اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

لـِــذتــــــــ

بسم الله الرحمن الرحیم

توقع و نگاهمان را باید به دین درست کنیم

دین صرفا به معنای بد نشدن و گناه نکردن ما نیست اصلا هدف دین این نیست

هدف دین لذت عمیق انسان هاست

مگر لقاالله لذت نیست

مگر بابا علی لذت نمیبرد از گریه های شبانه اش...

الدین حبور...

دین کاری میکند ازساده ترین کارها لذت ببری

فلسفه دین لذت است دیندار کسی که حال میکند و کیف میکند به طوری که بقیه حسرت حال اورا میخورند

هرلذتی خیلی عمیق باشد حلال است شک نکن

هرلذتی عمیق نباشدخیلی کیف ندهد حرام است

البته همه شان  نه گاهی میگذارند کمی بچشی تا درک کنی چه خبر است...

لذت هایی که مانع میشود من به لذت عمیق برسم شادی که بعدش غم است حرام است...

به لذت های کم قانع نباشیم ماباید از قدرت نشاطی که کسب میکنیم کوه را جابه جا کنیم با همه وجود زندگی کنیم

این بیت شاید مرتبط باشد:اگر لذت ترک لذت بدانی دگر لذت نفس لذت نخوانی

چند دعا میکنم ازته دل آمین بگویید

پرودگارا لذت عبادتت را به ما بچشان لذت بندگی را بیشتر از تمام لذت های دنیا به ما بچشان خدایا شادمون کن خدایا به ما کیف و حال عمیق بده خدایا هرچه به پایان عمرمان نزدیک تر میشویم مارا خوشحال تر کن(این آخری را اهل دل درک میکنند)

پیشنهادانه:صوت های رمضان سال گذشته با عنوان راه های رسیدن به حال خوش معنوی ونشاط زندگی استاد پناهیان(اینجا)

پ.ن:اینکه این روزها این همه پرحرفی میکنم و پست میذارم به خاطر اینه که دوست دارم حس های خوبم رو با شما به اشتراک بذارم:)


۱۳:۵۴
آقای بیدل
۱۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۴:۲۱
به نظرم عمیق ترین لذت همین لذت اشکه و البته هزینه هم داره ، باید تو متن مبارزه باشی و تحت فشار قرار بگیری ...

پاسخ :

فکر نکنم عمیق ترین لذت اشک باشه
به نظرم عمیق ترین لذت لذت عبادت پروردگار و بندگی اونه
که اشک دراین راستا به انسان انرزی و لذت میده
دچارِ فیش‌نگار
۱۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۴:۴۶
لذت یعنی رفع تالمات ...
مثل رفع موانع ظهور  :)

پاسخ :

تعبیر خوبی کردید و چه لذتی دارد برای مهدی یاوران...
اما لذت بحث عمیقی هست و خیلی مصداق و معنی میشه براش در نظر گرفت
باید جانانه زندگی کرد و لذت برد چون اگر اینجا لذت نبریم در سرای باقی هم لذت نخواهیم برد
آقای بیدل
۱۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۴:۵۲
این سقفِ تجربه ی من بود البته ...

پاسخ :

من خودم سقف لذت هام و تجربه هام خیلی کوتاهه
اما نباید قانع بود به این کم بودن
که در یوم الحسره حسرت نخوریم چرا انقدر کم ...
دچارِ فیش‌نگار
۱۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۴:۵۸
میشه یکم بازش کنید این بحث عمیق رو؟ :)

پاسخ :

خیر:)
چون...
دچارِ فیش‌نگار
۱۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۵:۰۶
علاقمندم من آخه :) بگید

پاسخ :

آخه من بیانم خوب نیست خراب میکنم شدت عمقش رو...
نشاط و لذت مهم ترین شاخصه حیات انسان و مهم ترین شاخص محوری دین هست...
شما که انقد علاقه مندید همون سخنرانی ها رو گوش کنید خب
لینکشو گذاشتم
دچارِ فیش‌نگار
۱۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۵:۲۷
من گوش دادم
اینم یه نمونه اش :))

http://fiish.blog.ir/post/347

پاسخ :

:)
خو پس خودتون استادین
محمد فرهمند
۱۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۵:۴۸
عالی بود

پاسخ :

استاد پناهیان عالی هستند
دچارِ فیش‌نگار
۱۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۵:۵۸
ولی این حرفا ربطی به تعریف لذت نداره :)

پاسخ :

اون که آره
ولی استاد تو اون سلسله مباحث قشنگ توضیح دادن
این جا نمیگنجه
سوته دلان
۱۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۸:۰۹
الهی آمین...

ممنون از این حس خوب به اشتراک گذاشتت... :)

پاسخ :

:))
دیدی چقد زود گذشت فردا چهارمه ماه مبارکه:((

آشنای بی نشان
۲۰ ارديبهشت ۹۸ , ۰۷:۳۱
لذت زمانی عمیقه که براش سختی بکشی

پاسخ :

فرمایشتون درسته
درابتدا باید سختی کشید برای رسیدن به لذت
اما بعدش همون سختی عجب لذتی داره
**هِلِناز **
۲۰ ارديبهشت ۹۸ , ۱۳:۰۰
کامنت بی ربط : 
نمیدونم چرا ۹۹ درصد کسایی ک تو بیان دنبال میکنم مذهبین :) 
+کلا درک این مطالب برام کاملا صفره ...

پاسخ :

:))
اگر مذهبی رو علاقمند به دین تعریف کنیم یه جورایی فطریه و همه مون علاقه هایی داریم بهش:)
اگر دنبال زندگی شاد و لذت باشیم باید برگردیم به دین
حتی شما دوست عزیز:)
درک خاصی نموخوادا
الان چیزی هست که لذت عمیق بهت بده لذتی تموم نشدنی؟؟
**هِلِناز **
۲۰ ارديبهشت ۹۸ , ۱۹:۴۱
منظورم اینه تعداد افراد مذهبی وبلاگ نویس در اجتماع بلاگ از اجتماع زندگی واقعیِ اطرافم احساس میکنم خیلی بیشتره :) 
+شغلم 

پاسخ :

اوهوم.جامعه بیان بزرگ نیست خیلی و به قول خودت انگارمذهبی ها زیادترن اینجا:)
+به نظرم هیچ شغلی نمیتونه همیشه آدم رو سرشار از لذتی تمام نشدنی و عمیق کنه لذتی که هیچ چیزی جاشو پرنکنه...
آخه من خودم اول فکر میکردم پزشکی نهایت آرزوی من در دنیاست و حالم رو خیلی خوب میکنه حالا بماند که هیچ درس نخواندیم و دقیقا سال کنکور اتفاقات عجیب غریبی افتاد و رشته ی دیگه ای خوندم ولی الان فهمیدم پزشک هم میشدم باز هم لذتش خیلی عمیق و مانا نیست و میتونه آدم رو گاهی دچار ناراحتی هم بکنه
خودتم تو یه پست نالیده بودی و این یعنی همیشه بهت حال و کیف نمیده
**هِلِناز **
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۰۰:۴۶
حال خوب و مانا یعنی وقتی اون چیز نباشه 
توام نیستی 
نابود میشی 
پزشکی برای من همین حکم رو داره 
الان اگر به هر دلیلی از دستش بدم ، نابود شده ام... 
من فاصله ی بین کشیکام زیاد میشه غر میزنم که چرا کشیک نیستم :)) از اون طرفم کشیک میدم غر میزنم ک وای پدرم درومد... 
دقیقا مثل دین شما مذهبی ها 
همچین دین چیز ساده ای نیست 
رسما مسواک میکنه دهن ادم رو ! 
که حتی گاهی از خیلی چیزها و سختی هاش ممکنه بنالین ... 
کدومتون تو دلتون تا حالا از تشنگی روزه داری یک بار غر نزدین ؟ هوم ؟؟؟ 
ولی اگر همین رو ازت بگیرن انگار جونت رو گرفتن :) 
سختی هاش هم برات شیرین میشه ... 
یادتم باشه ادم اگر چیزی رو بخواد ، حقیقتا بخواد ، با تمام وجووودش بخواد ، به خاطرش زمین و زمان رو به هم میریزه و به دستش میاره ... مطمئن باش ...  حالا هرچیزی که باشه ... 


پاسخ :

شما ملاکت رو دین آدم هایی که ادعای دین دارند قرار نده
اگر کسی اومد و غر زد از دینداریش اون هیچ وقت لذت عمیق رو درک نکرده
بله شاید هم مذهبی باشه هم خیلی انسان خوبی اما اون فقط قسمتی از لذت رو درک کرده که همون مقدار باعث علاقه اش شده
اما شما قرآن ناطق حضرت امیرالمونین رو در نظر بگیر کسی که سراسر وجود مبارکش بندگی خداست و سراسر لذت میبره ازین بندگی همه ی سختی هایی هم که میکشند لذته حضرت زینب داغ های زیادی دیدند اما به یزید عرض کردند جز زیبایی ندیدم
کسی که دیندارِلذتِ واقعی چشیده باشه هیییبچ وقت شکایت نمیکنه هیچ وقت غر نمیزنه...
بعدم عزیزم من آنچنان مذهبی نیستم ولی دوست دارم مذهبی باشم خودتو ازما سوا نکن منم یکیم مث خودت:)
و اینکه یه جوری میکی دین شما انگار شما دین دیگه ای داری:)
قسمت آخر رو برای پزشکی قبول نشدن من گفتی؟
**هِلِناز **
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۰۱:۲۲
مگه چند تا حضرت علی و زینب الان داریم دختر خوب ؟ اونا دیگه رفتن تو کتابها و تمام ... 

کلا من رو لا دین بدون :)) 
+نه عزیزم برای همه چیز گفتم 
قبول نشدن و شدن مسائل پیش پا افتاده ایه 

پاسخ :

تامام؟؟!!!
نه فرزندم اینکه نمیشه فقط دریک مقطع زمانی بهترین انسان هارو خداوند قراربده و دیگه تمام.
ما اعتقاد به منجی داریم که فرزند همون امامه و حاضرند دراین زمان.و هستند انسان های غیر معصومی که فقط زیبایی میبینند و درک میکنند لذت بی نهایت و تمام نشدنی رو...
اگر غیر این باشه که سنگ روی سنگ بند نمیشد و دینی نمیموند.
آقا من نخوام شما رو لا دین بدونم باید کیو ببینم؟؟
+:)
آشنای بی نشان
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۱۲:۳۶
خود سختی هم مگه لذتی داره؟

پاسخ :

بهلههه عجب لذتی...
ماکه نچشیدیم.ولی شنیده ها و مطالعات حاکی ازاینه...
ازیه جایی به بعد آدم از سختی ها و ناخوشی ها لذت میبره
چون هرچه از جانب دوست براش برسه شیرینه ...

نخوردیم نون گندم ولی دیدیم دست مردم
آشنای بی نشان
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۱۲:۴۳
راستش نمیتونم این حرفتون رو درک کنم

پاسخ :

حق با شماست و درکش شاید مشکل باشه.
به نظرتون شهید حججی که دلنوشته شون رو گذاشتین از سختی هایی که در مسیر سوریه رفتن و سختی های دل کندن از فرزند و همسر سختی های لحظه اسارت لذت نمیبردند؟
اگر نمیبردند چرا انقدر بی قرار و شیفته این سختی ها بودند چرا انقدر به درگاه خدا التماس میکردند برای شهادت؟ چرا حالشون اونجا خوب بود؟
آشنای بی نشان
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۱۲:۵۹
نمیدونم شاید حق با شما باشه

پاسخ :

مطمئن باشید حق با منه:)
چون این حرف هارو من نمیزنم و از من نیست
آشنای بی نشان
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۱۳:۰۳
از کیه؟

پاسخ :

از شخص خاصی الان حضور ذهن ندارم
ولی در سخنرانی های استاد پناهیان و روایاتی که نقل میکنند وکتاب های استاد صفائی حائری 
ودر کتاب هایی مثل کیمیای محبت،درمحضر لاهوتیان 
کتابهایی که زندگینامه علما و عرفاست
وحتی نگاه به زندگی خود معصومین علیهم السلام
و کتاب های دیگه ای که الان حضور ذهن ندارم میشه اینو فهمید
اگر لذت ترک لذت بدانی دگر لذت نفس لذت نخوانی
ابتدا انسان برای ترک یسری لذائذ سختی میکشه اما بعدش دیگه اونها براش لذتی نداره و سختی ترکشون براش لذت میشه و اصلا سختی درکارنیست همش لذته
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan