اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

طریقِ مالک

بسم الله الرحمن الرحیم

یک نفر بازبان و رفتارش بر دلم زخم میزند آنقدر دلم میشکند که چند دقیقه بی اختیار اشک میریزم هرچه سعی میکنم جلو این اشک های مزخرف(که حالم اخیرا ازاین جنس اشک ها بهم میخورد) راکه باعث سردرد با زبان روزه میشود بگیرم،نمیشود

در دلم حس بدآمدن و دوست نداشتن آن شخص ایجاد میشود دلم میخواهدمثل سابق به خدا بگویم ببین ببین نمیذارن بندگی کنم ببین حالِ خوشمو ازم میگیرن...

(دختر بی بی سابق در این موارد هی حرص میخورد و در خودش میریزدبرای خودش غصه الکی درست میکند)

سریع یاد ماجرای مالکِ دل ها می افتم که مردی بازاری کلوخی به سمتش پرت میکند و به او توهین میکند وقتی دوستش میگوید وای برتو او فرمانده لشکر علی ابن ابیطالب است

میترسد و دنبالش را میگیرد میبیند مالک از مسجد بیرون آمده به دست و پایش می افتد مالک میگوید چه شده؟

عرض میکند مرا ببخش مرا عفو گفت

مالک میگویدهرگز ترس و وحشت به خود راه مده ! به خدا سوگند من وارد مسجد نشدم مگر این که درباره رفتار زشت تو از خداوند طلب رحمت و آمرزش نموده و از خداوند بخواهم که تو را به راه راست هدایت نماید

چرا من با این اشک هایی که میتواند از سر حال خوب و حب پرودگار بریزد به روح خودم آسیب بزنم چرا خودم را از حال خوب محروم کنم؟

برایش طلب مغفرت میکنم و میگویم خدایا من کی باشم که نبخشم من کی باشم که شکایت کنم من کی باشم که بدم بیاد

همانجا شیرینی اش را میچشم قلبم آرام میشود اشک ها جنس دیگری است و توام با لبخند است

الحمدلله...

+هرجای دعای ابو حمزه را که میخوانم دلم میخواهد از شدت زیبایی جملات و تعبیرات از شوق جان دهم انگار حرف ته ته دلت را که بلد نیستی برزبان بیاوری میزند

و ما انا یا رب و ما خطری هبنی بفضلک و تصدق علی بعفوک

من چه هستم ای پروردگارم؟و اهمیت من چیست؟به عفوت مرا ببخش و به گذشتت برمن صدقه ببخش

۱۳:۵۷
آقای بیدل
۲۵ ارديبهشت ۹۸ , ۱۴:۲۶
همیشه به این رفتار مالک هم غبطه خوردم و هم برام سوال بوده .
نمیدونم اما حس می کنم همچین رفتاری باعث میشه بقیه از این سکوت و تحملت سوء استفاده کنن و بیشتر سوارت بشن . فک می کنم کمتر پیش میاد که مث ماجرای مالک طرف متنبه بشه

پاسخ :

باید بدونیم در هرموقعیت چه جوری رفتار کنیم
اسلام نمیگه در برابر ظلم سکوت کن اسلام نمیگه بذار حقتو بخورن
اما اسلام در کنار عدالت دارای بعد فضل و رحمت هم هست
گاهی چنین رفتاری مثل مالک باعث میشه طرف برای همیشه بنده اش بشه ...
تشخیص اینکه درهرموقعیت چطور رفتار کنیم که هم حال خودمون خراب نشه هم طرف مقابل به اشتباهش پی ببره کارِ خودمونه
سوته دلان
۲۵ ارديبهشت ۹۸ , ۱۶:۴۱
معمولا وقتی در قبال کسیکه زخم زبون میزنه یا تیکه میندازه، سکوت کنی، اون شخص بیشتر خودخوری می‌کنه و به هم میریزه!

پاسخ :

آره تجربه شو داشتم وقتی سکوت کردم طرف اینقدر لجش دراومده در حد انفجار
اما این دفه رفتارم جوری بود با اینکه میدونست خیلی ناراحت شدم ولی بخشیدمش و خیلی مهربون شد و رفتارش فرق کرد 
گوهر نویس
۲۵ ارديبهشت ۹۸ , ۱۷:۳۳
خوشا به سعادتتان که توفیق انس با کلام حضرت امیر علیه السلام در دعای ابوحمزه دارید
اشک وقتی با محبت به خدا و برای رضایت خدا ریخته می‌شود هم خیلی لذت بخش است و هم خیلی اثرگذار در جان آدمی


پاسخ :

جانم ...جانم فدای باباعلی جانم واییی چقدر این نظرتون به موقع بود میخواستم راجع به این دعا سرچ کنم
 راستشو بخواین دیشب پرسیدم دعای ابو حمزه از کدوم امامه؟نمیدونستن
دلم از زیبایی وجنس فراز ها خبر داد ازبابا باشه ...
سعادت مند که به واسطه اعمال خودم نیستم سعادتمند به واسطه فضل پرودگارم که مرا شیعه پدری آفرید که وصف ناپذیر است...


رزمنده ..
۲۵ ارديبهشت ۹۸ , ۲۱:۵۴
سلام مومن. جزاکم الله خیرا


طاعاتتون قبول

رحلت ام المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها و آلها بر شما تسلیت باد



نبینم غصه بخوری خواهر...به جاش بیا جایزه بگیر(لبخند)

امام علی در نامه 31 نهج البلاغه می فرماید-نقل به مضمون-
"خشمت را فرو خور که من شربتی شیرین تر از اون ندیده ام"


عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی

پاسخ :

سلام علیکم و رحمت خدا
همچنین و قبول درگاه حضرتش ان شاالله...
ان شاالله محشور بشیم بامادر حضرت مادر...
غصه پَر غصه ای که برا دنیا باشه پَر...
جایزه هم گرفتیم و هم میگیریم ان شاالله:)
واقعا شیرین هست و من چشیدم شیرینیش رو
یاعلی
عین الف
۲۶ ارديبهشت ۹۸ , ۰۲:۰۱
سلام علیکم
الحمد لله
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اخْتِمْ لِی بِخَیْرٍ

پاسخ :

سلام علیکم و رحمت الله
لَکَ الْحَمْدُ یا رَبِّ عَلى تَثْمیرِکَ قَلیلَ الشُّکْرِ وَ اِعْطآئِکَ وَافِرَ الْاَجْرِ
بهترین دعا برای ختم به خیر شدن:
اللهم اجعل محیای محیا محمدوآل محمد و مماتی محمد وآل محمد
احسان ..
۲۶ ارديبهشت ۹۸ , ۱۵:۳۱
خوشبحالتون

پاسخ :

اگر به خاطر تبدیل کردن غصه ها و اشک های الکی به شادی و لذت میگین که شما و همه تواناییشو داریم فقط نگاهمون رو باید تغییر بدیم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan