صورت گروهی صلوات بفرستیم. البته امکان انجام این کار همیشه در یک مکان نیست ولی هر کسی هرجایی که هست تا می تواند صلوات بفرستد. انجام اینکار هم تاثیرات شخصی دارد و هم منجر به حمایت معنوی از ظهور امام زمان علیه السلام می شود.

روزانه 1000 یا 135 تا صلوات

بهترین عددی که برای صلوات روزانه توصیه شده است، عدد هزار (1000) می باشد. ولی گاهی انجام اینکار برای افراد مشکل است. لذا توصیه می شود با 135 تا صلواتد در روز کار خود را آغاز نمایند.

دوستان و عزیزان، صلوات تنها چیزی هستش که خداوند خالق ما، هم خودش آن را انجام می دهد، و هم ملائکه ی او. ضمنا به ما هم دستور انجامش رو داده. لذا بیایید با خدا همکار شویم. پس:

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم اگه براتون مقدوره، شما هم مبلغ این ذکر شریف باشید.

التماس دعا

پاسخ :

سلام علیکم
یعنی این عدد در روایات هست و دارای آثار و خواص خاصی هست؟؟؟
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

آلاء ..
۲۸ ارديبهشت ۹۸ , ۰۴:۰۰
داشتم میخوندم گفتم شبیه حرفای استاد پناهیانه رسیدم به تهش دیدم بله خودشه:)
چقدر قشنگه این سخنرانی هاشون

پاسخ :

:)
آره سبک حرف هاشون خاصه و کاملا مشخصه مال ایشونه
و کمتری کسی اینطور حرف میزنه
مردی بنام شقایق ...
۲۸ ارديبهشت ۹۸ , ۱۱:۲۳
سلام

منم فک میکنم بهتر بود بجای هوش از عقل بهره می بردن هر چند این دو تا روی هم تاثیر دیالکتیکی دارن ولی اونجوری دقیقتر بود

پاسخ :

سلام علیک
بله در اسرع وقت که استاد رو دیدم میگم اثر دیالکتیکی دارند ولی عاقل دقیقتره :)

عرفان ...
۲۸ ارديبهشت ۹۸ , ۱۳:۱۶
بله، خیلی ها گویند😊

پاسخ :

اوهوم...
آشنای بی نشان
۲۸ ارديبهشت ۹۸ , ۱۸:۰۲
یادمه یه سری سر کلاس یکی از خانم ها روسری از سرش افتاد بعد دیگه همینجوری تا آخر کلاس بی حجاب بود

پاسخ :

حالا ایشون خانوم بوده و بی حجاب بوده ولی این آقا خودشو شبیه خانوما کرده بود لباس هاشم بیشتر به زنونه میخورد من اول فکر کردم واقعا خانومه!
میگن درآخرالزمان مردها خودشون رو شبیه زن ها میکنند و زن ها خودشون رو شبیه مردها
bahar :)
۲۸ ارديبهشت ۹۸ , ۱۹:۱۲
سلام 
طاعات و عبادات قبول 

پاسخ :

سیلام علیک:)
موتوشکرم عزیزم قبول حق 
وهمچنین شما و ملتمس دعا
ریحانه
۲۸ ارديبهشت ۹۸ , ۲۱:۳۶
شاید روحیش زنونه بوده! شاید دچار یک مشکل روحی شده که باید اینطوری خودشو تخلیه کنه! 
منم خوشحال نمیشم این صحنه ها رو میبینم، ولی خوب هر کسی حق داره هر جور دوست داره لباس بپوشه و من نباید قضاوتش کنم. ولی خدایی لجم میگیره پسرا با مانتو میان بیرون!! اونو دیگه فحش میدم تو دلم.

در مورد جمع مومنین که گفتی، متوجه حرفت هستم. منظورم این بود هر مومنی بالاخره یک جاهایی شبهه داره. این حرف باعث میشه به مغزش ناخوداگاه جواب هایی را بفرسته که تهش جوابش مثل جواب دین باشه. و خوب این فکر کردن و حل مسیله نیست.

پاسخ :

اون هایی که دچار یک بیماری ان به کنار اما این آقا که سنی هم نداشت لباسا وظاهرش زنونه بود ولی مدل حرف زدن و روحیه اش نه(تو مطب دقیقا روبروی من بود و با یکی حرف میزد)
شلوار لوله تفنگی سفید و کوتاه تیشرت صورتی  بلندو... تاتهش بخون خودت
میشه مثال بزنی راجع به شبهه؟؟؟
ریحانه
۲۹ ارديبهشت ۹۸ , ۰۰:۵۷
هاها اره. از این پسرا اینجا هم زیاده. حرف که نمیشه بهشون زد. شاید اقتضای سنشونه. ولی همش میگم کاش پسر من همچین نشه :))))


شبهه مثل اینکه معنا و دلیل روزه رو نمیفهمه. حجاب رو نمیفهمه. و قس علی هذه

پاسخ :

اصفهان بودی نه؟؟؟
من میام وبلاگ انگار اومدم اصفهان کلا اینجا اصفهانی ان:))))
خب دلیل اینارو نفهمه چون به این نتیجه رسیده دینمداری عاقلانه اس دیگه نمیتونه فکر کنه؟تفکر کنه؟حل مسئله کنه؟
ریحانه
۳۰ ارديبهشت ۹۸ , ۰۲:۳۳
فکر کنم هی جواب من یادت میره ها. من میگم وقتی قبول داشته باشی که دینداری عاقلانه هست و راه غبر اون نادانی، به طور ناخواسته روی روش پیدا کردن جواب در سوالهات تاثیر داره. به طور ناخواسته جواب هایی را میدی که حتما به جواب مساوی با دین برسه. 

شاید دارم بد میگم که متوجه منظورم نمیشی.

پاسخ :

نه من نمیتونم منظورمو برسونم
این مشکلو از بچگی داشتما
ببین وقتی کسی به دین قلبا ایمان بیاره و مطمعن باشه در عاقلانه بودنش و ازین مرحله گذشت بعد سوالاتی هم براش پیش بیاد تاثیر میذاره روش و میدونه جوابی که بهش برسه قانعش میکنه و باز هم به دین میرسه و اطمینانش و ایمانش به دین بیشتر میشه چه اشکالی داره ؟
اما کسی توی دینداریش شک داره اینکه دین واقعا حقیقت هست شک داره هنوز ازین مرحله عبور نکرده و سوالاتی هم براش پیش میاد و میره دنبالش و ممکنه به دین برسه ممکنه هم نرسه و فرق میکنه با مورد قبل
اصلا در دین  بعضی چیزها هست که انسان دلیلش رو نمیفهمه و میگن خیلی دنبالش نرو و چشم بگو اگر عبدی چشم بگو اینجاست که کسی که از مرحله ایمان قلبی گذشته میگه چشم سمعا و طاعتا حتی اگر دلیلش رو ندونم
کسی که ایمان میاره در اصول دین دیگه تمومه باید حتما حتما یقین داشته باشه و حتی دراین زمینه تقلید هم نمیتونه بکنه میتونه راجع به همه چیز سوال کنه و شبهه داشته باشه اما راجع به اصول نه 
کسی که دیندارواقعی هست دنبال یقین و اطمینان بیشتره با رفتن دنبال سوال هاش
وفرق میکنه با کسی که هنوز تو دین داریش شک داره و سوال هاش از ریشه دین هست
نمیدونم تونستم منظورمو برسونم
ریحانه
۳۰ ارديبهشت ۹۸ , ۱۷:۲۸
 متوجه منظورت شدم. مرسی از توضیحات بیشتر.
راستش منم مشکل بیان دارم. نمیتونم شفاف بگم. بلد نیستم.

ببین منظورم اینه ساختار مغز و عملکردش محدود میشه و دچار خودسانسوری میشه. چیزی که در روانشناسی بهش میگن یخ زدگی مغز. خیلی از سوال جواب ها و راهها ممکنه اصلا به ذهن خطور نکنه بابت این خودسانسوری ناخوداگاهانه.

بیخیال :)))))   تا همینجاشم عالی بود. بیشترش من که زبونم نمیچرخه. احتمالا تو هم همین طور. واقعا سخته ادم اون چیزی که تو مغزش هست رو با بیان فصیح بریزه بیرون.

پاسخ :

برا من سخته برا هالش که سخت نیست
خواهش میکنم خواهری ببخشید دیگه
:)))
شاید بعدا اگر چیزی به ذهنم رسید بهت بگم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan