اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

آیا میخواهی شفا داده شوی؟

بسم الله الرحمن الرحیم

برای درمان درد هایم به قرآن رو آوردم قرآنی که شفاست...

چند ماه است که هی میخوانم و نمی یابم نه شفا را نه آرامش را...

یک داروخانه مجهز را در نظر بگیرید که تمام داروهارا برای هردردی دارد هرگرفتاری که به داروی خویش برسد و ازآن برداشت نماید بهره مند خواهد شد

بیمار نمیتواند از دم دست همه داروهارا بخورد تا به درمان برسد!

قرآن کتابی است که برای هردرد درمانی دارد و کتابی است که برای هر کس هدایتی دارد و شفایی می آورد.برای یک بیمار گاهی بیش از یک آیه لازم نیست.

آنچه در خود قرآن از آن یاد شده تلاوت آیه هاست و انتخاب آیه ها...

که یا باید طبیب آیه را نشان دهد یا خود فرد برتمام قرآن مسلط باشد و جایگاه و روحیه هارا بشناسد و از آیه مورد نیاز استفاده کند

مسئله این است است که ما کار درمان و کارتحقیق را مخلوط کرده ایم و صدمه ها دیده ایم...

نمیدانم شاید داروی درد من این ها باشد:

قرآن میفرماید اگر خوبی میخواهی(نه خوشی)خوبی در:

*عشق به الله و ادامه انسان 

*ودرعمل نماز و زکات

*ودرعهد

*ودروفای به عهد

*ودرصبر و شکیبایی به هنگام درگیری ها(گمان میکنم این مرحله کلید قفل های من است)

این هاهستند که کسری های ماراپرمیکنند و کمبود هارا سرشار هرچند سنگین و ناخوش باشند که خوشی وجود ندارد مگربرای آنها که با ناخوشی ها خوش اند وبا ناخوشی به خوبی میرسند

حتی قرآن راه رسیدن به خوبی را نشان میدهد:"لن تنالو البر حتی تنفقوا مما تحبون"(هیچگاه به خوبی نمیرسید مگر اینکه از محبوب ها وعشق ها بگذرید)


سمعا وطاعتا اسماعیل هایم راذبح میکنم نوش دارو را با عشق سرمیکشم به امید شفا...


پ.ن:بخش عمده این متن از کتاب برداشت از قرآن به قلم استاد صفائی حائری ست

و روزی بغیر حسابی بود برای من.خداوند رحمتشان کند ان شاالله

۰۷:۴۱
ریحانه
۱۵ ارديبهشت ۹۸ , ۱۵:۵۹
د پ بیا مشکلتو بگو. عه!!!

اصلا سر بسته هم بگو. بعد ریز ریز باز کن که با فکر و اینا باز کرده باشی. د اینجوری هی میگی چه کنم چه کنم. ما هم حرفی نداریم بزنیم چون اصلا نمیدونیم قضیه چیه!

حداقل بیا دلایل نگفتنت رو بگو بلکه به توافق برسیم سر نگفتنت

پاسخ :

ههههههه
چقد باحالی تو:))))بیا لپتو بکشم
حالم خوبه عزیزم الان الحمدلله خوبم
یا زهرا
۱۵ ارديبهشت ۹۸ , ۱۹:۴۷
ریحان جون حرص نخور ایشالا دیگه توی ماه رمضون شفا پیدا میکنه از دستش خلاص میشیم خخخ!!
این ماه ماهِ قرآنه انشالله که ازش بهره ی کامل ببری:)))))

پاسخ :

@ریحانه:)
ان شاالله...
قرآن وما ادراک ماقرآن
ان شاالله رمضان پرتوشه ای باشه برا هممون
محمد برزین
۱۶ ارديبهشت ۹۸ , ۰۹:۴۸
سلام 
توی قفسه کتاب فروشی یه مجموعه ای از کتابهای استاد حائری رو دیدم و یکی از دوستان هم کتب ایشان را پیشنهاد داد ولی هنوز اون اشتیاق بوجود نیامده. 

با این پست شما حالا باید باخودم بیشتر کلنجار برم که باید این کتاب خوانده بشه و شاید اون اشتیاق با خوندن اولین کتاب از ایشون حاصل بشه . 
ممنونم 

اما حکایت شما 
یه باری دکتر رفتم و دیدم با شروع حرفهای من شروع به نوشتن نسخه کرد
حواسشو به خودم جلب کردم و گفتم : من به این داروها اعتماد ندارم 
خندید
گفت: پس چه کنیم
گفتم: حرف بزنیم و حرف زدیم و حالم تغییر کرد 
گاهی باید پای حرف های قران نشست و گوش کرد 
خدا شنونده می خواهد 
خدا خواننده می خواهد 
مثال ساده اش استفاده از استامینیفون هست که یه جکی هم براش ساختن که چطور می دونه ماکجامون درد می کنه و همونجا رو خوب می کنه
حکایت ما هم همینه
گاهی باید بخوانیم فقط
خودش درمان می کند
بدون تخصص تجویز دارو ضرر هست 

پاسخ :

سلام علیکم
شاید برای شروع بهتر باشه از کتاب های دیگه شون مثل صراط یا حرکت یا رشد باشه...
کتاب هاشون بینظیره وحیفه در میان کتاب های خواندیتون نباشه
 
واما در قسمت دوم استاد معتقدند نگاه و استفاده و بهره از قرآن متفاوته گاهی میخوایم قرآن رو قرایت کنیم تنها با این هدف که گفته خدا را خوانده باشیم و شنیده باشیم و خوب هم هست اما گاهی دنبال درمان درد هستیم و مثلا اگر کل قرآن را بخوانیم و آن آیه درمانگر رانخوانیم درد درمان نمیشود (مثال همان داروخانه)و اینکه در متن هم گفتم آیه ها باید انتخابی باشد با توجه به احوالمان
در فصل اول کتاب استاد ار تناقض ها گفته اند که ظاهرا در قرآن تناقض است و اگر کسی اشتباها به آیه ای که مناسب حالش نیست مراجعه کند کلا قضیه برعکس میشود باید کتاب را بخوانید توضیحات من ناقص و شاید اشتباه باشد و منظور را نرساند
ریحانه
۱۶ ارديبهشت ۹۸ , ۱۲:۱۵
مثل بچه آدم یا مشکلت رو بگو یا برو مشاوره. سعی کن آدم باشی!!!

اینم بار چندم؟ هزارم! زندگی که الله بختکی نیست که گذاشتی راه حل مشکل به دلت رسوخ پیدا کنه!  قرار هم نیست بشینیم یه کوشه بگیم خدا به دلم بنداز!!

خدا عقل داده. گفته مشورت کنین. گفته از آدم خبره کمک بگیرین. تا وقتی این راهها هست عمرا نمیاد به دلت بندازه. آیکون تعه که منو حرص میدی.

پاسخ :

اول اینکه آرامش خودت رو حفظ کن واسه پوستت خوب نیست:)
دوم اینکه من وانستادم خدا به دلم بندازه اینو از کجا میگی؟البته ما در دایره ای از جبر خدا واقع هستتیم و اختیارمون در محدوده ی انتخابایی هست که خودش سر راهمون قرار میده و من بین اون حق انتخابام به خودش توسل کردم و مشورت هم کردم فکر هم کردم از روایات کمک گرفتم و احتمال میدم راه درست همین باشه که تقریبا انتخابش کردم شک هایی هنوز هست که نمیئونم چرا دست از سرم برنمیداره:(
البته این انتخابی که کردم زیاد بر وفق مرادم نیست اما فکر میکنم این اسماعیل ذبح کردن برام خوب باشه
لن تنالو البر حتی تنفقوا مما تحبون

محمد برزین
۱۶ ارديبهشت ۹۸ , ۱۳:۰۷
ممنونم 
حتما در برنامه خرید قرار می گیره 

پاسخ :

خواهش میکنم
خیلی هم خوب
فاطمه فاطمی
۱۶ ارديبهشت ۹۸ , ۱۸:۲۱
درمان درد من چیه؟

پاسخ :

درمان درد هرکس فرق میکنه...
اما درنهایت درد من دوای من خدای من
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan