اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

سیل زده ام

بسم الله الرحمن الرحیم

در کوچه های پر از گل قدم میزنم و تا چشم کار میکند آدم بیل به دست میبینم که یک چفیه بر سرشان بسته اند و دارند گل هارا از خانه ها بیرون میکنند...

هیچ‌ زنی نیست فقط منم ترس عجیبی سراغم می آید میرورم داخل یک خانه همه با خوشرویی از من استقبلال میکنند فکر میکنند خبرنگارم باب شوخی و خنده را باز میکنند و با بیل هایشان ژست های مختلف میگیرند خستگی از سر و رویشان میبارد ولی روحشان خسته نیست...

یک خانم محلی را بالای پشت بام میبینم کمرش به شدت آسیب دیده میخواهد از نردبان پایین بیاید آقایان قصد دارند کمکش کنند خودم را سریع به او میرسانم میگویم من کمکش میکنم لبخندی با چهره ی گل آلودش به من میزند و میگوید ممنونم دخترم

وقتی به پایین میرسد از من میپرسد اینجا چه کار میکنی همه مردند تو چطور آمده ای؟

در فکر فرو میروم که واقعا چطور اینجام؟

که یکهو گوشی ام به صدا درمی آید و از خواب بیدار میشوم(خواب طولانی تر بود همینقدر یادم مانده است)

انقدر به سیل زده ها فکر میکنم انقدر دلم را جای دلشان میگذارم که یک شب تا صبح خوابشان را میبینم

اینکه هیچ کاری از دستم برنمی آید اذیتم میکند

ان شاالله از نو دوباره بهترش را میسازند...

نمیدانم چه حکمتی است در سیل و زلزله و ...که در روایات کسی که در این حوادث جانش را از دست دهد اجری مشابه شهید دارد...


مَّثَلُ الَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّـهِ کَمَثَلِ حَبَّهٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنبُلَهٍ مِّائَهُ حَبَّهٍ وَاللَّـهُ یُضَاعِفُ لِمَن یَشَاءُ وَاللَّـهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ ﴿٢۶١بقره﴾

حالا کسی مالش را انفاق میکند،کسی جانش را برمیدارد و میرود آنجا و از هیچ کمکی دریغ نمیکند و اینگونه انفاق میکند...

خوشا بحال شان...


۱۰:۱۳
آقای بیدل
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۰:۳۰
چرا من نشستم و نمیرم کمک ؟! 
انگار به زمین چسبیدم ...
و قعدت بی اغلالی :(

پاسخ :

وَ کُنِ اللّهُمَّ بِعِزَّتِکَ لِی فِی کُلِّ الْأَحْوَالِ (فِی الْأَحْوَالِ کُلِّهَا) رَءُوفاً، وَ عَلَیَّ فِی جَمِیعِ الْأُمُورِ عَطُوفاً، إِلَهِی وَ رَبِّی مَنْ لِی غَیْرُکَ أَسْأَلُهُ کَشْفَ ضُرِّی وَ النَّظَرَ فِی أَمْرِی
                                                    ***
کمک کردن فقط رفتن نیست...
وگاهی نرفتن بهتر از رفتن...
یکی نیست بهم بگه تو که لالایی بلدی چرا خودت خوابت نمیبره؟!
احسان ..
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۱:۱۱
خیلی خوبه که بفکرشون هستید

پاسخ :

به فکر بودن دردی ازشون دوا نمیکنه متاسفانه:(
آبی آسمانی
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۱:۲۶
چه جالب.
اولش فکر کردم واقعا پاشدید رفتید اونجا...

پاسخ :

من خودمم وقتی از خواب بیدار شدم فکر کردم هنوز اونجام آخه خواب خیلی واقعی مینمود
فاطمه م_
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۲:۰۷
چقد منم دلم می‌خواد یه کار مفیدی بکنم :(

پاسخ :

دقیقا
میخوام مفید باشم به درد بخور باشم
علی کشاورز
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۵:۵۱
اینجا همه یه خانواده اند

پاسخ :

الحمدلله
یا زهرا
۰۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۰:۳۹
دقیقا ازون زماناییه که دوست داشتم پسر باشم و برم مناطق سیل زده به هموطنا کمک کنم ولی نمیشه:(
غیر ازین که کمک های مالی بفرسیم واقعا کار دیگه از دستم برنمیاد:(
کاش میشد بریم...

پاسخ :

هیییییییی:((
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در جُستجوی عاشِقی

یَا مَــنْ بیـده کُــل مِفـتاح

السلام علیک فی آناء لیلک واطراف نهارک
Designed By Erfan Powered by Bayan